abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 april 2010 @ 12:45:03 #1
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_80221711
Oke, dit is de druppel; nou ja plas die de emmer doet overlopen. Ik zat net lekker te schrijven achter mijn computer en mijn hondje lag trouw aan mijn voeten totdat ik bij het verplaatsen van mijn voet iets ontdekte
Nattigheid. * Dweil pakt

Mijn hondje Bordercollie, naam: Dora (D-nest), is nu negen maanden, maar vanaf begin af aan drinkt en plast ze heel veel.

Normaal gesproken al ik even naar buiten ga om te roken gaat ze mee en doet ze haar plasje in de tuin, maar nu plast ze ook binnen steeds vaker.
Ze weet dat het niet mag en ze gaat ook weer overdreven zielig, schattig en schijnheilig lopen doen als ik weer een plasje ontdek, maar wat als er nou iets met 'r aan de hand is?
Misschien heeft ze iets met haar blaas?

Heeft iemand een idee?
Als het nu niet snel ophoudt ga ik met 'r naar de dierenarts.

Samenvatting:

Hondje plast en drinkt veel, steeds vaker in de kamer.
Je moeder is een hamster
pi_80221752
Awwwwwwwww

Door die foto ben ik niet meer in staat om serieus te reageren, sorry.
Nieuw is niet altijd beter.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 12 april 2010 @ 12:50:58 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_80221917
Neem dan ook een man-bijt-hond
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 12 april 2010 @ 12:52:06 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_80221951
Leuk beestje!
Lijkt mij dat als ze goed opgevoed is en last van haar blaas heeft, dat ze veel voor de deur zit te piepen dat ze naar buiten wil.
In dit geval lijkt het toch een soort puberale tegendraadse reactie. Ik zou zeggen: streng en duidelijk zijn in deze periode.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_80221987
Hoe vaak ga je met de hond wandelen?
  maandag 12 april 2010 @ 12:56:09 #6
118585 Crutch
pi_80222068
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:52 schreef error_404 het volgende:
Leuk beestje!
Lijkt mij dat als ze goed opgevoed is en last van haar blaas heeft, dat ze veel voor de deur zit te piepen dat ze naar buiten wil.
In dit geval lijkt het toch een soort puberale tegendraadse reactie. Ik zou zeggen: streng en duidelijk zijn in deze periode.
Ja dat doe ik ook. Ik sleep 'r aan haar halsband naar de plek des onheils en geef haar op 'r sodemieter. Met als gevolg dat ze laag bij de grond terug naar 'ik ben zielig'-hoekje terugkruipt.

Ik heb trouwens ivm het mooie weer gewoon alle deuren openstaan, dus ze kan zo naar buiten.
Je moeder is een hamster
pi_80222088
Probeer na te gaan hoeveel je hond drinkt op een dag.
Plast ze vooral vaak of zijn het ook grote hoeveelheden?
Ga met deze info naar een dierenarts zodat deze een lichamelijke oorzaak kan uitsluiten.
  maandag 12 april 2010 @ 12:57:21 #8
118585 Crutch
pi_80222116
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:53 schreef Lange_Lans het volgende:
Hoe vaak ga je met de hond wandelen?
's ochtends
's middags (lange wandeling door het bos)
's avonds 2 x (rond etenstijd en tegen tien uur of half elf)
Je moeder is een hamster
  maandag 12 april 2010 @ 12:58:12 #9
118585 Crutch
pi_80222146
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:56 schreef felixvulgaris het volgende:
Probeer na te gaan hoeveel je hond drinkt op een dag.
Plast ze vooral vaak of zijn het ook grote hoeveelheden?
Ga met deze info naar een dierenarts zodat deze een lichamelijke oorzaak kan uitsluiten.
Hmmm, ja goed idee. Ik zal 'r wel even stalken vandaag.
Je moeder is een hamster
pi_80222148
Gewoon puberaal kutgedrag, streng en consequent optreden zou dit uit moeten sluiten
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 12 april 2010 @ 12:59:57 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_80222202
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:56 schreef Crutch het volgende:

[..]

Ja dat doe ik ook. Ik sleep 'r aan haar halsband naar de plek des onheils en geef haar op 'r sodemieter. Met als gevolg dat ze laag bij de grond terug naar 'ik ben zielig'-hoekje terugkruipt.

Ik heb trouwens ivm het mooie weer gewoon alle deuren openstaan, dus ze kan zo naar buiten.
Niet te agressief op haar nummer zetten; met een lage stem werkt vaak ook al goed. Zet haar bijvoorbeeld voor straf op de gang of buiten, waar ze jou niet kan zien. Net als een klein kind dat voor straf even geen aandacht krijgt. Misschien helpt dat.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_80222877
Als ze vanaf het begin al veel drinkt dan zou ik eens een dierenarts gaan bezoeken (en meteen een plasje meenemen om die meteen te laten controleren) om te kijken of er niets lichamelijks aan de hand is. Natuurlijk kan het pubergedrag zijn maar dat vele drinken vanaf het begin kan ook wijzen op dingen als nierproblemen of suikerziekte en als ze dan veel drinkt dan kan ze het gewoon niet zo lang ophouden tot jij met haar gaat wandelen. Niet er meteen van uit gaan dat het puberaal gedrag is maar eerst eens even een lichamelijke oorzaak uitsluiten voordat je haar zit te straffen voor iets waaraan ze niet kan doen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_80223747
Quote (van mezelf) uit een ander topic:

- Angstplassen, de hond maakt zich laag en laat de urine lopen
- Blaasontsteking
- Markeren
- Onderdanigheid
- Onzindelijkheid
- Opwindingsplassen. Is er is anders sinds kort?
Ouderdom
  maandag 12 april 2010 @ 14:03:15 #14
118585 Crutch
pi_80224718
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:39 schreef Faithfulness het volgende:
Quote (van mezelf) uit een ander topic:

- Angstplassen, de hond maakt zich laag en laat de urine lopen
- Blaasontsteking
- Markeren
- Onderdanigheid
- Onzindelijkheid
- Opwindingsplassen. Is er is anders sinds kort?
Ouderdom

Pfff, het zou al die punten wel eens kunnen zijn.
Je moeder is een hamster
pi_80225552
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:03 schreef Crutch het volgende:

[..]

Pfff, het zou al die punten wel eens kunnen zijn.

Meer info dan:

Angstplassen: Het gaat meestal om gevoelige honden die naast het plassen ook verschijnselen van angst tonen zoals een extreem lage houding, verstarren en stress signalen. Deze honden zoeken voor en na het plassen niet actief contact met de mens

Blaasontsteking: De hond zal erg vaak proberen te urineren. Er komt altijd slechts een klein beetje (enkele druppels) urine naar buiten. De urine ziet er vaak troebel uit en er kan ook bloed inzitten.

Markeren: Teefjes kunnen dit doen tijdens en vlak voor de loopsheid. Komt echter vaker voor bij reutjes.

Onderdanigheid: Kenmerk van onderdanigheids plassen is dat de hond een lagere houding aanneemt maar wel contact met de andere hond of mens wil houden. De hond kan kwispelen maar mag niet verstarren van angst. Meestal volgt het plassen op het naderen van een mens.

Onzindelijkheid: Komt in twee vormen: Het niet goed trainen (zindelijk maken) van de pup als baas, of het "aangeleerd onzindelijk maken" bij een fokker. Dit laatste is bijvoorbeeld door pups hun behoefte te laten doen op een krant, houten ondervloer of in de stal. De hond blijft die associatie houden.

Opwindingsplasjes: Deze vorm van plassen vindt plaats bij opwinding en de hond heeft geen houdingsverlaging. Het plassen gebeurt tijdens lopen, opspringen of staan. Het zijn vaak jonge honden die bij een volle blaas in combinatie met opwinding niet voldoende controle houden over de sluitspieren. Dit gedrag zal vaak spontaan verdwijnen rond de leeftijd van 8-10 maanden.

Kun je zo beter dingen uitsluiten?
pi_80225778
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:45 schreef Crutch het volgende:

Ze weet dat het niet mag en ze gaat ook weer overdreven zielig, schattig en schijnheilig lopen doen als ik weer een plasje ontdek, maar wat als er nou iets met 'r aan de hand is?

Ah, nu ik dit lees... Kan het ook nog aandachtplassen zijn. In dat geval: Niet straffen, geen zichtbare reactie geven. Zorg dat de hond uit de kamer is, ruim het plasje op. Geen aandacht aan geven verder.

Leuk he, hondjes?
  maandag 12 april 2010 @ 23:46:42 #17
118585 Crutch
pi_80248885
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:26 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ah, nu ik dit lees... Kan het ook nog aandachtplassen zijn. In dat geval: Niet straffen, geen zichtbare reactie geven. Zorg dat de hond uit de kamer is, ruim het plasje op. Geen aandacht aan geven verder.

Leuk he, hondjes?
Hey, sorry voor de late reactie. Bedankt voor de tips .
Het lijkt nu wat beter te gaan, want ze heeft de rest van de dag niet meer in huis geplast.
Veel gedronken heeft ze ook niet, maar mocht ze dat weer gaan doen dan zal ik het in de gaten houden en desnoods een urinemonstertje meenemen naar de dierenarts.

Ja, hondjes zijn leuk. Vooral als ze wat ondeugend zijn (zolang ze niet overal aan gaan knagen en het hele huis als een toilet beschouwen).
Je moeder is een hamster
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')