Als je gaat huren in een pand waar je vriend ook woont, dan heeft dat geen invloed op zijn loon / studiebeurs / zorgtoeslag. Als je gaat samenwonen, dan heeft dat geen invloed op zijn loon / studiebeurs en waarschijnlijk ook niet op de zorgtoeslag. Maar dat kan je eenvoudig uitrekenen met dat programmaatje van de belastingdienst. Als hij nog studeert zal het niet veel uitmaken.quote:En word ik of mijn vriend gekort op zijn loon/mijn studiebeurs omdat ik bij hem intrek? Nee toch? Enkel op zijn/mijn zorgtoeslag toch?
Volgens mij is dat alleen als jullie geregistreerd partners zijn. Dus toeslag partner.quote:Op maandag 12 april 2010 10:53 schreef Qwea het volgende:
En word ik of mijn vriend gekort op zijn loon/mijn studiebeurs omdat ik bij hem intrek? Nee toch? Enkel op zijn/mijn zorgtoeslag toch?
Hij werkt. Maar ik krijg nu niet de maximale aanvullende beurs omdat mn ouders teveel verdienen... Dus als ik uitwonend ga, dan krijg ik ook niet de maximale beurs? Of iig iets meer?quote:Op maandag 12 april 2010 11:01 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Als je gaat huren in een pand waar je vriend ook woont, dan heeft dat geen invloed op zijn loon / studiebeurs / zorgtoeslag. Als je gaat samenwonen, dan heeft dat geen invloed op zijn loon / studiebeurs en waarschijnlijk ook niet op de zorgtoeslag. Maar dat kan je eenvoudig uitrekenen met dat programmaatje van de belastingdienst. Als hij nog studeert zal het niet veel uitmaken.
Je aanvullende beurs gaat niet groter worden bij uitwonend zijn.
Kijk! Dat wist ik dus niet.quote:Op maandag 12 april 2010 11:04 schreef Chinless het volgende:
[..]
Volgens mij is dat alleen als jullie geregistreerd partners zijn. Dus toeslag partner.
Verder moet je nog rekening houden met gemeentelijke belastingen + waterschaps belastingen. Dit betaal je per inwonende. Misschien nog wel per 3 inwonende zodra je met 2 personen woont (al is dat per gemeente verschillend).
Geregistreerd partnerschap heeft geen invloed. Waterschapsbelasting e.d. krijg je waarschijnlijk niet, zal kwijtgescholden worden (moet je zelf wel aanvragen). Gemeentelijke belasting idem. Je partner heeft net de belastingtoeslag voor 2010 van zijn gemeente ontvangen, hierin staat alles uitgelegd.quote:Op maandag 12 april 2010 11:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kijk! Dat wist ik dus niet.
Ik zal eens langs het gemeentehuis gaan v/d week en informeren
Wij hebben geen belastingtoeslag ontvangen hoor van Den Helderquote:Op maandag 12 april 2010 12:05 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Geregistreerd partnerschap heeft geen invloed. Waterschapsbelasting e.d. krijg je waarschijnlijk niet, zal kwijtgescholden worden (moet je zelf wel aanvragen). Gemeentelijke belasting idem. Je partner heeft net de belastingtoeslag voor 2010 van zijn gemeente ontvangen, hierin staat alles uitgelegd.
Betekend dus dat iemand met zn 2' en 2 vervuilingseenheden zou hebben...quote:De vervuilingswaarde voor een woonruimte is vastgesteld op drie vervuilingseenheden. Dit vaste tarief (forfait) geldt voor elk gezin van twee of meer personen. De aanslag wordt opgelegd aan de door het hoogheemraadschap aan te wijzen hoofdbewoner. Alleen iemand die alleen woont, en als alleenwonende staat ingeschreven in de gemeentelijke bevolkingsadministratie, heeft recht op een aanslag van één vervuilingseenheid.
Dus 52,55 x 2, right? Kan alleen niet vinden of dat per maand, kwartaal, half jaar of jaar is.quote:Tarieven zuiveringsheffing/verontreinigingsheffing
* 2010: 52,55 per vervuilingseenheid
Waar vraag ik dat het beste na? Bij (MM is bij Unive) Unive?quote:Op maandag 12 april 2010 13:07 schreef Enfermera het volgende:
In principe heeft je burgerlijke staat niks met je stufi te maken, trouwen, samenwonen, is allemaal hetzelfde voor de IBG. Ohnee, DUO nu he?
Wat betreft WA weet ik het niet, denk dat je je eigen af moet sluiten als je ergens anders woont.. maar dat weet ik niet zeker
Ja je valt onder de zijne.quote:Op maandag 12 april 2010 13:04 schreef Qwea het volgende:
oeh, schiet me nog een vraag te binnen :
Ik ben nu WA verzekerd via mn ouders, omdat ik daar bij in woon. MM heeft wel een WA verzekering. Als ik bij hem in kom wonen, val ik dan daar onder? of moet ik mn eigen sfsluiten?
maar als je ouders nu teveel verdienen voor de max aanvullende beurs waarom zou dat dan veranderen als je niet thuis woont.quote:Op maandag 12 april 2010 11:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij werkt. Maar ik krijg nu niet de maximale aanvullende beurs omdat mn ouders teveel verdienen... Dus als ik uitwonend ga, dan krijg ik ook niet de maximale beurs? Of iig iets meer?
quote:Op maandag 12 april 2010 13:17 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar als je ouders nu teveel verdienen voor de max aanvullende beurs waarom zou dat dan veranderen als je niet thuis woont.
je krijgt gewoon t normale uitwonende bedrag aangevuld met t deel dat je krijgt adhv de inkomsten van je ouders volgens mij
Ja, bijdrage snap ik. Mn ma hoeft niks bij te dragen en mn pa 92 euro. Maar ik krijg alsnog niet de maximale beurs - 92 euro?quote:Op maandag 12 april 2010 13:15 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ja je valt onder de zijne.
En het inkomen van je ouder wordt nog steeds meegerekend helaas, tenzij zij een uitgebreidde verklaring invullen dat ze niets bijdragen aan je studie en dat ook niet van plan zijn.
Maar volgens mij moet je dan ook geen contact hebben met je ouders, dat gaat ook wel weer heel ver.
Nee, x 3. Je betaald met een gezin van 2 of meer personen altijd 3 personen, ook al woon je met z'n 6en. Enkel als je alleen woont, betaal je ook maar 1 eenheid. Staat trouwens ook in dat stukje dat je zelf quote:quote:Op maandag 12 april 2010 12:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Betekend dus dat iemand met zn 2' en 2 vervuilingseenheden zou hebben...
[..]
Dus 52,55 x 2, right? Kan alleen niet vinden of dat per maand, kwartaal, half jaar of jaar is.
mocht dit beter passen in wgr of GC modjes, feel free to kick it. Ook omdat dit niet enkel over studie gaat natuurlijk![]()
quote:De vervuilingswaarde voor een woonruimte is vastgesteld op drie vervuilingseenheden. Dit vaste tarief (forfait) geldt voor elk gezin van twee of meer personen
Per maand? Jaar?quote:Op maandag 12 april 2010 13:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, x 3. Je betaald met een gezin van 2 of meer personen altijd 3 personen, ook al woon je met z'n 6en. Enkel als je alleen woont, betaal je ook maar 1 eenheid. Staat trouwens ook in dat stukje dat je zelf quote:
[..]
Omdat ik natuurlijk niet meer thuis woon? Ik vind het maar stomquote:Op maandag 12 april 2010 13:17 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar als je ouders nu teveel verdienen voor de max aanvullende beurs waarom zou dat dan veranderen als je niet thuis woont.
je krijgt gewoon t normale uitwonende bedrag aangevuld met t deel dat je krijgt adhv de inkomsten van je ouders volgens mij
De bedragen van de gemeente toeslagen zijn altijd per jaar. Je betaalt behalve de waterschapsbelasting (waar je het nu over hebt!!) ook nog afvalstoffenheffing (zoals ze aangaven bij de gemeente) etc. Maar die betaalt je vriend als het goed is nu ook al (als ie al op zichzelf woont that is). Ik geloof dat er idd alleen meer waterschapsbelasting en afvalstoffenheffing wordt gerekend naar mate je meer mensen in een huis hebt wonen.quote:
Ja die betaald ie nu ook al. Maar die worden dus niet x3 of x2?quote:Op maandag 12 april 2010 13:28 schreef silliegirl het volgende:
[..]
De bedragen van de gemeente toeslagen zijn altijd per jaar. Je betaalt verder ook nog waterschapsbelasting, reiningsrechten etc. Maar die betaalt je vriend als het goed is nu ook al (als ie al op zichzelf woont that is).
als je nu toch eens logisch na denkt, het inkomen van je ouders is niet veranderd, waarom zouden zij dan nu meer moeten bijdragen?quote:Op maandag 12 april 2010 13:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik natuurlijk niet meer thuis woon? Ik vind het maar stomtoch ff navragen
Nee, ze heeft wel gelijk. Ik wilde dat ook aanvragen, zo'n aanvullende beurs, maar dat kon niet omdat mn ouders teveel verdienden. Of je nou thuis woont of niet, dat maakt hen niet uit. Zij gaan er vanuit dat ze bijdragen aan je studie, niet aan je levensonderhoud..quote:Op maandag 12 april 2010 13:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik natuurlijk niet meer thuis woon? Ik vind het maar stomtoch ff navragen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |