Bwoh, en of.quote:Op zondag 11 april 2010 15:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Gekookte broekpaling![]()
Ja, dat heb ik ook.
Zal nog lachen worden van de zomer als het + 35 graden wordt.
Dat sniffen moet ik eens een keer proberen.quote:Op zondag 11 april 2010 15:31 schreef Breathtaking het volgende:
Sambuca is een Italiaanse anijslikeur, met een alcoholpercentage van 40%. De meeste sambucasoorten zijn volledig helder, maar worden troebel bij het mengen met water. Hoewel de naam anders zou kunnen doen vermoeden, bevat sambuca geen vlierbessen (Sambucus). Traditioneel wordt een sambuca geserveerd met drie koffiebonen in het glas. Deze koffiebonen staan voor gezondheid, rijkdom en geluk. Een sambuca hoort even aangestoken te worden om een mooie ronde, dikke smaak te krijgen en om warm en koud tegelijk in de mond krijgen. Soms worden er andere smaken aan toegevoegd, zoals mandarijnsmaak.
Onder jongeren wordt Sambuca ook op een andere manier gedronken, het zogenaamde 'Sambuca-sniffen'. Bij deze manier wordt de Sambuca eerst in brand gestoken, vervolgens wordt de handpalm op het glas geplaatst zodat het glas vacuüm trekt. Dan wordt de hand losgetrokken en worden de alcoholdampen opgesnoven. Daarna wordt het glas in één keer opgedronken en wordt het glas opnieuw op de handpalm geplaatst. Tot slot wordt een rietje boven het glas gehouden om de laatste alcoholdampen op te zuigen. Hierdoor werkt de alcohol veel sneller in dan normaal en voelt de gebruiker zich vrijwel direct aangeschoten.
Fijn zo'n warm glas op je hand?quote:Op zondag 11 april 2010 15:31 schreef Breathtaking het volgende:
Sambuca is een Italiaanse anijslikeur, met een alcoholpercentage van 40%. De meeste sambucasoorten zijn volledig helder, maar worden troebel bij het mengen met water. Hoewel de naam anders zou kunnen doen vermoeden, bevat sambuca geen vlierbessen (Sambucus). Traditioneel wordt een sambuca geserveerd met drie koffiebonen in het glas. Deze koffiebonen staan voor gezondheid, rijkdom en geluk. Een sambuca hoort even aangestoken te worden om een mooie ronde, dikke smaak te krijgen en om warm en koud tegelijk in de mond krijgen. Soms worden er andere smaken aan toegevoegd, zoals mandarijnsmaak.
Onder jongeren wordt Sambuca ook op een andere manier gedronken, het zogenaamde 'Sambuca-sniffen'. Bij deze manier wordt de Sambuca eerst in brand gestoken, vervolgens wordt de handpalm op het glas geplaatst zodat het glas vacuüm trekt. Dan wordt de hand losgetrokken en worden de alcoholdampen opgesnoven. Daarna wordt het glas in één keer opgedronken en wordt het glas opnieuw op de handpalm geplaatst. Tot slot wordt een rietje boven het glas gehouden om de laatste alcoholdampen op te zuigen. Hierdoor werkt de alcohol veel sneller in dan normaal en voelt de gebruiker zich vrijwel direct aangeschoten.
Ja ik kan niet wachtenquote:Op zondag 11 april 2010 15:31 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Bwoh, en of.Ik slaap onder 2 beste dakramen, maar zelfs met gordijnen, de hor en de zonwering erop is het stomen geblazen.
![]()
Edoch, zomer.
Echt waarquote:Op zondag 11 april 2010 15:32 schreef L0t.. het volgende:
Hahah dat Sambuca sniften doen wij ook altijd, daar word je zo zat van
Je moet wel eerst je hand nat makenquote:Op zondag 11 april 2010 15:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Fijn zo'n warm glas op je hand?![]()
Volgens mij heb ik het weleens op, maar ik weet het niet zeker.
Dat wel, maar je moet hem gewoon een uurtje van te voren aanzetten. En als je gaat slapen doe je hem weer uit en moet je een bakje water in je kamer zetten.quote:Op zondag 11 april 2010 15:33 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Ja maar de lucht word er zo droog door.
Ja het is echt leuk, maar ik voel me wel een junk als ik zo aan dat glas sta te snuivenquote:Op zondag 11 april 2010 15:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Echt waar? Ik heb er nog nooit van gehoord
maar ga het eens proberen.
Ik vond het hier vorige zomer goed te doen.. Al staat de zon wel op mijn kamer gericht voor 'ie ondergaat, dus wat dat betreft..quote:Op zondag 11 april 2010 15:33 schreef RickoKun het volgende:
Op de zomer zal ik hier ook creperen van de nare hitte![]()
![]()
Is het bij jou wat kouder BT? Ik vind het zo'n horror om dan ook nog met zo'n ventilator te moeten slapen: ZOEMMMMMMMMMMMM
Houdt wel de muggen weg.quote:Op zondag 11 april 2010 15:33 schreef RickoKun het volgende:
Ik vind het zo'n horror om dan ook nog met zo'n ventilator te moeten slapen: ZOEMMMMMMMMMMMM
Wen je vanzelf aan. Met een paar weken slaap ik ook in de koelte der airco.quote:Op zondag 11 april 2010 15:33 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Ja maar de lucht word er zo droog door.
Oh, ik dacht alquote:
Ik word wel elke zomer verkouden er van.quote:Op zondag 11 april 2010 15:35 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Wen je vanzelf aan. Met een paar weken slaap ik ook in de koelte der airco.
Mijn visualisering.quote:Op zondag 11 april 2010 15:35 schreef Breathtaking het volgende:
Ach ik slaap gewoon naakt en zonder dekens met m'n dakramen op ventilatiestand en dat is prima.
In de zomer verkouden, da's droeftoeterig.quote:Op zondag 11 april 2010 15:35 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik word wel elke zomer verkouden er van.
Als je maar niet zoals de rest de airco op 18 graden zet.quote:Op zondag 11 april 2010 15:35 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Wen je vanzelf aan. Met een paar weken slaap ik ook in de koelte der airco.
Hooikoorts.quote:Op zondag 11 april 2010 15:36 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
In de zomer verkouden, da's droeftoeterig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |