abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80158278
Rusland heeft een adoptiebureau uit de VS voorlopig verboden in het land te werken. Aanleiding is de zaak van een Russische jongen van zeven, die door een Amerikaanse vrouw in zijn eentje op een vliegtuig terug was gezet.

De jongen kwam in Moskou aan met een briefje van de vrouw op zak. Ze schreef dat hij gewelddadig is en psychische problemen heeft." Voor de veiligheid van mijn gezin moet ik hem terugsturen."

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov is woedend. Geregeld zijn er problemen met adopties van kinderen uit Rusland in de VS. Lavrov noemt dit de spreekwoordelijke druppel.

http://nos.nl/artikel/149(...)pen-adoptiekind.html

Alweer zo'n Amerikaan die niet spoort. Alsof het leven in de VS zoveel maal beter is. Gewoon die kinderen in Rusland laten blijven.

Is strafvervolging niet mogelijk tegen deze vrouw? Desnoods in Rusland?
pi_80241726
De misdaders uit VS worden nooit uitgegeven aan een ander land.
pi_80250370
Wat een ondankbare vrouw als je zo kind adopteer moet je de bijgevolg ook accepteren. Beetje een kind adopteren oww hij bevalt niet stuur dan maar terug. Ga toch ook geen puppy kopen en als ie me niet bevalt terug sturen
pi_80251561
quote:
Nederlandse diplomaat dumpt pleegkind.

AMSTERDAM - Consul Raymond Poeteray en zijn echtgenote Meta zijn in grote moeilijkheden gekomen in Hongkong doordat ze hun geadopteerde dochtertje Jade (7) hebben afgestaan omdat het kind "moeite had zich aan te passen aan hun gezinsleven en hun eetgewoonten".

Het 'onaangepaste kind' is overgedragen aan de autoriteiten in Hongkong, die een nieuw pleeggezin zoeken.

Vele Aziatische kranten spreken schande over het wegsturen van het 'onaangepaste dochtertje' door het hooggeplaatste Nederlandse diplomatenechtpaar. De Koreaanse gemeenschap in Hongkong is furieus over de kwestie. "Het meisje was al vanaf haar vierde levensmaand in dat gezin, en nu wordt ze weggestuurd. Schandalig!", aldus een woordvoerder van de Koreaanse gemeenschap.

Consul Poeteray weigert desgevraagd commentaar. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken spreekt van een droevige familiekwestie. "Maar er is geen sprake van onbetamelijk of onwettig gedrag van de consul", aldus een woordvoerder van Buitenlandse Zaken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)__.html?pageNumber=2

Nederlanders zijn niks beter

[ Bericht 4% gewijzigd door WammesWaggel op 13-04-2010 03:18:56 (andere link) ]
pi_80251577
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:42 schreef Athlon64x het volgende:
Wat een ondankbare vrouw als je zo kind adopteer moet je de bijgevolg ook accepteren. Beetje een kind adopteren oww hij bevalt niet stuur dan maar terug. Ga toch ook geen puppy kopen en als ie me niet bevalt terug sturen

Je zou eens moeten weten hoe vaak mensen asieldieren terugbrengen simpelweg omdat het dier niet de eerste dag op schoot zit en lief is ....deze "moeder"heeft dat gedaan met een kind.....hoe ben je dan?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_80251654
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 02:34 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/00140/kind_140808d.jpg

Nederlanders zijn niks beter
Link werkt niet
pi_80251658
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 02:38 schreef trovey het volgende:

[..]

Je zou eens moeten weten hoe vaak mensen asieldieren terugbrengen simpelweg omdat het dier niet de eerste dag op schoot zit en lief is ....deze "moeder"heeft dat gedaan met een kind.....hoe ben je dan?
Dat is niet eens terugbrengen. Terugbrengen houdt in dat je veilig de persoon overgeeft aan diegenen die voor hem/haar kunnen zorgen. In dit geval zet ze hem op een vliegtuig waar hij in aanraking kan komen met allerlei onbekenden die hem kwaad kunnen doen.

Toevallig werd hij op tijd ontdekt door Russische autoriteiten. Maar dat is niet aan de moeder te danken...

In de VS, had ze gevangenisstraf gekregen voor soortgelijke actie.
pi_80251659
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:14 schreef oorschelp het volgende:
De misdaders uit VS worden nooit uitgegeven aan een ander land.
Dat klopt want de VS zitten boven de wet. En dat zal ook zo blijven zolang de rest van de wereld als schoothondje van de VS wil dienen.
pi_80251660
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 03:14 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Dat is niet eens terugbrengen. Terugbrengen houdt in dat je veilig de persoon overgeeft aan diegenen die voor hem/haar kunnen zorgen. In dit geval zet ze hem op een vliegtuig waar hij in aanraking kan komen met allerlei onbekenden die hem kwaad kunnen doen.

Toevallig werd hij op tijd ontdekt door Russische autoriteiten. Maar dat is niet aan de moeder te danken...

Nee hoor, hij reisde onder begeleiding van een stewardess, wat de standaard procedure is voor alleen reizende kinderen en op het vliegveld in Moskou stond een gehuurde chauffeur klaar en hij bracht het jongetje zoals hem bevolen door de adoptiemoeder naar de Russische kinderbescherming.
pi_80251664
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 03:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nee hoor, hij reisde onder begeleiding van een stewardess, wat de standaard procedure is voor alleen reizende kinderen en op het vliegveld in Moskou stond een gehuurde chauffeur klaar en hij bracht het jongetje zoals hem bevolen door de adoptiemoeder naar de Russische kinderbescherming.
Onzin, wat verzin je je eigen verhaal als je het echte niet eens kent. Heb je die foto's niet gezien naast het nieuwsartikel??? Hij wordt weggevoerd door POLITIE AGENTEN op de luchthaven. Meerdere blauwe uniformen dus.

En dat de stewardess er zo netjes op vreemde kinderen past zou ik niet op rekenen. Als hij biv. naast een oma of moeder zit, dan kan ze gelijk denken dat hij het kind is van de vrouw die naast hem zit. Zou je je eigen kinderen op deze manier laten vliegen?

Gevaarlijk ondoordachte actie. Waarom je het goed wil praten, dat gaat mij te boven.
pi_80251665
edit- dubbelpost
pi_80251672
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 03:21 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Onzin, wat verzin je je eigen verhaal als je het echte niet eens kent. Heb je die foto's niet gezien naast het nieuwsartikel??? Hij wordt weggevoerd door POLITIE AGENTEN op de luchthaven. Meerdere blauwe uniformen dus.

En dat de stewardess er zo netjes op vreemde kinderen past zou ik niet op rekenen. Als hij biv. naast een oma of moeder zit, dan kan ze gelijk denken dat hij het kind is van de vrouw die naast hem zit. Zou je je eigen kinderen op deze manier laten vliegen?

Gevaarlijk ondoordachte actie. Waarom je het goed wil praten, dat gaat mij te boven.
Of je leest gewoon eens, gewoon omdat het kan.
quote:
Terry Hansen, a nurse from Tennessee, gave the boy, Artyem Savelyev, a note for authorities that said she was misled by the adoption agency and was never told he suffered from behavioural problems.

The note reads, in part:

He is violent and has severe psychopathic issues/behaviours. I was lied to and misled by the Russian orphanage workers and director regarding his mental stability and other issues.

After giving my best to this child I am sorry to say that for the sake of my family, friends and myself, I no longer wish to parent this child. As he is a Russian national, I am returning him to your guardianship and would like the adoption disannulled.

The boy travelled from Tennessee to Washington with his grandmother, Nancy Hansen, the New York Times reports. She put him on a plane to Moscow and paid a Russian guide $200 to pick Artyem up at the airport.
http://www.nytimes.com/2010/04/10/world/europe/10russia.html

http://network.nationalpo(...)adoptive-mother.aspx

Heel sneu allemaal, maar om nou een anti-Amerikaanse tirade op Fok! te houden terwijl het je ontbreekt aan werkelijke kennis?
Dat siert U geenzins.
pi_80251678
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 03:28 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Of je leest gewoon eens, gewoon omdat het kan.
[..]

http://www.nytimes.com/2010/04/10/world/europe/10russia.html

http://network.nationalpo(...)adoptive-mother.aspx

Heel sneu allemaal, maar om nou een anti-Amerikaanse tirade op Fok! te houden terwijl het je ontbreekt aan werkelijke kennis?
Dat siert U geenzins.
Ben je nou echt zo stom? of probeer je je aan te stellen? Ik had toch gedacht dat misschien je reactie niet helemaal serieus was maar je blijft me elke keer meer teleurstellen.

Wat heeft mijn kennis hiermee te maken. Ik lees het nieuws, en ik beoordeel wat ik daarin lees. Misschien is dat iets waar je niet mee goed bekend bent.

En op je links staan geen fotos. Als je mijn reactie een tweede keer wilt lezen, dan zie je dat ik het eerder over foto's had waarin de politie dienders duidelijk te zien zijn.

Ik zit niet te wachten op je reacties, maar geef ik toch antwoord uit beleefdheid.
pi_80251681
- knip -

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 13-04-2010 04:55:00 (troll) ]
pi_80251687
Relletje midden in de nacht ....en ik moet gaan slapen
Optimist tot in de kist
pi_80251688
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:42 schreef Athlon64x het volgende:
Orphan gezien?
Kinderen uit Rusland zijn gevaarlijk.
  dinsdag 13 april 2010 @ 03:41:35 #17
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_80251697
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 03:41 schreef TheZapster het volgende:
Wat voor relletjes in de nacht?
Gewoon topic even lezen
Optimist tot in de kist
  dinsdag 13 april 2010 @ 03:45:53 #19
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_80251702
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 03:40 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Orphan gezien?
Kinderen uit Rusland zijn gevaarlijk.
Precies.
quote:
Her mum Nancy Hansen, of Tennessee, US, said: "He drew a picture of our house burning down, and said he's going to burn our house down with us in it. It was terrible."
http://www.mirror.co.uk/n(...)eat-115875-22177423/

TBS?
pi_80251703
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 03:45 schreef TheZapster het volgende:
Kan ik niet een samenvatting van je krijgen ?
Je zit er middenin op dit moment .....ruzie nog even verder Wammes en Wesp...ik ga slapen
Optimist tot in de kist
  dinsdag 13 april 2010 @ 03:49:15 #22
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_80251705
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 03:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Je zit er middenin op dit moment .....ruzie nog even verder Wammes en Wesp...ik ga slapen
Dan kan je me nog wel lastig vallen
pi_80251721
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 13-04-2010 04:56:57 ]
  dinsdag 13 april 2010 @ 04:28:21 #24
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_80251740
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 13-04-2010 04:57:50 ]
  dinsdag 13 april 2010 @ 04:31:41 #26
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:14:55 #27
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80256858
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 03:33 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo stom? of probeer je je aan te stellen? Ik had toch gedacht dat misschien je reactie niet helemaal serieus was maar je blijft me elke keer meer teleurstellen.

Wat heeft mijn kennis hiermee te maken. Ik lees het nieuws, en ik beoordeel wat ik daarin lees. Misschien is dat iets waar je niet mee goed bekend bent.

En op je links staan geen fotos. Als je mijn reactie een tweede keer wilt lezen, dan zie je dat ik het eerder over foto's had waarin de politie dienders duidelijk te zien zijn.

Ik zit niet te wachten op je reacties, maar geef ik toch antwoord uit beleefdheid.
Je hebt verder niet meegekregen dat de adoptieorganisatie gelogen had? Als die vrouw graag voor een kind wil zorgen maar aangeeft dat ze niet kan omgaan met een kind met psychische stoornissen, en ze sturen toch zo'n kind, dan is het meer de fout van de adoptieorganisatie.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_80264149
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je hebt verder niet meegekregen dat de adoptieorganisatie gelogen had? Als die vrouw graag voor een kind wil zorgen maar aangeeft dat ze niet kan omgaan met een kind met psychische stoornissen, en ze sturen toch zo'n kind, dan is het meer de fout van de adoptieorganisatie.
Wat is nou wel een psychische stoornis en wat niet? Volgens mij kan je dat nooit precies bepalen, vooral niet voor kinderen van die leeftijd. Ze zijn in de groei van hun leven, op allerlei vlakken zijn ze in de ontwikkeling - oftewel verandering. Er verandert van alles in hen van hormonen-verhoudingen tot metabolisme tot stoffenhuishouding etc etc.

Een kind een psychopaat willen noemen gaat mij te ver. Lijkt wel erop dat ze hier al een tijdje mee bezig zijn in de VS, maar ja dat zijn Amerikaanse toestanden dus. Straks vertellen ze dat het kilnd voor Al-qaeda een huurmoordenaar was of voor een andere terroristische organisatie van Russische bodem.

Omdat ze eerder niet weet hoe ze het kind op moet voeden, zoekt ze een smoesje om er snel af te komen. Was het leven maar zo simpel.
pi_80330797
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

Lijkt moeilijk te rijmen met:
quote:
In December Hansen was so thrilled with Artyem she began asking about a second child.
Nog wat info:
quote:
The Tennessee mother who horrified the adoption community when she put her 7-year-old son on a plane back to Russia was in the process of trying to adopt a second child.

Torry Hansen had turned to a second adoption agency to bring home a child from the Soviet Republic of Georgia, a source with the sheriff's department told ABC News.

She switched adoption agencies after the agency that arranged the adoption of her first child, World Association for Children and Parents, urged her to wait before adopting again, the source said. The association advised Hansen it would be best to settle in with the boy before adding to her family, the source said.

Hansen, Boyce said, was contacted by the agency in January and March, but didn't report problems at that point. In December Hansen was so thrilled with Artyem she began asking about a second child.
quote:
The boy, whom Hansen renamed Justin, did not attend school in the six months he spent in Tennessee, and some neighbors said they barely knew the family.
quote:
Investigators are expected to meet with the district attorney today. Charges being considered for both Torry and Nancy Hansen include child abuse, endangering the welfare of a child and educational neglect.

The educational neglect charge stems from the fact that neither Artyem or his cousin Logan were registered for public school or home school. Torry Hansen's sister, Logan's mother, could also face charges for educational neglect, a misdemeanor.
quote:
By Russian law, Hansen would not have been able to adopt Artyom without making at least two trips abroad, first to meet the boy and then to pick him up. She would also have been required to complete a home study, in which a social worker would have entered her house and interviewed her extensively about her reasons for adopting and her preparations for parenthood. Social workers in these circumstances also typically educate would-be parents about the challenges that are likely to emerge post-adoption - all of which makes the notion that Hansen could have been blindsided by her son's difficulties almost as shocking as the difficulties themselves.

Violent outbursts and emotional detachment in older children adopted internationally are "very familiar to those of us in the field, as sad as it may be," says Michael Goldstein, an adoption attorney in Rye Brook, N.Y.
http://abcnews.go.com/GMA(...)ld/story?id=10358887
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')