abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:53:42 #1
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_80155122
Hallo klussers,

We zijn bezig met de voorbereidingen van het vervangen van onze vloer. Nu ligt er al vele jaren een laminaatvloer die er inmiddels best wel brak uitziet. Tijd voor een nieuwe vloer dus!
Nu zag ik net dat onze keuken gewoon over het laminaat is geplaatst... Probleem dus! Hoe gaan we de huidige vloer eruit halen? Het stuk onder de keuken moet dus blijven liggen maar die planken liggen half onder de keuken vandaan... We waren niet van plan die hele keuken af te breken maar hij moet uiteraard wel stevig blijven staan.

Een fotootje van de huidige staat:
Geluk is een richting, geen punt
pi_80155374
volgens mij kun je de plint van je keuken gewoon los klikken...ff klooien denk...

hij zal wel onder de plint zijn door gelegd onder de keuken zitten stel poten vraag me af of die echt op het laminaat staan ??
pi_80155457
Hmm..met een haakse slijper voorzichtig slijpen met een zo dun mogelijke slijpschijf?
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:25:08 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_80155912
infrezen maar ik ga ook uit van BuupWerk's opmerking uit.
  Moderator zaterdag 10 april 2010 @ 12:26:04 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80155936
Je zou de plint onder de keuken eens kunnen verwijderen, misschien is het laminaat niet helemaal door gelegd maar ligt het maar tot net achter de plint. Anders is het wel heel erg onhandig gelegd
pi_80155999
Misschien trek je het zo in z'n geheel onder het keukenblok uit, als je het op zo'n 30cm van het aanrecht doorslijpt of zaagt.
pi_80156057
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:03 schreef BuupWerk het volgende:
volgens mij kun je de plint van je keuken gewoon los klikken...ff klooien denk...

hij zal wel onder de plint zijn door gelegd onder de keuken zitten stel poten vraag me af of die echt op het laminaat staan ??
Dat ligt geheel aan de prijs van de keuken, de duurdere hebben inderdaad stelpoten, de goedkopere serie staat vaak gewoon op de zijkanten van het meubel.
Dan hebben ze de zijkant zo'n 15 cm door laten lopen.
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:30:54 #8
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_80156063
Daar had ik niet eens aan gedacht
We komen nog wel vaker vreemd uitgevoerde klussen uit (bv. een kroonsteentje dat zo recht de grond uitstak toen we een tuinlampje wilde vervangen... goh waarom knalt die stop er toch altijd uit bij regen...)

Ik zal eens kijken of we de plint losgefrut krijgen en hoe het er dan uitziet.
pi_80156108
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:30 schreef Yvonnetje het volgende:
Daar had ik niet eens aan gedacht
We komen nog wel vaker vreemd uitgevoerde klussen uit (bv. een kroonsteentje dat zo recht de grond uitstak toen we een tuinlampje wilde vervangen... goh waarom knalt die stop er toch altijd uit bij regen...)

Ik zal eens kijken of we de plint losgefrut krijgen en hoe het er dan uitziet.
De plint wordt vaak op de grond gelegd en dan omhoog geklapt, de houders die de plint dan vasthouden zitten dan vaak ook tegen de onderkant van de kastjes, deze kun je iets opwippen en vervolgens de plint naar voren trekken.
  zaterdag 10 april 2010 @ 16:46:06 #10
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_80162591
Het was even frotten maar de plint is los! Wat blijkt... het laminaat loopt inderdaad door tot een stukje achter de keukenplint, maar de pootjes van de keuken staan half op het laminaat+ondervloer, half op het beton. De achterste pootjes staan helemaal op het beton. De strook laminaat waar de pootjes half opstaan, loopt helaas door tot 'in het zicht'. Deze plank moeten we dus doorzagen, hoe is dit het gemakkelijkst? De plek is wat lastig omdat de we dus een stuk onder de keukenkastjes moeten gaan zagen, deze hangen op 7 cm boven de vloer.
pi_80163022
Kun je de plank er niet onderuit trekken en de pootjes op de juiste lengte uitdraaien?
Of de plank verwijderen en er een nieuw latje onder leggen van de juiste dikte.
pi_80163248
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:53 schreef Yvonnetje het volgende:
Hallo klussers,

We zijn bezig met de voorbereidingen van het vervangen van onze vloer. Nu ligt er al vele jaren een laminaatvloer die er inmiddels best wel brak uitziet. Tijd voor een nieuwe vloer dus!
Nu zag ik net dat onze keuken gewoon over het laminaat is geplaatst... Probleem dus! Hoe gaan we de huidige vloer eruit halen? Het stuk onder de keuken moet dus blijven liggen maar die planken liggen half onder de keuken vandaan... We waren niet van plan die hele keuken af te breken maar hij moet uiteraard wel stevig blijven staan.

Een fotootje van de huidige staat:
[ afbeelding ]
laminaat laten liggen , heb ik ook gedaan
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  zaterdag 10 april 2010 @ 17:21:53 #13
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_80163395
Als je een Dremel hebt, kun je ook een cirkelzaag-hulpstukje kopen, waarmee je de plank door kunt zagen in die kleine ruimte.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 10 april 2010 @ 17:22:34 #14
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_80163414
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 17:06 schreef klipper het volgende:
Of de plank verwijderen en er een nieuw latje onder leggen van de juiste dikte.
Of een stukje van de weggehaalde plank gebruiken als latje, dan heb je de perfecte dikte meteen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:33:36 #15
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_80166961
ff je auto krikje pakken, Die draai je onder de kastjes omhoog net zolang tot precies het gewicht van die stelpootjes af is. Ff pootje cm omhoog draaien, plank eronder uit en pootje weer op de grond draaien.

Krik los en naar volgend pootje...

Kind kan de was doen.

Laminaat in een keuken... Ik vind het in een woonkamer al niks, laat staan in een keuken
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_80167546
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:33 schreef klusfoobje het volgende:

Laminaat in een keuken... Ik vind het in een woonkamer al niks, laat staan in een keuken
Ik vind het wel mooi, ik heb de hele beneden verdieping, pas gedaan in Wengé, Japan style, zonder drempels, mooi hoor.

En als het te erg slijt in de keuken, dan knal ik er een hele nieuwe vloer in, met een weekendje werk
beetje knappe laminaat 12 euro p m2 50m2 is 600 euro mety afwerklatten 200 en ondervloer 100 euro, voor 1000 euro ben ik weer, geschilderd en gesausd, een keer in de tien jaar
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:40:49 #17
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_80169037
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:54 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Ik vind het wel mooi, ik heb de hele beneden verdieping, pas gedaan in Wengé, Japan style, zonder drempels, mooi hoor.

En als het te erg slijt in de keuken, dan knal ik er een hele nieuwe vloer in, met een weekendje werk
beetje knappe laminaat 12 euro p m2 50m2 is 600 euro mety afwerklatten 200 en ondervloer 100 euro, voor 1000 euro ben ik weer, geschilderd en gesausd, een keer in de tien jaar
je hebt helemaal gelijk hoor...

maar...

het blijft look-a-like-hout... of te wel hout van de chinese waaiboom....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:44:22 #18
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_80169153
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:33 schreef klusfoobje het volgende:
ff je auto krikje pakken, Die draai je onder de kastjes omhoog net zolang tot precies het gewicht van die stelpootjes af is. Ff pootje cm omhoog draaien, plank eronder uit en pootje weer op de grond draaien.

Krik los en naar volgend pootje...

Kind kan de was doen.

Zo zou ik het doen.
pi_80170141
Ik heb de randen rondom losgehakt met een schroevendraaier en hamer, bij gebrek aan een houtbeitel Even doorbikkelen en je bent er zo

zaterdag 10 april 2010 @ 22:23:54 #20
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_80171713
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:40 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

maar...

Ben ik niet helemaal met je eens, ik heb hier ook laminaat liggen. Eentje van Quickstep, met V-groef rondom. Het lijkt net echt hout, en zo voelt het ook. Maar dit kost dan ook ¤ 48 per M2inclusief leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door cvboer op 11-04-2010 09:01:55 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 11 april 2010 @ 01:54:38 #21
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_80176956
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:40 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

maar...

quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:23 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens, ik heb hier ook laminaat liggen. Eentje van Quickstep, met V-groef rondom. Het lijkt net echt echt hout, en zo voelt het ook. Maar dit kost dan ook ¤ 48 per M2inclusief leggen.
hoe noemen ze dit ook alweer ? iets met contradictie interminus ?
  zondag 11 april 2010 @ 08:44:35 #22
545 dop
:copyright: dop
pi_80178349
het lijkt net niet echt hout
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 11 april 2010 @ 09:27:57 #23
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_80178645
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:23 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens, ik heb hier ook laminaat liggen. Eentje van Quickstep, met V-groef rondom. Het lijkt net echt hout, en zo voelt het ook. Maar dit kost dan ook ¤ 48 per M2inclusief leggen.
Dat is zo, wij schaffen ook duur laminaat aan, maar als je bij de vloerenboer het duurste laminaat tegen een echte houten plank zet zie je het verschil wel hoor
Blijft dat de voordelen van laminaat voor ons niet opwegen tegen hout. Ik vind een houten vloer echt prachtig maar je moet ook een beetje praktisch kijken. Ik heb geen zin om een vloer 2x per jaar in de olie te zetten en vlekken eruit te schuren. Met 2 huisdieren ben je dan al gauw elke week bezig, nahh, bedankt.
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:43:35 #24
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_80394162
Het is weer weekend dus weer klustijd... De dremel met cirkelzaag-hulpstuk zaagt niet diep genoeg blijkt... We komen er niet mee door de vloer heen. Welk gereedschap kan dit wel?

We zien het niet zo zitten om die keuken te liften maar zagen liever de plank door...
pi_80394275
Ik zei het al eerder, beitel Tik je zo los...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')