Nee, dat is niet "voor de veiligheid" !quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:57 schreef RoodWitBlauw het volgende:
en is die 400 volt niet gewoon 380 volt + veiligheid van spanningswisseling van 20 v ?
net zoals er altijd 230V staat terwijl er 220V uit de muur komt?
Dat zeg ik toch, fijn dat je het even herhaaldquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Het zal geen enkel probleem geven als je de kookplaat aansluit volgens het schema rechtsonder.
Er staat namelijk (als je het na meet) tussen L1 of L2 of L3 en de Nul altijd 230 V.
400 V staat alleen tussen de fasen onderling. Dus tussen L1 en L2, L1 en L3, L2 en L3 meet je altijd 400V.
Het schema rechtsonder is bij de voeding door een 2 fase 230V kookgroep het enige juiste schema
Het is inderdaad wat verwarrend omschreven maar dit maakt voor de werking volgens mij niet uit.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:55 schreef Osramp het volgende:
Ik weet dat er tussen 2 verschillende fasen 400Volt staat. Maar een kookgroep is een combinatie van 2 groepen op dezelfde fase. Daardoor staat er op een kookgroep TUSSEN de fasen geen 400Volt, maar 0Volt.
Het schema rechtsonder is ook wel het juiste, maar ik vraag me af of het iets uitmaakt dat er tussen de fasen geen spanningsverschil is. In dat schema gaat ze uit van de volgende spanningen:
L1 - N : 230V
L2 - N : 230V
L1 - L2: 400V (al staat dit niet in het schema getekend)
Wat ik weten wil, is dus dit:
Maakt het iets uit dat er tussen L1 en L2 geen 400V staat, maar 0V ??
Per toeval toch een boekje gevonden, maar daar staat niks in waar ik hulp aan heb. Ze geven nog de draaddoorsnede op en tekenen de schema's nog eens, thats it.quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:45 schreef Cothen het volgende:
Wat staat er in de handleiding?
Dan gaat het zeker lukken!quote:Op zaterdag 10 april 2010 22:33 schreef Osramp het volgende:
[..]
Per toeval toch een boekje gevonden, maar daar staat niks in waar ik hulp aan heb. Ze geven nog de draaddoorsnede op en tekenen de schema's nog eens, thats it.
Ik heb hem nu vlgs schema rechtsonder aangesloten, dinsdag is de mintage klaar en weten we meer.
Ik denk dat hij twee keer 3000 watt = 6000 watt totaal vermogenquote:Op zaterdag 10 april 2010 12:32 schreef Osramp het volgende:
Okee, dan zijn we met twee die hetzelfde denken. Aangezien het schema boven, midden OOK geen spanningsverschil heeft tussen L1 en L2, zal het wel in orde zijn dan.
Wel gek dat die plaat 3000Watt zou zijn, of zou het toch 3000x2=6000Watt zijn?
Klopt. Maar in alles andere schema's gebruiken ze die aansluiting L3 helemaal niet. Tenzij er een detectie wordt gedaan op aanwezigheid van 1 of 3 fasen aansluiting, is een 3 fasen aansluiting vrij zinloos.quote:Op zondag 11 april 2010 15:42 schreef exlurker het volgende:
De eerste afbeelding geeft echt wel 3 fase + nul aan
Dat klopt niet, want de beide groepen zitten op dezelfde fase. Tussen de fasen van de 2 beide groepen meet je nul volt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 08:50 schreef exlurker het volgende:
....meet je nu de spanning tussen de twee fase dan is het 400 V , vandaar het opschrift
Inderdaad niet heel spannend, daiszo.quote:Op zondag 11 april 2010 16:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
onze oven gebruikt ook maar 2 van de 3 fases.. lekker boeiend ;P
Lees eens goed wat er in mijn bericht staatquote:Op zondag 11 april 2010 19:03 schreef Osramp het volgende:
[..]
Dat klopt niet, want de beide groepen zitten op dezelfde fase. Tussen de fasen van de 2 beide groepen meet je nul volt.
400 volt tussen de fasen klopt wel, maar alleen bij verschillende fasen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |