Ik ben ook heel competitief heheh maar hierbij meet ik me bewust niet met anderen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:16 schreef jack4ya het volgende:
Jawel, weten doe ik het wel, maar ik ben kennelijk competitief...
(Ken je nog dat gevoel dat je 'heel wat' was in groep 8 en daarna 'heel niets' als brugpieper? Dát!)
haha thnx, maar ik ben denk ik al iets langer bezigquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:58 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Sjeesh,...Dan ben je duidelijk geen beginner hoor.
En ik was al helemaal trots dat ik vorige week mijn eerste 10K ever gedaan had.
(Ik loop nu 4 maanden, begonnen vanaf niveau zoutzak, na 16 jaar)
Maar ik heb dus doodleuk 71 minuten nodig.Genant dit.
Grappig. Ik vroeg me dat ook pas af, of ik het lopen nu écht leuk vind. Kwam er niet helemaal uit, denk dat het ook nog iets te vroeg is daarvoor. Ik sta elke keer verbaasd van wat ik, met de juist opbouw, kan en dat op zich is wel leuk ja.quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:27 schreef jack4ya het volgende:
Daarna even een pauze. Vanwege dat fysieke gesukkel, vanwege iets te vlotte opbouw, maar ook omdat ik met stierlijk verveel tijdens het lopen.Ik vind het momenteel saai. Ik loop puur op discipline en de secundaire lol die ik er van heb, want het lopen zelf vind ik (nog?) steeds niet echt leuk.
Je hebt al een flinke dosis pech achter de rug dan, meer dan ik tot nu toe. Ik heb alleen platte voeten en zo nu en dan een kleine blessure na een bovenmatige inspanning die binnen een week weer weg is. Gewoon rust nemen tot het weer pijnvrij gaat en dan weer lekker verderquote:Op dinsdag 13 april 2010 14:27 schreef jack4ya het volgende:
Ik sukkel wat met doorgezakte voeten, gevoelloze teen en overbelaste peroneus spieren (vanwege de voeten) en moet eerst fatsoenlijk dagelijkse- en sportzolen laten maken. En wéér nieuwe schoenen.
Ja joh, hardlopen is leuk.![]()
Ik moet zondag in H'sum lopen, ook de 10K. Ik doe duidelijk voor de fun mee, zullen we maar zeggen. Mijn eerste evenement.![]()
Daarna even een pauze. Vanwege dat fysieke gesukkel, vanwege iets te vlotte opbouw, maar ook omdat ik met stierlijk verveel tijdens het lopen.Ik vind het momenteel saai. 't Is dat ik wat rond koekeloer en radio opzet, maar zoveel verschillende routes kan ik nou ook niet blijven verzinnen.
Ik loop puur op discipline en de secundaire lol die ik er van heb, want het lopen zelf vind ik (nog?) steeds niet echt leuk.
Voor m'n gevoel was het een offday gister maar misschien hebben jullie gelijk. Omdat ik het op de loopband een klein half uur vol hield zonder tussenpauze, dacht ik dat les 18 wel te doen moest zijn. Blijkbaar niet. Overigens is les 15 hetzelfde als les 18quote:Op dinsdag 13 april 2010 07:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook. Blijkbaar was les 18 nog te zwaar, waarom niet les 15 ofzo proberen?
Ik ga vanmiddag loopdag 2 van mijn schema volgen (is precies hetzelfde als dag 1, dus moet geen problemen opleveren).
Loopband is wel anders dan buiten lopen. En als je nu een stap terug doet kun je ook weer snel een stap vooruit doen als het je echt meevalt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:01 schreef Erwtje het volgende:
[..]
Voor m'n gevoel was het een offday gister maar misschien hebben jullie gelijk. Omdat ik het op de loopband een klein half uur vol hield zonder tussenpauze, dacht ik dat les 18 wel te doen moest zijn. Blijkbaar niet. Overigens is les 15 hetzelfde als les 18dus ik schakel ik terug naar de lessen van week 3/4. Kijken hoe dat bevalt.
Succes zondag, Jack! En respect voor je tijd op de 10K, beertender. Had daar eerder overheen gelezen. Mijn streven is ooit weer, om en nabij, zo'n tijd neer te zetten. Eerst maar eens de 5K in één keer uitlopen.
Je kunt ook eerst aan een 5 km-loopje meedoen, zoals ik op de Leiden Marathon van 16 Mei!quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:03 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Poe, 10K kan ik voorlopig ook alleen nog maar van dromen. Ik heb ook besloten om steeds mezelf een niet al te onbereikbaar doel te stellen, zodat ik ook regelmatig een doel behaal en weer een stapje verder kan gaan denken. Mijn eerste doel is nu om 10 minuten achter elkaar te kunnen lopen, volgens mijn schema zou ik dat in week 8 moeten kunnen. Daarna wil ik voor de 20 minuten en 30 minuten gaan, en dan proberen om mijn afstand/duur steeds verder uit te bouwen. Als ik het leuk blijk te vinden, lijkt het me wel tof om te proberen volgend jaar aan de 10K op de marathon in Rotterdam mee te gaan doen, maar dat is nog wel erg toekomstmuziek.
Fascinerend he, hoe je dat luie inactieve lijf toch nog zo snel kan activeren!quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:35 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb ook 16 jaar niet gesport. En een zittend beroep. En eigenlijk asportief. En liever lui dan moe. (Fijne zelfkennis.) Maar conditioneel ben ik duidelijk veel sterker geworden dan ik mezelf had ingeschat. Fysiek sukkel ik wat met het onderstel, maar dat deed ik daarvoor (onopvallend) ook al.
En toch 10K gehaald in 4 maanden opbouw. Ergens op Fok! sta ik een paar weken geleden nog te roepen dat dat godsonmogelijk zou zijn. Maar..., mooi wel gelukt.
Inderdaad rustig opbouwen. Volg het schema. Ga er in ieder geval niet óverheen. Er onder blijven is niet zo erg, enige gevolg daarvan is een iets tragere opbouw. Sneller opbouwen zou mogelijk wel gevolgen kunnen hebben.
Mijn eerste baantraining was vorige week. Ik heb tot 4 dagen erna vreselijke spierpijn gehad, maar kon toch nog tussendoor trainen! Nu, de dag na de tweede baantraining, heb ik helemaal geen spierpijn, hooguit voel ik ze hier en daar een beetje. Wat gaat dat toch snel vooruit!!quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:39 schreef Joene het volgende:
Cinnamon, ik doe vanavond mn 2e baan training ! Wil ernaast ook nog 2x met evy de 5-10km gaan doen maar na de vorige baantraining had ik gewoon 4 dagen mega spierpijn
Geen vereniging voor mij dus..quote:
Dan doen ze het toch ook zoquote:Op dinsdag 13 april 2010 15:40 schreef cinnamongirl het volgende:
Hier kwamen de opmerking van een paar nare pupilletjes: ´zo kan ik het ook´
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |