abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:16:05 #176
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_80260955
Jawel, weten doe ik het wel, maar ik ben kennelijk competitief...

(Ken je nog dat gevoel dat je 'heel wat' was in groep 8 en daarna 'heel niets' als brugpieper? Dát!)
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:33:15 #177
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80261615
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:16 schreef jack4ya het volgende:
Jawel, weten doe ik het wel, maar ik ben kennelijk competitief...

(Ken je nog dat gevoel dat je 'heel wat' was in groep 8 en daarna 'heel niets' als brugpieper? Dát!)
Ik ben ook heel competitief heheh maar hierbij meet ik me bewust niet met anderen.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_80261811
Over dat vele drinken:
Wat mij altijd helpt, is gewoon continu iets te drinken naast me hebben staan - of het nu thee, limonade of een flesje water is. Mijn ervaring is, dat wanneer het in de buurt is, je het ook veel sneller op drinkt.
pi_80262366
Ja dat is ook mijn ervaring

Ben er een paar maanden uitgeweest maar begin nu weer met lopen.. zonnetje
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:04:22 #180
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80262890
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:58 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Sjeesh,... Dan ben je duidelijk geen beginner hoor.
En ik was al helemaal trots dat ik vorige week mijn eerste 10K ever gedaan had.
(Ik loop nu 4 maanden, begonnen vanaf niveau zoutzak, na 16 jaar)

Maar ik heb dus doodleuk 71 minuten nodig. Genant dit.
haha thnx, maar ik ben denk ik al iets langer bezig zit nu op 1,5 jaar echt hardlopen en daarvoor altijd ook wel redelijk met sporten bezig geweest. Ik deed vorig jaar ook een wedstrijd en toen had ik 47 minuten nodig, dus er is wel behoorlijk wat vanaf. Zo snel kan het dus gaan

Maar je moet zeker trots zijn op je tijden hoor! Je loopt het tenslotte wel uit en er zijn heel veel mensen die dat niet kunnen! Aangezien je zegt dat je vrij competitief bent, verwacht ik dat je (mits je volhoudt met trainen) binnen een jaar rond de 50 minuten kan lopen. Weet niet hoeveel je nu traint, maar met 3x per week ga je sprongen vooruit! 3x per week 10km lopen en de minuten vliegen er de volgende wedstrijd af Mocht je echt snel sprongen willen maken, dan is een loopgroep of een atletiekvereniging een goede optie. Maar dat kost wel wat geld, en natuurlijk ook meer tijd en er zit wat verantwoording aan vast.

Succes iig wanneer is de eerst volgende 10km?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:27:59 #181
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_80263822
Ik sukkel wat met doorgezakte voeten, gevoelloze teen en overbelaste peroneus spieren (vanwege de voeten) en moet eerst fatsoenlijk dagelijkse- en sportzolen laten maken. En wéér nieuwe schoenen.
Ja joh, hardlopen is leuk.

Ik moet zondag in H'sum lopen, ook de 10K. Ik doe duidelijk voor de fun mee, zullen we maar zeggen. Mijn eerste evenement.

Daarna even een pauze. Vanwege dat fysieke gesukkel, vanwege iets te vlotte opbouw, maar ook omdat ik met stierlijk verveel tijdens het lopen. Ik vind het momenteel saai. 't Is dat ik wat rond koekeloer en radio opzet, maar zoveel verschillende routes kan ik nou ook niet blijven verzinnen.
Ik loop puur op discipline en de secundaire lol die ik er van heb, want het lopen zelf vind ik (nog?) steeds niet echt leuk.
pi_80263938
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:27 schreef jack4ya het volgende:

Daarna even een pauze. Vanwege dat fysieke gesukkel, vanwege iets te vlotte opbouw, maar ook omdat ik met stierlijk verveel tijdens het lopen. Ik vind het momenteel saai. Ik loop puur op discipline en de secundaire lol die ik er van heb, want het lopen zelf vind ik (nog?) steeds niet echt leuk.
Grappig. Ik vroeg me dat ook pas af, of ik het lopen nu écht leuk vind. Kwam er niet helemaal uit, denk dat het ook nog iets te vroeg is daarvoor. Ik sta elke keer verbaasd van wat ik, met de juist opbouw, kan en dat op zich is wel leuk ja.
pi_80263944
Ik kan er alleen maar van dromen, van jullie resultaten.
Ik heb gisteravond de tweede baantraining gehad, duurde 1,5 uur. We doen dan ook allerlei oefeningen, en altijd een pyramideloop.
Verder train ik nog 1 keer per week op eigen gelegenheid volgens een geadviseerd schemaatje.
Nu lees ik overal dat 3 keer trainen raadzamer is. Ik twijfel of ik dit ook moet gaan doen.
Ik ben echt een absolute beginner en sport(te) ervoor al zeker 10 jaar niet. Ik heb geen overgewicht en goede schoenen. Waarom niet, zou je denken.
Maar in het verleden heb ik vaker last gehad van shin splints...en ik voelde ook gisteren ´iets´aan mijn schenen. Ik ga het maar gewoon doen en ga niet ´verder´ dan het schema.
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:35:22 #184
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_80264154
Met shin spints oppassen ja.

Ik heb ook 16 jaar niet gesport. En een zittend beroep. En eigenlijk asportief. En liever lui dan moe. (Fijne zelfkennis.) Maar conditioneel ben ik duidelijk veel sterker geworden dan ik mezelf had ingeschat. Fysiek sukkel ik wat met het onderstel, maar dat deed ik daarvoor (onopvallend) ook al.
En toch 10K gehaald in 4 maanden opbouw. Ergens op Fok! sta ik een paar weken geleden nog te roepen dat dat godsonmogelijk zou zijn. Maar..., mooi wel gelukt.

Inderdaad rustig opbouwen. Volg het schema. Ga er in ieder geval niet óverheen. Er onder blijven is niet zo erg, enige gevolg daarvan is een iets tragere opbouw. Sneller opbouwen zou mogelijk wel gevolgen kunnen hebben.
pi_80264323
Cinnamon, ik doe vanavond mn 2e baan training ! Wil ernaast ook nog 2x met evy de 5-10km gaan doen maar na de vorige baantraining had ik gewoon 4 dagen mega spierpijn
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_80264462
Ik loop nu een schema van drie keer per week, en dat bevalt goed! Had in het verleden ook nog wel last van m'n schenen, maar dat gaat nu wel goed. Loop tot nu toe ook alleen nog op zachte ondergrond.
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:43:30 #187
66083 Platina
78th Element
pi_80264483
TVP, wil naast het voetballen ook gaan hardlopen, nu alleen geen tijd om in te lezen vanwege tentamenweek. Dus hopelijk volgende week terug
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:55:39 #188
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80265019
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:27 schreef jack4ya het volgende:
Ik sukkel wat met doorgezakte voeten, gevoelloze teen en overbelaste peroneus spieren (vanwege de voeten) en moet eerst fatsoenlijk dagelijkse- en sportzolen laten maken. En wéér nieuwe schoenen.
Ja joh, hardlopen is leuk.

Ik moet zondag in H'sum lopen, ook de 10K. Ik doe duidelijk voor de fun mee, zullen we maar zeggen. Mijn eerste evenement.

Daarna even een pauze. Vanwege dat fysieke gesukkel, vanwege iets te vlotte opbouw, maar ook omdat ik met stierlijk verveel tijdens het lopen. Ik vind het momenteel saai. 't Is dat ik wat rond koekeloer en radio opzet, maar zoveel verschillende routes kan ik nou ook niet blijven verzinnen.
Ik loop puur op discipline en de secundaire lol die ik er van heb, want het lopen zelf vind ik (nog?) steeds niet echt leuk.
Je hebt al een flinke dosis pech achter de rug dan, meer dan ik tot nu toe. Ik heb alleen platte voeten en zo nu en dan een kleine blessure na een bovenmatige inspanning die binnen een week weer weg is. Gewoon rust nemen tot het weer pijnvrij gaat en dan weer lekker verder Veel plezier in Hilversum, welke loop is er? 1e loop is altijd bijzonder, en je zult het ongetwijfeld leuker vinden dan de trainingen Ik denk dat de "leukheid" in het trainen zit door een combinatie van endorfine (runners high, google maar ) en het feit dat je je verstand op 0 kan zetten. Al zo vaak gehad dat ik een training heb gelopen en dan precies de weg nog weet waar ik links en rechts ben gegaan, maar geen flauw idee hoe mijn omgeving eruit zag. Op het moment dat je gaat relativeren waar je nou mee bezig bent, gaat het fout. Als het slecht weer is, heb ik overigens ook geen zin om te lopen en ga ik mezelf ook niet dwingen.

Het enige wat ik doe om het leuk te houden, is door een leuk rondje te lopen (voor zover ik er wat van mee krijg ), een lekker muziekje op, maar vooral mede slachtoffers vinden die mee willen hobbelen. Gedeelde pijn is leuker dan het alleen ondervinden. Daarnaast ga je elkaar zo nu en dan ook uitdagen en bereik je sneller een hoger niveau. Het niveauverschil kan wel eens problemen geven, maar ik los dat dan op door 1 rondje met een persoon mee te lopen en na de training er zelf nog een ronde aan vast te plakken. Ik fiets ook wel eens mee met een vriend van me als ik niet kan lopen door een blessure, werkt ook altijd als een magneet. Ow en hoe verder je kan lopen, des de groter de variatie aan rondes kan worden. Ik heb het geluk nu dicht in de buurt bij een bos en een park te wonen, dus dat zijn mijn vertrouwde rondjes. Zolang het niet door een woonwijk of langs een snelweg gaat, is het meestal wel prima te doen.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:01:04 #189
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_80265234
En weer een nieuwe

oh, zie dat je jullie alweer een tijdje bezig zijn...
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:01:24 #190
290408 Erwtje
Ender's Schaduw
pi_80265241
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 07:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook. Blijkbaar was les 18 nog te zwaar, waarom niet les 15 ofzo proberen?

Ik ga vanmiddag loopdag 2 van mijn schema volgen (is precies hetzelfde als dag 1, dus moet geen problemen opleveren).
Voor m'n gevoel was het een offday gister maar misschien hebben jullie gelijk. Omdat ik het op de loopband een klein half uur vol hield zonder tussenpauze, dacht ik dat les 18 wel te doen moest zijn. Blijkbaar niet. Overigens is les 15 hetzelfde als les 18 dus ik schakel terug naar de lessen van week 3/4. Kijken hoe dat bevalt.

Succes zondag, Jack! En respect voor je tijd op de 10K, beertender. Had daar eerder overheen gelezen. Mijn streven is ooit weer, om en nabij, zo'n tijd neer te zetten. Eerst maar eens de 5K in één keer uitlopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erwtje op 13-04-2010 15:07:07 ]
The Sun was born, so it shall die
So only shadows comfort me
pi_80265280
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:01 schreef Erwtje het volgende:

[..]

Voor m'n gevoel was het een offday gister maar misschien hebben jullie gelijk. Omdat ik het op de loopband een klein half uur vol hield zonder tussenpauze, dacht ik dat les 18 wel te doen moest zijn. Blijkbaar niet. Overigens is les 15 hetzelfde als les 18 dus ik schakel ik terug naar de lessen van week 3/4. Kijken hoe dat bevalt.

Succes zondag, Jack! En respect voor je tijd op de 10K, beertender. Had daar eerder overheen gelezen. Mijn streven is ooit weer, om en nabij, zo'n tijd neer te zetten. Eerst maar eens de 5K in één keer uitlopen.
Loopband is wel anders dan buiten lopen. En als je nu een stap terug doet kun je ook weer snel een stap vooruit doen als het je echt meevalt.
pi_80265300
Poe, 10K kan ik voorlopig ook alleen nog maar van dromen. Ik heb ook besloten om steeds mezelf een niet al te onbereikbaar doel te stellen, zodat ik ook regelmatig een doel behaal en weer een stapje verder kan gaan denken. Mijn eerste doel is nu om 10 minuten achter elkaar te kunnen lopen, volgens mijn schema zou ik dat in week 8 moeten kunnen. Daarna wil ik voor de 20 minuten en 30 minuten gaan, en dan proberen om mijn afstand/duur steeds verder uit te bouwen. Als ik het leuk blijk te vinden, lijkt het me wel tof om te proberen volgend jaar aan de 10K op de marathon in Rotterdam mee te gaan doen, maar dat is nog wel erg toekomstmuziek .
pi_80265585
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:03 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Poe, 10K kan ik voorlopig ook alleen nog maar van dromen. Ik heb ook besloten om steeds mezelf een niet al te onbereikbaar doel te stellen, zodat ik ook regelmatig een doel behaal en weer een stapje verder kan gaan denken. Mijn eerste doel is nu om 10 minuten achter elkaar te kunnen lopen, volgens mijn schema zou ik dat in week 8 moeten kunnen. Daarna wil ik voor de 20 minuten en 30 minuten gaan, en dan proberen om mijn afstand/duur steeds verder uit te bouwen. Als ik het leuk blijk te vinden, lijkt het me wel tof om te proberen volgend jaar aan de 10K op de marathon in Rotterdam mee te gaan doen, maar dat is nog wel erg toekomstmuziek .
Je kunt ook eerst aan een 5 km-loopje meedoen, zoals ik op de Leiden Marathon van 16 Mei!

(Ik moet voor vandaag echt ophouden om hier te lezen, anders kan ik het vanavond echt niet laten.. )
pi_80266362
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:35 schreef jack4ya het volgende:

Ik heb ook 16 jaar niet gesport. En een zittend beroep. En eigenlijk asportief. En liever lui dan moe. (Fijne zelfkennis.) Maar conditioneel ben ik duidelijk veel sterker geworden dan ik mezelf had ingeschat. Fysiek sukkel ik wat met het onderstel, maar dat deed ik daarvoor (onopvallend) ook al.
En toch 10K gehaald in 4 maanden opbouw. Ergens op Fok! sta ik een paar weken geleden nog te roepen dat dat godsonmogelijk zou zijn. Maar..., mooi wel gelukt.

Inderdaad rustig opbouwen. Volg het schema. Ga er in ieder geval niet óverheen. Er onder blijven is niet zo erg, enige gevolg daarvan is een iets tragere opbouw. Sneller opbouwen zou mogelijk wel gevolgen kunnen hebben.
Fascinerend he, hoe je dat luie inactieve lijf toch nog zo snel kan activeren!
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:39 schreef Joene het volgende:
Cinnamon, ik doe vanavond mn 2e baan training ! Wil ernaast ook nog 2x met evy de 5-10km gaan doen maar na de vorige baantraining had ik gewoon 4 dagen mega spierpijn
Mijn eerste baantraining was vorige week. Ik heb tot 4 dagen erna vreselijke spierpijn gehad, maar kon toch nog tussendoor trainen! Nu, de dag na de tweede baantraining, heb ik helemaal geen spierpijn, hooguit voel ik ze hier en daar een beetje. Wat gaat dat toch snel vooruit!!
Ik heb gewoon zin om weer te trainen. Ook heb ik zin om aan allerlei 5 km-loopjes mee te gaan doen, het is nu midden in het seizoen! Op 13 juni is de Asics ladies run in Amsterdam, maar ik denk dat dat toch nog te snel is.
pi_80266583
O ja, en ik dacht dat ik op de atletiekbaan tenminste geen commentaar over mijn slakkengangetje zou krijgen, mooi niet

Hier kwamen de opmerking van een paar nare pupilletjes: ´zo kan ik het ook´
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:44:06 #196
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_80266739
Dadelijk eerste les Evy lopen. Moest even rustig aan doen omdat ik de zooi had overbelast.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:48:40 #197
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80266956
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:30 schreef cinnamongirl het volgende:
en altijd een pyramideloop.
Geen vereniging voor mij dus.. Ik wil niet nog meer pyramidelopen doen hahah
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_80268295
Ik moet ook maar weer eens beginnen met hardlopen.
pi_80269195
Erg motiverend om hier te lezen vanavond w2d2 van c25k, heb er echt zin in.
pi_80269419
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:40 schreef cinnamongirl het volgende:
Hier kwamen de opmerking van een paar nare pupilletjes: ´zo kan ik het ook´
Dan doen ze het toch ook zo
"The problem with common sense is that most people are morons."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')