abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80248495
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef Erwtje het volgende:
Die les moet over een paar dagen herkanst worden, want dit was best ernstig.
Waarom ga je diezelfde les herkansen? Is het dan niet verstandig om een paar lessen eerder in te stappen?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_80252032
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:36 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Waarom ga je diezelfde les herkansen? Is het dan niet verstandig om een paar lessen eerder in te stappen?
Ja, dat lijkt mij ook. Blijkbaar was les 18 nog te zwaar, waarom niet les 15 ofzo proberen?

Ik ga vanmiddag loopdag 2 van mijn schema volgen (is precies hetzelfde als dag 1, dus moet geen problemen opleveren).
pi_80252774
Ik denk dat ik vanmiddag maar ga overslaan.
Ik heb er echt super veel zin in, maar mijn verkoudheid is nog niet over en ik ben ontzettend moe.
Volgende week gaat er opeens opgebouwd worden naar 11 minuten (en diezelfde week ook 18 minuten achter elkaar ) dus ik kan dan maar beter helemaal opgeknapt zijn.

Dan neem ik nu 3 rustdagen (morgen heb ik geen tijd) en dan ga ik desnoods donderdag en vrijdag rennen.
Dat kan toch geen kwaad, voor een keertje op 2 dagen achter elkaar?
pi_80252891
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:38 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ik denk dat ik vanmiddag maar ga overslaan.
Ik heb er echt super veel zin in, maar mijn verkoudheid is nog niet over en ik ben ontzettend moe.
Volgende week gaat er opeens opgebouwd worden naar 11 minuten (en diezelfde week ook 18 minuten achter elkaar ) dus ik kan dan maar beter helemaal opgeknapt zijn.

Dan neem ik nu 3 rustdagen (morgen heb ik geen tijd) en dan ga ik desnoods donderdag en vrijdag rennen.
Dat kan toch geen kwaad, voor een keertje op 2 dagen achter elkaar?
niet per se, maar als de tweede dag dan toch flink tegenvalt moet je niet stug doorlopen denk ik
pi_80253274
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:45 schreef LieLie het volgende:

[..]

niet per se, maar als de tweede dag dan toch flink tegenvalt moet je niet stug doorlopen denk ik
Nee daarom, ik ga dan sowieso wel lekker rustig aan doen. Ik denk op zich dat ik het wel kan hebben, aangezien ik tegenwoordig helemaal geen last meer heb van spierpijn achteraf.
pi_80254338
Iemand nog goede tips voor warming-up of cooling-down oefeningen? Bij cooling-down ook iets waar je nog wat been/buikspieren mee traint?
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:49:32 #157
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_80254360
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:48 schreef LieLie het volgende:
Iemand nog goede tips voor warming-up of cooling-down oefeningen? Bij cooling-down ook iets waar je nog wat been/buikspieren mee traint?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Je moeder is een hamster
pi_80254782
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:48 schreef LieLie het volgende:
Als basis warming-up en cooling-down loop ik zo'n 5 minuten in voordat ik ga rennen, en zo'n 10 minuten uit.
De cooling-down schijnt namelijk het belangrijkst te zijn. Het inlopen doe ik in een vrij vlot tempo, het uitlopen lekker op m'n gemak.

Zo'n 3 minuten na het inlopen stop ik even bij een lantaarnpaal. Dan hou ik om de beurt mijn voet in mijn hand vast, tegen mijn billen aangedrukt, zodat ik mijn bovenbeenspier goed ga voelen. Dat doe ik aan beide kanten ongeveer 15 seconden. Daarna buig ik voorover en strek ik om de beurt mijn kuitspieren, door een been helemaal naar achteren te strekken met mijn tenen nog op de grond, en mijn andere been te buigen.
Dit doe ik ook zo'n 15 seconden. Dan nog eventjes verder inlopen, daarna beginnen met rennen.

Deze oefeningen herhaal ik als ik thuis ben na het uitlopen en soms na het douchen nog een keertje.

Als het koud is en/ of ik me over mijn hele lichaam een beetje stijf voel, dan zwaai tijdens het inlopen ook met mijn armen, draai ik met mijn schouders en draai ik wat met mijn bovenlichaam om de boel een beetje soepel te maken.

pi_80255009
Nou dat vele drinken valt nog niet mee maar ik ben er wel achter dat het met water niet gaat lukken... Ik had gisteren voor na het lopen een flesje AA After Activity (Isotone) en dat was zo weg toen ik thuis kwam, toch weer een half litertje wat je dan binnenkrijgt. Ik zweet nogal veel dus heb het wel nodig. Moet dus maar wat van dat spul zien te scoren ergens.
pi_80255380
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:16 schreef KingOfMars het volgende:
Nou dat vele drinken valt nog niet mee maar ik ben er wel achter dat het met water niet gaat lukken... Ik had gisteren voor na het lopen een flesje AA After Activity (Isotone) en dat was zo weg toen ik thuis kwam, toch weer een half litertje wat je dan binnenkrijgt. Ik zweet nogal veel dus heb het wel nodig. Moet dus maar wat van dat spul zien te scoren ergens.
Ik heb gister zo'n reuze waterflesje gekocht van een halve liter... Ik kan me niet voorstellen dat een mens daar 4 van per dag moet drinken! Maar ik drink dan ook altijd veel te weinig.
Nu ga ik het gewoon standaard naast mij laten staan en moet ik er maar zoveel mogelijk van binnen zien te krijgen.
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:01:48 #161
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80256388
* Flappekz is best trots op zijn les 13
Ik ben van pindavlees
pi_80256695
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:01 schreef Flappekz het volgende:
* Flappekz is best trots op zijn les 13
[ afbeelding ]
Netjes!!

Damn, nu kan ik het niet laten om vandaag ook te gaan, hoor. *Voelt zich opeens minder moe*.
pi_80256922
Oja!

*gaat water pakken*

Netjes Flappekz!!
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:17:28 #164
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80256963
Dank jullie

Het is ook goddelijk weer om hard te lopen, hier in Den Haag althans
Ik ben van pindavlees
pi_80257161
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:17 schreef Flappekz het volgende:
Dank jullie

Hier ook (noorden), maar ben gister al geweest
pi_80257456
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:17 schreef Flappekz het volgende:
Dank jullie

Ik zit ook in die buurt en kan alleen maar hopen dat het zonnetje aan het eind van de middag nog aanwezig is.. En mijn vermoeidheid niet meer.
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:30:58 #167
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80257517
Vermoeidheid moet je gewoon doorheen rennen .

Enne, vuurvliegje, ik zei toch dat lopen niet verstandig was .
pi_80257599
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:30 schreef GotC het volgende:
Vermoeidheid moet je gewoon doorheen rennen .

Enne, vuurvliegje, ik zei toch dat lopen niet verstandig was .
Ik wist dat je het vroeg of laat zou gaan zeggen.
Nu ben ik dus bang dat als ik met vermoeidheid ga rennen, de verkoudheid toch weer erger zal worden, want nu is die eindelijk bijna weg.
pi_80257822
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:33 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Ik wist dat je het vroeg of laat zou gaan zeggen.
Nu ben ik dus bang dat als ik met vermoeidheid ga rennen, de verkoudheid toch weer erger zal worden, want nu is die eindelijk bijna weg.
Ik zou als ik jou was de verleiding nog één dagje weerstaan
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:39:49 #170
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80257843
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:39 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was de verleiding nog één dagje weerstaan
Dat dus Je moet goed naar je lichaam luisteren..
pi_80258264
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:39 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat dus Je moet goed naar je lichaam luisteren..
Mja, ik vrees dat jullie gelijk hebben. Als ik volgende week opeens 11 minuten moet gaan rennen (waarvan ik me nu nog totaal niet voor kan stellen dat ik dat echt ga doen ) wil ik wel helemaal fit zijn.
pi_80258341
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:50 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Mja, ik vrees dat jullie gelijk hebben. Als ik volgende week opeens 11 minuten moet gaan rennen (waarvan ik me nu nog totaal niet voor kan stellen dat ik dat echt ga doen ) wil ik wel helemaal fit zijn.
Goezzo. Ik had vorige week ook best wel spijt dat ik een keer 2 dagen achter elkaar heb gelopen EN ook nog eens ben wezen zwemmen... We moeten niet vergeten dat we beginners zijn en geen topatleten. Zo'n Evy schema is al mishandeling genoeg voor een ongetrained lichaam!
pi_80258522
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:52 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Goezzo. Ik had vorige week ook best wel spijt dat ik een keer 2 dagen achter elkaar heb gelopen EN ook nog eens ben wezen zwemmen... We moeten niet vergeten dat we beginners zijn en geen topatleten. Zo'n Evy schema is al mishandeling genoeg voor een ongetrained lichaam!
Ja, daar ga ik dus ook af en toe mee de fout in. Eén keer een lesje lekker gelopen, en ik heb het gevoel dat ik alles wel aan kan. Ik wilde donderdag en vrijdag twee dagen achter elkaar omdat ik morgen eigenlijk niet kan vanwege een etentje.. Maar ik bedenk nu dat ik dan maar wat later, in het donker, na het etentje ga rennen.
Dat kan geen kwaad, waar twee dagen achter elkaar juist wel kwaad kan.
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:58:04 #174
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_80258556
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:25 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

hoezo niet? Nog nooit aan gehouden en nergens last van.

Zelf vandaag last van mijn rechter kuit aanhechting met achilles (ofzo, daar ergens iig). Gister 10km in 39:58 gelopen en blijkbaar is mijn lichaam nog niet gewend aan de mogelijkheden.
Sjeesh,... Dan ben je duidelijk geen beginner hoor.
En ik was al helemaal trots dat ik vorige week mijn eerste 10K ever gedaan had.
(Ik loop nu 4 maanden, begonnen vanaf niveau zoutzak, na 16 jaar)

Maar ik heb dus doodleuk 71 minuten nodig. Genant dit.
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:29:40 #175
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80259583
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:58 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Sjeesh,... Dan ben je duidelijk geen beginner hoor.
En ik was al helemaal trots dat ik vorige week mijn eerste 10K ever gedaan had.
(Ik loop nu 4 maanden, begonnen vanaf niveau zoutzak, na 16 jaar)

Maar ik heb dus doodleuk 71 minuten nodig. Genant dit.
So what! Je hebt de 10k uitgelopen das een hele prestatie an sich. Je moet jezelf ook niet met anderen vergelijken, kijk alleen naar jezelf.

Ik heb 10k in 60 minuten gedaan en wil het ooit een keer in 50 minuten kunnen lopen.
Love will tear us apart (Joy Division)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')