Wat doe je dan in die 1,8km allemaal? Gewoon wandelen? Of korte stukjes rennen?quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:42 schreef GotC het volgende:
Doe je wel genoeg qua warming up+cooling down? Zoals eerder gezegd, Flap en ik lopen ongeveer 1,8 km naar ons 'renrondje', dus genoeg tijd voor het lichaam om weer op temperatuur te komenEn allebei nog geen spierpijn oid gehad..
Gewoon wandelenquote:Op zaterdag 10 april 2010 22:20 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Wat doe je dan in die 1,8km allemaal? Gewoon wandelen? Of korte stukjes rennen?
Niet dat ik het raar vind ofzo hoor. Maar ik zit nog in de 1-2-3 minuten stukjes dus 1,8km ter warming up klinkt me nog een beetje ver wegquote:Op zaterdag 10 april 2010 22:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Gewoon wandelenSoms beginnen we al wat eerder met rennen.
Nja, het is tussen de 1,5 en 1,8 km, dus is ook zo voorbij. Ben wel helemaal uitgezweet etc na het lopen van dat stuk
in het begin nooit, na ongeveer een half jaar wel...kan zelfs sneller als je je eetgewoontes drastisch aanpast.quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Gebeurd echt helemaal niks. Zo raar
volg je toch een programma, couch to 5k ofzo. 3 keer per week rustig opbouwen, als je te snel gaat ben je er ook snel weer mee klaar vanwege blessures e.d.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee klopt, steeds stukjes rennen dan weer lopen rennen enz gelukkig bouw ik altijd weer redelijk snel conditie op dus dat scheelt, maar wil er inderdaad wel voorzichtig mee zijn.
Hoevaak lopen jullie ongeveer, zit nu te denken gewoon om de dag te doen kijken hoe dat gaat
Wij zijn ook pas bij les 12 hoorquote:Op zaterdag 10 april 2010 22:25 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Niet dat ik het raar vind ofzo hoor. Maar ik zit nog in de 1-2-3 minuten stukjes dus 1,8km ter warming up klinkt me nog een beetje ver weg.
quote:Op zondag 11 april 2010 11:01 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Les 12 ging super!, ik liep op wolken!, maar ja, ben dan ook nog even pappa geworden van een wolk van een baby![]()
Vroeger (....) liep ik 3500+ op de voetbal. Maar dat is inmiddels wel 18 jaar geledenquote:Op zondag 11 april 2010 12:16 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Hoi,
Hebben jullie wel eens een coopertest gedaan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Coopertest
En wat zijn jullie afstanden?![]()
Vroeger toen ik een jaar of 15 was haalde ik 3200 meter in dus 12 minuten
Nu weet ik het niet al zal het veel minder zijn misschien iets van 2000 meter.
Alleen weet ik hier geen goede baan in de buurt om het goed te meten.
En om 100 meter af te tekenen en tig keer heen en weer te rennen staat ook zo raar
hi,quote:Op zondag 11 april 2010 12:16 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Hoi,
Hebben jullie wel eens een coopertest gedaan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Coopertest
En om 100 meter af te tekenen en tig keer heen en weer te rennen staat ook zo raar
Thanks! daar ga ik mee aan de slagquote:Op zondag 11 april 2010 12:20 schreef -Engel- het volgende:
[..]
hi,
ik loop een coopertest vrij vaak.. ik vind het eigenlijk wel een goede indicatie...ik loop de test wel het liefst op een atletiekbaan.
Maar bij gebrek aan beter... probeer eens afstandmeten.nl
of uittekenen op een kaart
Zou lekker nog een dagje rust erbij pakkenquote:Op zondag 11 april 2010 13:17 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ah, hier zijn jullie!![]()
Bah, ik had me na 2 rustdagen zo verheugd op mijn loopdagje vandaag!
Maar gisteren werd ik wakker met koorts, keelpijn en een flinke verkoudheid, dus ik was al bang dat ik het hardlopen vandaag op me buik zou kunnen schrijven.
Vandaag gaat het wel iets beter. De koorts is weg, de verkoudheid redelijk, maar ik voel me nog aardig zwak. Denken jullie dat het kwaad zou kunnen om toch (rustig aan) te gaan? Of zou dat het alleen maar weer erger maken?
Ik heb vorige week 3KM gelopen in 18 minuten, dan is terugrekenen naar de 12 minuten niet zo moeilijk: 2KM! ('goed' voor vrouw van mijn leeftijd) En er is hier wel een coopertest elke maand maar ik loop liever eerst m'n Evy schema uit.quote:Op zondag 11 april 2010 12:16 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Hoi,
Het is de bedoeling dat je zover mogelijk komt in die 12 minuten dus voluit gaan (Wel rekening houden met het feit dat je het 12 minuten vol moet houden).quote:Op zondag 11 april 2010 13:28 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ik heb vorige week 3KM gelopen in 18 minuten, dan is terugrekenen naar de 12 minuten niet zo moeilijk: 2KM! ('goed' voor vrouw van mijn leeftijd) En er is hier wel een coopertest elke maand maar ik loop liever eerst m'n Evy schema uit.
We liepen vroeger op school wel de coopertest, maar hoe zit 't eigenlijk met het idee er achter, is 't de bedoeling dat je echt vol uit loopt en is 't niet erg als je aan het eind flink buiten adem bent, of is 't bedoeld te meten hoe ver je komt terwijl je nog 'kan praten tijdens het lopen' zoals ik meestal hoor voor het gewone recreatieve hardlopen? Bij mijn 3 KM liep ik op de laatste wijze, behalve de laatste 100 meter ofzo als eindsprintje.
idd...quote:Op zondag 11 april 2010 13:40 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je zover mogelijk komt in die 12 minuten dus voluit gaan (Wel rekening houden met het feit dat je het 12 minuten vol moet houden).
Bedankt.. Maar ik kan het gewoon niet meer laten!quote:Op zondag 11 april 2010 13:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Zou lekker nog een dagje rust erbij pakkenOf effe een stukje wandelen? Anders heb je kans dat je blijft kwakkelen met die verkoudheid
quote:Op zondag 11 april 2010 15:07 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Bedankt.. Maar ik kan het gewoon niet meer laten!![]()
Ik ga me omkleden.
Ik zat al de hele dag in dubio, maar bij het lezen van jouw advies realiseerde ik me hoe jammer ik het zou vinden om niet te gaan.quote:Op zondag 11 april 2010 15:11 schreef GotC het volgende:
[..]Waarom vroeg je het dan!
Nja, iig succes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |