quote:Op maandag 12 april 2010 01:46 schreef Ingetje79 het volgende:
Verhaaltje van Donna op de site![]()
![]()
http://www.fiv-felv.nl/nieuws/nieuwsdetail.php?nieuws_id=268
Kun je die vragen in het vervolg niet beter stellen in Feedback of zo? Ik vind dit er niet echt het topic voor eigenlijk.quote:Op maandag 12 april 2010 21:53 schreef trovey het volgende:
Even hier een vraagje droppen: Is er op dit moment nog een lopende F en F SC of moet ik nou echt aan de leesbril?
Edit: laat maar...gevonden....ik moet dus aan de leesbril![]()
quote:De omgekeerde wereld
Twee lieve oude honden met gebreken die in hun leven niet veel geluk gehad hebben. We willen hen dit keer aan u voorstellen in de hoop ook voor hen adoptanten te vinden. Ze werden door justitie in beslag genomen en naar een asiel gebracht. Zolang het onderzoek naar hun vorige “baasjes” nog gaande was moesten ze daar blijven. Het lijkt de omgekeerde wereld maar toch gebeurde het. Hun baas mishandelde hen en zij verdwenen lange tijd achter de tralies. Begrijpt u het nog? Wij niet. Gelukkig wist dierenasiel de Hooge Hoeve van het bestaan van Dierenthuis en zorgden ze ervoor de dieren, nadat ze waren vrijgegeven, naar Dierenthuis konden verhuizen. Ze werden in dat asiel met met veel liefde en zorg opgevangen maar al snel was duidelijk dat plaatsing bij particulieren voor deze dieren niet meer mogelijk was. Over kruising herderteefje Jenske kon u al eerder een kort verhaaltje lezen. Ze is haar leven lang seksueel misbruikt (!) door haar eerste eigenaar. Op moment van binnenkomst weegt ze nog maar 19 kilo. Zo moe van haar wrede levensomstandigheden. Het prachtige lied van Frank Boeyen: “Heb me lief” met als verdere tekst: “bemin mij, heel mij, streel mij” lijkt voor haar geschreven. Naar aanleiding van dit lied en op verzoek van een dierenvriend draagt ze nu de naam Franka. Een naam die niet herinnert aan het vreselijke eerste deel van haar leven maar die hoort bij het leven dat ze nu mag leiden. Dagelijks hartmedicatie, vers vlees en vooral veel liefkozingen brengen weer wat vet op haar magere ribbetjes. Boris is een grote rottweiler die door de jarenlange verwaarlozing een huidprobleem heeft. Daarom krijgt hij speciaal dieetvoer.
Het bijzondere is dat zowel Boris als Franka iedereen in hun omgeving lief tegemoet treden. Mens, hond of kat, ze kunnen allemaal rekenen op een vriendelijke benadering.
Foto: Franka
Sorryquote:Op maandag 12 april 2010 23:24 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kun je die vragen in het vervolg niet beter stellen in Feedback of zo? Ik vind dit er niet echt het topic voor eigenlijk.
Verdommequote:Op zaterdag 17 april 2010 12:59 schreef Ingetje79 het volgende:
http://www.dierenthuis.nl(...)il.php?nieuws_id=754
Duimen voor een positieve uitspraak van de rechter![]()
![]()
Ik heb buiten ook niets geroken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:08 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb daar echt niks geroken van stank ofzo. Of ben ik dat vergeten?
En emotionele schadeWaarom in godsnaam?
"Er zitten daar heel veel dieren. Ik kan daar niet mee omgaan"
Dat laatste denk ik ookquote:Op zaterdag 17 april 2010 @ 13:14 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik heb buiten ook niets geroken.
Die buren zijn gewoon zeikerds die proberen te etteren.
En ik kan me niet voorstellen dat een rechter in de wetenschap dat ze toch al gaan verhuizen, een negatieve uitspraak doet.
Arme diertjes
wtfquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:59 schreef Ingetje79 het volgende:
http://www.dierenthuis.nl(...)il.php?nieuws_id=754
Duimen voor een positieve uitspraak van de rechter![]()
![]()
En zojuist overgemaakt!quote:Op zondag 11 april 2010 19:15 schreef Cat22 het volgende:
De donatie die Nieslief me gisteren meegaf gaat ook op de rekening. En van mij komt er een tientje bij.
quote:Allereerst hartelijk dank dat u mij hebt geadopteerd.
Ik kan wel zeggen dat ik grote vorderingen heb gemaakt sinds ik bij
Dierenthuis woon.
Helemaal in het begin trok ik me terug onder de struiken buiten maar ik
heb ontdekt dat mensen eigenlijk best heel aardig zijn en ik laat me dan
ook regelmatig zien.
Het liefst blijf ik nog wel op een afstandje. Ik hecht me aan een persoon,
de andere verzorgers moeten moeite doen om mij voor zich te winnen, maar
soms mag een enkeling me zelfs kammen.
Het liefst slaap ik in het hondenverblijf samen met Neeltje en Chan. Met
Neeltje heb ik een sterke band want ik heb samen met haar 6 jaar lang
opgesloten gezeten in een donkere kelder. Chan is ook schuw, hij komt uit
Taiwan en zoekt altijd dekking achter mijn brede rug.
Als er bezoek komt blaf ik graag vanuit mijn vaste ligplaats.
Laatst is de dierenarts langs geweest want we kregen allemaal onze
jaarlijkse inentingen en druppels in de neus tegen kennelhoest. Dat was
niet leuk maar het goede nieuws is dat ik kerngezond ben verklaard!
Ik zag dat ik het bericht nog niet aangepast heb. En ik had deze al
verstuurd. Neeltje is helaas een tijdje geleden overleden. Nu is Jaantje
nog de enige van de drie kelderhonden.
Maar gelukkig heeft hij inmiddels ook andere vriendjes gevonden en Chan.
Doe iedereen van het FOK forum de groetjes.
Leuk heh?!quote:
Voor de verhuizing vragen ze aan alle donateurs of ze eenmalig 10 euro willen overmaken naar hun rekening.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:01 schreef Qwea het volgende:
Zegguh...
Als er poen gestort moet worden, dan mag 1 v/d dames me wel pm'enik vergeet altijd verder dan de 1ste 2 topics in MYAT te kijken.....
Dus wanneer (ik las iets van grees met wachten met storten voor die verhuis actie) we mogen/kunnen storten, doe me dan een PM! Ing, Greys, ElisaB...
quote:Op donderdag 22 april 2010 13:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Voor de verhuizing vragen ze aan alle donateurs of ze eenmalig 10 euro willen overmaken naar hun rekening.
Ze hebben namelijk 50.000 euro nodig om aan de bouw te mogen beginnen.
Staat allemaal op de site www.dierenthuis-naar-almere.nl
Dat kun je dan gewoon zelf naar hun rekening overmaken; loopt niet via Fok!
quote:Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Greys het volgende:
Laten we heel even wachten tot die speciale website ook iets meer is ingevuld
Het is wellicht wel een leuk idee om iedereen die via FOK! ervan gehoord heeft ook -FOK! achter zijn naam te laten zetten bij het doneren aan die speciale verhuiswebsite. Het is wel tof om dan eens te zien straks in die lijst hoeveel mensen via FOK! daar aan het doneren zijn gegaan!
Heel even wachten nog, laat het even op gang komen en dan gaan wij even rustig bedenken hoe we dit wel of niet extra onder de aandacht gaan brengen op FOK! Want wellicht kunnen we de Asielactie later in het jaar eens een keer anders invullen deze keer. Speciaal voor deze verhuizing. Moeten we nog even over denken. In elk geval niet allebei groots opzetten, want dan wordt men (terecht) actie-moe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |