abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80118422
Vervolg alweer op deeltje 4: Tatoeage verwijderen, deel 4, voor de volhouders onder ons..

Welkom voor alle nieuwe "patiënten"!
pi_80118475
Mag je hier ook mensen nomineren?
pi_80118577
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:05 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Mag je hier ook mensen nomineren?
Van mij wel, wat is de prijs?
pi_80121579
Ja, ik heb 27 mei een afspraak. Een donderdagavond, vrijdagavond ben ik altijd al bezet. Helaas, want het was wel een goede tip om de behandeling op vrijdag te doen.

Ben heel benieuwd en zal jullie op de hoogte houden Gaat idd wel n tijdje duren zoals ik hier heb gelezen, maar vond het daarom ook wel leuk om me bij t topic te voegen. De interesse naar elkaar toe is wel fijn lijkt me als je er zo mee bezig bent.
Maar goed, eerst maar eens aftellen tot 27 mei en dan eens kijken wat er gaat gebeuren...

Met het zetten had ik eigenlijk niet zo veel last. Dat was best te doen. Heb n redelijk hoge pijngrens, dus das mooi meegenomen, maar ik zal absoluut naar die zalf vragen. Als ik alles hier zo lees denk ik die toch wel nodig te hebben...

Hoe lang zijn jullie nu ongeveer precies bezig WHR en Raantje? En zijn er nog meer die ik nu ff vergeet die bezig zijn met het laten verwijderen?

Gr's Cath
pi_80122683
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:34 schreef Cath007 het volgende:
Ja, ik heb 27 mei een afspraak. Een donderdagavond, vrijdagavond ben ik altijd al bezet. Helaas, want het was wel een goede tip om de behandeling op vrijdag te doen.

Ben heel benieuwd en zal jullie op de hoogte houden Gaat idd wel n tijdje duren zoals ik hier heb gelezen, maar vond het daarom ook wel leuk om me bij t topic te voegen. De interesse naar elkaar toe is wel fijn lijkt me als je er zo mee bezig bent.
Maar goed, eerst maar eens aftellen tot 27 mei en dan eens kijken wat er gaat gebeuren...

Met het zetten had ik eigenlijk niet zo veel last. Dat was best te doen. Heb n redelijk hoge pijngrens, dus das mooi meegenomen, maar ik zal absoluut naar die zalf vragen. Als ik alles hier zo lees denk ik die toch wel nodig te hebben...

Hoe lang zijn jullie nu ongeveer precies bezig WHR en Raantje? En zijn er nog meer die ik nu ff vergeet die bezig zijn met het laten verwijderen?

Gr's Cath
Ik ben nu bijna 3 jaar bezig, en ik laat twee tattoos verwijderen. Eentje daarvan is al zo goed als weg, de andere heeft helaas wat langer nodig (geduld............................................).
Moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit verdovende zalf heb gebruikt, ik vind het prima te doen zonder. Maar ook dat is dus voor iedereen anders..!
pi_80129001
ha, hier weer verder.

idem hier, Raantje en ik gaan inderdaad behoorlijk gelijk op, volgens mij ook qua behandel frequentie.

ben volgens mij nu zo'n 3 jaar bezig waarvan het eerste half jaar eigenlijk niet meetelt omdat ik toen bij een hele foute behandelaar zat, dus dat heeft nauwelijks effect gehad. (hoogstens minimaal littekenweefsel).
denk (hoop) dat ik nu op de helft zit, maar het gaat echt met sprongen dus dat is niet echt goed te bekijken.
de ene behandeling zie ik nauwelijks iets gebeuren (terwijl dat onderhuids natuurlijk wel het geval is, alleen niet zichtbaar dan) en de andere keer zie ik na een maandje echt duidelijk afname op sommige plekken.

dus hoe lang het nog duurt; geen idee, echt geen idee, afhankelijk van de 'sprongetjes' denk ik.

denk dat je het ook prettig zult vinden om hier geregeld wat bij te lezen en te bespreken, ik merk zelf bv dat het verwijderen van een tatoeage eigenlijk een heel eenzaam proces is, het gaat ontzettend langzaam, veel onbegrip of de standaard onzin-reacties van mensen als 'dan had je vooraf maar moeten nadenken'
(mensen vinden het heel moeilijk te beseffen dat er hele verschillende redenen kunnen zijn om een tatoeage weg te willen hebben en dat die niet perse te maken hebben met iets onnadenkend op jonge leeftijd laten zetten, vaak zelfs is het helemaal niet zo'n situatie)
en van vrienden krijg ik bv wel eens reacties in de zin van 'goh, is het nog steeds niet weg dan'
en dan moet je weer helemaal opnieuw uitleggen hoe het werkt en waarom het nog steeds niet volledig weg is of waarom het nog niet mogelijk is om aan uitsnijden te denken, heel vermoeiend.
prettig om op zulke momenten wat lotgenoten te treffen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_80131513
TVP
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_80161616
Ik ben ongeveer 2,5 jaar bezig. Een deel waarmee ik ben begonnen is volledig weg. Omdat ik later ben begonnen om mijn trybel eromheen te gaan verwijderen ben ik hier nog mee bezig. Een jaar is helemaal niks. In het eerst jaar ben ik er 4 x geweest daarna nog maar 3 x per jaar. Je hebt zo 10 behandelingen nodig om je tatoeage verwijderd te krijgen. Voordeel is dat je er weinig van merkt op deze manier. Ik schik altijd hoe snel de tijd gaat als ik weer aan de beurt ben.
pi_80162651
klopt, ik krijg zelf elke 4 mnd ongeveer een behandeling en ik merk echt tot aan de volgende behandeling dat er wat gebeurt, dus sneller is totaal onnodig.
max 4x per jaar is ruim voldoende.
pi_80326489
Weer een beetje bijgekomen van zaterdag, WRH?
Alvast succes in mei, Cath!

Ik ben, zoals te lezen in het vorige topic, dus net begonnen aan het traject. Een paar weken geleden de eerste behandeling gehad en ik heb het idee dat ik al wat zie, maar misschien zit het tussen mijn oren (zie ik het, omdat ik dat graag wil). Ik werk in de horeca, dus voor mij is een vrijdag juist helemaal niet handig. Ik probeer het zoveel mogelijk op maandag te plannen, zodat ik een paar dagen redelijk rustig kan blijven.

Weinig mensen weten dat ik met verwijderen ben begonnen. Ik heb geen zin om het allemaal uit te leggen en vervelende vragen te krijgen. Vandaar dat ik helemaal fijn vind dat ik hier wat "lotgenoten" kan treffen!
pi_80331462
thanx for asking!
gaat weer helemaal goed, de dag van behandeling en erna is het altijd beetje pijnlijk en heb dan altijd flink koorts (jaja, vaag, want zo gebruikelijk is dat niet) maar na het weekend al niets meer te zien, af en toe nog beetje koelen met de zalf maar verder is het weer helemaal over.

zou denk ik best wel kunnen dat je wel degelijk iets ziet, op 1 of andere rare manier zie je redelijk snel na de eerste behandeling wel degelijk resultaat, althans, ik had het ook en hoorde later van anderen dat ze dat ook hadden.
maar ook verderop in het traject ga je houden dat je direct na een behandeling denkt / hoopt iets te zien, ik staar me altijd rot de eerste paar dagen erna en dan ga je vanzelf wel wat zien

vertel het ook maar weinig aan mensen, paar mensen weten dat ik in het traject zit maar begrijpen het niet helemaal, dan krijg ik rustig vragen 'of het nu nog steeds niet weg is want ik ben al zo lang bezig'
en dan moet je weer opnieuw uitleggen dat je maar 3x per jaar gaat dus dat het echt geen kwestie is van 3 weken later elkaar weer spreken en hop, geen tatoeage meer.
vind ik erg vermoeiend, dus ik begin er eigenlijk gewoon niet meer aan om het met mensen te bespreken.
mensen in de directe omgeving weten wanneer ik weer een behandeling heb en dat ik dat weekend met rust gelaten wil worden en that's it.

merk gelukkig wel dat hoe langer ik bezig ben, hoe minder pijn en last ik van de behandeling heb.
in het begin was ik echt 2 dagen behoorlijk ziek in de zin van flinke koorts en lag ik gewoon 2 dagen op de bank, mijn hele been 2x zo dik, kon nauwelijks op mijn voeten staan en mijn enkel echt 1 grote 'plak' onderhuids waar geen beweging inzat.
nu is het alleen dezelfde dag en de dag erna dat ik het wat rustig houdt en dat het vervelend voelt en beetje koortsig maar daarna is het ook gewoon over en niets meer aan de hand.
pi_80332837
wow, dat klinkt heftig, zelfs koorts na n behandeling!! Hoop dat t bij mij wat minder is....

Die lies is ECHT niet handig... ik heb n kantoorbaan en zit eigenlijk nooit op mn stoel zoals t hoort... vaak mn zit mn rechterbeen onder me gevouwen, of zelfs helemaal in kleermakerzit, en de tattoo staat juist op mn rechterlies. Aan de ene kant niet handig, want dan staat er meer spanning op, aan de andere kant ligt de lies dan wel vrijer en niet in n kreukel.... Hmmz, we zien wel... Verder fiets ik naar mn werk, wat ook niet handig is... misschien maar tijdelijk de auto pakken dan...

Ik vertel t ook niet aan veel mensen. tot op heden weten twee t, mn vriend en n goeie vriendin. Verder hoeft niemand t te weten. Op mn werk weten ze niet eens dat ik die tattoo heb, dus das helemaal zo stom.
Dus idd fijn om hier lotgenoten te treffen, kun je er wel over bijpraten, want das toch wel fijn, zeker als je al begonnen bent lijkt me

De tattoo is trouwens redelijk jong nog, oktober 2007, heeft dat ook nog invloed? Gaat t dan sneller/minder snel?

gr's cath
pi_80333093
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:09 schreef Cath007 het volgende:
wow, dat klinkt heftig, zelfs koorts na n behandeling!! Hoop dat t bij mij wat minder is....

da's echt niet gebruikelijk hoor, het hoort in ieder geval niet maar ik heb gewoon een super gevoelige huid, heb bv al 20 jaar niet meer in de zon gezeten. voor de meesten onder ons is het dus niet zo erg gelukkig.
quote:
zit eigenlijk nooit op mn stoel zoals t hoort... vaak mn zit mn rechterbeen onder me gevouwen, of zelfs helemaal in kleermakerzit,

hier moest ik wel even lachen, want ik zit dus altijd exact hetzelfde op een burostoel
quote:

De tattoo is trouwens redelijk jong nog, oktober 2007, heeft dat ook nog invloed? Gaat t dan sneller/minder snel?

da's een goeie, ik weet in ieder geval dat een echt 'verse' tatoeage niet direct verwijdert kan / mag worden, geen idee waarom eerlijk gezegd, denk dat dat iets te maken zal hebben met de beschadiging van de huid door het tatoeren.
verder merk je vaak wel dat als een tatoeage wat ouder is, hij uit zichzelf al ietsjes minder fel wordt, iets vager. (denk aan die tatoeages van vroeger, bij oude mensen zijn die dingen helemaal groen of blauwig geworden, soms zelfs bijna de helft lichter)
dus als je het zo bekijkt zou het bij oude tatoeages makkelijker kunnen zijn omdat ze van zichzelf al wat lichter zijn, maar kan me niet voorstellen dat het echt invloed heeft op de laser behandeling, maar misschen dat iemand anders er meer over kan zeggen?
pi_80335754
De tattoo die ik laat verwijderen is ook nog van vrij recent. Het is niet mijn eerste (met de andere ben ik heel blij) en ik dacht dat ik het tof zou vinden, maar dat is dus niet zo. Bij iemand anders, ja, maar bij mezelf...nee, ik vind het niet bij me passen/voel me niet mezelf. Ik heb me daar wel vreselijk dom onder gevoeld (hoe had ik dat nou kunnen doen, etc.), maar nu weet ik dat dat geen zin heeft. Ik heb het gewoon verkeerd ingeschat.
Ik verwacht niet van anderen dat ze het begrijpen, maar het is ook wel een reden waarom ik het aan weinig mensen laat weten. Alleen mijn vriend, 2 goede vriendinnen en mijn leidinggevende op het werk weten ervan. Op het werk, zodat ze weten dat ik dan niet kan/wil werken.

In de kliniek is mij uitgelegd waarom het laseren pas vanaf min. 6 maanden na het zetten kan: inderdaad vanwege het herstel van de huid. Die is stukgemaakt door de naald en heeft tijd nodig om te helen. Als je daar in gaat laseren, dan kan de inkt niet wegkomen.
Ik weet niet of zo'n nieuwe tattoo verwijderen langzamer gaat, een wat meer vervaagde lijkt mij wel minder werk. Het ligt alleen voornamelijk aan zwart of kleurgebruik en hoe dit de lijnen zijn. Als het goed is heb je een inschatting van het aantal behandelingen gehad. Ik moet rekening houden met 10 behandelingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door SRPNTN op 16-04-2010 01:12:48 ]
pi_80350310
heb er zelf ook meer, dit is de kleinste die ik laat verwijderen, de rest blijft absoluut zitten, die vind ik veel te mooi en daar is ook niets mee aan de hand.

vandaag heb ik, heel fout, de korstjes en losse velletjes verwijdert. huid meteen heel teer en kwetsbaar natuurlijk (nee, ik hoef niet te horen dat ik dit eigenlijk niet hoor te doen maar die onbedwingbare drang kennen we allemaal denk ik )
ik kan nu heel duidelijk een spoortje van lichte huid zien die dwars door de tatoeage loopt en het 'uitlopen' van de lijnen is nog veel erger geworden. op sommige plekken raken enkel uiteinden van wat getatoeëerde stukjes elkaar, terwijl dat oorspronkelijk echt niet de tekening was.
best wel gaaf om te zien
pi_80803528
zo, is alweer n tijdje geleden...

geen maand meer, dan mag ik op gesprek in breda... Ben heel benieuwd wat ze me daar allemaal gaan vertellen!
Had zelf trouwens gedacht (gehoopt ) dat n versere tattoo makkelijker te verwijderen zou zijn omdat ie nog niet in de huid is gesleten ofzo... maar dat zal wel ijdele hoop zijn Wie weet wie weet, ik ga jullie op de hoogte houden

gr's cath
pi_82223898
Zo, daar was ik weer....
27 mei is de afspraak bij Breda niet doorgegaan. Ik ben in plaats daarvan gisteren in Utrecht geweest. Ik woon precies tussen Utrecht en Breda, dus qua reistijd maakt het niets uit, maar het zit er dik in dat ik volgend jaar ga verhuizen en dan zou Utrecht veel dichter bij zijn. Dus vanuit dat oogpunt maar voor Utrecht gekozen.
Gisteren dus intake gehad en dat klonk allemaal goed en het voelde erg prettig daar. Volgende week woensdag de eerste behandeling, ben erg benieuwd!!! Heb er eigenlijk heel veel zin in. Dat zal vast gaan afnemen naarmate de tijd vordert, dus voor nu hou ik die goeie zin maar vast

Ik zal volgende week weer s posten hoe t ging

Hoe staat het met de rest hier?

Gr's Cath
pi_82223976
Spannend Cath!!! Ik zou me er maar niet te druk om maken, het is echt zo gepiept!
Misschien een voor/na foto..? Ben heel benieuwd namelijk...
pi_82245091
heel goed Cath, gewoon op je eigen gevoel afgaan, dat is nog altijd de beste manier.
als je je ok voelt met de uitleg en de omgang dan komt het vaak wel goed, je zit er wel voor een tijdje aan vast dus dat is gewoon erg belangrijk.

moet zelf over 2 mnd weer, maandje geleden geweest, weinig te zien sindsdien, maarja, dat is normaal.
helaas nog geen korte rokken voor mij deze zomer
pi_82245349
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:53 schreef WRH het volgende:
heel goed Cath, gewoon op je eigen gevoel afgaan, dat is nog altijd de beste manier.
als je je ok voelt met de uitleg en de omgang dan komt het vaak wel goed, je zit er wel voor een tijdje aan vast dus dat is gewoon erg belangrijk.

moet zelf over 2 mnd weer, maandje geleden geweest, weinig te zien sindsdien, maarja, dat is normaal.
helaas nog geen korte rokken voor mij deze zomer
Waarom camoufleer je het dan niet af en toe? Toen mn litteken nog wat aanweziger was heb ik ook Derma Color gebruikt, is in veel tinten dus altijd de juiste erbij. Ik kon ermee sporten, ook zwemmen, en het blijft altijd goed zitten. Kan me voorstellen dat je ook wel ns t idee wil hebben dat je er al vanaf bent Ik kan het iig aanraden.
pi_82245692
doe ik ook wel hoor, soms gooi ik er wat make up overheen en dan gaat het wel, maar tegelijkertijd gaat dat ook zo tegen mijn gevoel in omdat ik er al zo lang mee bezig ben.
maar ik doe het wel soms, in de zomer, toch lekker korte rok, nadeel is wel dat ik er een half uur mee bezig ben om het beetje goed weg te werken
pi_82246650
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:10 schreef WRH het volgende:
doe ik ook wel hoor, soms gooi ik er wat make up overheen en dan gaat het wel, maar tegelijkertijd gaat dat ook zo tegen mijn gevoel in omdat ik er al zo lang mee bezig ben.
maar ik doe het wel soms, in de zomer, toch lekker korte rok, nadeel is wel dat ik er een half uur mee bezig ben om het beetje goed weg te werken
OK, in principe moet het steeds gemakkelijker worden omdat je minder te camoufleren hebt, dat is dan ook wel weer positief
pi_82247338
Mag ik vragen waarom jullie een tatoeage weg laten halen? Ben wel nieuwsgierig naar beweegredenen om er weer vanaf te willen.
pi_82247608
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:52 schreef Breathtaking het volgende:
Mag ik vragen waarom jullie een tatoeage weg laten halen? Ben wel nieuwsgierig naar beweegredenen om er weer vanaf te willen.
Kunnen zoveel redenen zijn, ik realiseerde me dat ik mn tatoeage mooi vond, maar het zat was om er altijd mee rond te lopen. Had m ook samen met anderen laten zetten dus te weinig over nagedacht achteraf, alhoewel ik hem ook weer niet zomaar heb laten zetten. Ook veranderen mensen en kun je ineens iets niet meer mooi vinden. Bij anderen kan ik het nog steeds erg mooi vinden maar bij mij pastte het achteraf gewoon niet.
pi_82252604
dat mag

Ik was heel erg blij met mijn tatoeage, heb er meerdere.
deze op mijn enkel, die ik aan het verwijderen ben, heb ik heel wat jaartjes geleden laten zetten, mooie tekening, mooie plek, alles prima.
tot mijn geschifte ex (ik bedoel dit redelijk letterlijk geschift) bedacht dat hij mijn tatoeage wilde namaken. (ik had de tatoeage al heel lang voor ik mijn ex leerde kennen)
hij heeft de tekening exact na laten zetten, op zijn andere enkel, dus tijdens mijn scheiding vond ik dit al niet echt geweldig.
in eerste instantie dus naar een cover up gewerkt, er is dus flink wat overheen gezet, maar dan heb je de situatie dat je iets 'repareert' dat niet echt stuk is, het origineel was nl al prima en perfect voor mij.

paar jaar mee gelopen en uiteindelijk bedacht dat het mij toch wel heel erg stoorde, het mij herinnerde aan een vreselijke tijd omdat híj het nagemaakt had en omdat ik de nieuwe tekening weliswaar erg mooi vond maar het oorspronkelijk nooit zo bedoeld had.
weghalen leek mij de enige juiste keuze nu, laat mijn achterlijke ex maar rondlopen met de gedachte dat hij nog steeds iets met mij deelt, ik weet inmiddels beter en heb straks weer een maagdelijk witte enkel.

dus spijt van de tatoeage zelf? nee, niet echt. spijt van tatoeages in het algemeen?
nee, dit is de kleinste die ik heb, mijn halve torso en rug staat vol en dat vind ik nog steeds prachtig en blijft ook gewoon vol trots staat, maar deze, deze heeft voor mij nare herinneringen, mijn ex heeft het tot iets gemaakt dat ik verafschuw en dat haat ik op mijn eigen lijf, daarom moet het weg, helemaal weg.

ik denk dat je wel meer van dit soort verhalen krijgt, of zult horen, al dan niet hier.
de echte spijtoptanten, dan bedoel ik de losers die iets op hun achtiende laten zetten in een dronken bui en later bij een bank gaan solliciteren en het dan niet meer zo geslaagd vinden, die vind je niet eens zo heel erg vaak.
9 van de 10 gevallen zit er wel een verhaal achter, iets heel anders dan alleen maar simpelweg 'ik vind het niet meer zo mooi' .
de meeste tatoeages worden redelijk bewust uitgezocht en gezet en daar vormen zich dus geen spijtoptanten, of dat moet echt na jaren zijn en of je dan nog echt over spijtoptanten kunt spreken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')