dat mag
Ik was heel erg blij met mijn tatoeage, heb er meerdere.
deze op mijn enkel, die ik aan het verwijderen ben, heb ik heel wat jaartjes geleden laten zetten, mooie tekening, mooie plek, alles prima.
tot mijn geschifte ex (ik bedoel dit redelijk letterlijk geschift) bedacht dat hij mijn tatoeage wilde namaken. (ik had de tatoeage al heel lang voor ik mijn ex leerde kennen)
hij heeft de tekening exact na laten zetten, op zijn andere enkel, dus tijdens mijn scheiding vond ik dit al niet echt geweldig.
in eerste instantie dus naar een cover up gewerkt, er is dus flink wat overheen gezet, maar dan heb je de situatie dat je iets 'repareert' dat niet echt stuk is, het origineel was nl al prima en perfect voor mij.
paar jaar mee gelopen en uiteindelijk bedacht dat het mij toch wel heel erg stoorde, het mij herinnerde aan een vreselijke tijd omdat híj het nagemaakt had en omdat ik de nieuwe tekening weliswaar erg mooi vond maar het oorspronkelijk nooit zo bedoeld had.
weghalen leek mij de enige juiste keuze nu, laat mijn achterlijke ex maar rondlopen met de gedachte dat hij nog steeds iets met mij deelt, ik weet inmiddels beter en heb straks weer een maagdelijk witte enkel.
dus spijt van de tatoeage zelf? nee, niet echt. spijt van tatoeages in het algemeen?
nee, dit is de kleinste die ik heb, mijn halve torso en rug staat vol en dat vind ik nog steeds prachtig en blijft ook gewoon vol trots staat, maar deze, deze heeft voor mij nare herinneringen, mijn ex heeft het tot iets gemaakt dat ik verafschuw en dat haat ik op mijn eigen lijf, daarom moet het weg, helemaal weg.
ik denk dat je wel meer van dit soort verhalen krijgt, of zult horen, al dan niet hier.
de echte spijtoptanten, dan bedoel ik de losers die iets op hun achtiende laten zetten in een dronken bui en later bij een bank gaan solliciteren en het dan niet meer zo geslaagd vinden, die vind je niet eens zo heel erg vaak.
9 van de 10 gevallen zit er wel een verhaal achter, iets heel anders dan alleen maar simpelweg 'ik vind het niet meer zo mooi' .
de meeste tatoeages worden redelijk bewust uitgezocht en gezet en daar vormen zich dus geen spijtoptanten, of dat moet echt na jaren zijn en of je dan nog echt over spijtoptanten kunt spreken...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.