Graag gedaan, was een vertaling van die ene quote, dan is het nu duidelijk voor iedereenquote:Op donderdag 1 juli 2010 21:46 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Makes sense, bedankt voor de uitleg.
Cancellen bij Ryanair? Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat doen, je krijgt toch geen geld terug. Als je niet vliegt kan je hoe dan ook achteraf je taxen terugvragen. Daarnaast kan ik op de site ook nergens die optie vinden. Denk dat ze heel sneaky op 'goedkope routes' toch zijn gaan overboeken omdat het nou eenmaal blijkt dat 10-30% van de allergoedkoopste tickets gewoon niet komen opdagenquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:14 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nee. Hun online systeem geeft iedere passagier een volgnummer (1, 2, 3, 4, 5, etc.). Als 2 en 3 dan cancellen, en er passen 190 passagiers in het vliegtuig, dan telt dat online boekingssysteem gewoon door (omdat 2 en 3 al bestaan) tot 192 dus. Die zorgt dus blijkbaar alleen dat het totale nummer van passagiers die niet cancellen 190 is en dan moet het personeel handmatig jou op het vliegtuig je goede nummer geven oid.
Tijdens de 'ashcloud' van anderhalf/twee maanden terug kon je cancellen en je geld terugkrijgen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:11 schreef sjorti het volgende:
[..]
Cancellen bij Ryanair? Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat doen, je krijgt toch geen geld terug. Als je niet vliegt kan je hoe dan ook achteraf je taxen terugvragen. Daarnaast kan ik op de site ook nergens die optie vinden. Denk dat ze heel sneaky op 'goedkope routes' toch zijn gaan overboeken omdat het nou eenmaal blijkt dat 10-30% van de allergoedkoopste tickets gewoon niet komen opdagen
Maar dat was omdat ryanair de vluchten niet kon uitvoeren, of in een mindere mate dan normaal. Ryanair was verplicht om dat aan te bieden en heeft, uit hoofde van de baas zelf, ook duidelijk gemaakt er niet mee eens te zijn...quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:22 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Tijdens de 'ashcloud' van anderhalf/twee maanden terug kon je cancellen en je geld terugkrijgen.
Nu zie ik bij mijn keuzes deze uiteraard er nog bij staan maar overal wordt 11,95 administratie kosten bij geboekt (want ongeveer 30% van de ticket.)quote:Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.
alleen met een Prepaid Mastercard kan je hier onderuit. Maar deze heb ik niet en is volgens mij niet online ergens aan te vragen.quote:Uitgaand:
Administratiekosten 11,90 EUR
Inkomend:
Administratiekosten 11,90 EUR
Het verhaal over VISA electron is achterhaald, want sinds 01-01-2010 geldt dat niet meer. Prepaid Mastercard is nu idd de enige manier om te betalen zonder transactiekosten. En die kun je bij o.a. (gratis) bij Neteller halen, maar ook (tegen een kleine vergoeding) bij Entropay.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:45 schreef Geckoo het volgende:
[..]
Nu zie ik bij mijn keuzes deze uiteraard er nog bij staan maar overal wordt 11,95 administratie kosten bij geboekt (want ongeveer 30% van de ticket.)
En het leuke is ook nog dat het voor de heen en nog een keer 12 euro voor de terug reis wordt gerekend.
[..]
alleen met een Prepaid Mastercard kan je hier onderuit. Maar deze heb ik niet en is volgens mij niet online ergens aan te vragen.
jullie ideeen?
EUR of GBP schijnt niet meer uit te maken tegenwoordig. Dus EUR is voor de meesten hier praktischer.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:20 schreef Geckoo het volgende:
k maakt het nog uit of ik GBP doe of kan het ook in EUR?
De aanbieding verandert normaal gesproken op dinsdag en vrijdag. De prijzen lijken vrij willekeurig, maar ik verwacht voor de volgende wel weer een iets lagere prijs, wellicht 5 euro.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:30 schreef Maxman het volgende:
Weet ook iemand hoe het systeem met die prijzen in elkaar zit.
Ik bedoel paar weken geleden was het 9 euro
toen een wee 10 euro
toen paar dagen 40% korting
Nu is het weer 8 euro
Zit hier een bepaalde logica in? of is het gewoon willekeurig
Bellen met de klantenservice!!! Als je het vriendelijke vraagt dan zijn ze vaak wel bereid een typo kostenloos te corrigeren!quote:Op maandag 19 juli 2010 15:52 schreef ElNegro10 het volgende:
Mijn schoonouders hebben voor mij tickets besteld via RyanAir als verrassing om mijn vriendin te bezoeken. Nu heeft mijn schoonvader de boeking gedaan en heeft een type foutje gemaakt, nu staat er robbern ipv robben, en hij heeft al ingecheckt.
Heeft iemand hier ervaringen mee?? Volgens de site moet ik 100 of 150 euro bijbetalen per ticket...
10 euro dus. Geen peil op te trekken...quote:Op maandag 19 juli 2010 15:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De aanbieding verandert normaal gesproken op dinsdag en vrijdag. De prijzen lijken vrij willekeurig, maar ik verwacht voor de volgende wel weer een iets lagere prijs, wellicht 5 euro.
haha idd. Neem tog nog de gok om tot vrijdag te wachten. Einde van de maandquote:Op dinsdag 20 juli 2010 08:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
10 euro dus. Geen peil op te trekken...
het is belangrijker welke bestemmingen en welke dagen meedoen met de aanbiedingen, dat verschilt ook nogal.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:36 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
Waar praten we over![]()
10 euro voor een vliegticket
En toch nog wachtten op die misschien 5 euro per ticket:P Hahaha, dat is best wel hilarisch![]()
Brussel - Milaan zit altijd in de aanbiedingen die vliegen zo vaak.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
het is belangrijker welke bestemmingen en welke dagen meedoen met de aanbiedingen, dat verschilt ook nogal.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:36 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
Waar praten we over![]()
10 euro voor een vliegticket
En toch nog wachtten op die misschien 5 euro per ticket:P Hahaha, dat is best wel hilarisch![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |