abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:14:52 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80511081
Gister "discussie" met een 2 jarige:

Ik: Gaan we zo lekker douchen?
Jen: Nee, niet douchen, bad!
Ik: mama doet alsof ze dom is : Oh wil je lekker naar bed?
Jen: Nee mama, (loopt naar de slaapkamerdeur) niet liggen in bed, bad.
Ik: nee we gaan vandaag lekker douchen ok?
Jen: Nee niet douchen mama, bad!!!
Ik: Lopen we gaan wel in bad.
Jen: Jaaaaaaa badje!!!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:48:12 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_80512124
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:13 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
poeh, een peerd onder je deken...

Hier is zojuist (x2) naast het potje gepoept.

"anders wordt het potje vies "
Wat een dames!

En dat paard van Linde vind ik hilarisch!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_80515206
Die pannenkoekjes

Stiemie, kan ze niet in de slaapzak op het grote bed nog? Naja, ze moet ooit eens over. Alleen als je dan 2 van die wakkere muppies hebt, ben je 's ochtends niet zo fit..

Chris slaapt 's nachts meestal van half 9 - 9 uur tot 7 uur- half 8, en dan overdag nog 2,5 uur. Eigenlijk al een hele poos hetzelfde.

Stiemie, we zijn naar Hengelo geweest (stad verderop). Chris wilde graag met de trein, en ik wist dat daar een winkeltje was van mijn favo kledingmerk. Dus 2 mensen blij. En het is maar 10-12 minuutjes met de trein. Nu zit hij lekker moe op de bank. Zo boterham erin en dan lekker naar bed.

Nog even een vraagje: weet iemand toevallig een goede site over de manier waarop ze tegenwoordig de letters uitspreken. Ik weet dat het tegenwoordig Buh van bal is ipv bee, maar hoe doe je dat met klinkers of de C en X. Dan kunnen we dat Chris tenminste goed leren.
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:48:19 #104
144006 chacama
Ondernemend!
pi_80521132
De C is een suh. En x is en ksie. Moonah, correct me if I'm wrong...

En verder een hele foute TVP. Ik lees lekker mee!
pi_80521945
Ok, de suh van Kuh-ris, en dat spreek hij dan uit als Tuh-ris..
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:34:13 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_80522855
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:48 schreef chacama het volgende:
De C is een suh. En x is en ksie. Moonah, correct me if I'm wrong...

Yep, hier ben ik met mijn rode pen. Hoi Chaca!

Ik zou de C en de X gewoon C en X noemen. X zeker geen ksie hoor. Dergelijke lastige letters noemde ik in groep 3 altijd 'grote-mensen-letters'. Medeklinkers idd fonetisch (Buh zoveel mogelijk zonder uh-klank etc). En klinkers: A= ah (zoals in bad), E=eh (zoals in bed), I=i (als in kip), O=oh (als in pot), en U= u (als in put). AA= aa (als in baas), EE=ee (als in beest), OO=oo (als in brood), en UU=uu (als in vuur).

Wellicht heeft juf KP nog aanvullingen.

Thies is ook volop met letters bezig. Ik zeg altijd dat hij eerder leest dan dat hij verstaanbaar praat.
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:35:36 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_80522909
Oh, en bied liefst kleine letters aan, geen hoofdletters. Die komen pas veel later in het leesproces aan bod (eind groep 3).
pi_80523847
tnx moonah, de C is ook zo'n dubbele letter.. En wij maar een naar kiezen die niet met een R begon, omdat dat zo'n lastige letter is voor sommige kinderen
Chris is nu ook echt met letters bezig. Leuk om te zien dat hij een boekje bekijkt, en dan de letters aanwijst (en soms zegt) ipv plaatjes. En hij is dol op Lingo
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:01:23 #109
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80524082
Hahaha hier ook een kleine lingo-fan

Handig overzichtje zo Moonah!
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:07:57 #110
144006 chacama
Ondernemend!
pi_80524360
Lingo. Ikke is tiem een!
pi_80526588
Lingo is hier nog niet ontdekt . Grappig chaca, tiem een
Fake it till you make it...
  dinsdag 20 april 2010 @ 17:22:02 #112
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80527410
Denkbeeldige paarden...
Potjes die schoon moeten blijven...
Vlekjes op de leuning...
Treinrails die 'maakt wordt...

Geweldig

Nijna, lekker veel buiten spelen in het zonnetje... hopelijk zal ze daar wat van opleven!

Karin, wat naar moet het op je overkomen... Hopelijk heeft Meike het idd echt naar d'r zin op de psz.

Devin heeft een nieuw stopwoordje dat hij te pas en onpas gebruikt: "net".
Alles wat in het verleden heeft plaatsgevonden, en of dat nou 2 uur of 2 maanden geleden is, wordt op die manier aangeduid. (drie)Dubbel ook: "Dat is mijn steen, die heb ik net buiten gevonden met Mark net in de zandbak! Net." (Mark is zijn vriendje van het kdv dat 3 weken geleden afscheid heeft genomen en naar de "pasen-school" is gegaan. Hij mist hem, heeft het nog bijna dagelijks over hem.)
En vanmorgen stond 'ie triomfantelijk met een stuk karton over de zijkant van de tafel te schuren: "Kijk eens, dit is mijn nieuwe zaag"
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 21 april 2010 @ 07:20:34 #113
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_80547997
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

Yep, hier ben ik met mijn rode pen. Hoi Chaca!

Ik zou de C en de X gewoon C en X noemen. X zeker geen ksie hoor. Dergelijke lastige letters noemde ik in groep 3 altijd 'grote-mensen-letters'. Medeklinkers idd fonetisch (Buh zoveel mogelijk zonder uh-klank etc). En klinkers: A= ah (zoals in bad), E=eh (zoals in bed), I=i (als in kip), O=oh (als in pot), en U= u (als in put). AA= aa (als in baas), EE=ee (als in beest), OO=oo (als in brood), en UU=uu (als in vuur).

Wellicht heeft juf KP nog aanvullingen.
*vult aan met de kleur roze *

En als je toch zo lekker bezig ben, dan graag de schrijfletters en geen blokletters aanleren en doe meteen ff de juiste pengreep . Oh ja.....een lekker groot schrijven.

*noteert lesje schrijfhouding voor volgende week*
pi_80548893
Waarom eigenlijk geen blokletters?
pi_80549496
Ook tnx juffie KP!

In zijn sesamstraatboeken staan volgens mij hoofd-blokletters. En lingo ook. Misschien nog even in de bieb kijken naar een boek met de goede schrijfwijze.
Ik geloof dat ze hier in de stad zelfs cursussen geven voor ouders, om te leren lezen, schrijven en rekenen zoals de scholen het tegenwoordig doen. Zodat de ouders het de kids goed aanleren..

Edit: volgens mij heeft mijn Richard Scarry boek wel schrijfletters (groot en klein). Eindelijk mijn favo kinderboek aan Chris doorgeven
pi_80554903
Richard Scarry Ik kom al even koekeloeren in mei is mijn dame alweer 2.
En ik merk dat ik toch wat meer aan dit topic heb dan aan het dreumestopic
pi_80555424
Hoi Pvoesss
Ook al een peuterpuber in de dop?
pi_80556369
Ze is goed aan het (pre)peuterpuberen ja Maar gelukkig praat ze heel veel en is het goed te begrijpen
pi_80560339
Richard Scarry . Kreeg laatst van mijn moeder een doos met oude boeken van ons en daar zitten er ook wat bij. Helemaal uit elkaar gelezen, maar mn peuterpuber leest er gewoon verder in en trekt er af en toe een bladzijde uit . En dan ga ik weer met de plakband . Heerlijk.
pi_80562785
Ik heb als klein deepfreezeje een boek gekregen, zo'n dik verzamelboek. Ik heb dat echt zo veel gelezen. Het boek is nog redelijk heel. Dus hopelijk kan Chris is er nog zo van genieten..
pi_80566178
Volgens mij heb ik het al vaker gevraagd, maar nog maar een keer want we worden het hier thuis er niet over eens .

Wat zouden jullie doen qua autostoel?
Mirte zit nog in een Romer King (9 tot 18 kg), Iris nog in de Maxicosi bak. Maar op enig moment (en ik denk dat dat voor de zomer zal zijn) gaat Iris natuurlijk naar de volgende stoel.
Wat is dan wijsheid, nog een 9-18 kg stoel erbij halen of Mirte overdoen naar de volgende stoel (vanaf 15kg)?
Mirte was de laatste keer wegen 13 kilo (2 weken terug) en ik verwacht niet dat ze voor de zomer ineens 15 kg gaat wegen.
Ik heb het idee dat ze nog best even in de huidige stoel kan, ze heeft nog een beetje ruimte bij haar schouders in de hoogte en zo hard groeien ze nu toch ook weer niet.
Ik ben van mening dat we er beter nog een zelfde stoel bij kunnen halen omdat ze (ook volgens de winkel) vooral uitgaan van het gewicht.
Maar lief is van mening dat ze best naar een volgende stoel kan, want wat is nou die 2 kg en het bespaart immers weer geld...
Dat laatste is zeker waar, maar ik ga liever voor de veiligheid...
Wat zouden jullie doen?
pi_80566783
Ik vind dat je beter de 9-18 kilo stoel nog een keer kan kopen.
Een kindje zit er toch wat meer beschermd in (voor mijn gevoel in ieder geval ).
Ze is 2,5 jaar dus dat vind ik zelf wel erg vroeg.
pi_80566818
gordels slaan niet vast onder de 15 kilo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 april 2010 @ 18:28:02 #124
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_80567996
Anna is 14,5 kilo en wij hebben dus wel een volgende stoel gekocht. Zelfde dilemma, maar kindje wat zwaarder. En als het tot 18 kg kan, dan kun je natuurlijk nog wel ff vooruit met een 2 stoel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_80568138
Wij kopen voor Meike ook de volgende stoel, maar zij was ook 14.8 kilo de laatste keer, dus dat moet kunnen ook
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')