abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80086885
Garmin Oregon 400t inclusief complete voor-geïnstalleerde topografische kaart van heel Europa (zie plaatje)

Vrijwel nieuw compleet met doos en standaard accessoires
Nog ruim een jaar garantie. Aanschafbon zit erbij.

Als extra zit er ook de RAMmount houder bij. Dit is één van de meest robuuste manieren om je Garmin op je motor of je auto te bevestigen (let wel: alleen dus de houder (nieuwprijs 40E), overige RAM accessoires nog bijkopen indien gewenst)

Apparaat is zo goed als nieuw. Er zit één haarkrasje op het scherm door gewoon gebruik, maar dat voorkom je op de duur bijna niet. Is niet lastig of vervelend, maar wel zichtbaar als je goed kijkt alstie uitstaat.

Super te gebruiken voor outdoor, maar ook zeker zeer goed te gebruiken in de auto en op de motor.

Doet echt uren (!!!) van z'n batterijen en dat zijn ook nog eens AA batterijen, dus makkelijk te vervangen.

Oregon 400t features

-3-inch kleuren LCD-touchscreen
-Waterproof (IPX7)
-5 instelbare profielen
-850 MB vrij intern geheugen
-Elektronisch kompas
-Barometrische hoogtemeter
-MicroSD-slot
-Ondersteuning voor Geocache en Whereigo

Wordt geleverd met:

* Doos en handleiding
* Rammount houder (alleen houder)
* Karabijnhaak
* USB-kabel
* Handleiding op CD
* QuickStart-gids
* aanschafbon + garantie tot juni 2011

Vraagprijs: 310 EURO excl. verzenden
Ophalen kan op de lijn Vlaardingen, Maassluis, Hoek van Holland

Fotootjes van het www:

en nog een plaatje waarin die in de (bijgevoegde) rammount zit:

en de landendekking:

[ Bericht 3% gewijzigd door W4 op 08-04-2010 16:13:06 ]
Poffervier
pi_80087312
-edit: kappen met je semi grappige opmerkingen, zie pm

[ Bericht 81% gewijzigd door admiraal_anaal op 08-04-2010 17:42:06 ]
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:16:04 #4
96210 W4
Wie, ik?
pi_80129974
kick
Poffervier
pi_80153519
Okay, even een stukje toegevoegde waarde van het apparaat, want waarom zou je zo'n ding als dit kopen en geen Tom Tom? Natuurlijk speelt waterdichtheid een rol voor gebruik op de motor, fiets en lopend.

Maar het leukste van zo'n apparaat als dit is, dat je er ongelofelijk veel soorten kaarten in kan stoppen. Garmin levert zelf kaarten ongeveer heel de wereld ... die kan je soms kopen op SD kaart, maar in veel gevallen ook op DVD. In dat geval heb je de kaarten meteen ook op de computer en kan je op d ecomputer je route plannen en achteraf je tracklog (waar je bent geweest) bekijken.

Zo heb ik het apparaat ooit meegenomen op een vakantie in Malaysie. Ik had niet de kaarten van Malaysie, maar heb 'em gewoon bovenin m'n rugzak gestopt en heb 'em iedere dag aan gezet, de hele dag ... kostte me ongeveer 1 setje batterijen per dag (oplaadbaar). Eenmaal thuis gekomen hebben we met Google Earth precies kunnen achterhalen waar we in de jungle geweest zijn, waar dat ene paradijselijke eilandje nou echt lag. Leuk om dat achteraf weer te zien.
Poffervier
pi_80153630
Bovendien is het mogelijk (met gratis verkrijgbare software van Garmin) om een kaart die je alleen hebt als TIFF of JPEG of zo, om te zetten, naar een kaart waar dit apparaat wat mee kan. Je kan 'em dan calibreren en gewoon gebruiken. Ik vermoed dus zelfs dat je kabouterkaarten (militaire stafkaarten) hierin kan krijgen.

Maar ook een kaart van een stad, waar de bezienswaardigheden opstaan, kan je inscannen en gebruiken. Of een kaart van de Efteling of Euro Disney, zodat je die dag precies weet waar je heen moet voor iets.

Zie voor meer informatie: http://www.garmin.com/gar(...)nthetrail/custommaps
Poffervier
pi_80178395
Dat calibreren gaat, maar is erg veel werk als je een 50-60km in de omtrek wil hebben. Elke kaart moet namelijk op 3 punten gecalibreerd worden. Je bent veel sneller met ergens iets downloaden of openstreetmap gebruiken, mooi gratis alternatief. De meegeleverde kaart is niet overal even gedetailleerd, maar dat is altijd. Oostenrijk bv. heeft nauwelijks goede kaarten op papier, dus ook niet digitaal.

Waarom gaat die Oregon eigenlijk weg? Het is toch een actueel model en er is momenteel niks te koop dat het echt grandioos overtreft.
Na een goede foto van de kras op het scherm wil ik mss wel een bod uitbrengen.
  zondag 11 april 2010 @ 10:25:18 #8
96210 W4
Wie, ik?
pi_80179237
Eigenlijk gaattie maar om twee redenen weg: hij heeft geen spraaksturing (geeft een piepje bij een aanwijzing en een dubbele piep als je de aanwijzing direct op moet volgen) en geen TMC mogelijkheid.

Ik merk dat ik 'em met name gebruik in de auto en op de motor en nauwelijks outdoor. En de laatste tijd gebruikt mijn vriendin 'em ook steeds meer voor in de auto ivm haar werk. En ondanks dat we het gewend zijn (1 jaar met deze en daarvoor 3 jaar met een 60Cx) beginnen we het toch te missen. Vandaar ... (nieuwe zal wel weer een Garmin zijn, waarschijnlijk een Zumo 660)

Ik ga me vandaag eens buigen over een foto. Tis maar een klein krasje, dus ik hoop dat ik 'em met het juiste licht op de foto kan krijgen.
Poffervier
  zondag 11 april 2010 @ 11:03:16 #9
96210 W4
Wie, ik?
pi_80179949
Paar random fotoo'tjes en eentje waarop het krasje te zien is. Het krasje lijkt (as always) veel erger op de foto dan in het echie, want ik moest op de juiste hoek flitsen om het sowieso zichtbaar te krijgen op de foto. Je ziet dan ook dat je er niets van ziet als het apparaat aanstaat.

Tripcomputer (is customizable naar eigen inzicht)

Stukje kaart, om te laten zien hoe goed het scherm is:

Hier is het krasje op het scherm te zien:

Dit Caselogic hoesje krijg je er ook nog bij. Hier past ook nog een extra paar AA batterijen in:

Natuurlijk kan je ook gewoon aanwijzingen krijgen met kaartjes (mits je de juiste routeerbare kaart erin stopt) maar die foto ben ik natuurlijk weer vergeten te maken

Poffervier
  zondag 11 april 2010 @ 11:07:11 #10
96210 W4
Wie, ik?
pi_80180023
quote:
Op zondag 11 april 2010 08:55 schreef Osramp het volgende:
Dat calibreren gaat, maar is erg veel werk als je een 50-60km in de omtrek wil hebben. Elke kaart moet namelijk op 3 punten gecalibreerd worden. Je bent veel sneller met ergens iets downloaden of openstreetmap gebruiken, mooi gratis alternatief.
Er zijn inderdaad heel veel alternatieven voor de Garmin kaarten die gratis zijn. En sommige daarvan zijn best goed, inderdaad de Openstreet Map is er daar één van. Maar ondanks dat het wat moeite kost zo'n zelf gemaakte kaart te calibreren, er zijn niet veel outdoor gps-en die dat sowieso kunnen. En ook voor dit soort kaarten kan je met creatief zoeken op internet al wat "voorwerk" vinden
quote:
Op zondag 11 april 2010 08:55 schreef Osramp het volgende:Waarom gaat die Oregon eigenlijk weg? Het is toch een actueel model en er is momenteel niks te koop dat het echt grandioos overtreft.
Na een goede foto van de kras op het scherm wil ik mss wel een bod uitbrengen.
je hebt gelijk, het is een actueel model en behoort bij de topmodellen ... maar mijn wensen zijn veranderd en daar doet zelfs zo'n apparaat niets aan
Poffervier
pi_80180686
Is deze geschikt voor de speciale fietskaarten die garmin schijnt te hebben?
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  zondag 11 april 2010 @ 11:59:58 #12
96210 W4
Wie, ik?
pi_80181124
ik weet niet of Garmin zelf ook fietskaarten heeft, maar Onroute heeft ze in ieder geval wel en die werken inderdaad perfect met deze GPS ... zie ook: http://www.gps.nl/kaartmateriaal.html

En direct de site van OnRoute: http://www.onroute.nl/

[ Bericht 26% gewijzigd door W4 op 11-04-2010 12:15:06 ]
Poffervier
  maandag 12 april 2010 @ 13:41:11 #13
96210 W4
Wie, ik?
pi_80223791
Leuke toertochtjes met auto, motor of fiets rijden? Of wandeltochtjes?
http://www.gps-tracks.nl/
Poffervier
pi_80229346
Zonde van het krasje. Een screenprotector van een paar euro's had dit kunnen voorkomen.
Maar ik heb gisteravond gestoeid met een dakota, die lijkt er wat op. Maar een touchscreen is bijna onbruikbaar op de mtb, al helemaal met mijn handschoenen aan.
Ik bied daarom niet mee, mijn gpsmap 60csx is nog prima en de oregon heeft weinig voordelen boven dat toestel al is er wel een veel snellere processor gebruikt.
  maandag 12 april 2010 @ 16:58:05 #15
96210 W4
Wie, ik?
pi_80231696
ja, op de MTB zou ik geloof ik niet dat touchscreen proberen te gebruiken, maar dat geld denk ik ook voor knoppen ... als het hobbelt en bobbelt dan valt het niet mee welk apparaat dan ook te bedienen

Scherm op een Dakota zou mij te klein zijn trouwens, zeker voor op de motor.
Poffervier
pi_80234282
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:58 schreef W4 het volgende:
ja, op de MTB zou ik geloof ik niet dat touchscreen proberen te gebruiken, maar dat geld denk ik ook voor knoppen ... als het hobbelt en bobbelt dan valt het niet mee welk apparaat dan ook te bedienen

Scherm op een Dakota zou mij te klein zijn trouwens, zeker voor op de motor.
Touchscreen werkt niet met mijn mechanix handschoenen, dus helaas
Maar een dakota heeft idd een kleiner scherm, maar ik mocht die even lenen om mee te experimenteren.
Wat je met deze oregon zou kunnen proberen voor de verkoop: forum.mountainbike.nl
Geloof wel dat je 25posts moet hebben voor V&A daar, maar stuur me anders maar een PM
  maandag 12 april 2010 @ 23:06:45 #17
96210 W4
Wie, ik?
pi_80247213
wil je op het MTB forum dan een linkje naar deze ad plaatsen? Het is wel een interessant apparaat voor MTB-ers denk ik .... misschien moet ik inderdaad eens gaan zoeken naar meer outdoor-achtige fora ...
Poffervier
pi_80252338
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:06 schreef W4 het volgende:
wil je op het MTB forum dan een linkje naar deze ad plaatsen? Het is wel een interessant apparaat voor MTB-ers denk ik .... misschien moet ik inderdaad eens gaan zoeken naar meer outdoor-achtige fora ...
Dat vindt men daar niet leuk, doorlinken naar een advertentie. Ik zou hooguit onder mijn eigen naam een advertentie kunnen zetten, maar als dat aan het licht komt ben ik mijn account kwijt. Doen we dus maar niet.
Wel weet ik dat ze het verfoeide marktplaats afstruinen voor allerlei spullen. Heb daar zelf ook mijn gps gekocht.
pi_80253144
DIt topic begint steeds meer op een opstel cq werkstuk te lijken.
Wordt een beetje lastig opschonen zo...
Voor slowchat hebben we andere topics, en dat geldt ook voor TS
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:03:51 #20
96210 W4
Wie, ik?
pi_80258773
Merendeel is zinvolle informatie voor kopers lijkt me ...
Poffervier
pi_80283463
Eerst wachten op geld. Volgende week en als die dan al weg is zie ik wel
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_80292184
Is hij volledig compatible met Onroute Motorkaart 2010/2011?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 14 april 2010 @ 08:30:26 #23
96210 W4
Wie, ik?
pi_80293170
quote:
Op woensdag 14 april 2010 03:49 schreef r_one het volgende:
Is hij volledig compatible met Onroute Motorkaart 2010/2011?
absoluut, 100%
Poffervier
  woensdag 14 april 2010 @ 08:35:40 #24
96210 W4
Wie, ik?
pi_80293265
in principe istie (als ik het zo op de Onroute site bekijk) ook met de andere kaarten compatible, dus de wandel-, fiets- en auto-kaart alleen heb je voor de autokaart (als ik het goed begrijp) ook nog de Garmin City Navigator NT nodig ...
Poffervier
  woensdag 14 april 2010 @ 09:13:20 #25
96210 W4
Wie, ik?
pi_80293952
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:00 schreef kiekjesdief het volgende:
Eerst wachten op geld. Volgende week en als die dan al weg is zie ik wel
nou, het loopt nog geen storm ... wel allerlei buitenlandse verzoekjes via MP, maar daar ga ik maar niet op in ... en te lage biedingen heb ik ook wel binnen ... prijs is niet hard, zit echt wel wat ruimte op, maar geen 100 EURO bijvoorbeeld ...

Als je nu een goed bod doet trouwens, hou ik 'em gewoon vast voor je tot volgende week ... of weet je nog niet wat de inkomsten gaan doen?
Poffervier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')