Ze heeft nooit enige waarschuwing ontvangen. En als ze in de ziektewet was, werdt ze om de dag gestalked met telefoontjes of ze al weer beter was.quote:In het kader van het niet voldoen aan de voorschriften bij ziekteverzuim bestaat de mogelijkheid om loonsancties op te leggen. Hierbij valt te denken aan het opschorten of zelfs stopzetten van loondoorbetaling.[1] Om tot dergelijke sancties te komen dient u zich ervan bewust te zijn dat ook de werkgever aan de nodige voorschriften moet voldoen, waaronder het consequent geven van waarschuwingen.
En hoelang gaat dat allemaal dan wel niet duren?quote:Op donderdag 8 april 2010 16:47 schreef Menn0 het volgende:
Het knelpunt waar ze/je mee zit is de opschorting van loon,2 mnd geen inkomen is inderdaad lastig.
Dit zonder enige waarschuwing van werkgever, en gebaseerd op het ongeloof tussen werkgever en huisarts/arboarts.
Dit kun je aankaarten bij de voorzieningenrechter. Als ze de zaak ongeveer zo uitlegt als jij hierboven doet,plus elk gegeven waar zij bezwaar tegen wil maken kan onderbouwen met harde feiten dan is er een aardige kans dat het besluit van opschorting kan worden omgekeerd.
Ze heeft dus bewijs nodig van die artsen dat zij wel degelijk nog ziek was en eigenlijk nog niet in staat was om weer te gaan werken, ten tijde dat zij dit weer moest gaan doen.
Desnoods nog met een second/third/fourth opinion erbij van een onafhankelijke arts,die bijv. kan vaststellen dat zij nog steeds ziek is.
hoe bedoel je zelf aan de bel moeten gaan rinkelen? Ze heeft die 2x gewerkt, dat wilde niet mede door die pijn in de gewrichten. Toen heeft ze de werkgever gebeld, om ziektewet door te geven. Toen is ze wederom met de klachten naar de HA gegaan en is er weke delen reuma geconstateerd. Volgens de HA (die ook een brief heeft opgesteld voor het uwv) kan zij niet meer werken. Niet nu, en volgens hem ook niet over 4 maanden oid.quote:Na het indienen van de case duurt het ongeveer 4 weken eer er uitspraak zal volgen.Gedurende deze periode kan ze bijv. nog extra bewijsstukken insturen en krijgt de verweerder de tijd om erop te reageren.
Frappant detail is dat zo'n instantie dan opeens wél vlot kan handelen. De kosten van zo'n procedure zijn niet hoog;je hoeft er geen advocaat bij in de arm te nemen. Deze en andere gemaakte kosten voor de procedure kunnen teruggeclaimd worden indien ze het zou winnen.
Uiteindelijk had ze zelf aan de bel moeten rinkelen toen ze weer moest gaan werken,had een hoop ellende gescheeld.
Dat vind ik dan wel weer mooi, dat de huisarts al kan zien dat ze over 4 maanden nog niet kan werkenquote:Op donderdag 8 april 2010 16:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
En hoelang gaat dat allemaal dan wel niet duren?
[..]
hoe bedoel je zelf aan de bel moeten gaan rinkelen? Ze heeft die 2x gewerkt, dat wilde niet mede door die pijn in de gewrichten. Toen heeft ze de werkgever gebeld, om ziektewet door te geven. Toen is ze wederom met de klachten naar de HA gegaan en is er weke delen reuma geconstateerd. Volgens de HA (die ook een brief heeft opgesteld voor het uwv) kan zij niet meer werken. Niet nu, en volgens hem ook niet over 4 maanden oid.
Ik snap niet dat de werkgever niet de HA heeft gebeld, of haar weer naar de arbo arts heeft gestuurd. In plaats daarvan, krijgt zij zonder waarschuwing (noch schriftelijk noch mondelijk) een opschorting van het loon
En het onderzoek van het uwv, moet zij ook zelf betalen a 50 euro. Kan zij overigens indien zij in het gelijk gesteld wordt die 50 euro terug claimen bij de werkgever?
Voorschot uitkering? Welke uitkering? Er is niks toegekend. En volgens het uwv die ze al heeft gebeld,bestaat dat ook helemaal niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:35 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ze kan bij het UWV een voorschot aanvragen voor haar uitkering, volgens mij moet je dan binnen 4 weken bericht krijgen. Heeft ze een rechtsbijstandsverzekering? Dan kan ze daar ook eens informeren wat ze kan doen.
Ik was in de war met de ww, sorryquote:Op donderdag 8 april 2010 18:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Voorschot uitkering? Welke uitkering? Er is niks toegekend. En volgens het uwv die ze al heeft gebeld,bestaat dat ook helemaal niet.
En neen, ze heeft geen rbv
isser niequote:Op donderdag 8 april 2010 18:59 schreef NoktetMort het volgende:
Rechtsbijstand inschakelen?
Die passen leuke trucjes toe zoals 30% rente (Ik weet niet meer precies hoe dat zit.)
[..]quote:Op donderdag 8 april 2010 16:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
En hoelang gaat dat allemaal dan wel niet duren?
Ik doelde erop zelf contact op te nemen met die arbo-arts, of kan dat niet?Had misschien een her-evaluatie moeten aanvragen omdat ze nog niet beter was binnen de door de arts gestelde termijn?quote:hoe bedoel je zelf aan de bel moeten gaan rinkelen? Ze heeft die 2x gewerkt, dat wilde niet mede door die pijn in de gewrichten. Toen heeft ze de werkgever gebeld, om ziektewet door te geven. Toen is ze wederom met de klachten naar de HA gegaan en is er weke delen reuma geconstateerd. Volgens de HA (die ook een brief heeft opgesteld voor het uwv) kan zij niet meer werken. Niet nu, en volgens hem ook niet over 4 maanden oid.
Lijkt mij verkeerd gehandeld,en een besluit wat rust op verkeerd handelen lijkt me ongeldig.quote:Ik snap niet dat de werkgever niet de HA heeft gebeld, of haar weer naar de arbo arts heeft gestuurd. In plaats daarvan, krijgt zij zonder waarschuwing (noch schriftelijk noch mondelijk) een opschorting van het loon![]()
Weet ik niet!quote:En het onderzoek van het uwv, moet zij ook zelf betalen a 50 euro. Kan zij overigens indien zij in het gelijk gesteld wordt die 50 euro terug claimen bij de werkgever?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |