Ik zal maar meteen beginnen met mijn favo:
FILM: Matrix!
WAAROM: Vind dit echt een goede film en het vooral omdat er in deze film gebruik gemaakt wordt van het zogeheten 'Bullet-time' film...
(De vertraging tijdens de film terwijl men om de persoon in kwestie heen draait met de camera!)
Ok, let's here it...
* The Shawshank Redemption
* The Lord Of The Rings, The Fellowship Of The Ring (Ik kan niet wachten tot november for die xtra 30 of 40 minuten!!!)
*Edit* typo
Aan het eind van de film moet je opnieuw over het hele verhaal nadenken, want je weet dat alles anders is dan je dacht..
+ heel sterk geacteerd.
Matrix was zeer vernieuwend op cameragebied nu zie je het dagelijks, daarom niet beste allertijden imho
quote:lekker cliché : Fight Club
Op dinsdag 14 mei 2002 20:53 schreef McCain het volgende:
Zoals de topic al doet vermoeden, ik zou graag willen weten wat jullie 'all time favorite' film is en ook waarom!Ik zal maar meteen beginnen met mijn favo:
WAAROM: Vind dit echt een goede film en het vooral omdat er in deze film gebruik gemaakt wordt van het zogeheten 'Bullet-time' film...
(De vertraging tijdens de film terwijl men om de persoon in kwestie heen draait met de camera!)Ok, let's here it...
waarom? : Het idee is heel erg origineel, en de acteur(s) zijn perfect, trouwens, elke film met Edward is perfect
Het levenswerk van Francis Ford Copolla die bijn failliet ging tijdens het maken van deze film, een film die tijdens de realisatie zoveel tegenslagen kende dat het een wonder is dat ie er uberhaupt ooit is gekomen.
Een film die de geest en de gruwelijkheid van een zinloze oorlog op zo'n nijpende manier in beeld brengt dat je dagen nadat je hem gezien hebt nog met een onrustig gevoel rondloopt. Het Kamera werk, de acteerprestaties, de script adaptie, de klassieke one liners (I love the smell of napalm i the morning... smells like... victory) en de meesterlijke regie maken dit tot een van mijn meest favoriete films allertijden.
vandaar
Misschien tijd voor een slotje
ex equo "Dutch Treat" (het onvergetelijke filmdebuut van de Dolly Dots)..
quote:Sorry hoor, maar dat vind ik een kul-reden om een film goed te vinden.
(De vertraging tijdens de film terwijl men om de persoon in kwestie heen draait met de camera!)
Dances with wolves
Braveheart
Van beide films kan hetzelfde gezegd worden.
Uitermate mooi verhaal, prachtige muziek, zeer sterk geacteerd, schitterend camerawerk en een kippevel einde.
quote:Tja, persoonlijk heb ik altijd gezegd dat mensen die de Matrix de beste film vinden geen gevoel voor films hebben.
Zoals de topic al doet vermoeden, ik zou graag willen weten wat jullie 'all time favorite' film is en ook waarom!Ik zal maar meteen beginnen met mijn favo:
(De vertraging tijdens de film terwijl men om de persoon in kwestie heen draait met de camera!)Ok, let's here it...
PS: no flame intend, het is mijn persoonlijke mening.
quote:GODVERDOMME! Vergeet ik de mooiste nog!
Op woensdag 15 mei 2002 12:51 schreef FrankyMcG het volgende:
* Scarface
* Godfather Triloghy
* Goodfellas
* American History X
* Matrix
* ID
LORD OF THE RINGS
quote:
Op dinsdag 14 mei 2002 21:28 schreef thorgal het volgende:
Wat is jouw favoriete *afgekraakte* film?
Wat is je Film Top 10 aller tijden?
Beste film die nu in de bios draait ...
Film van de Eeuw verkiezing deel 2
Film van de eeuw verkiezing(oftewel: jouw favoriet!)
Wat is je film Top 10 van 2000?
en niet te vergeten
Film van de eeuw verkiezing(oftewel: jouw favoriet!)Misschien tijd voor een slotje
Das dan mijn mening...
Heb trouwens nog een andere favo film, misschien dat ik die nog wel beter vindt dan Matrix...
'The Legend of the Falls'
(Waarom staat die trouwens bij niemand in het lijstje?)
das mijn top 5
Recentelijk was ik ook zeer onder de indruk van Memento en Mulholland Drive.
Lord Of The Rings was een prima spektakelfilm, maar zou ik niet tot mijn toppers rekenen ondanks dat ik een grote Tolkien liefhebber ben en erg van die film genoten heb.
Pulp Fiction
Magnolia
En waarom vermeld niemand nou Existenz ????
Maar ook Taxi Driver hoort in het rijtje thuis!
quote:Hmmm... laat me denken... misschien omdat het een van de meest zuigende films aller tijden is?
Op woensdag 15 mei 2002 20:40 schreef Illuminate het volgende:
En waarom vermeld niemand nou Existenz ????
verder:
GF 1
Casablanca
Lotr
Leon
zo kan ik wel ff door gaan...er is nl geen BESTE film
quote:'t Is wat sci-fi maar 't verhaal is erg goed.
Op woensdag 15 mei 2002 21:15 schreef deGVR het volgende:[..]
Hmmm... laat me denken... misschien omdat het een van de meest zuigende films aller tijden is?
En over Existens(typo? vast wel.) de film is wel vaag, en nou niet bepaald geweldig vond ik.
Thats all i have to say
quote:
Op dinsdag 14 mei 2002 21:28 schreef thorgal het volgende:
Wat is jouw favoriete *afgekraakte* film?
Wat is je Film Top 10 aller tijden?
Beste film die nu in de bios draait ...
Film van de Eeuw verkiezing deel 2
Film van de eeuw verkiezing(oftewel: jouw favoriet!)
Wat is je film Top 10 van 2000?
en niet te vergeten
Film van de eeuw verkiezing(oftewel: jouw favoriet!)Misschien tijd voor een slotje
quote:ik ga ook voor braveheart. mooi verhaal, goede muziek en lekker wat spektakel
Op woensdag 15 mei 2002 12:30 schreef Skull het volgende:Braveheart
maar der zijn wel meer goeie films, hangt beetje van mn bui af
... moeilijk kiezen..
quote:XQse me?
Op vrijdag 17 mei 2002 09:17 schreef Quistnix het volgende:The Crow II: City of Angels
... moeilijk kiezen..
quote:Lemme guess.. Je snapte 'm niet?
Op woensdag 15 mei 2002 21:15 schreef deGVR het volgende:[..]
Hmmm... laat me denken... misschien omdat het een van de meest zuigende films aller tijden is?
quote:...als je dertien bent...
Op vrijdag 17 mei 2002 09:17 schreef Quistnix het volgende:
eXistenZ
The Game
Pulp Fiction
Fight Club
Lord of the Rings: Fellowship
The Ninth Gate
Sleepy Hollow
Se7en
The Crow II: City of Angels... moeilijk kiezen..
quote:lol!!
Op zaterdag 18 mei 2002 00:20 schreef Emizea het volgende:
Moeilijk te zeggen!Interview with the vampire
Blade
The Rock
Waterworld
Even niet wat mijn favoriete film is (Crossroads ), de critici zijn het er over eens dat Citizen Kane van Orson Welles de 'beste film' ooit is.
quote:Ja, de critici
Op zaterdag 18 mei 2002 14:24 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:[..]
lol!!
Even niet wat mijn favoriete film is (Crossroads
), de critici zijn het er over eens dat Citizen Kane van Orson Welles de 'beste film' ooit is.
quote:Vind pulp fiction allesbehalve slecht, maar om hem nou in een adem te noemen met the crow II (nog wel!!), nee dat gaat er bij mij niet in. Maar ieder zijn recht op zijn voorkeur natuurlijk.
Op zaterdag 18 mei 2002 14:25 schreef Quistnix het volgende:
We zullen maar gewoon zeggen dat ik een slechte smaak heb...
quote:Idd lol, maar ja.....ik heb elke maand een nieuwe beste film. Maar deze films vind ik na 3 keer kijken nog steeds wel leuk....dus dan denk ik dat ze voor mij wel bij de beste films horen!
Op zaterdag 18 mei 2002 14:24 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:[..]
lol!!
Even niet wat mijn favoriete film is (Crossroads
), de critici zijn het er over eens dat Citizen Kane van Orson Welles de 'beste film' ooit is.
Fight Club
The Matrix
The Shawshank Redemption
American History X
Alien ( niemand ??? )
Star Wars V : The Empire Strikes Back ( Deze miste ik ook hier )
Pulp Fiction
Ik heb eens even geteld in dit topic. Dit is de tussenstand :
1 Fight Club ( 7 stemmen )
The Matrix ( 7 )
2 Pulp Fiction ( 6 )
3 Godfather 1 ( 5 )
Lord of the Rings ( 5 )
The Shawshank Redemption ( 5 )
4 Godfather 2 ( 4 )
5 Goodfellas, Memento, Scarface, American History X ( 3 )
Voor de duidelijkheid : Iemand die op Godfather stemde zonder aan te geven welk deel, stemde voor alledrie imho.
Snatch
Pulp Fiction
Fight Club
The Usual Suspects
Memento
Recidense Evil
From Dusk til Dawn I (II ook wel een beetje... III NIET!!!)
Desperado's
The Big Lebowski
Verder kom ik nu ff niet...
vergeet ik helemaal m'n favoriete film: south park: bigger,longer and uncut! (niet zozeer een super goede film, maar wel de grappigste imho)
[Dit bericht is gewijzigd door spacemangraig op 15-08-2002 11:59]
edit: Lock, Stock, And Two Smoking Barrels is ook super, en idd beter dan Snatch
quote:Da's anders een verdomd goeie vraag. Welke is nu beter ?
edit: Lock, Stock, And Two Smoking Barrels is ook super, en idd beter dan Snatch
Ik zou er geen antwoord op hebben, beiden vind ik super
Wat een film zeg, een meesterwerk op alle fronten. en verder uiteraard Pulp Fction
quote:De Boezemvriend
Op donderdag 15 augustus 2002 17:55 schreef pazuzu het volgende:
Ik Ben Joep Meloen
Het verhaal is zeer sterk, en zelfs na 30 jaar is het nog een hele sterke film. Ook the Matrix is erg goed, maar zie mezelf over 30 jaar niet de matrix kijken omdat ie zo goed was. Idem voor vele andere films.
GLG
quote:absoluut mee eens!
Op zondag 18 augustus 2002 12:34 schreef haaahaha het volgende:
[afbeelding]stanley kubrick rulez
Laatst killer kiss gekocht bijna al zijn films in huis.
GLG
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |