abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2010 @ 20:13:31 #51
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_80096728
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:51 schreef switchboy het volgende:
Het is een BIOS en meer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent zo een figuur die auto's ook nog steeds paard en wagen en meer noemt?
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_80096918
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:13 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Jij bent zo een figuur die auto's ook nog steeds paard en wagen en meer noemt?
Nee, want daar zit een wezenlijk verschil tussen. Als je daadwerkelijk onder het spoilertje had gekeken had je de extra wiki-uitleg gelezen. Het is alleen een zinloze discussie om te voeren omdat het "het is geen BIOS " kamp en het "het is een BIOS" kamp beide een feitelijk onjuist standpunt innemen.

Aangezien het wel degelijk BIOS functionaliteit heeft, maar verder is uitgebreid met andere functies waardoor het een "met hardware praat software laag" is geworden.

En feitelijk was is het BIOS dat ook:
quote:
Het BIOS is een bibliotheek met een set basisinstructies voor de communicatie tussen het besturingssysteem of operating system (OS) en de hardware
De instructieset is nu alleen met een shell en drivers voor hardware uitgebreid zodat het OS alleen nog maar met EFI hoeft te kunnen praten.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  donderdag 8 april 2010 @ 20:24:13 #53
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_80097238
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:17 schreef switchboy het volgende:

[..]

Nee, want daar zit een wezenlijk verschil tussen. Als je daadwerkelijk onder het spoilertje had gekeken had je de extra wiki-uitleg gelezen. Het is alleen een zinloze discussie om te voeren omdat het "het is geen BIOS " kamp en het "het is een BIOS" kamp beide een feitelijk onjuist standpunt innemen.

Aangezien het wel degelijk BIOS functionaliteit heeft, maar verder is uitgebreid met andere functies waardoor het een "met hardware praat software laag" is geworden.

En feitelijk was is het BIOS dat ook:
[..]

De instructieset is nu alleen met een shell en drivers voor hardware uitgebreid zodat het OS alleen nog maar met EFI hoeft te kunnen praten.
Ja, maar het doet EFI te kort om simpelweg te bestempelen als BIOS+, want het is / kan veel meer dan dat. En die Wiki heb ik wel gezien, fijn dat je dat vanaf je bureaustoel kunt beoordelen.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_80097534
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:24 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Ja, maar het doet EFI te kort om simpelweg te bestempelen als BIOS+, want het is / kan veel meer dan dat. En die Wiki heb ik wel gezien, fijn dat je dat vanaf je bureaustoel kunt beoordelen.
Het is simpelweg een evolutie van een bestaand concept. Niet echt revolutionair ofzo. Ook is het echt behoorlijk faal dat het nu best alweer oud is (in de informatica dan) maar dat slechts alleen door apple en een aantal andere niche markten gebruikt wordt.
pi_80098252
Windows=KUT OS
Linux=Pwnage.
pi_80098326
Mensen die niet met Windows om kunnen gaan en het dus maar een kut OS noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')