quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:57 schreef Yi-Long het volgende:Prima, gaan we samen kijken in landen waar het er primitiever aan toe gaat, en dan heb je idd minder als burger, maar de kinderen worden bijvoorbeeld ook niet verplicht de hele dag op school vast te zitten.
Precies in andere landen worden die aan t werk gezet...
quote:
, je kunt een beetje je eigen ding doen, je eigen winkeltje beginnen, als je een ezel wilt dan zet je een fucking ezel in je tuin, als je je schroothoop roze wilt verven dan verf je je schroothoop roze, en als je moet pissen dan pis je ergens tegen een boom aan. Om over een verplichte ID-kaart op zak nog maar te zwijgen.
Je staat niet stil bij waarom we deze wetten hebben... Als jij je huis blauw of roze verft, dan daalt de waarde van het huis van de buren, idem als jij van je rijtjeshuis een boerderij zou maken... Als je dat wil dan spaar je voor een boerderij, een roze of blauwe, whatever jij wil, daar kan je dan ook je winkeltje openen... We wonen hier allemaal dicht op elkaar en hebben daarom rekening met elkaar te houden...
quote:
Denk je echt dat je HIER 'vrijheid' hebt? We hebben het vrij goed hier, maar het is geen 'vrijheid'. Dat is iets totaal anders. ECHTE vrijheid zul je vrijwel nergens vinden, tenzij je ECHT vermogend bent en je eigen eilandje hebt gekocht ofzo, maar zelf binnen de normale limieten van 'vrijheid' hebben we hier in het westen steeds minder vrijheid.
Ga eens naar Bulgarije, ga eens naar de Oekraine, en ga daar eens klagen over het gebrek aan vrijheid wat je hier voelt... Wat je allemaal wel en niet mag... Die mensen zullen wat wij wel mogen zeker prefereren boven wat wij niet mogen... Ze zouden zich afvragen waar je in hemelsnaam over klaagt...
quote:
Onzin. Als jij als boer gewoon je ding deed, dan werd je echt niet buitengewoon lastig gevallen. Tuurlijk waren er uitzonderingen, maar de landheren maakten er doorgaans echt geen gewoonte van om als een soort schurk uit een A-Team aflevering iedere week een paar schavuiten langs te sturen om je varken om te schoppen ofzo...
Gewoon je 'belasting' betalen en that's it. Wat je verder deed moest je zelf weten, als je je maar gewoon normaal gedroeg en geen overlast veroorzaakte.
Niet om je varkens om te schoppen, maar om er een paar mee te nemen, zeker als je goed geboerd had mocht je daar wat van afstaan...
quote:
Ik heb het over normale vrijheid. Als ik mijn huis blauw wil verven, moet dat kunnen. Als ik mijn schutting 2,5 meter hoog wil maken, ipv 2 meter, dan moet dat kunnen. Als ik zonder ID kaart over straat wil gaan zonder het risico te lopen beboet te worden, moet dat kunnen. Als ik met mijn kind op een woensdagochtend naar een museum wil gaan ipv dat hij zijn tijd verdoet op school met blokken bouwen, dan moet dat kunnen, etc etc.
Je zit te zeuren over details en je vraagt je niet af waarom deze wetten er zijn... Als iedereen vanalles zou mogen verbouwen aan hun huis haal je de huizenprijs van de buurt omlaag, als iedereen vrij is zijn kinderen niet op school te doen zullen er flink wat mensen zijn die ze gewoon makkelijk voor de tv zetten ipv iets leerzaams of interessants te doen, de ID plicht is er gekomen omdat te veel straattuig weg kwam zonder gestraft te worden...
In Amerika (zeker de zuiderlijke staten ) zijn deze wetten er niet, of worden ze niet nageleefd, en heb je veel mensen die amper geschoold zijn of iets van de wereld weten, en naast hun leven vrij weinig kansen hebben in de grote stad... Wellicht dat je je daar vrijer zou voelen dan hier? Ook wordt ongeveer 5% van de Amrikaanse kinderen thuis door de ouders opgeleid, wat in het geval van goed opgeleide ouders wel goed uit kan pakken. In Nederland is dit alleen toegestaan in bijzondere gevallen (zoals ziekte)
[ Bericht 0% gewijzigd door B-FliP op 14-04-2010 10:33:45 ]