Hoezeer Feyenoord mij ook aan het hart gaat denk ik wel dat dit de enige oplossing is . Of anders maar helemaal geen publiek .quote:AMSTERDAM - Ajax overweegt om de bekerfinale tegen Feyenoord niet te spelen. De Amsterdamse club ziet een verhuizing van 10.000 Ajax-fans naar Rotterdam niet zitten. Daarom wil het een dubbele finale, uit en thuis. "Onmogelijk", reageren Feyenoord en de KNVB.
In het verleden ging het regelmatig fout met 1.600 Ajax-supporters in het uitvak van De Kuip. De hoofdstedelingen zouden daarom flink twijfelen hoe dat met meer dan zes keer zoveel supporters wel goed zou moeten gaan. Ajax zou de finale om de KNVB-beker in twee wedstrijden willen spelen: één in Amsterdam, één in Rotterdam, telkens alleen met supporters van de thuisclub. Ajax overweegt om de 'dennenappel' al bij voorbaat af te staan aan Feyenoord, schreef columnist Valentijn Driessen van De Telegraaf vanochtend.
Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis tegen Voetbal International: "Wij moeten tienduizend supporters naar Rotterdam vervoeren. Inmiddels blijkt dat dit alleen per trein kan. Daar kleven een hoop risico's aan en bovendien kost het de club mogelijk geld. We hebben inmiddels ook overleg gevoerd met de Nederlandse Spoorwegen, maar dit gaf nog geen bevredigende uitkomst." Hij wilde niet bevestigen of er een verzoek tot een dubbele bekerfinale ingediend wordt.
Dan maar zonder supporters
Feyenoord wil er in geen geval aan meewerken. "Een dubbele ontmoeting is voor ons totaal onbespreekbaar", aldus woordvoerder Raymond Salomon. "Het lijkt me niet dat de spelregels tijdens het toernooi veranderd moeten worden. Ik heb inmiddels van de gemeente Amsterdam en Rotterdam begrepen dat een dergelijk verzoek niet zal worden ingediend."
De KNVB zegt bij monde van directeur Henk Kesler het Amsterdamse standpunt te snappen, maar geeft aan dat Feyenoord hier niet aan mee wil werken. "Wij tornen niet aan de reglementen", verklaart Kesler. "Alleen als beide clubs zouden verzoeken de finale over twee duels te spelen wordt het anders, dan kunnen we zonder problemen een midweekse wedstrijd plus een weekendduel organiseren. Maar dat is hier niet het geval. Als Ajax het er niet mee eens is, dan is dat maar zo en sturen ze maar geen supporters naar De Kuip. Maar ik neem aan dat ook Ajax uiteindelijk alles op een goede manier wil regelen voor 25 april." (RED/BF)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)niet-te-spelen.dhtml
Ja als je al die voetbal-emoties ff weg laat en je gaat puur praktisch kijken ......quote:Op donderdag 8 april 2010 07:11 schreef MaskOfSanity het volgende:
Het is gewoon weer een laffe streek van ze, omdat ze denken zo meer kans te maken.
Kan je doen . Maar als Feyenoord wint dan zal Ajax bij de JC schaal óók geen Feyenoord supporters toestaan .quote:
daar kan ik niets aan doen. als ze dan elkaar de kop niet inslaan en geen treinen slopen, tjah dan moet dat maar.quote:Op donderdag 8 april 2010 07:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Kan je doen . Maar als Feyenoord wint dan zal Ajax bij de JC schaal óók geen Feyenoord supporters toestaan .
Stelt toch geen reet voor JC schaal.quote:Op donderdag 8 april 2010 07:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Kan je doen . Maar als Feyenoord wint dan zal Ajax bij de JC schaal óók geen Feyenoord supporters toestaan .
Daar heeft ajax geen ene reet over te zeggen?quote:Op donderdag 8 april 2010 07:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet de reden droeftoeterquote:Op donderdag 8 april 2010 08:04 schreef -Techno- het volgende:
De spelregels willen veranderen omdat de kans bestaat dat je verliest_!!!
Denken dat dat de reden isquote:Op donderdag 8 april 2010 08:04 schreef -Techno- het volgende:
De spelregels willen veranderen omdat de kans bestaat dat je verliest_!!!
Nee maar de gemeente Amsterdam kan wel tegen gaan stribbelen . Helemaal (wat ik niet zie gebeuren) maar Ajax kampioen gaat worden . Want in principe was en is het gewoon 5 jaar zonder uitpubliek . Die afspraak lag er alquote:Op donderdag 8 april 2010 08:29 schreef Keltie het volgende:
[..]
Daar heeft ajax geen ene reet over te zeggen?
Feijenoord staat de ajaxsupporters ook gewoon toe. Dat zij er moeite mee hebben, tjah.
quote:Op donderdag 8 april 2010 08:29 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet de reden droeftoeter
Ik weet het..... wou alleen even de ajax mensjes op de kast jagenquote:
T probleem is juist niet de supporters .quote:Op donderdag 8 april 2010 08:37 schreef fruityloop het volgende:
Gewoon geen supporters, en als ze elkaar toch opzoeken en rotzooi trappen, mogen beide clubs hun licentie een jaar inleveren bij de bond.
O jij bent weer zo'n provinciaalse kneus die denkt dat het maar in het Arke stadion gehouden moet worden .quote:Op donderdag 8 april 2010 08:43 schreef ShaoliN het volgende:
Dan maar zonder supporters. Ik stel voor om zowel de Arena als de Kuip voortaan te vermijden als het om bekerfinales gaat. Dat maakt het allemaal iets veiliger misschien. Aan de andere kant had de Knvb natuurlijk nooit verwacht dat deze twee b teams zich zouden plaatsen voor de finale.
Onzin natuurlijk, daarmee verschuif je het probleem alleen maar.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:43 schreef ShaoliN het volgende:
Dan maar zonder supporters. Ik stel voor om zowel de Arena als de Kuip voortaan te vermijden als het om bekerfinales gaat. Dat maakt het allemaal iets veiliger misschien. Aan de andere kant had de Knvb natuurlijk nooit verwacht dat deze twee b teams zich zouden plaatsen voor de finale.
we hebben nog een stadium in eindhoven bijv. Dat maakt de drempel al weer iets hoger voor dat volk uit Amsterdam en Rotterdam.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:45 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
O jij bent weer zo'n provinciaalse kneus die denkt dat het maar in het Arke stadion gehouden moet worden .
Beetje ondercapaciteit denk je niet ? Of gaat Joop nog 3 ringen op die put opzetten ?
Ja leuk, kunnen die boeren ook meedoen met het rellen.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:55 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
we hebben nog een stadium in eindhoven bijv. Dat maakt de drempel al weer iets hoger voor dat volk uit Amsterdam en Rotterdam.
Nee dat lost niets op . Ajax en Feyenoord zullen nooit meer tegen elkaar kunnen spelen met supporters erbij .quote:Op donderdag 8 april 2010 08:55 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
we hebben nog een stadium in eindhoven bijv. Dat maakt de drempel al weer iets hoger voor dat volk uit Amsterdam en Rotterdam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |