abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80071278
quote:
AMSTERDAM - Ajax overweegt om de bekerfinale tegen Feyenoord niet te spelen. De Amsterdamse club ziet een verhuizing van 10.000 Ajax-fans naar Rotterdam niet zitten. Daarom wil het een dubbele finale, uit en thuis. "Onmogelijk", reageren Feyenoord en de KNVB.

In het verleden ging het regelmatig fout met 1.600 Ajax-supporters in het uitvak van De Kuip. De hoofdstedelingen zouden daarom flink twijfelen hoe dat met meer dan zes keer zoveel supporters wel goed zou moeten gaan. Ajax zou de finale om de KNVB-beker in twee wedstrijden willen spelen: één in Amsterdam, één in Rotterdam, telkens alleen met supporters van de thuisclub. Ajax overweegt om de 'dennenappel' al bij voorbaat af te staan aan Feyenoord, schreef columnist Valentijn Driessen van De Telegraaf vanochtend.

Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis tegen Voetbal International: "Wij moeten tienduizend supporters naar Rotterdam vervoeren. Inmiddels blijkt dat dit alleen per trein kan. Daar kleven een hoop risico's aan en bovendien kost het de club mogelijk geld. We hebben inmiddels ook overleg gevoerd met de Nederlandse Spoorwegen, maar dit gaf nog geen bevredigende uitkomst." Hij wilde niet bevestigen of er een verzoek tot een dubbele bekerfinale ingediend wordt.

Dan maar zonder supporters
Feyenoord wil er in geen geval aan meewerken. "Een dubbele ontmoeting is voor ons totaal onbespreekbaar", aldus woordvoerder Raymond Salomon. "Het lijkt me niet dat de spelregels tijdens het toernooi veranderd moeten worden. Ik heb inmiddels van de gemeente Amsterdam en Rotterdam begrepen dat een dergelijk verzoek niet zal worden ingediend."

De KNVB zegt bij monde van directeur Henk Kesler het Amsterdamse standpunt te snappen, maar geeft aan dat Feyenoord hier niet aan mee wil werken. "Wij tornen niet aan de reglementen", verklaart Kesler. "Alleen als beide clubs zouden verzoeken de finale over twee duels te spelen wordt het anders, dan kunnen we zonder problemen een midweekse wedstrijd plus een weekendduel organiseren. Maar dat is hier niet het geval. Als Ajax het er niet mee eens is, dan is dat maar zo en sturen ze maar geen supporters naar De Kuip. Maar ik neem aan dat ook Ajax uiteindelijk alles op een goede manier wil regelen voor 25 april." (RED/BF)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)niet-te-spelen.dhtml
Hoezeer Feyenoord mij ook aan het hart gaat denk ik wel dat dit de enige oplossing is . Of anders maar helemaal geen publiek .
Er waren letterlijk veldslagen rond de Kuip in 2005 :

En dat ging om 2000 man , laat staan 10.000 man in treinen

Nog buiten de veiligheid gaat het volgens mij echt miljoenen kosten om e.e.a. redelijk te beveiligen terwijl ook de gemeenten flink moeten bezuinigen ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_80071281
Het is gewoon weer een laffe streek van ze, omdat ze denken zo meer kans te maken.
A perfect mimic of a normally functioning person.
pi_80071288
quote:
Op donderdag 8 april 2010 07:11 schreef MaskOfSanity het volgende:
Het is gewoon weer een laffe streek van ze, omdat ze denken zo meer kans te maken.
Ja als je al die voetbal-emoties ff weg laat en je gaat puur praktisch kijken ......
A ) Feyenoord speelde de afgelopen jaren zwaar kut thuis tegen Ajax (ook zonder uit-fans)
B ) Een thuiswedstrijd en een uit wedstrijd heb je gewoon gelijke kansen maar geen gezeik
C ) Hoeveel geld mag het organiseren van een wedstrijd gemeente en dus uiteindelijk de samenleving gaan kosten ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  donderdag 8 april 2010 @ 07:17:28 #4
278495 CompleetZuivelonbijt
ik verdien 60k per jaar,en jij
pi_80071294
Mooi, dan spelen we maar tegen Twente of GAE in de finale.
ga eens koffie halen
pi_80071312
Ik kan me dit wel voorstellen.
Feyenoord heeft makkelijk lullen. Het moet allemaal van de kant van Ajax komen.
Dan is het alleen maar te sieren dat zij denken aan de onveiligheid en onwerkbaarheid.
pi_80071323
Het is ergens ook vreselijk hypocriet van Aboutaleb . De Danceparade verbieden maar wél 10.000 Ajaxcieden naar Rotterdam halen .
  donderdag 8 april 2010 @ 07:29:16 #7
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_80071339
dan maar zonder ajax-supporters
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_80071359
quote:
Op donderdag 8 april 2010 07:29 schreef rulerofdeath het volgende:
dan maar zonder ajax-supporters
Kan je doen . Maar als Feyenoord wint dan zal Ajax bij de JC schaal óók geen Feyenoord supporters toestaan .
  donderdag 8 april 2010 @ 07:34:57 #9
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_80071368
quote:
Op donderdag 8 april 2010 07:32 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Kan je doen . Maar als Feyenoord wint dan zal Ajax bij de JC schaal óók geen Feyenoord supporters toestaan .
daar kan ik niets aan doen. als ze dan elkaar de kop niet inslaan en geen treinen slopen, tjah dan moet dat maar.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  donderdag 8 april 2010 @ 07:48:41 #10
278495 CompleetZuivelonbijt
ik verdien 60k per jaar,en jij
pi_80071475
quote:

[..]

Stelt toch geen reet voor JC schaal.
ga eens koffie halen
  donderdag 8 april 2010 @ 08:04:42 #11
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_80071595
De spelregels willen veranderen omdat de kans bestaat dat je verliest _!!!
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  donderdag 8 april 2010 @ 08:29:33 #12
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_80071922
quote:

[..]

Daar heeft ajax geen ene reet over te zeggen?
Feijenoord staat de ajaxsupporters ook gewoon toe. Dat zij er moeite mee hebben, tjah.
pi_80071932
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:04 schreef -Techno- het volgende:
Dat is toch helemaal niet de reden droeftoeter
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 8 april 2010 @ 08:34:02 #14
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_80072011
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:04 schreef -Techno- het volgende:
Denken dat dat de reden is !!!!!
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_80072052
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:29 schreef Keltie het volgende:

[..]

Daar heeft ajax geen ene reet over te zeggen?
Feijenoord staat de ajaxsupporters ook gewoon toe. Dat zij er moeite mee hebben, tjah.
Nee maar de gemeente Amsterdam kan wel tegen gaan stribbelen . Helemaal (wat ik niet zie gebeuren) maar Ajax kampioen gaat worden . Want in principe was en is het gewoon 5 jaar zonder uitpubliek . Die afspraak lag er al
pi_80072062
Gewoon geen supporters, en als ze elkaar toch opzoeken en rotzooi trappen, mogen beide clubs hun licentie een jaar inleveren bij de bond.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 8 april 2010 @ 08:41:20 #17
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_80072133
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:29 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet de reden droeftoeter
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:34 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Denken dat dat de reden is !!!!!
Ik weet het..... wou alleen even de ajax mensjes op de kast jagen

Maar goed het blijft een sneu idee. Een bekerfinale niet willen spellen omdat je achterban zich niet kan gedragen is natuurlijk erg sneu. De spelregels van het toernooi willen veranderen omdat je achterban zich niet kan gedragen is al helemaal diep triest.
Heb oprecht medelijden met de normale supporters, die zijn immers de dupe van dit kinderachtige gedrag.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_80072143
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:37 schreef fruityloop het volgende:
Gewoon geen supporters, en als ze elkaar toch opzoeken en rotzooi trappen, mogen beide clubs hun licentie een jaar inleveren bij de bond.
T probleem is juist niet de supporters .
Dr lopen hier in Rdam een paar totaal losgeslagen debielen rond die menen elke gelegenheid aan te kunnen grijpen om te rellen .
Net als Sunset Groove en in Nancy .
Zijn geen supporters maar louter relgasten .

Zulke mensen zal je in Amsterdam ook vast hebben lopen.

Moet je niet de clubs voor straffen omdat ze zonodig "Rotterdam/Amsterdam Hooligans!!!" scanderen .

Merendeel heb toch al een stadionverbod dus wat kan je doen verder als club
  donderdag 8 april 2010 @ 08:43:25 #19
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_80072173
Dan maar zonder supporters. Ik stel voor om zowel de Arena als de Kuip voortaan te vermijden als het om bekerfinales gaat. Dat maakt het allemaal iets veiliger misschien. Aan de andere kant had de Knvb natuurlijk nooit verwacht dat deze twee b teams zich zouden plaatsen voor de finale.
pi_80072207
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:43 schreef ShaoliN het volgende:
Dan maar zonder supporters. Ik stel voor om zowel de Arena als de Kuip voortaan te vermijden als het om bekerfinales gaat. Dat maakt het allemaal iets veiliger misschien. Aan de andere kant had de Knvb natuurlijk nooit verwacht dat deze twee b teams zich zouden plaatsen voor de finale.
O jij bent weer zo'n provinciaalse kneus die denkt dat het maar in het Arke stadion gehouden moet worden .

Beetje ondercapaciteit denk je niet ? Of gaat Joop nog 3 ringen op die put opzetten ?
  donderdag 8 april 2010 @ 08:48:44 #21
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_80072250
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:43 schreef ShaoliN het volgende:
Onzin natuurlijk, daarmee verschuif je het probleem alleen maar.
  donderdag 8 april 2010 @ 08:55:32 #22
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_80072378
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:45 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

O jij bent weer zo'n provinciaalse kneus die denkt dat het maar in het Arke stadion gehouden moet worden .

Beetje ondercapaciteit denk je niet ? Of gaat Joop nog 3 ringen op die put opzetten ?
we hebben nog een stadium in eindhoven bijv. Dat maakt de drempel al weer iets hoger voor dat volk uit Amsterdam en Rotterdam.
  donderdag 8 april 2010 @ 09:00:15 #23
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_80072456
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:55 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

we hebben nog een stadium in eindhoven bijv. Dat maakt de drempel al weer iets hoger voor dat volk uit Amsterdam en Rotterdam.
Ja leuk, kunnen die boeren ook meedoen met het rellen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_80072461
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:55 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Nee dat lost niets op . Ajax en Feyenoord zullen nooit meer tegen elkaar kunnen spelen met supporters erbij .
Bovendien blijf je met hem probleem zitten welke supporters ga je toelaten en welke niet als ze tegen elkaar spelen , want samen gaat niet .

Kan je beter besluiten om ALS ze tegen elkaar mochten komen te spelen ( eens in de 15 jaar ofzo) dan maar die oplossing van Ajax nu te doen met een uit en een thuisduel .

Verder is de Kuip prima geschikt als finale locatie . Zie bijvoorbeeld afgelopen seizoen Twente - Heerenveen was perfect .
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 april 2010 @ 09:03:51 #25
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_80072515
Ajax zal wel komen zonder publiek
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')