abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:04:08 #176
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_80138668
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:55 schreef Aresdreams het volgende:
tja, meer om verder te kunnen komen dan waar ik nu zit
En hoe helpt een studieschuld daarbij?
pi_80138861
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:04 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

studie schuld? die mag me baas betalen, gezien getronics niet klein is (en ik dan daar wel 3 jaar aan vast zit) heb ik genoeg kans om daar te groeien, dus ik voorzie daarin geen problemen
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:27:42 #178
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_80139820
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:04 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

\

prestatiebeurs
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_80140968
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:33 schreef Muchachooo het volgende:
ik zat eraan te denken om (als rockacademie mij afwijst) een studie podium & evenemententechniek te gaan doen, maar iedereen om mij heen raadt me dat af omdat ik met mijn nog te behalen vwo diploma niet op het mbo thuishoor...
Hmmm... vind ik ook! Als je VWO gehaald hebt is MBO erg simpel (denk ik en no offence trouwens voor de mbo-ers! ), hoewel de studie best leuk kan zijn natuurlijk. Die afweging moet je dus maken haha! Geen HBO opleiding die in de buurt komt van wat je interesse is?!
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:11:21 #180
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_80142159
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:33 schreef Muchachooo het volgende:
ik zat eraan te denken om (als rockacademie mij afwijst) een studie podium & evenemententechniek te gaan doen, maar iedereen om mij heen raadt me dat af omdat ik met mijn nog te behalen vwo diploma niet op het mbo thuishoor...
Serieus, je moet gewoon echt doen wat je leuk vind, ik ben tegen dezelfde lamp aangelopen dat ik hoog wou doen omdat dat beter bij m'n opleidingsniveau zou passen, dat klopt wel, maar het klopt totaal niet bij wat ik zelf wil bereiken. Belangrijkste is gewoon dat je iets doet waar je mee kunt leven en wat je leuk vind omdat je daar de rest van je leven toch aan gaat besteden
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:15:04 #181
125915 Dribbel_
pi_80142349
Ik ben weer een beetje trots op mezelf, na m'n gekneusde knie net weer een beetje gesport, stuk hardgelopen en het voelt gleukkig nog allemaal goed Durfde er eerst niet zoveel mee, maar nu weer rustig opbouwen.

M;n conditie is wel helemaal naar de tering
pi_80142500
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:11 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Serieus, je moet gewoon echt doen wat je leuk vind, ik ben tegen dezelfde lamp aangelopen dat ik hoog wou doen omdat dat beter bij m'n opleidingsniveau zou passen, dat klopt wel, maar het klopt totaal niet bij wat ik zelf wil bereiken. Belangrijkste is gewoon dat je iets doet waar je mee kunt leven en wat je leuk vind omdat je daar de rest van je leven toch aan gaat besteden
Het is ook altijd een afweging natuurlijk ! Maar je moet geen MBO gaan doen als je van VWO af komt, terwijl er misschien wel een HBO opleiding is waarmee je je doel ook kan bereiken... vind ik in ieder geval !

Maar goed als je echt graag die MBO opleiding wil doen moet je het ook gewoon doen en niets van andere aantrekken natuurlijk!
pi_80142535
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ben weer een beetje trots op mezelf, na m'n gekneusde knie net weer een beetje gesport, stuk hardgelopen en het voelt gleukkig nog allemaal goed Durfde er eerst niet zoveel mee, maar nu weer rustig opbouwen.

Ik heb maandag hardgelopen voor het eerst in tijden... had vandaag nog spierpijn! Morgen vast niet meer, als het weer beetje meezit nog maar een poging wagen !
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:19:27 #184
125915 Dribbel_
pi_80142575
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:17 schreef Patrijz het volgende:

[..]

Het is ook altijd een afweging natuurlijk ! Maar je moet geen MBO gaan doen als je van VWO af komt, terwijl er misschien wel een HBO opleiding is waarmee je je doel ook kan bereiken... vind ik in ieder geval !

Maar goed als je echt graag die MBO opleiding wil doen moet je het ook gewoon doen en niets van andere aantrekken natuurlijk!
Ja als je hetzelfde ook met HBO kan dan zou ik ook zeker daarvoor keizen
Ik heb nu ook HBO gekozen ipv universiteit omdat mijn studie er simpelweg gewoon neit op universitair niveau is dus die keuze was simpel
pi_80142987
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:19 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja als je hetzelfde ook met HBO kan dan zou ik ook zeker daarvoor keizen
Ik heb nu ook HBO gekozen ipv universiteit omdat mijn studie er simpelweg gewoon neit op universitair niveau is dus die keuze was simpel
Heb het half jaartje op uni uitgehouden, maar had gewoon niet goed nagedacht over m'n keuze. Toen gewoon gekeken naar wat ik leuk vond buiten school om, dat werd computers en toen Informatica op HBO gaan doen (iets praktischer ... en minder wiskunde dan op uni ) en dat toch aardig uitgehouden haha nu bijna klaar ! Nooit spijt gehad in ieder geval!
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:27:51 #186
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_80142997
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:17 schreef Patrijz het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook gedaan. Heb 2 maanden Bedrijfskundige Informatica op het HBO geprobeerd... daarna lekker MBO Electronica gedaan omdat dat zoveel leuker/beter voor me was.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:35:00 #187
125915 Dribbel_
pi_80143274
Ja je moet gewoon idd naar jezelf kijken wat je wil, en niet wat andere van je verwachten, of wat je eventueel zou kunnen dan gaat het fout.
Geld enz boeit me ook allemaal niks, als ik maar gewoon rond kan komen en leuk werk heb vind ik het prima
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:41:18 #188
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_80143538
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:11 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

ja alleen denk ik zelf dat als ik op een lager niveau ga studeren er te weinig uitdaging in zit en ik daarom het niet naar m'n zin heb. dezelfde reden waarom ik al 3 jaar klaar wil zijn met middelbare school.
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:43:26 #189
125915 Dribbel_
pi_80143614
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:41 schreef Muchachooo het volgende:

[..]

ja alleen denk ik zelf dat als ik op een lager niveau ga studeren er te weinig uitdaging in zit en ik daarom het niet naar m'n zin heb. dezelfde reden waarom ik al 3 jaar klaar wil zijn met middelbare school.
Belangrijkste aan de muziekwereld is niet studeren, studeren is misschien maar 20% van wat je doet, de rest met contacten en alles moet je allemaal echt zelf regelen daar draait het om, die krijg je niet van school daar moet je zelf achteraan. Daarom falen veel mensen op dat soort opleidingen, die hebben dan een diploma maar verder niks, en dan kom je gewoon nergens.
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:44:16 #190
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_80143649
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja je moet gewoon idd naar jezelf kijken wat je wil, en niet wat andere van je verwachten, of wat je eventueel zou kunnen dan gaat het fout.
Geld enz boeit me ook allemaal niks, als ik maar gewoon rond kan komen en leuk werk heb vind ik het prima
Juist.
pi_80143712
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:03 schreef genakt het volgende:

[..]

10 jaar lang max tot je 30e volgens mij
Sowieso is het maar 7 jaar, en die laatste 3 jaar is het helemaal een lening en mag je alles mooi gaan terugbetalen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:46:38 #192
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_80143750
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:45 schreef Cynic het volgende:

[..]

Sowieso is het maar 7 jaar, en die laatste 3 jaar is het helemaal een lening en mag je alles mooi gaan terugbetalen.
Laatste jaar MBO kreeg ik niks meer... als ik naar het HBO ga, begint de 7 jaar dan opnieuw?
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:47:08 #193
125915 Dribbel_
pi_80143768
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:45 schreef Cynic het volgende:

[..]

Nee het gaat om de stnadaard beurs (voor een HBO opleiding 4 jaar) als je dan binnen 10 jaar je diploma hebt hoef je daarvan níks terug te betalen.
pi_80143809
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:46 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Laatste jaar MBO kreeg ik niks meer... als ik naar het HBO ga, begint de 7 jaar dan opnieuw?
Met MBO=>HBO is de constructie wel wat anders (was in ieder geval wel zo). Geloof dat je dan gewoon weer 4 jaar krijgt. HBO=>WO heb je gewoon pech. Maar hoe het nu allemaal is weet ik niet, best kans dat er wat dingen gaan veranderen ook.
It has to mean something
pi_80143853
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:47 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nee het gaat om de stnadaard beurs (voor een HBO opleiding 4 jaar) als je dan binnen 10 jaar je diploma hebt hoef je daarvan níks terug te betalen.
Ja precies, maar je krijgt dus in geen geval 10 jaar geld van de IBG. Die ook ineens anders heet.
It has to mean something
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:51:15 #196
125915 Dribbel_
pi_80143924
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:49 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ja precies, maar je krijgt dus in geen geval 10 jaar geld van de IBG. Die ook ineens anders heet.
Nee klopt je krijgt terug voor hoeveel jaar je studie staat

Toen ik op de universiteit zat zou ik 5 jaar krijgen.
3 jaar voor m'n bachelor en 2 voor m'n master
Maar je kan die 2 voor je master ook al tijdens je bachelor gebruiken.
Maar als je dan uiteindelijk alleen afsluiten met een bachelor diploma en neit met een master, dan krijg je alleen die 3 jaar bachelor als gift en dan worden die 2 jaar voor ja master weer gewoon een lening.
Opzich wel een logisch ssyteem, je krijgt gewoon wat je opzich nodig zou hebben
pi_80143971
Ik heb de grenzen van de studiefinanciering helemaal opgezocht hoor.
It has to mean something
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:53:47 #198
125915 Dribbel_
pi_80144016
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:52 schreef Cynic het volgende:
Ik heb de grenzen van de studiefinanciering helemaal opgezocht hoor.
Ik heb al mijn studiefinanciering op
pi_80144043
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:15 schreef Dribbel_ het volgende:

Dat had ik ook toen m'n arm net uit het gips was. Een week daarna deed ik weer alles .
Naja alles, ik kan nog steeds niet helemaal fijn een pot jam opendraaien omdat ik die beweging met zoveel kracht verder nooit maak .
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_80144048
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:53 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik heb al mijn studiefinanciering op
Maar gelukkig krijg je er wel een studieschuld voor terug.
Ben begonnen met terugbetalen, het is echt niet grappig hoeveel je aan rente betaalt, ook bij zo'n IBG lening tikt dat wel aan.
It has to mean something
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')