En hoe helpt een studieschuld daarbij?quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:55 schreef Aresdreams het volgende:
tja, meer om verder te kunnen komen dan waar ik nu zit
studie schuld? die mag me baas betalen, gezien getronics niet klein is (en ik dan daar wel 3 jaar aan vast zit) heb ik genoeg kans om daar te groeien, dus ik voorzie daarin geen problemenquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:04 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En hoe helpt een studieschuld daarbij?
\quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:04 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En hoe helpt een studieschuld daarbij?
Hmmm... vind ik ook!quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:33 schreef Muchachooo het volgende:
ik zat eraan te denken om (als rockacademie mij afwijst) een studie podium & evenemententechniek te gaan doen, maar iedereen om mij heen raadt me dat af omdat ik met mijn nog te behalen vwo diploma niet op het mbo thuishoor...
Serieus, je moet gewoon echt doen wat je leuk vind, ik ben tegen dezelfde lamp aangelopen dat ik hoog wou doen omdat dat beter bij m'n opleidingsniveau zou passen, dat klopt wel, maar het klopt totaal niet bij wat ik zelf wil bereiken. Belangrijkste is gewoon dat je iets doet waar je mee kunt leven en wat je leuk vind omdat je daar de rest van je leven toch aan gaat bestedenquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:33 schreef Muchachooo het volgende:
ik zat eraan te denken om (als rockacademie mij afwijst) een studie podium & evenemententechniek te gaan doen, maar iedereen om mij heen raadt me dat af omdat ik met mijn nog te behalen vwo diploma niet op het mbo thuishoor...
Het is ook altijd een afweging natuurlijkquote:Op vrijdag 9 april 2010 22:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Serieus, je moet gewoon echt doen wat je leuk vind, ik ben tegen dezelfde lamp aangelopen dat ik hoog wou doen omdat dat beter bij m'n opleidingsniveau zou passen, dat klopt wel, maar het klopt totaal niet bij wat ik zelf wil bereiken. Belangrijkste is gewoon dat je iets doet waar je mee kunt leven en wat je leuk vind omdat je daar de rest van je leven toch aan gaat besteden
Ik heb maandag hardgelopen voor het eerst in tijden... had vandaag nog spierpijn!quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ben weer een beetje trots op mezelf, na m'n gekneusde knie net weer een beetje gesport, stuk hardgelopen en het voelt gleukkig nog allemaal goedDurfde er eerst niet zoveel mee, maar nu weer rustig opbouwen.
M;n conditie is wel helemaal naar de tering
Ja als je hetzelfde ook met HBO kan dan zou ik ook zeker daarvoor keizenquote:Op vrijdag 9 april 2010 22:17 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Het is ook altijd een afweging natuurlijk! Maar je moet geen MBO gaan doen als je van VWO af komt, terwijl er misschien wel een HBO opleiding is waarmee je je doel ook kan bereiken... vind ik in ieder geval
!
Maar goed als je echt graag die MBO opleiding wil doen moet je het ook gewoon doen en niets van andere aantrekken natuurlijk!
Heb het half jaartje op uni uitgehouden, maar had gewoon niet goed nagedacht over m'n keuze. Toen gewoon gekeken naar wat ik leuk vond buiten school om, dat werd computers en toen Informatica op HBO gaan doen (iets praktischerquote:Op vrijdag 9 april 2010 22:19 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja als je hetzelfde ook met HBO kan dan zou ik ook zeker daarvoor keizen
Ik heb nu ook HBO gekozen ipv universiteit omdat mijn studie er simpelweg gewoon neit op universitair niveau is dus die keuze was simpel
Zo heb ik het ook gedaan. Heb 2 maanden Bedrijfskundige Informatica op het HBO geprobeerd... daarna lekker MBO Electronica gedaan omdat dat zoveel leuker/beter voor me was.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:17 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Het is ook altijd een afweging natuurlijk! Maar je moet geen MBO gaan doen als je van VWO af komt, terwijl er misschien wel een HBO opleiding is waarmee je je doel ook kan bereiken... vind ik in ieder geval
!
Maar goed als je echt graag die MBO opleiding wil doen moet je het ook gewoon doen en niets van andere aantrekken natuurlijk!
ja alleen denk ik zelf dat als ik op een lager niveau ga studeren er te weinig uitdaging in zit en ik daarom het niet naar m'n zin heb. dezelfde reden waarom ik al 3 jaar klaar wil zijn met middelbare school.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Serieus, je moet gewoon echt doen wat je leuk vind, ik ben tegen dezelfde lamp aangelopen dat ik hoog wou doen omdat dat beter bij m'n opleidingsniveau zou passen, dat klopt wel, maar het klopt totaal niet bij wat ik zelf wil bereiken. Belangrijkste is gewoon dat je iets doet waar je mee kunt leven en wat je leuk vind omdat je daar de rest van je leven toch aan gaat besteden
Belangrijkste aan de muziekwereld is niet studeren, studeren is misschien maar 20% van wat je doet, de rest met contacten en alles moet je allemaal echt zelf regelen daar draait het om, die krijg je niet van school daar moet je zelf achteraan. Daarom falen veel mensen op dat soort opleidingen, die hebben dan een diploma maar verder niks, en dan kom je gewoon nergens.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:41 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ja alleen denk ik zelf dat als ik op een lager niveau ga studeren er te weinig uitdaging in zit en ik daarom het niet naar m'n zin heb. dezelfde reden waarom ik al 3 jaar klaar wil zijn met middelbare school.
Juist.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja je moet gewoon idd naar jezelf kijken wat je wil, en niet wat andere van je verwachten, of wat je eventueel zou kunnen dan gaat het fout.
Geld enz boeit me ook allemaal niks, als ik maar gewoon rond kan komen en leuk werk heb vind ik het prima
Sowieso is het maar 7 jaar, en die laatste 3 jaar is het helemaal een lening en mag je alles mooi gaan terugbetalen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:03 schreef genakt het volgende:
[..]
10 jaar lang max tot je 30e volgens mij
Laatste jaar MBO kreeg ik niks meer... als ik naar het HBO ga, begint de 7 jaar dan opnieuw?quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Sowieso is het maar 7 jaar, en die laatste 3 jaar is het helemaal een lening en mag je alles mooi gaan terugbetalen.
Nee het gaat om de stnadaard beurs (voor een HBO opleiding 4 jaar) als je dan binnen 10 jaar je diploma hebt hoef je daarvan níks terug te betalen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Sowieso is het maar 7 jaar, en die laatste 3 jaar is het helemaal een lening en mag je alles mooi gaan terugbetalen.
Met MBO=>HBO is de constructie wel wat anders (was in ieder geval wel zo). Geloof dat je dan gewoon weer 4 jaar krijgt. HBO=>WO heb je gewoon pech. Maar hoe het nu allemaal is weet ik niet, best kans dat er wat dingen gaan veranderen ook.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:46 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Laatste jaar MBO kreeg ik niks meer... als ik naar het HBO ga, begint de 7 jaar dan opnieuw?
Ja precies, maar je krijgt dus in geen geval 10 jaar geld van de IBG. Die ook ineens anders heet.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee het gaat om de stnadaard beurs (voor een HBO opleiding 4 jaar) als je dan binnen 10 jaar je diploma hebt hoef je daarvan níks terug te betalen.
Nee klopt je krijgt terug voor hoeveel jaar je studie staatquote:Op vrijdag 9 april 2010 22:49 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja precies, maar je krijgt dus in geen geval 10 jaar geld van de IBG. Die ook ineens anders heet.
Ik heb al mijn studiefinanciering opquote:Op vrijdag 9 april 2010 22:52 schreef Cynic het volgende:
Ik heb de grenzen van de studiefinanciering helemaal opgezocht hoor.
Dat had ik ook toen m'n arm net uit het gips was. Een week daarna deed ik weer allesquote:Op vrijdag 9 april 2010 22:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ben weer een beetje trots op mezelf, na m'n gekneusde knie net weer een beetje gesport, stuk hardgelopen en het voelt gleukkig nog allemaal goedDurfde er eerst niet zoveel mee, maar nu weer rustig opbouwen.
M;n conditie is wel helemaal naar de tering
Maar gelukkig krijg je er wel een studieschuld voor terug.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb al mijn studiefinanciering op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |