abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80043139
Huis uit 1917. Op de eerste verdieping zijn de muren halfsteens en niet opgemetseld tot aan het dak.

Het gaat om een koud plat dak, dus er ligt alleen een bitumen bedekking op. Het plan is om over een 2 a 4 jaar de dakbedekking te vervangen en dan van buiten isoleren met XPS plaat en EPDM.

Probleem op bovenverdieping is geluid van de buren. Op dit moment kun je op normaal spraakniveau alles letterlijk verstaan.
Niet echt een verrassing...het enige wat er nu echt tussen zit is dus het rietstuc plafond van de buren.
(Er komt een "zwevend" plafond in en een "zwevende" voorzetwand).

Mijn vraag is kan ik deze muur opmetselen tot aan het dak, met bijvoorbeeld ytong blokken, of gaat dat
problemen geven met rotten van de dakplanken waar de muur straks dan het dak raakt?
Het gaat me trouwens niet alleen om geluid maar ook om brandveiligheid.
pi_80306209
Oa in de Haarlemmermeer zijn ze heel erg streng op dit soort situaties ivm de genoemde brandveiligheid, en terecht imo slaat helemaal nergens op natuurlijk.

Je kan gewoon de "vakken" tussen je balklaag dichtmaken, hou een randje van een cm of 2 vrij en stop hier zo strak als je kan steenwol in. PUR er langs en je bent iig een hele hoop geluid kwijt.

Ikzelf had het hele dak zo snel mogelijk vervangen en dan meteen de manier van oplegging veranderd in een ophanging. Moet je wel de buren mee kunnen krijgen natuurlijk
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')