abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:08:40 #151
298942 tennismania
Staan is leuk
pi_80120563
Ik heb met bijna alle Synthetic Gut snaren wel eens gespeeld. Tecnifibre, Babolat, Wilson etc. Zijn allemaal zo rond de 50 euro. Terwijl DeLuxe Synthetic Gut ¤34 euro is op www.aasports.nl.
Uiteindelijk zijn al die snaren ongeveer gelijk, maar de één heeft een naam en dat willen mensen graag. Er is echt geen verschil tussen een Wilson Synthetic Gut en een DeLuxe Synthetic Gut naar mijn inziens.
Staan is leuk
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:10:48 #152
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_80120645
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:00 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Backhand: In principe enkelhandig topspin, maar in panieksituaties waar ik te laat ben oid (en dat zijn er nog al veel) val ik terug op mn vertrouwde slicebackhand. Die gebruik ik trouwens ook vaak om aan te sluiten aan het net, een diepe slicebackhand.

Forehand: Niks bijzonders, al kan ik af en toe wel lekker inside-out waaieren alla mijn ouwe held Carlos Moya.

Volleys: Backhandvolley is stukken beter dan mijn forehandvolley. Mijn volleys over het algemeen zijn het beste deel van mijn spel denk ik.

Service: Als ik mn dag heb voelt het goed, maar de andere helft van de tijd sta ik als een Sjeng Schalken die bal een beetje in de rally te pielen.
Hmm een van de weinigen die een betere backhand heeft dan forehand zo te horen. Enig idee hoe dat komt? Zeker aangezien hij enkelhandig is opvallend.

Sjeng Schalken
Als die gast een goede service had gehad was hij makkelijk top10 geweest....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:13:49 #153
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_80120765
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:08 schreef tennismania het volgende:
Ik heb met bijna alle Synthetic Gut snaren wel eens gespeeld. Tecnifibre, Babolat, Wilson etc. Zijn allemaal zo rond de 50 euro. Terwijl DeLuxe Synthetic Gut ¤34 euro is op www.aasports.nl.
Uiteindelijk zijn al die snaren ongeveer gelijk, maar de één heeft een naam en dat willen mensen graag. Er is echt geen verschil tussen een Wilson Synthetic Gut en een DeLuxe Synthetic Gut naar mijn inziens.
De kans is zelfs heel goed aanwezig dat ze in dezelfde fabriek worden gemaakt.

ALs ik iets om merken gaf zou ik niet met Tyger spelen.
ALleen met kleding kijk ik er wel naar. Ik vind bijvoorbeeld de korte broeken van nike erg fijn, maar de shirts van adidas.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_80120914
Service: als hij maar in is, enige wapens zijn mijn service naar buiten vanaf rechts en naar binnen vanaf links, waar ik ranzig veel effect aan kan geven.

Forehand: vooral veel spin, slice en dropshots, zo nu en dan eens een verdwaalde winner. Tevens wat Santoroesque dubbelhandige chip and charge slicejes en dropshots om het leuk te maken .

Backhand: dubbelhandig, winners langs de lijn, topspin cross zit ook goed en slicejes zijn redelijk. De Safinesque springende backhand zit ook goed.

Volleys: Matig. Al heb ik wel een goede dropvolley.

Mentaal: Veel choken als ik voor sta tegen een 'betere' speler.

Vooral veel op talent en techniek dus, het ontbeert me aan kracht .
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:19:03 #155
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_80120989
quote:
Santoroesque dubbelhandige chip
klinkt als een nieuwe snack

en mijn backhand is ook beter dan mijn forehand (constanter)
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:21:16 #156
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_80121083
Even zelf toch een betere update hoe men spel eruit ziet.

Backhand: Men beste slag aan het worden. Vol op techniek en kan er aanvallend en diep mee slaan. Backhand lob spin wil vaak ook erg lukken. 3 jaar vol opgetraind en vooral de focus opgelegd in mijn spel. Ik bal ook voornamelijk dubbel en sta links wat wil helpen om deze zo aanvallend mogelijk te maken.
Kan soms potten hebben dat ik wel 30 dropshots speel en men tegenstander helemaal gek wordt, mede doordat hij vervolgens een lob op zen bakkus krijgt

Forehand: Weinig bijzonders. Redelijk aanvallend en diep slaan is mogelijk. In de dubbel sta ik links en kan ik een soort " veeg " bal geven die helemaal rechts uit het veld gaat.

Volley's: Zeer zwak, ben wel ontzettend rustig aan het net wanneer er ballen hoog komen leg ik ze overal neer. Volley's zelf zijn een ramp en daar moet ik het dus zeker niet van hebben. Ik raak meer ballen met men ijzer dan met men snaren....

Service: Ben niet de grootste, zit niet super veel kracht in. Ik sla wel steeds 2 eerste services om mijn tegenstander niet de kans te geven om de 2de serv af te slaan. Zit geen spin in, maar het opzoeken van de backhand van mijn tegenstander lukt al aardig.

( ohja ik ben gewoon een 7 he! )

[ Bericht 8% gewijzigd door Drassss op 09-04-2010 14:32:32 ]
pi_80121327
Aah, leuk, even mijn eigen spel analyseren!

Service: Gemiddelde eerste service, belabberde tweede (ik kan geen spin krijgen in die 2e!!! Ik gooi verkeerd op ofzo)...Uiteindelijk probeer ik meestal mijn eerste wat minder hard maar wel in te slaan, vaak met wat slice, zodat die 2e niet hoeft.

Forehand: Mijn absolute wapen. Kan er uit alle hoeken en standen mee scoren. Loop vaak om mijn backhand heen.

Backhand: Heb een foutloze slice, maar ja, daar win je geen rallies mee. Mijn dubbelhandige backhand is cross heel goed, rechtdoor durf ik meestal niet echt. Die slice ik dan meestal gewoon. Maar backhand is wel mijn achilleshiel, die loopt of die loopt niet. En in dat laatste geval gaat dus alles slice

Volleys: Gezien mijn aanvallende spel heb ik die wel nodig. En ze zijn al zeg ik het zelf best goed. Forehand en backhand volley ongeveer even goed, backhand kan ik wat beter dropvolleys mee slaan (wat ik dan ook vaak doe)

Speelstijl: Ik speel precies zoals Murray Hij is daarom ook een beetje mijn idool. Ik heb een goede eerste service dus, maar slechte 2e (zoals Murray). Ik kan de rally lang alleen maar verdedigen, om op een gegeven moment ineens uit te halen. Ik speel over het algemeen wel heel wat aanvallender dan Murray, als in dat ik vaak naar het net kom en (als ik niet gedomineerd wordt) niet alles maar terugpis.

Maar ik speel vooral op tactiek, toch ook zoals Murray. Pas mijn spel volledig aan aan de tegenstander. Tegen beukers ga ik gewoon alles terugbrengen (en zelfs sliceforehands slaan en zo), tegen verdedigers ben ik in elke rally aan het net etc..

Heb op af en toe een goede forehand na niet echt een fantastisch wapen, dus ontregelen van de tegenstander is het toverwoord. Meest gezegde uitspraak van mijn tegenstander: "Ik heb nog nooit zo slecht gespeeld als vandaag! Hoe kan dat?"

[ Bericht 3% gewijzigd door Norrage op 09-04-2010 13:34:21 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_80121467
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:19 schreef Salamando het volgende:

[..]

klinkt als een nieuwe snack

en mijn backhand is ook beter dan mijn forehand (constanter)
misschien opgeven bij die smaakwedstrijd van Lays
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:45:36 #159
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_80121935
als je dit leest zou iedereen een 3 ofzo moeten zijn . Maar doe mijn eigen spel ook wel dan:

Forehand
Te onrustig om een wapen te kunnen zijn, enige wat constant is aan mijn forehand is mijn running forehand, die ik bijna altijd goed rechtdoor krijg. Snap geen donder ervan waarom soms mensen in de 7-8 (no offense) een nog stabielere forehand hebben dan ik

Backhand:
Meestal wel lekker, heb alleen moeite met een diepe spinbal op mijn backhand, maar zulke ballen probeer ik tegenwoordig gewoon te slicen.

Volleys: Sterk punt van mijn spel, gaan meestal wel goed

Service: Gevarieerde eerste, kan hem in principe wegleggen waar ik wil. Tweede is stabiel, topspin diep. Meestal kunnen ze de return niet meteen wegleggen

Verder ben ik erg snel, dropshots heb ik in bijna alle gevallen. Mentaal een wrak
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_80122008
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:45 schreef Salamando het volgende:
als je dit leest zou iedereen een 3 ofzo moeten zijn . Maar doe mijn eigen spel ook wel dan:

Forehand
Te onrustig om een wapen te kunnen zijn, enige wat constant is aan mijn forehand is mijn running forehand, die ik bijna altijd goed rechtdoor krijg. Snap geen donder ervan waarom soms mensen in de 7-8 (no offense) een nog stabielere forehand hebben dan ik

Backhand:
Meestal wel lekker, heb alleen moeite met een diepe spinbal op mijn backhand, maar zulke ballen probeer ik tegenwoordig gewoon te slicen.

Volleys: Sterk punt van mijn spel, gaan meestal wel goed

Service: Gevarieerde eerste, kan hem in principe wegleggen waar ik wil. Tweede is stabiel, topspin diep. Meestal kunnen ze de return niet meteen wegleggen

Verder ben ik erg snel, dropshots heb ik in bijna alle gevallen. Mentaal een wrak
Alles relatief he
pi_80122628
Even mijn eigen spel analyseren;

K.U.T.
U MAD?
pi_80122721
Grappig om te lezen wat iedereen hier over zijn spel te zeggen heeft
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:26:53 #163
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_80123409
O ja, hoe kijken we aan tegen voetfouten?

Ik schijn de ergste voetfout te maken van iedereen binnen onze vereniging (ca 350 leden)
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:29:53 #164
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_80123502
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:26 schreef The_BoezelaaR het volgende:
O ja, hoe kijken we aan tegen voetfouten?

Ik schijn de ergste voetfout te maken van iedereen binnen onze vereniging (ca 350 leden)
Ah, dat valt me altijd op. Bijna iedereen stapt soms gewoon een hele pas over de lijn. Doen dit soort mensen het nu gewoon expres of heb je dat echt niet door? :S

Ik blijf netjes achter de lijn iig. Enja er iets van zeggen is meteen vragen om rellen.
pi_80123503
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:17 schreef Chriz2k het volgende:
Service: als hij maar in is, enige wapens zijn mijn service naar buiten vanaf rechts en naar binnen vanaf links, waar ik ranzig veel effect aan kan geven.

Forehand: vooral veel spin, slice en dropshots, zo nu en dan eens een verdwaalde winner. Tevens wat Santoroesque dubbelhandige chip and charge slicejes en dropshots om het leuk te maken .

Backhand: dubbelhandig, winners langs de lijn, topspin cross zit ook goed en slicejes zijn redelijk. De Safinesque springende backhand zit ook goed.

Volleys: Matig. Al heb ik wel een goede dropvolley.

Mentaal: Veel choken als ik voor sta tegen een 'betere' speler.

Vooral veel op talent en techniek dus, het ontbeert me aan kracht .
Ik wil jou echt een keer zien spelen
Welke vereniging speel je? Ooit in de buurt van Den Haag met competitie?
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:35:29 #166
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_80123704
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:29 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ah, dat valt me altijd op. Bijna iedereen stapt soms gewoon een hele pas over de lijn. Doen dit soort mensen het nu gewoon expres of heb je dat echt niet door? :S

Ik blijf netjes achter de lijn iig. Enja er iets van zeggen is meteen vragen om rellen.
Ik doe het echt niet expres, maar omdat ik het van mezelf inmiddels wel weet zou ik misschien wat verder naar achter moeten gaan staan

Ik ga als er wat van gezegd wordt wel heel overdreven een halve meter achter de baseline serveren, zo kinderachtig ben ik ook wel weer
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:37:52 #167
298942 tennismania
Staan is leuk
pi_80123790
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

De kans is zelfs heel goed aanwezig dat ze in dezelfde fabriek worden gemaakt.

ALs ik iets om merken gaf zou ik niet met Tyger spelen.
ALleen met kleding kijk ik er wel naar. Ik vind bijvoorbeeld de korte broeken van nike erg fijn, maar de shirts van adidas.
Klopt, dat hebben veel mensen hoor!
Staan is leuk
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:38:03 #168
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_80123802
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:35 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Ik doe het echt niet expres, maar omdat ik het van mezelf inmiddels wel weet zou ik misschien wat verder naar achter moeten gaan staan

Ik ga als er wat van gezegd wordt wel heel overdreven een halve meter achter de baseline serveren, zo kinderachtig ben ik ook wel weer
Nee ik wil je ook niet meteen de grond instampen hoor Ik zie het alleen bij sommige mensen dat het zeker 1 stap of zelfs 2 is. Dat moet je gewoon door hebben en gewoon 100% met opzet doen :S

Hehe achja mentaal spelletje is dat he Proberen het toch weer in je voordeel te laten werken. Maakt het tennis mooi.
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:42:04 #169
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_80123939
Wat me ook erg opvalt is dat sommige mensen afschuwelijk dubieus aan het callen zijn met ballen die " uit " zijn. Weten veel mensen niet dat als een bal, al is het maar 1cm, de lijn raakt hij gewoon in is? Vervelend altijd zucht.. en ik haat rellen om dat soort punten ( behalve als er een afdruk is natuurlijk! ).
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:49:23 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_80124153
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:29 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik sta niet met mijn voorste voet tegen de baseline aan, maar net een paar centimeter (5 ofzo) erachter zodat ik nooit een voetfout maak. Ik stap wel bij het neerkomen een halve meter soms het veld in. Vooral in de dubbel.

Ik heb vroeger regelmatig met scheidsrechters gespeeld. Dan moest je wel. En een trainer die er op bleef hameren.
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:50:27 #171
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_80124186
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:42 schreef Drassss het volgende:
Wat me ook erg opvalt is dat sommige mensen afschuwelijk dubieus aan het callen zijn met ballen die " uit " zijn. Weten veel mensen niet dat als een bal, al is het maar 1cm, de lijn raakt hij gewoon in is? Vervelend altijd zucht.. en ik haat rellen om dat soort punten ( behalve als er een afdruk is natuurlijk! ).
Ben ik vooraf altijd heel duidelijk in. Ik zeg dan dat ik geen zin heb in gezeik en bij een dubieuze call of zo dat we gewoon een let spelen. Werkt meestal prima.

Als er dan nog wedstrijden bij zitten waar de tegenstander elke bal in de buurt van de lijn in zijn voordeel ziet dan kan ik alsnog flink pissig worden, en dan gaat elke smash richting voeten/lichaam e.d Als ze het dan onsportief willen kunnen ze het krijgen ook. Dan ga ik ook flink lopen zuigen en etterbuilen
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:51:17 #172
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_80124214
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:42 schreef Drassss het volgende:
Weet je dat dat voornamelijk veel voor komt bij lage speelsterktes. Tenminste, vroeger had ik dat veel meer dan tegenwoordig. Nu heb ik er bijna nooit meer wat over. Tenzij ik tegen iemand speel die lager is, dan gebeurd het nog wel eens. heel apart...
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:52:21 #173
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_80124247
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:50 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Ben ik vooraf altijd heel duidelijk in. Ik zeg dan dat ik geen zin heb in gezeik en bij een dubieuze call of zo dat we gewoon een let spelen. Werkt meestal prima.

Als er dan nog wedstrijden bij zitten waar de tegenstander elke bal in de buurt van de lijn in zijn voordeel ziet dan kan ik alsnog flink pissig worden, en dan gaat elke smash richting voeten/lichaam e.d Als ze het dan onsportief willen kunnen ze het krijgen ook. Dan ga ik ook flink lopen zuigen en etterbuilen
Hem voor zijn flikker slaan is toch niet onsportief
Dat is gewoon tactisch zodat hij niet meer bijvoorbeeld dicht bij het net wil staan
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:52:36 #174
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_80124257
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:50 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Eens, je callt als je het zeker weet. Weet je het niet zeker bal je door het is immers jou probleem dat jij het niet goed gezien hebt. Ik zal ook vaak ballen goed callen die misschien wel dik uit zijn. Ach ik bal voor men plezier, wil wel winnen, maar niet op de manier die sommige mensen waar ik tegen gebald heb spelen.
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:53:41 #175
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_80124292
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Weet je dat dat voornamelijk veel voor komt bij lage speelsterktes. Tenminste, vroeger had ik dat veel meer dan tegenwoordig. Nu heb ik er bijna nooit meer wat over. Tenzij ik tegen iemand speel die lager is, dan gebeurd het nog wel eens. heel apart...
Ja en daar zit dus het knelpunt waar ik me in begeef. Ik bal in de 7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')