Wat is een knake studie?quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:08 schreef bakkiethee het volgende:
het is een knake studie
BE staat voor BedrijfsEconomie, ja...quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:12 schreef bakkiethee het volgende:
BE
Heb even gezocht, neem aan dat je MIT site bedoelt ? Is niet helemaal wat ik zoek, ik zoek echt iets persoonlijks dus iemand/een instantie/een bedrijf in Nederland die zich hiermee bezighoud of die dit kunnen aanbieden. Het gaat ook niet specifiek over 1 vak maar meer over gehele begeleiding met alle (in dit geval 3) vakken.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:13 schreef ikke043 het volgende:
Google : open course ware & "onderwerp waarin je hulp nodig hebt".
MIT is een voorbeeld, maar veel meer universiteiten doen dit. Itunes-U (dacht ik) verzamelt deze presentaties geloof ik.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:20 schreef roym het volgende:
[..]
Heb even gezocht, neem aan dat je MIT site bedoelt ? Is niet helemaal wat ik zoek, ik zoek echt iets persoonlijks dus iemand/een instantie/een bedrijf in Nederland die zich hiermee bezighoud of die dit kunnen aanbieden. Het gaat ook niet specifiek over 1 vak maar meer over gehele begeleiding met alle (in dit geval 3) vakken.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:21 schreef Fratz het volgende:
welke vakken heb je precies bijles in nodig?
Op te beginnen denk ik dus zelf dat het daar al ergens fout gaat, daarom zoek ik iemand die eens even alles goed op een rijtje met me zet. Op dit moment gaat het als volgt. Ik heb voor elke college opgave die gemaakt moeten worden. Ik lees dan het hoofdstuk. Pak de opgave erbij en kijk dan bij de voorbeeld opgave uit het boek. Deze lijken er meestal zeer sterk op. Dan maak ik aan de hand daarvan de opgave. Ik denk dus ook dat dit niet helemaal goed is ! Het gaat trouwens om het boek "Voortgezette studie in het boekhouden Administratie en ondernemingen"quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:50 schreef Maraca het volgende:
Hmm.. mag ik vragen hoe je bedrijfsadministratie "leert"? Als je opgaven moet maken.. hoe pak je dat aan?
Vind ik een goede tipquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:58 schreef GlowMouse het volgende:
Ene dag het boek doorlezen en zorgen dat je alles snapt, de volgende dag met het boek dicht de opgaven maken.
Waarschijnlijk leg ik inderdaad te veel de focus op de journaalposten zelf. Wat meestal het probleem is dat ik ze wel toe kan passen op de opgave van het boek maar zodra ik tentamen heb en de vraag net iets anders wordt gesteld/de getallen anders benoemd zijn dat ik dan helemaal vastloop en geen idee mee heb hoe het precies zit.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:01 schreef Maraca het volgende:
[..]
Vind ik een goede tipJe moet niet weten welke journaalpost wordt gemaakt, maar waarom hij wordt gemaakt. Wat voor gevolgen heeft het voor de balans en winst- en verliesrekening? Kan het zijn dat je de focus teveel legt op het uit je hoofd leren van journaalposten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |