Ik vraag me ook al enige tijd af waarom er geen emoticon is van een schrikreactie. Het gebeurt me dagelijks dat ik een reactie met een plaatje van een schrikreactie wil verduidelijken, maar dat ik niet de juiste middelen daarvoor heb, wat voor de nodige ergernis zorgt. Een 'eek'-emoticon toevoegen is de logische oplossing.
Aangezien er wel een emoticon is van een lachend mannetje kan er geen bezwaar zijn tegen emoties als emoticon. Als een user een lachend mannetje wil toevoegen aan zijn post staat hij voor een dilemma: wíl hij wel een lach in zijn reactie, die zijn bedoeling niet goed weergeeft? De keuze wordt dus óf een lach, óf een saaie post. Er is een derde optie: een eek-emoticon. Deze emoticons zijn snel en stijlvol en zijn daarom uitermate geschikt om een post te sieren. Hiermee voorkom je het dilemma en geef je de users meer keuzemogelijkheden. Het is duidelijk dat we de lach niet de enige optie moeten laten, de eek is het redelijke alternatief.
Uit onderzoek blijkt dat 92,1% van de fokkers behoefte heeft aan een eek-smiley. Door het toevoegen van een eek-smiley zal het gebruiksgenot dus met zo'n 52% toenemen. Misschien is de reden dat de emoticon er (ondanks de behoefte) nog niet is een financiële: de ontwerpkosten van een smiley zijn misschien te hoog. Ik ben bereid om bij te dragen in de kosten van het ontwerpen van de smiley, en ik zal als het nodig is een fonds starten voor het financieren van ons project. Ik kan bijvoorbeeld een post maken "Operatie eek", waarin users kunnen doneren teneinde van ons doel.
Als andere optie kunnen users hun eigen eek-smiley inzenden. Een mogelijke complicatie die ik voorzie is dat mensen het succes van het eek-emoticon zullen proberen te imiteren en nutteloze smilies zullen aanvragen, en zo de kwaliteit van onze smileydatabase verlagen. De oplossing hiervoor is een special comité dat de inzendingen bekijkt en beoordeelt, waarna de beste toegevoegd wordt aan de lijst met smilies. Het smileycomité is een speciaal team dat twee keer per week samenkomt. Het zal de suggesties voor emoticons bespreken en een oordeel vellen. Hierdoor blijft de kwaliteit van onze smilies bewaard.
Het toevoegen van een eeksmiley is noodzakelijk om de kwaliteit van het forum te bewaren. Wordt er niet overgegaan tot het toevoegen van de eek aan deze lijst, dan zullen veel users onvermijdelijk overgaan naar andere fora waar deze emoticon wel beschikbaar is. Toegegeven, sommige loyale gebruikers van fok nemen genoegen met de lachsmiley, maar toch grijpt een groot deel van onze gebruikers in de lijst mis naar de nog onvindbare eek.
Ik hoor graag jullie mening over deze kwestie, en wanneer de eek zijn bijdrage zal kunnen leveren aan het gebruiksgenot van fok. Verder zou ik graag een reactie willen van het hoofd van de afdeling smilies, waarin hij uitlegt waarom users jaren hebben moeten wachten op deze toevoeging.
Met vriendelijke groet,
Paardenbol