Bronquote:AMSTERDAM - Job Cohen wil geen wachtgeld ontvangen. De PvdA-lijsttrekker heeft als oud-burgemeester van Amsterdam recht op wachtgeld van de gemeente, maar heeft aangegeven hier geen gebruik van te willen maken. Wel blijft hij vooralsnog in de ambtswoning aan de Herengracht wonen, meldt de gemeente.
Cohen is momenteel actief op zoek naar een andere woning. Met het college is afgesproken dat hij 'binnen een redelijke termijn' de ambtswoning zal verlaten.
Cohen betaalt een vergoeding voor het gebruik van het privégedeelte van het pand. Deze vergoeding is hoger dan wat hij betaalde toen hij burgemeester was.
Het is ook nooit goed wel?quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:44 schreef Spatzmann het volgende:
goedkope verkiezingsstunt.
Ik vroeg me af hoe lang het zou duren voor iemand hier een negatieve spin aan zou willen geven. Gefeliciteerd, post 2.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:44 schreef Spatzmann het volgende:
goedkope verkiezingsstunt.
Het is vooral doorzichtig hoe sommige users hier blijkbaar van balen omdat ze nou geen goedkope reden hebben om Linksch en de PvdA door het slijk te halenquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nou een "beetje" doorzichitg is het wel toch?
Cohen die wachtgeld krijgt --> "Cohen is een graaier!! Links lullen, rechts vullen!!"quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vroeg me af hoe lang het zou duren voor iemand hier een negatieve spin aan zou willen geven. Gefeliciteerd, post 2.
Hij is al zwaar versoberd. Ik vind het heel goed dat de regeling bestaat, omdat de politiek gewoon een heel onzeker beroep is. Er is geen enkele vorm van baangarantie. Goed presteren leidt niet standaard tot baanbehoud. Na 3 jaar zit er ook zeker geen vast contract in.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:50 schreef BasEnAad het volgende:
Aan de ene kant wel een goede zaak, aan de andere kant heeft hij makkelijk praten.
Ik heb eigenlijk liever dat die hele wachtgeldregeling wat soberder wordt.
Oja, welke dan? Sinds wanneer is (kandidaat)lijsttrekker zijn een baan?quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:53 schreef -Kadesh- het volgende:
Hoezo zou ie nog wachtgeld ontvangen? Hij had meteen een nieuwe baan.
Het is idd knap hoe sommige users redeneren. Maar als ome Geert weer met een of ander populistisch voorstel op de proppen komt, dan gaat de vlag uit en wordt Wilders plots omschreven als een visionair.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Cohen die wachtgeld krijgt --> "Cohen is een graaier!! Links lullen, rechts vullen!!"
Cohen die wachtgeld afwijst --> "Cohen is een volksverlakker! Goedkope zieltjeswinnerij!!"
Cohen heeft toch al een nieuwe baan, waarom zou hij dan nog van die wachtgeld-regeling gebruik moeten maken. Het is in mijn ogen normaal dat hij daar geen gebruik van maakt. Door dit in verkiezingstijd nog eens te benadrukken kun je het ook zien als goedkope reclame voor zichzelf.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Cohen die wachtgeld krijgt --> "Cohen is een graaier!! Links lullen, rechts vullen!!"
Cohen die wachtgeld afwijst --> "Cohen is een volksverlakker! Goedkope zieltjeswinnerij!!"
Dat heeft gelukkig geen invloed op de wachtgeldregeling. Dit omdat heel veel politici ook 'vrijwillig' opstappen, maar dat ondertussen niet vrijwillig is. Zie bijvoorbeeld Leers.quote:
Welke baan dan? Lijsttrekker zijn is geen baan!! Krijgt hij echt geen cent voor hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
Cohen heeft toch al een nieuwe baan, waarom zou hij dan nog van die wachtgeld-regeling gebruik moeten maken.
Dat is wel erg naïef niet waar? Kans is groot dat hij in de 2e kamer / regering of zelfs MP wordt. En daar verdient hij prima. Als hij als burgemeester was weggestuurd en ook nog eens zijn wachtgeld had laten liggen was het mijn inziens toch wel anders geweest.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:07 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Welke baan dan? Lijsttrekker zijn is geen baan!! Krijgt hij echt geen cent voor hoor.
Dat is wel een leuke vraag. Dat is, voor zover ik kan zien, niet echt terug te vinden.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:10 schreef BasEnAad het volgende:
Wie brengt dit nieuws eigenlijk naar buiten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |