Beste Lezers
Bij deze zou ik jullie medewerking willen vragen bij mijn thesis, waarvoor ik nog massa's deelnemers zoek! Ik studeer seksuologie en mijn thesis gaat over condoomgebruik. Via
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=29806 kunnen jullie deelnemen door de vragenlijst in te vullen, die uit 3 reeds bestaande vragenlijsten bestaat.
Je hoeft geen relatie te hebben om deel te nemen (of condooms te gebruiken, zo krijg ik ook wat zicht op hoe niet-gebruikers scoren). Iedereen met een leeftijd van 20 tot 50 jaar mag meedoen! Nodig gerust ook familie, vrienden, collegae,... uit om deel te nemen! Uiteraard gebeurt de verwerking van de data volledig anoniem!
Alvast bedankt,
Karen
Ziehier de officiële uitnodigingsmail:
Geachte mevrouw, mijnheer,
Bij deze wens ik u uit te nodigen om deel te nemen aan een onderzoek naar ‘Condoomgebruik bij mannen en vrouwen in de leeftijdscategorie 20 tot 50 jaar.’ Dit onderzoek gaat uit van het “Instituut voor Familiale en Seksuologische Wetenschappen” van de Katholieke Universiteit te Leuven. Het betreft een onderzoek waarmee we een groot aantal mannen en vrouwen van 20 tot en met 50 jaar willen bereiken.
Het doel van dit onderzoek is om een inzicht te verwerven in hoe mannen en vrouwen tussen 20 en 50 jaar staan tegenover condoomgebruik, hun gedrag en kennis hierover en gaan we ook de rol van persoonlijkheid hierin na. Dit teneinde een duidelijker beeld te vormen van de punten waarop effectieve preventiecampagnes zich kunnen richten om zo de incidentie van zowel HIV/AIDS en andere Seksueel Overdraagbare Aandoeningen (SOA’s) als ongewenste zwangerschappen naar beneden te halen. Via drie eenvoudige vragenlijsten met vooraf vastgelegde antwoordmogelijkheden, wordt er gepeild naar uw gebruik van condooms, attitude, kennis en persoonlijkheid. Tevens worden enkele algemene demografische gegevens opgevraagd. Het is niet vereist dat er een (vaste) relatie is of binnen deze relatie regelmatig seksueel contact is. Voor dit onderzoek is het van belang om ook de mening te kennen van mensen die zich niet (meer) in een relatie bevinden.
Gezien de persoonlijke aard van deze gegevens wensen we extra te benadrukken dat de anonimiteit volledig gegarandeerd is en dat de verwerking van deze gegevens met alle omzichtigheid verloopt.
Het invullen van de vragenlijst en versturen van de antwoorden gebeurt via deze link. Deelname duurt ongeveer 10min (uitzonderlijk tot 30min). Gelieve geen vragen over te slagen.
Tevens zou ik u willen vragen om deze mail door te sturen naar uw familie, vrienden, kennissen en andere contactpersonen met een leeftijd tussen 20 en 50 jaar. Dit om een zo groot mogelijk aantal deelnemers te bereiken en zo betrouwbare en valide data te bekomen.
In de hoop op een positieve reactie,
Met de meeste hoogachting,
Karen Wyns
studente master in de seksuologie
Prof. Dr P. Enzlin
Promotor