abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2010 @ 22:32:40 #1
331 Merel
Be here now.
pi_79984812
Een tijdje geleden heb ik in een vlaag van schoonmaakwoede mijn badkamer eens grondig aangepakt en onder andere de vloertegels eens flink schoongeboend. Dat had ik echter niet met dikbleek moeten doen, want je ziet nu precies op de tegels waar het bleek is uitgebeten.

Ik woon in een huurappartement, en hoewel de huisbaas wel zal kunnen leven met gewone gebruikssporen, denk ik dat hij hier niet zo blij van wordt Nou was mijn eerste idee om gewoon alle tegels in een dikke laag bleek te zetten zodat ze straks allemaal even beschadigd zijn. Of ik maak er een leuk patroontje van ofzo, want je ziet nu precies waar de onverdunde bleek op de tegels zat Maar misschien heeft iemand een beter idee? Herstellen is misschien toch slimmer dan de rest van de tegels ook te verpesten..
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 5 april 2010 @ 22:33:08 #2
331 Merel
Be here now.
pi_79984839
Oeps, foutje in m'n topictitel... Vlekken OP tegels dus.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_79984934
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:33 schreef Merel het volgende:
Oeps, foutje in m'n topictitel... Vlekken OP tegels dus.
Gelukkig, de vlek gaat dus niet helemaal dóór je tegels heen Wat voor tegels zijn het?
  maandag 5 april 2010 @ 22:38:07 #4
331 Merel
Be here now.
pi_79985090
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Gelukkig, de vlek gaat dus niet helemaal dóór je tegels heen Wat voor tegels zijn het?
Euh... Wat voor soorten tegels heb je? Volgens mij komen ze sowieso van een restpartij ofzo, ze waren al niet verschrikkelijk mooi, maar ze beschadigen was toch niet helemaal de bedoeling. In ieder geval, er zit niet zo'n glazuurlaagje overheen.
  maandag 5 april 2010 @ 22:39:44 #5
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_79985162
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Gevlekte

Serieus. Je kan de gok nemen door ze allemaal te bleken. Maar omdat tegels een natuurproduct zijn kan het best dat de bleek op de ene tegel anders pakt dan op de andere. Maar ik denk niet dat er iets anders op zit.
Er is ook een soort verf voor op tegels maar ik denk dat je huisbaas dat ook gaat zien.
Succes.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 5 april 2010 @ 22:45:22 #6
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_79985485
Anders zeg je het gewoon eerlijk tegen die gozer, zo'n enorme onmenselijke fout vind ik het niet.
Dit, dus.
  maandag 5 april 2010 @ 22:49:04 #7
331 Merel
Be here now.
pi_79985717
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:45 schreef Buitendam het volgende:
Anders zeg je het gewoon eerlijk tegen die gozer, zo'n enorme onmenselijke fout vind ik het niet.
Die optie bewaar ik tot het laatst
  maandag 5 april 2010 @ 23:05:57 #8
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79986573
Zjn wel dramatisch slechte tegels zeg als je je badkamertegels niet kan schoonmaken met bleek
Gewoon alles in de bleek zetten en wachten hoe het eruit komt is wat ik zou doen.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 5 april 2010 @ 23:16:38 #9
331 Merel
Be here now.
pi_79987103
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:05 schreef BBQ-kip het volgende:
Zjn wel dramatisch slechte tegels zeg als je je badkamertegels niet kan schoonmaken met bleek
Gewoon alles in de bleek zetten en wachten hoe het eruit komt is wat ik zou doen.
Ja ik schrok er ook wel van

Je ziet dus precies waar de onverdunde bleek op de tegels terecht is gekomen. Terwijl ik er direct daarna met een zwabber met water overheen ben gegaan, dus zolang heeft het er niet onverdund opgelegen. Maar je ziet dat de tegels lichter zijn op de plekken waar bleek lag, het lijkt echt of het bovenlaagje van de tegel is weggebeten.

Maar jij zegt dus dat zoiets normaal wel hoort te kunnen? Want ik dacht direct dat het aan mij lag, maar als ik de schuld kan geven aan de tegels zelf voel ik me al wat sterker staan tegenover de huisbaas
pi_79987489
Kan je niet gewoon elke week die behandeling herhalen, zodat na een paar maanden alle tegels er zo uitzien?
  maandag 5 april 2010 @ 23:25:51 #11
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79987602
"Maar de vloertegels kunnen er ook toe dienen om de vloer gemakkelijk schoon te kunnen houden. Dit zou bijvoorbeeld niet het geval zijn bij een tapijt. De tegels die dienen voor dit doeleinde zijn dan ook vaak geglazuurd, zodat ze gemakkelijk schoon kunnen worden gemaakt met een sopje, wat water en schoonmaakhulpmiddelen als een dweil."

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vloertegel

Tegels in een badkamer moeten echt wel tegen een stootje kunnen hoor, antikalk spul, dikbleek etc.
Je huurbaas is gewoon cheap ass bezig geweest en ondervindt daar straks de gevolgen van.
Jij wilde gewoon lekker schoonmaken en dat moet redelijkerwijs gewoon kunnen, die tegels moeten dat kunnen hebben.
Als jij schoonmaakt met onverdund accuzuur en een kangoo is het natuurlijk wat anders, maar dit moet m.i. gewoon kunnen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_79988312
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:25 schreef BBQ-kip het volgende:

Tegels in een badkamer moeten echt wel tegen een stootje kunnen hoor, antikalk spul, dikbleek etc.
Je huurbaas is gewoon cheap ass bezig geweest en ondervindt daar straks de gevolgen van.
Hopelijk is het geen duur marmer of Travertin
  maandag 5 april 2010 @ 23:48:07 #13
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79988694
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:39 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat ligt doorgaans niet in huurhuizen

En zo wel, dan krijg je er écht wel een gebruiksaanwijzing bij als je de woning huurt neem ik aan
pi_79989107
Staat er bij dikke bleek niet op de verpakking dat het alleen te gebruiken is voor bepaald soort sanitair en niet op tegels e.d.? Staat me namelijk iets van bij.
  maandag 5 april 2010 @ 23:57:24 #15
331 Merel
Be here now.
pi_79989109
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:39 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Oh nee hoor, het zijn duidelijk goedkope tegels! Maar dan nog, de huisbaas zal niet blij zijn dat ik z'n goedkope tegels verpest heb Ik zat te denken of een nieuw soort laagje erop zou helpen... Maar dat zal wel niet he?
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:01:13 #16
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79989264
Nope, not gonna work

Wat je wel kunt doen is vlak voor oplevering een klein beetje groene zeep erop smeren, dat haalt de kleur (supertijdelijk) iets op. 1 keer sopje erover en het is weer even uitgebeten, maar goed, dan heb jij je borg al terug
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:02:03 #17
331 Merel
Be here now.
pi_79989292
Kijk, dát zijn de tips die ik zocht!
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:04:19 #18
331 Merel
Be here now.
pi_79989373
"Maakt al uw sanitair in badkamer en toilet grondig en hygiënisch schoon"

"Kan zowel verdund als onverdund gebruikt worden"

Zou ik Albert Heijn m'n nieuwe vloertegels kunnen laten betalen?
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:12:27 #19
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79989622
Maak eens een foto, ben nu wel benieuwd naar die rampetegels van je
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:15:13 #20
331 Merel
Be here now.
pi_79989719
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:12 schreef BBQ-kip het volgende:
Je ziet het alleen als je er goed naar kijkt hoor, afhankelijk van de lichtval. Het is niet zo dat ik zwarte tegels heb waar nu witte vlekken op zitten, het is meer dat je gewoon ziet dat het toplaagje er niet meer op zit ofzo Zal kijken of ik morgen een duidelijke foto kan maken
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:16:48 #21
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79989763
Spannendddddddd!
pi_79991602
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:12 schreef BBQ-kip het volgende:
pi_79993063
TT aangepast!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:40:29 #24
331 Merel
Be here now.
pi_80024109
Ohja, foto's! Hele dag niet thuis geweest en nu is het te donker. En vanaf morgen een paar daagjes vakantie, dus dan gaat het ook niet lukken. Maar als ik terug ben ga ik in ieder geval kijken of groene zeep een tijdelijke oplossing is, wie weet
pi_96039409
Update ts? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')