Dat de ontwerpers van OV-chipkaart.nl last mogen krijgen van een gruwelijke vorm van de hoest. Wat een gekloot.
Ik heb een voordeelurenkaart ontvangen waarvoor ik automatisch opladen wil activeren. Dit kon niet meteen op de dag zelf, er moest eerst gereisd zijn én de transacties moeten inzichtelijk zijn via OV-chipkaart.nl. Ik heb er 10 euro opgeladen en nu, een week later zowat, heb ik het aan kunnen vragen.
Je moet een betaling doen van 1 cent, via iDeal, ter bevestiging. Dit kan ik me nog voorstellen, dus dat heb ik gedaan. Ik klik bij mijn bank op "Betaling bevestigen", en tot mijn verbazing kreeg ik het inlogscherm weer. Ik kon met geen mogelijkheid die betaling bevestigd krijgen. 1 cent weggegooid dus.
De tweede keer heb ik het in een andere browser geprobeerd, nu is het wel gelukt. Automatisch opladen is aangevraagd, als het akkoord is kan ik het ophalen bij een ophaalautomaat. Ik heb dus geen idee wanneer dit nou is, is dat nu meteen of duurt dat 4 dagen?
Vervolgens wil ik voor mijn persoonlijke kaart het automatisch opladen beëindigen. Hiervoor moet ik wéér een betaling van 1 cent doen, dit vind ik al gek, maargoed. Vervolgens krijg ik de mededeling dat ik een brief ga ontvangen, en dat ik met die brief, mijn OV-chipkaart en een geldig legitimatiebewijs naar een balie van één van de OV-bedrijven moet gaan.
Waarom kan dat nou weer niet bij een ophaalautomaat? En waarom moet ik sowieso betalen om dat te laten beëindigen?
* James1988 gaat in een hoekje zitten huilen