abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79963517
Toen ik klein was kreeg mijn broer op z'n 7'de suikerziekte, hij is nu 33. Dus al 26 jaar is er geen enkele oplossing voor suikerziekte, hetzelfde geld voor kanker, en slinger nog maar een paar ziektes door de kamer. AL DIE JAREN ONDERZOEK EN NOG STEEDS GEEN OPLOSSING!,

Ofwel in andere woorden , men zoekt in het geheel niet naar een oplossing voor deze ziektes, denk er maar eens over na, immers als er een oplossing voor een ziekte gevonden zou worden, dan zou het onderzoek stopgezet worden en dan worden de onderzoekers de laan uitgestuurd. Ofwel men doet gewoon alsof men iets onderzoekt, want zolang je dat doet ben je zeker van baan behoud.

Dit moet politiek echt anders geregeld worden, die onderzoekers moeten zeker zijn van baanbehoud en oplossings gericht gaan onderzoeken, zodat ze nadat de ene ziekte is opgelost, ze overgezet kunnen worden naar de andere ziekte, dit moet mogelijk zijn want er zijn ziektes genoeg, dan zijn de mensen blij als ze kunnen genezen, en dan zijn de onderzoekers blij met baanbehoud, en echt concreet werk afleveren, in plaats te doen net alsof...
  † In Memoriam † maandag 5 april 2010 @ 12:40:38 #2
230491 Zith
pls tip
pi_79963659
hmmja, wat is volgens jou een juiste periode van onderzoek? Na 5 jaar moet er een oplossing zijn? 10 jaar?

Als men 25 jaar onderzoek doet naar tijdreizen moet er ook een oplossing zijn?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 5 april 2010 @ 12:50:12 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_79964016
Ik denk dat het probleem juist het omgekeerde is.
Er wordt veel te veel onderzocht met specifieke doelen, te bereiken in een vooraf gestelde periode. Helaas werkt wetenschap zo niet, veel van de grote doorbraken zijn ontstaan als "bijproduct" van onderzoeken die meer fundamenteel wetenschappelijk waren, en niet direct resultaat-gericht, en soms in heel andere vakgebieden dan waar het uiteindelijk een toepassing vond.

Door het huidige korte-termijn denken in het wetenschappelijk onderzoek worden weinig echte doorbraken bereikt en raakt de vaart uit de ontwikkeling van echt nieuwe technieken en inzichten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 5 april 2010 @ 12:53:55 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_79964155
Er is nog steeds geen oplossing voor regen!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_79964314
Uhm.. Als je een oplossing voor kanker bedenkt gok ik dat je nooit meer hoeft te werken. Niet echt een blemmering denk ik zo.
  maandag 5 april 2010 @ 13:03:37 #6
13250 Lod
Sapere aude!
pi_79964428
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:36 schreef zetalore het volgende:
Dit moet politiek echt anders geregeld worden, die onderzoekers moeten zeker zijn van baanbehoud en oplossings gericht gaan onderzoeken,
Laat de politiek zich alsjeblieft niet bemoeien met wetenschappelijk onderzoek. Dat moet te allen tijde onafhankelijk zijn.
GNU Terry Pratchett
  † In Memoriam † maandag 5 april 2010 @ 13:06:28 #7
230491 Zith
pls tip
pi_79964493
Overheid mag best innovatieonderzoek doen hoor, graag zelfs.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 5 april 2010 @ 13:51:14 #8
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_79965829
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:36 schreef zetalore het volgende:Ofwel in andere woorden , men zoekt in het geheel niet naar een oplossing voor deze ziektes, denk er maar eens over na, immers als er een oplossing voor een ziekte gevonden zou worden, dan zou het onderzoek stopgezet worden en dan worden de onderzoekers de laan uitgestuurd. Ofwel men doet gewoon alsof men iets onderzoekt, want zolang je dat doet ben je zeker van baan behoud.
Geniale redenatie .

Als het lang duurt voordat ze een doorbraak hebben betekent het dus dat ze niks doen . Sommige dingen duren nou eenmaal langer om uit te vinden dan andere dingen. Als ze iets vinden wordt dat of gepubliceerd of als nieuw medicijn verkocht wat veel geld oplevert. De onderzoekers gaan dan weer iets anders onderzoeken.

Dit topic heeft een hoog gehalte van dit:
pi_79967719
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:36 schreef zetalore het volgende:
Toen ik klein was kreeg mijn broer op z'n 7'de suikerziekte, hij is nu 33. Dus al 26 jaar is er geen enkele oplossing voor suikerziekte, hetzelfde geld voor kanker, en slinger nog maar een paar ziektes door de kamer. AL DIE JAREN ONDERZOEK EN NOG STEEDS GEEN OPLOSSING!,

Ofwel in andere woorden , men zoekt in het geheel niet naar een oplossing voor deze ziektes, denk er maar eens over na, immers als er een oplossing voor een ziekte gevonden zou worden, dan zou het onderzoek stopgezet worden en dan worden de onderzoekers de laan uitgestuurd. Ofwel men doet gewoon alsof men iets onderzoekt, want zolang je dat doet ben je zeker van baan behoud.

Dit moet politiek echt anders geregeld worden, die onderzoekers moeten zeker zijn van baanbehoud en oplossings gericht gaan onderzoeken, zodat ze nadat de ene ziekte is opgelost, ze overgezet kunnen worden naar de andere ziekte, dit moet mogelijk zijn want er zijn ziektes genoeg, dan zijn de mensen blij als ze kunnen genezen, en dan zijn de onderzoekers blij met baanbehoud, en echt concreet werk afleveren, in plaats te doen net alsof...
En daarom: BNW.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 15:12:50 #10
249559 crew  Lavenderr
pi_79968114
TS, wat bedoel je precies?
Een complot waardoor er geen onderzoek naar ziektes wordt gedaan?
Maar dat wordt er juist wél. Wetenschappelijke onderzoeken waar mensen jaren mee bezig zijn.
En waarmee al veel ziektes onder de knie en te behandelen zijn.
Suikerziekte wordt ook prima behandeld, als een suikerpatient goed ingesteld is kan hij of zij een heel goed leven lijden.
Ook met het kankeronderzoek is al heel veel bereikt, van een aantal soorten kanker kun je helemaal genezen.
  maandag 5 april 2010 @ 17:09:06 #11
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_79971493
31 Mei 1996 is er een patent aangevraagd op het middel dat AIDS geneest.
Niemand weet het en het word geheim gehouden, terwijl je het zo kan opzoeken
op het Patent Bureau van Amerika.

http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=5676977.PN.&OS=PN/5676977&RS=PN/5676977
  maandag 5 april 2010 @ 18:24:23 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_79974077
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:09 schreef Drumpie het volgende:
31 Mei 1996 is er een patent aangevraagd op het middel dat AIDS geneest.
Niemand weet het en het word geheim gehouden, terwijl je het zo kan opzoeken
op het Patent Bureau van Amerika.

http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=5676977.PN.&OS=PN/5676977&RS=PN/5676977
Hilarisch, wat een kolder kun je indienen als patent-aanvraag.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_80012133
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:57 schreef zetalore het volgende:
Dat is een mogelijkheid, echter dat betekent niet dat het ook zo is. Het simpele feit dat er al tig jaar gezocht wordt, betekent niet dat er ook een oplossing gevonden moet worden in die tijd.
Verder vind ik je beschuldigingen aan het gros van de onderzoekers eigenlijk stuitend, zeker zonder ondersteunend bewijs.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:01:58 #14
13250 Lod
Sapere aude!
pi_80012277
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:58 schreef The_stranger het volgende:Het simpele feit dat er al tig jaar gezocht wordt, betekent niet dat er ook een oplossing gevonden moet worden in die tijd.
Of gevonden kán worden. Daar wordt ook nog wel eens aan voorbij gegaan m.i. Het is tegenwoordig blijkbaar lastig te accepteren dat er dingen in het leven zijn waar we niets aan kunnen doen.
GNU Terry Pratchett
pi_80012472
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:01 schreef Lod het volgende:

[..]

Of gevonden kán worden. Daar wordt ook nog wel eens aan voorbij gegaan m.i. Het is tegenwoordig blijkbaar lastig te accepteren dat er dingen in het leven zijn waar we niets aan kunnen doen.
Ook dat inderdaad.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 18:22:30 #16
249559 crew  Lavenderr
pi_80013077
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat is een mogelijkheid, echter dat betekent niet dat het ook zo is. Het simpele feit dat er al tig jaar gezocht wordt, betekent niet dat er ook een oplossing gevonden moet worden in die tijd.
Verder vind ik je beschuldigingen aan het gros van de onderzoekers eigenlijk stuitend, zeker zonder ondersteunend bewijs.
Daar stoor ik me ook nogal aan.
pi_80298845
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar stoor ik me ook nogal aan.
Dat is helemaal geen vreemde conclusie ,immers de mens denkt in de eerste plaats aan zichzelf , wat kan zo'n kanker onderzoeker die kanker nou schelen? , als er maar brood op de plank ligt,immers de loyaliteit ligt in geld en niet in goedwilligheid. En op het moment dat er niets meer valt te onderzoeken dan verdwijnt de broodwinning, en staat men op straat. Daar is geen meer bewijs voor nodig dan die van de eenvoudige redenering.

Het spijt me maar ik geloof er echt niks van dat die mensen dag en nacht keihard onderzoek doen naar een oplossing, het zijn gewoon bureaucratische geldverslindende farmaceutische machines.
pi_80301388
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:52 schreef zetalore het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen vreemde conclusie ,immers de mens denkt in de eerste plaats aan zichzelf , wat kan zo'n kanker onderzoeker die kanker nou schelen? , als er maar brood op de plank ligt,immers de loyaliteit ligt in geld en niet in goedwilligheid. En op het moment dat er niets meer valt te onderzoeken dan verdwijnt de broodwinning, en staat men op straat. Daar is geen meer bewijs voor nodig dan die van de eenvoudige redenering.

Het spijt me maar ik geloof er echt niks van dat die mensen dag en nacht keihard onderzoek doen naar een oplossing, het zijn gewoon bureaucratische geldverslindende farmaceutische machines.
Dus jij gaat vreemd, steelt van de buurman en vermoord willekeurige voorbijgangers om hun geld te jatten?
Je denkt immers alleen aan geld en jezelf, wat kan de rest je schelen?

Maar goed, als we de kant op gaan van persoonlijk gewin, wat te denken van alle onderzoekers die mensen kennen met kanker of zelf kanker hebben/krijgen? Kanker is een grote bedreiging voor iedereen, dus uiteindelijk kan een kanker onderzoeker er zelf ook baat bij hebben om kanker te genezen.
Los daarvan is de lof en het daarmee gemoeide geld voor een eventuele ontdekker van een kanker vaccin natuurlijk huizenhoog, wederom een persoonlijke drijfveer om het vaccin te vinden.
Als laatste is het nogal naïef om te denken dat als er iemand een werkend medicijn gevonden heeft tegen kanker, dat dan alle onderzoekers uitgewerkt zijn en op straat staan. Zo'n medicijn kan waarschijnlijk nog altijd verbetert worden en zal hoogste waarschijnlijk niet tegen alle soorten kanker werken. Daarnaast zijn er talloze andere ziekten waar men ook nog verder kan, dus werk zat.

Natuurlijk zijn er individuen/bedrijven die ziekte en leed zien als melkkoe, net zoals er mensen zijn die inderdaad stelen, vreemdgaan en moorden, echter denk je nu werkelijk dat elke onderzoeker, dokter, wetenschapper kanker helemaal niet willen genezen om hun eigen bankrekening te spekken? Praat eens met die mensen, zou ik zeggen....
C. Sagan
  woensdag 14 april 2010 @ 16:45:10 #19
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_80310064
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:52 schreef zetalore het volgende:

[..]

Zo te zien ga je er van uit dat een eventueel medicijn gelijk perfect is. Is dat zo? En zo ja, waarom ga je daar van uit?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_80311364
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:04 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dus jij gaat vreemd, steelt van de buurman en vermoord willekeurige voorbijgangers om hun geld te jatten?
Je denkt immers alleen aan geld en jezelf, wat kan de rest je schelen?
Daar zijn de Repressieve Staatsapparaten voor. Het uitstellen van onderzoek is geen strafbaar feit.
pi_80311446
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:17 schreef Sehaninne het volgende:

[..]

Daar zijn de Repressieve Staatsapparaten voor. Het uitstellen van onderzoek is geen strafbaar feit.
Dus jij, of diegene waar ik op quote moorden/stelen niet, alleen maar omdat je bang bent voor de strafrechtelijke gevolgen?
C. Sagan
pi_80311970
Het materieel en persoonlijk gewin dat geincorporeerd is bij de bevolking door het monetaire stelsel heeft mensen ertoe aangezet om mensen te doden. Deze tonen dus geen empathie of wat dan ook. Waarom zouden mensen dat dan niet doen als er geen strafrechtelijke gevolgen zijn? Enige vorm van humanitarisme begint simpelweg te verdwijnen (PVV anyone?)
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 18:06:44 #23
249559 crew  Lavenderr
pi_80312908
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:35 schreef Sehaninne het volgende:
Het materieel en persoonlijk gewin dat geincorporeerd is bij de bevolking door het monetaire stelsel heeft mensen ertoe aangezet om mensen te doden. Deze tonen dus geen empathie of wat dan ook. Waarom zouden mensen dat dan niet doen als er geen strafrechtelijke gevolgen zijn? Enige vorm van humanitarisme begint simpelweg te verdwijnen (PVV anyone?)
Wtf heeft de PVV hier mee te maken?

Ja, er wordt doorlopend onderzoek gedaan naar nieuwe medicijnen, soms is men jarenlang bezig om het te ontwikkelen, dus ik begrijp niet waar je het vandaan haalt dat dat niet gebeurt.

Dat je broer suikerziekte heeft is heel naar, maar als hij goed ingesteld is kan hij er toch prima mee leven?
  woensdag 14 april 2010 @ 18:37:03 #24
13250 Lod
Sapere aude!
pi_80313891
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:35 schreef Sehaninne het volgende: Waarom zouden mensen dat dan niet doen als er geen strafrechtelijke gevolgen zijn?
Waarom zouden ze het wél doen?

En de link met de PVV zie ik inderdaad ook niet echt.
GNU Terry Pratchett
  woensdag 14 april 2010 @ 19:00:51 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_80314789
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:12 schreef Lavenderr het volgende:
TS, wat bedoel je precies?
Een complot waardoor er geen onderzoek naar ziektes wordt gedaan?
Maar dat wordt er juist wél. Wetenschappelijke onderzoeken waar mensen jaren mee bezig zijn.
En waarmee al veel ziektes onder de knie en te behandelen zijn.
Suikerziekte wordt ook prima behandeld, als een suikerpatient goed ingesteld is kan hij of zij een heel goed leven lijden.
Ook met het kankeronderzoek is al heel veel bereikt, van een aantal soorten kanker kun je helemaal genezen.
Waar de TS enigszins gelijk in heeft is dat dit soort onderzoek vaak gedaan wordt door farmaceutische bedrijven. En die doen dat om winst te maken en niet om mensen per se beter te maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')