abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79958947
Hallo Deskundigen
Mijn bijna 3 jaar oude Remeha Avanta 4 ketel ploft af en toe .Ik heb er al een nieuwe
ioniatie/ontstekingspen in gezet maar dat heeft niet geholpen.De ketel heeft 3a4x op storing E6 gestaan.
Maar na een reset ging hij weer heel rustig aan verder werkt hij prima.
Is de ontstekingstrafo misschien een zwak punt van de ketel??
Wie weet uit ervaring wat er loos kan zijn.Vast bij voorbaat dank en Vriendelijke groet Jos
  maandag 5 april 2010 @ 08:19:30 #2
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_79958972
Ik zou beginnen met de ketel eens een onderhoud te geven (niet zelf doen).
pi_79959198
Begin maar te sparen voor een andere ketel. Dat merk wat je nu hebt gaat nooit lang mee.
Onderhoud wil wel een tijdje helpen trouwens.
pi_79959274
quote:
Op maandag 5 april 2010 09:07 schreef Krijgnouwat het volgende:
Begin maar te sparen voor een andere ketel. Dat merk wat je nu hebt gaat nooit lang mee.
Wat een onzin, van dat merk gaat nooit lang mee
Goed vakkundig onderhoud is wel aan te bevelen, maar dat geld voor elk gastoestel
pi_79959356
quote:
Huh?
pi_79959494
quote:
misschien jaloers de vorige ketel van ons was ook een rehema en die heeft gewoon 20 jaar gestaan, zonder problemen....
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_79959522
quote:
Op maandag 5 april 2010 08:19 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zou beginnen met de ketel eens een onderhoud te geven (niet zelf doen).
mensen voorkomen zoveel problemen door ketel eens in het jaar een onderhoudsbeurt te geven.
Dit keer zonder signature
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 10:53:55 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_79960660
quote:
Dat wat jij beweerd is totale onzin !

Kijk als TS nou een vailiant of agpo ketel zou hebben hangen dan zou ik zeggen dat ze naar een jaar of 5 - 6 - 7 wel afgeschreven zijn.

TS, je zou er eens door een installateur naar kunnen laten kijken en onderhoud uit te laten voeren.
CV-installaties hebben nu eenmaal vakkundig onderhoud nodig om goed te kunnen blijven werken.
pi_79961122
Vonkenboer, wat jij nu beweerd klopt ook weer niet
Ik weet vailiants en agpo ketels te hangen die ook meer als 20 jaar mee gaan zonder noemenswaardige problemen, zonder grote reparatiekosten, wel jaarlijks onderhoud.
Alleen het gasverbruik is naar de normen van deze tijd wat aan de hoge kant
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 11:23:39 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_79961280
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:16 schreef exlurker het volgende:
Vonkenboer, wat jij nu beweerd klopt ook weer niet
Ik weet vailiants en agpo ketels te hangen die ook meer als 20 jaar mee gaan zonder noemenswaardige problemen, zonder grote reparatiekosten, wel jaarlijks onderhoud.
Alleen het gasverbruik is naar de normen van deze tijd wat aan de hoge kant
Hier ken in de omgeving ken ik gevallen die de 20 jaar bij lange na niet haalden en verschillende installateurs die een hekel hebben aan dat merk ketels.

Ervaringen hiermee verschillen van mens tot mens en van regio tot regio.
pi_79961335
Code E6 wordt veroorzaakt door een slechte aarding van de ontstekingstrafo.
Is het toestel op een geaard wandcontactdoos aangesloten?, indien nee, deze op een geaard wcd aansluiten, indien ja dan gaan we eerst kijken naar de ontstekingstrafo.

De ontstekingstrafo moet geaard worden, bij de eerdere serie toestellen bleekk dat de metalen achterkant soms slecht contact maakte met de rest van het toestel waardoor deze niet of nauwelijks geaard was, met code E6 tot gevolg.

Zie voor aanpassing hiervoor het onderstaande:

Mocht dit echter reeds uitgevoerd zijn, dan rest er niets anders dan de ontstekingstrafo te vervangen.

Artikelnummer van warmteservice is 14457105 en kost daar ¤58,00 artikelnummer remeha isS100012 (complete vervangingsset onstekingstrafo inclusief beugel en ontstekings/ionisatiepen)

Bij sommige webshops zal deze goedkoper kunnen zijn, maar ook duurder.
De reden waarom ik warmteservice noem, is dat dit 1 van de weinige fysieke winkels is waar je ook als consument voor dit soort onderdelen terecht kunt, voor andere formules ben je vaak op webshops aangewezen.
pi_79961936
Ik ben zelf service monteur en Vaillant ketels zijn zeker ook niet mijn favo ketels.
Over de Agpo ketels (uitgezonderd de econpact) heb ik niet echt veel te klagen,
omdat dit erg simpele ketels zijn en de storingen vrij standaard zijn en simpel te fixen zijn.

De Remeha Avanta is wel een degelijk ketel (ondanks dit een project ketel is,zo als de meeste ketels op de markt),Over het algemeen doet Remeha het zeker niet zo slecht als cv-ketel fabrikant.

Iedere cv-ketel fabrikant heeft weleens een slechte serie ketels gemaakt, maar ze hebben aan de andere kant ook hele goeie ketels.
Wat mensen weleens vergeten is dat zo een ketel heel het jaar intensief word gebruikt, de ene persoon doet dit meer dan de andere waardoor de slijtage van bepaalde onderdelen harder gaat.

Het probleem van de Ts (ploffen)zou kunnen komen doordat de ketel niet goed op co/co2 afgesteld is, of dat de branderpakking lek is (Dus een ohb is zeker aan te raden).
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_79964957
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:47 schreef badboynova het volgende:
Over de Agpo ketels (uitgezonderd de econpact) heb ik niet echt veel te klagen,
omdat dit erg simpele ketels zijn en de storingen vrij standaard zijn en simpel te fixen zijn.
Ik vergeet nooit meet de keer dat ik bij een Megadens de pakking eraf probeerde te krijgen en dat ik plots de complete wisselaar uit de condensbak had getrokken. Het water spoot me om mijn oren.

Agpo's zijn helemaal niet makkelijk te repareren (tapwisselaars, branderpakkingen etc.) Het is bagger met een hoofdletter B en vaak nog levensgevaarlijk ook als er niet goed naar gekeken wordt.

Maar ontopic:

Let er wel op dat de branderpakking toch ter zijner tijd vervangen zal moeten worden. Oudere modellen hebben ook nog vaak een rode pakking om de brander die naar verloop van tijd zal uitdrogen, hier heeft Remeha een touwpakking voor. Het ploffen kan te maken hebben met zijn afstelling of zijn statische of dynamische gasvoordruk zoals al aangegeven was.

Van de ontsteekpen heb je twee soorten, let wel goed op dat je de goede gebruikt hebt. Bij een blauwe trafo hoort een ontsteekpen met een 'bougiedop' en bij een zwarte trafo zit de kabel al aan de onsteekpen. Deze combineren kan ook voor problemen zorgen.
pi_79970953
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:24 schreef Panic_A het volgende:

[..]

Ik vergeet nooit meet de keer dat ik bij een Megadens de pakking eraf probeerde te krijgen en dat ik plots de complete wisselaar uit de condensbak had getrokken. Het water spoot me om mijn oren.

Agpo's zijn helemaal niet makkelijk te repareren (tapwisselaars, branderpakkingen etc.) Het is bagger met een hoofdletter B en vaak nog levensgevaarlijk ook als er niet goed naar gekeken wordt.
Tja die goedkope merken lokken niet voor niets installateurs met vakanties en dergelijke.
quote:
Maar ontopic:

Let er wel op dat de branderpakking toch ter zijner tijd vervangen zal moeten worden. Oudere modellen hebben ook nog vaak een rode pakking om de brander die naar verloop van tijd zal uitdrogen, hier heeft Remeha een touwpakking voor.
Dit zal in het algemeen tot code E4 leiden.
quote:
Het ploffen kan te maken hebben met zijn afstelling of zijn statische of dynamische gasvoordruk zoals al aangegeven was.
Ik ben bij TS er vanuit gegaan dat daar de zwarte ontstekingstrafo inzit, mede door code E6
quote:
Van de ontsteekpen heb je twee soorten, let wel goed op dat je de goede gebruikt hebt. Bij een blauwe trafo hoort een ontsteekpen met een 'bougiedop' en bij een zwarte trafo zit de kabel al aan de onsteekpen. Deze combineren kan ook voor problemen zorgen.
pi_79973152
Bedankt voor de ondersteuning Klipper, waar haal je al die handige afbeeldingen vandaan?
pi_79973492
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:58 schreef Panic_A het volgende:
Bedankt voor de ondersteuning Klipper, waar haal je al die handige afbeeldingen vandaan?
Een subsite van remeha, dus niet de hoofdsite voor consumenten of professionals.
Hierin staan niet alleen tips, maar ook aangepaste storingshandleidingen, bij de uitgifte van een toestel proberen ze natuurlijk zoveel mogelijk storingen te kunnen verantwoorden echter de beste praktijk is nog altijd de praktijk vandaar dat er herzieningen of aanpassingen geplaatst worden vaak aan de hand van berichten van installateurs.

[ Bericht 5% gewijzigd door klipper op 05-04-2010 19:12:07 ]
pi_79973617
Heb trouwens al diverse E6 storingen meegemaakt en dat was vrijwel altijd de ontsteektrafo, vrijwel allen zijn onder garantie vervangen trouwens.

Maarja als de klant al enkele jaren geen onderhoud heeft laten verrichten, dan zou ik ook geen garantie geven.
pi_79993315
Hallo Allemaal
Als opener van deze topic wil ik iedereen bedanken voor zijn betrokkenheid.
Allereerst wil ik opmerken dat de ketel wel onderhoud heeft gehad en men maar klakkeloos aan neemt
als een ketel 3 oud jaar is dat je dan geen onderhoud geeft. Zelf heb ik onderhoud gedaan bij Remeha
ketels van Optium tot Gas 6 en andere.Maar door de vut en pensionering heb ik de laatste ketels
niet meer meegekregen en wetende dat elke ketel zijn zwakke en sterke punten heeft klopte
ik even bij Jullie aan.
Bedankt voor de "goede" tips en de onzin verhalen gaan de prullebak in.
pi_79997832
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 08:05 schreef jos10 het volgende:
Hallo Allemaal
Als opener van deze topic wil ik iedereen bedanken voor zijn betrokkenheid.
Allereerst wil ik opmerken dat de ketel wel onderhoud heeft gehad en men maar klakkeloos aan neemt
als een ketel 3 oud jaar is dat je dan geen onderhoud geeft. Zelf heb ik onderhoud gedaan bij Remeha
Bedankt voor de "goede" tips en de onzin verhalen gaan de prullebak in.
Hopelijk snap je wel dat mijn opmerking m.b.t. geen garantie indien geen onderhoud een algemene opmerking is.

Heb in het verleden ook weleens meegemaakt dat er een fabricagefout was welke door de fabrikant gewoon kosteloos opgelost zou worden toch gewoon betaald is door de klant.
Dit doordat klant al jaren geen onderhoud had laten verrichten, en de fabrikant alleen langs komt onder garantie mits aangemeld door de installateur.
Aangezien die klant geen installateur had en de fabrikant niet op zijn verzoek in wilde gaan restte hem niets anders dan of een installateur te vinden die de fabrikant voor hem wilde inschakelen of de reparatie gewoon te betalen.
Aangezien er vrijwel geen installateurs te vinden zijn die alleen als doorgeefluik willen fungeren is zo'n klant vrijwel altijd aangewezen op een betaalde reparatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')