quote:Op maandag 5 april 2010 01:17 schreef Fortitudo het volgende:
Verschilt miss in het materiaal waarin je wilt boren?
Waarom zou dat relevant zijn, eigenlijk? (het vet gaat niet op de boor, maar in de boorkop)quote:Op maandag 5 april 2010 01:17 schreef Fortitudo het volgende:
Verschilt miss in het materiaal waarin je wilt boren?
Zelf gebruik ik boorvet bij sds en sds max boormachines regelmatig; het is voor het behoud van de machine en de boren "klikken / glijden" makkelijk in de boorkop.quote:Op maandag 5 april 2010 01:08 schreef Steefiejjj1985 het volgende:
Beste medeklussers!
Ik klus heel veel, maar heb heb al enige tijd een professionele boorhamer die ik zo af en toe gebruikt. Alleen twijfel ik nogsteeds of ik boorvet zou gebruiken.
Er gaan zowel positieve en negatieven verhalen in het rond als we het hebben over boorvet.
De ene vind het duidelijk kante klare onzin om uberhaupt boorvet te gebruiken, want boorgruis kan
ik de boorkop gaan klonten,
dan wel de andere die vertellen dat wanneer de sds+ kop droog komt te staan, dat de kogels in de kop warm kan worden door de wrijving tijdens het boren.
Wat is jullie mening erover?
Stefan
Wat voor rubber ding is dat?quote:Op maandag 5 april 2010 01:51 schreef Electrood het volgende:
Als het alleen gaat om de kop te smeren,moet je dat doen VOOR dat je gaat boren.Als je tijdens het boren vet in laat lopen(hoe doe je dat eigenlijk??),dan zal al het gruis wat op de kop valt samen klonteren....
Maar je moet niet alleen maar smeren,maar ook schoonmaken......Eigenlijk zou je altijd met zo'n rubber ding moeten boren om gruis in de kop te voorkomen.Ik heb een bedrijf gehad die daar heel fel op was omdat de koppen dan veel langer mee gingen...
Ik heb uiteindelijk toch maar mijn boorhamer ingevet alleen dan niet echt met boorvet maar met kogelagervet.quote:Op maandag 5 april 2010 11:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zelf gebruik ik boorvet bij sds en sds max boormachines regelmatig; het is voor het behoud van de machine en de boren "klikken / glijden" makkelijk in de boorkop.
Maar er zijn ook mensen in de bouw die het niet doen maar meestal is dat het type mens die zeggen van het is maar van de baasals hij het niet meer doet dan lever ik hem op het bedrijf wel weer in en dan heb ik volgende week een nieuwe
doe ik ook, en dan meestal meteen al mijn gereedschap, dus ook de haakse slijper, accutollen, zaagmachines, schaaf, stofzuiger en de boormachines. En ook blaas ik dan de opbergkoffers even uit, daar zit ook altijd een hoop stof in.quote:Op maandag 5 april 2010 13:29 schreef cvboer het volgende:
Ik gebruik het bij beide machines, zowel de SDS+ en de SDS MAX, ik doe dat om de reden die Vonkenboer ook al aangeeft, het voor het behoud van je machines, en de kosten zijn het niet. Wat ik ook gereld doe is met de compressor de machines uitblazen, je wilt niet weten hoeveel stof eruit komt.
Idd, ik doe het bij voorkeur na iedere grote klus of klus met veel stof / rommelquote:Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef Gurb het volgende:
[..]
doe ik ook, en dan meestal meteen al mijn gereedschap, dus ook de haakse slijper, accutollen, zaagmachines, schaaf, stofzuiger en de boormachines. En ook blaas ik dan de opbergkoffers even uit, daar zit ook altijd een hoop stof in.
Is het behoud van je spullen, en je werkt ook nog eens prettiger.
Al zijn er op de bouw ook genoeg mensen die hun gereedschap grof mishandelen omdat het toch maar van de baas is. Als ie stuk is krijg ik wel weer een andere wordt er dan gezegdquote:Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef Gurb het volgende:
[..]
doe ik ook, en dan meestal meteen al mijn gereedschap, dus ook de haakse slijper, accutollen, zaagmachines, schaaf, stofzuiger en de boormachines. En ook blaas ik dan de opbergkoffers even uit, daar zit ook altijd een hoop stof in.
Is het behoud van je spullen, en je werkt ook nog eens prettiger.
Quadro boortje erin en geen probleemquote:Op donderdag 15 april 2010 22:09 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Al zijn er op de bouw ook genoeg mensen die hun gereedschap grof mishandelen omdat het toch maar van de baas is. Als ie stuk is krijg ik wel weer een andere wordt er dan gezegd![]()
Ik zie mensen op de bouw wel eens een hele dag sparingen doorboren met een sds lange steenboor 20 mm in een veelste lichte machine. En als ze dan per ongeluk betonijzer raken gewoon vast blijven houden; *krr* *krrr* *krrr* *krrr* net zolang tot de boor er toch door is
Ja,ik heb dat ding ook nooit gezien bij Praxis of Gamma of zoiets.Het is gewoon een stuk horizontaal rubber met aan de buitenkant een opstaand randje,en dat vangt het naar beneden gaand gruis op,zodat het niet in de kop valt.En die zet je gewoon over de boor heen,voor de kop.Vooral dus bij boren in het plafond....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |