Dank je. Die heb ik nog niet, snel nog maar even aanschaffen dus. En ik begin er steeds meer over na te denken Dublin over te slaan en wellicht in het najaar mss een weekendje te doen.quote:Op maandag 19 juli 2010 01:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Deze:
[ afbeelding ].
Ben zelf in Dublin geweest, maar ik zou er zelf niet meer naartoe gaan. Heeft een beetje last van het hoofdstadsyndroom wat je in veel andere landen ook ziet. Weinig "cultuur", veel toeristen en de sfeer is compleet anders dan in de rest van het land. Ik denk dat het leuker is om gewoon lekker ergens in een stadje te zitten tussen de locals, vele malen gezelliger dan in een grote stad met vrij weinig van de Ierse sfeer.
Weer bedankt voor al je bruikbare informatiequote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:55 schreef douche-eendje het volgende:
Linnengoed werd door het hostel vaak zelf geregeld, maar lang niet alle kussens vond ik even fijn (hele dunne vodjes), dus ik had zelf een reiskussentje mee genomen. Handdoeken moet je wel zelf meenemen of huren voor een euro. Kijk of je reishandoeken kunt vinden (xenos heeft deze momenteel in het assortiment). Was ze thuis 1x even met wat wasmiddel en zonder wasverzachter, deze handdoeken drogen heel snel en zijn vele malen lichter in gewicht.
Veel hostels hebben wasmachines, afhankelijk van het hostel is een was gratis tot ongeveer 8 euro per wasmachine. Elektronica kun je opladen als je een wereldstekker mee hebt, in de kamers zitten stopcontacten, in een enkel hostel vind je ook nog wel eens de -voor ons- normale stopcontacten.
Ik heb samen met een vriendin een auto gehuurd, maar let wel op de jonge rijders toeslag. Als je onder de 25 bent betaal je ongeveer 30 euro per dag extra om een auto te huren.
Oke het is goed dat ik dat weet, kom ik je even opzoeken als ik in Galway benquote:Op maandag 19 juli 2010 00:30 schreef Document1 het volgende:
Ik woon recht tegen de baai aan in Galway.
Haha, dat lijkt me wel grappigquote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:21 schreef veuvje het volgende:
[..]
Oke het is goed dat ik dat weet, kom ik je even opzoeken als ik in Galway ben
Woon je daar allang? En ben je met een speciale reden naar Ierland verhuist?
Hoe bevalt het daar om te wonen en ik neem aan te werken?
Hoop vragen maar ben nieuwsgierig aangelegd sorry
Ik heb dat zelfde gevoel inderdaad gewoon weg uit nederland, maar weer niet te ver of zo.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:38 schreef Document1 het volgende:
[..]
Haha, dat lijkt me wel grappigIk woon hier nu 4 jaar en ben er niet echt met een speciale reden heen gegaan, ik was NL zat en wou wel eens wat anders zien. Ierland trok altijd al en ik had hier een vriend wonen, dus de stap was zo gezet.
![]()
Wonen is te gek, iedere dag geniet ik nog steeds van de omgeving, de pubs en de mensen, al zijn ze soms wat minder vriendelijk als je ze wat beter leert kennen.Over het algemeen geld wel dat als je bevriend raakt met een Ier ze je met alles zullen helpen als je het nodig hebt. Net bv verhuist en er wouden wel 4 gasten chaffeur spelen.
Wonen is ook 10 x makkelijker dan in NL, veel is particulier en furnished, wat emigreren weer makkelijker maakt. Op de economie na heb ik eigenlijk weinig te klagen. Ik ben namelijk net ontslagen.Maar dat komt wel goed.
![]()
Lijkt me wel grappig om een biertje te doen ofzo dus laat maar weten wanneer je in de buurt bent.
Wat moet ik nou nog meer zeggenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:57 schreef Document1 het volgende:
Wat foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad goeie vraag!! Dat meen ik, als je naar Duitsland gaat is het goed zoeken naar normaal brood dus goeie vraag!!quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:59 schreef .Julie. het volgende:
Na het kaaslezen vraag ik me af: hoe is het brood daar eigenlijk? Wat voor brood eet men?
Doolinquote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:20 schreef WD.40 het volgende:
Ben uiteindelijk in Doolin beland, na eerst de Dingle Way te hebben gelopen. Heb ondertussen een baard van anderhalve week, m'n wandelschoenen hebben het na bijna tien jaar trouwe dienst begeven, heb volop mist en regen. Ideaal weer/tijd dus voor een Guinness. Sláinte
Oh, supermarktbrood eet ik hier niet in NLquote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:10 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben anders in de supermarkt gewoon lekker brood gekocht in Ierland.
Smaakte ongeveer hetzelfde als Nederlands supermarktbrood.
Sláinte!quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:04 schreef WD.40 het volgende:
Vandaag vanuit Doolin (zoals in dit ergens al werd voorgesteld) met stralend weer voor de verandering langs de Cliffs of Moher helemaal naar Hags Head gelopen en weer terug. Dus die Guinness heb ik wel verdiend.
Super man! Kom je nog langs Galway of is dat net iets te ver uit de richting? Verder kan het best koud worden hier in dewinter maar niet zoals in in Nederland, vriezen doet het bijna niet.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:04 schreef WD.40 het volgende:
Vandaag vanuit Doolin (zoals in dit ergens al werd voorgesteld) met stralend weer voor de verandering langs de Cliffs of Moher helemaal naar Hags Head gelopen en weer terug. Dus die Guinness heb ik wel verdiend.
Oké, fijnquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:49 schreef Document1 het volgende:
[..]
Super man! Kom je nog langs Galway of is dat net iets te ver uit de richting? Verder kan het best koud worden hier in dewinter maar niet zoals in in Nederland, vriezen doet het bijna niet.
Ik ben net van de Aran-eilnaden aangekomen in Galway (de stad), maar moet morgen alweer naar Cork om donderdagochtend om 6 uur(!) het vliegtuig te pakken. Maar terugkomen doe ik zeker en dan wil ik meer het noorden van Ierland meepakkenquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:49 schreef Document1 het volgende:
[..]
Super man! Kom je nog langs Galway of is dat net iets te ver uit de richting? Verder kan het best koud worden hier in dewinter maar niet zoals in in Nederland, vriezen doet het bijna niet.
Aran-eilandenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:31 schreef WD.40 het volgende:
[..]
Ik ben net van de Aran-eilnaden aangekomen in Galway (de stad), maar moet morgen alweer naar Cork om donderdagochtend om 6 uur(!) het vliegtuig te pakken. Maar terugkomen doe ik zeker en dan wil ik meer het noorden van Ierland meepakken
Heb 3 jaar geleden in Doolin op de camping gestaan met windkracht 6...nog nooit zo snel de was droog gehad maar ook nooit zo lang erover gedaan om een tentje op te zetten!quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:04 schreef WD.40 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |