abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79899182
Andere methoden om de kat te laten stoppen om voor/tegen mijn voordeur te pissen faalden tot nu toe, dus probeer ik nu de redenen te doorgronden om zo een oplossing te vinden.
Ik woon op de eerste verdieping van een galerijflat. Al zo'n 3 kwart jaar doet hij dit. Gedurende de winter heeft hij het niet gedaan (misschien minder ver van huis gegaan door de kou?) Maar nu net ontdekte ik weer de bekende nattigheid met pisgeur. Ik zie weleens katten voor mijn deur, maar nog nooit 1 "in the act" gezien. Al meerdere keren water naar ze gegooid. Ontelbaar keren de hele galerij gesopt met (veel) allesreiniger met citroengeur omdat ze daar niet van zouden houden. Vele keren gesprenkelt met Tea tree olie, ook vanwege de geur.
Wat nu?
Waarom is dit beest (of misschien beesten) dit gaan doen? En belangrijker: hoe laat ik hem ermee kappen?!
pi_79899259
heb je zelf katten? De kat van mijn bovenburen 'sproeit' altijd tegen mijn voordeur als hij losgebroken is om zijn visitekaartje achter te laten.
Volgens mij blijven ze altijd piesen op zo'n plek als er eenmaal een bepaalde geur hangt. Zijn speciale schoonmaakmiddelen tegen geloof ik
pi_79900507
Zoals computergirl zegt.....afbakenen van territorium als ze een andere kat ruiken (en dat hoeft niet je eigen kat te zijn die in je eigen woning zit, kan ook een andere kat zijn die ooit tegen jouw deur heeft gesproeit). Middelen om geurtjes van urine te verwijderen zijn er legio...ik gebruik zelf Bio-Stalfris bij ongelukjes van mijn eigen katten...werkt
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_79902998
Ik heb zelf geen kat maar de vorige bewoners (8 jaar geleden) wel. Misschien herinnert hij zich dat af en toe of zo...
Dat Bio-Stalfris, waar koop ik dat? Slaat BIO op biologisch?
Dit zou een oplossing kunnen zijn voor de geur, maar hoe zorg ik dat de kat niet meer terugkomt? Een kat een gewoonte afleren is moeilijk. Vooral als ik hem er nooit op betrap.
Ik heb al zitten denken aan een bewegingssensor die mij met een belletje waarschuwt en dat ik dan door aan een touw te trekken een emmer vol water kan laten omkiepen boven de bevuiler. Maar jemig wat een gedoe, enne dat is best wel schrikken voor zo'n beest. Best zielig. Maar ik heb af en toe steeds wredere gedachtes hierover...
pi_79905428
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 15:06 schreef SashaGrooth het volgende:
Ik heb zelf geen kat maar de vorige bewoners (8 jaar geleden) wel. Misschien herinnert hij zich dat af en toe of zo...
Dat Bio-Stalfris, waar koop ik dat? Slaat BIO op biologisch?
Dit zou een oplossing kunnen zijn voor de geur, maar hoe zorg ik dat de kat niet meer terugkomt? Een kat een gewoonte afleren is moeilijk. Vooral als ik hem er nooit op betrap.
Ik heb al zitten denken aan een bewegingssensor die mij met een belletje waarschuwt en dat ik dan door aan een touw te trekken een emmer vol water kan laten omkiepen boven de bevuiler. Maar jemig wat een gedoe, enne dat is best wel schrikken voor zo'n beest. Best zielig. Maar ik heb af en toe steeds wredere gedachtes hierover...
Hier heb je een link (het heet tegenwoordige Capterine-pets).

http://www.capturine-pets.eu/

Gewoon verdunnen tot de opgegeven concentratie en spuiten op de plekken waar die kat sproeit....gewoon hardnekkig door blijven gaan en hopen dat die kat op een gegeven moment de moed opgeeft. Is altijd moelijk te zeggen of de kat ophoudt maar het helpt in ieder geval wel als je de plekken waar hij/zij het doet met dit middel stankvrij maakt....nu komt die kat zeker terug omdat hij de urine nog ruikt en de boel regelmatig wil verversen....is de ammoniaklucht(wat dus voor de stank zorgt) weg (want daar zorgt dit middel namelijk voor doordat er ammoniak afbrekende bacteriën inzitten) die daar voor zorgt dan is de kans groter dat de kat ook wegblijft.

Spuit trouwens ook even aan de binnenkant van de deur alle kiertjes en hoekjes om er zeker van te zijn dat je niets mist.
Optimist tot in de kist
pi_79914484
Wij hebben/hadden ook last van zo'n klojo toen heb ik een week lang elke dag peper gestrooid om en nabij onze voordeur en volgens mij heeft het wel redelijk geholpen!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 4 april 2010 @ 01:33:17 #7
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_79922850
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 15:06 schreef SashaGrooth het volgende:
[knip]

Er zijn apparaatjes hiervoor, effe linkje voor je zoeken.

Edit: http://www.zooplus.nl/sho(...)ik/afhoudspray/27378 die

[ Bericht 11% gewijzigd door Poeke op 04-04-2010 01:40:09 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 april 2010 @ 10:54:46 #8
163650 Greys
pi_79926684
Die Feliway spray die je gewoon bij elke dierenwinkel volgens mij kunt kopen, die helpt als je eigen kat in huis sproeit. Dan moet je de plekken waar hij dat doet insprayen en dan doen ze het vaak niet meer.
Zou dat ook niet gewoon helpen met de kat van een ander? Wat denken jullie?
quote:
Markeren met urine (sproeien)

Om sproeien terug te dringen of te voorkomen, dient u het schoonmaken van sproeiplekken met producten die ammoniak of bleekwater bevatten te vermijden. Katten zijn namelijk extreem gevoelig voor sterke geuren. Gebruik water, ontsmettingsalcohol of een geurloze oplossing om vuile oppervlakken te reinigen.

Plaats een Feliway® verdamper in de ruimte waar de kat heeft gesproeid. Als de kat in meerdere ruimtes sproeit kan het wenselijk zijn om een extra verdamper in één van de andere kamers te plaatsen.
Zorg ervoor dat de verdamper onafgebroken in het stopcontact blijft gedurende minimaal 4 weken. Plaats een navulling indien nodig.
De Feliway® spray kan worden gebruikt als een aanvulling op de verdamper om specifieke zones te behandelen waar de kat blijft sproeien.
Maak in deze gevallen de sproeiplekken schoon en laat ze drogen. Breng vervolgens dagelijks de spray aan, zowel op de sproeiplek als op opvallende objecten in de nabije omgeving.
Stop met de behandeling van deze plekken wanneer de kat het gebied markeert met zijn of haar gezichtsferomonen (de kat wrijft met de zijkant van de kop tegen het gebied).
Dan die verdamper niet doen omdat dat de galerij betreft, maar alleen die spray eens proberen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 4 april 2010 @ 11:01:08 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_79926818
En de buren er eens op aanspreken? Die kat komt waarschijnlijk van iemand van de galerij, dus die is ook verantwoordelijk voor het feit dat zijn kat jouw deur onderpist.

Natuurlijk hoeft dat niet uit te monden in een oorlog met de buren, maar misschien zijn ze bereid om mee te helpen om het op te lossen?

Verder bovengenoemde tips eens proberen?

Succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79942978
Zelfde probleem.....alleen weet ik de dader niet. Heb zelf een hond en schijnbaar ruiken die krengen die, want de andere deuren in mn portiekje/halletje laten ze met rust. En het stinkt zo verschrikkelijk, helemaal leuk is het als het onder de deur naar binnen loopt en dan lekker in de vloerbedekking in de hal trekt Stomme katten.
pi_79943022
Paar brokjes met rattengif.

Probleem opgelost
  zondag 4 april 2010 @ 19:58:32 #12
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_79943025
Ik heb exact het zelfde probleem, ook in een flat en ook al een hele winter niks en nu opeens is het bijna elke dag raak
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  zondag 4 april 2010 @ 20:21:04 #13
244933 trovey
Nachtoele
pi_79943878
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:58 schreef EauDeToilette het volgende:
Paar brokjes met rattengif.

Probleem opgelost
ONZIN is een deurtje verderop
Optimist tot in de kist
pi_81612920
Nog even een update: de kat(ten) komen bijna niet meer voor onze deur pissen. Een enkel keertje maar, en dan ga ik weer druk in de weer met een soppie met veel goedkope allesreiniger met citroengeur. Af en toe gooi ik ook gewoon wat water met een flinke scheut van die allesreiniger op de favoriete plekken van de kat en het helpt!! Ze komen steeds minder vaak!
Zo'n spray met bewegingssensor leek me ook wel wat, maar aangezien het op de galerij is denk ik niet dat we nog veel mensen over de vloer krijgen dan... haha. En wij hebben zelf dan ook steeds zo'n vreemd geurtje aan onze broekspijpen hangen
Voor de anderen met hetzelfde probleem: succes! Hou vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')