soulmatequote:Op vrijdag 2 april 2010 17:50 schreef cherrycoke het volgende:
Test je religiekennis
Je hebt 7 van de 11 vragen goed beantwoord. Had je meer dan 6,01 vragen goed? Dan weet je meer van het geloof dan de gemiddelde deelnemer.
Maar jij bent God?quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:50 schreef VaderVanJezus het volgende:
9 vragen goed en ik geloof niet eens
quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:50 schreef VaderVanJezus het volgende:
9 vragen goed en ik geloof niet eens
Heul niet christelijk.quote:Pasen betekent voor velen vrije dagen en familiebezoek. Maar Pasen is van oorsprong een Christelijk feest. Wat weet jij van Pasen en hoe goed is jouw religiekennis?
Meh, ok. Ik geloof niet, maar beetje kennis is nooit weg.quote:Test je religiekennis
Je hebt 5 van de 11 vragen goed beantwoord. Had je meer dan 6,01 vragen goed? Dan weet je meer van het geloof dan de gemiddelde deelnemer.
Vroeger ging bijbelkennis samen met beheersing van woord en geschriftquote:Vraag 3 van 11
* 3. Jezus werd gekruisigd op Golgota. Wat betekend Golgota? *
Inderdaad. Er is weinig Christelijks aan, aan de oorsprong van Pasen.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pasen#Ontstaansgeschiedenisquote:Pesach
De oorsprong van het christelijke paasfeest ligt in de joodse traditie. Het joodse Pesach (in de christelijke liturgie Pascha) is nauw verbonden met de uittocht uit Egypte, de Exodus. De viering en herdenking hiervan werd volgens het Bijbelboek Exodus de avond voor de uittocht ingesteld en is de eeuwen door in verschillende vormen bewaard gebleven. Inherent is het herdenken van de grote daden van God aan het volk Israël. Hierin ligt het idee van 'bevrijding' besloten. Dit geldt ook voor het christelijke paasfeest, zij het vanuit een andere invalshoek.
ja maar jij bent de duivels hoerquote:
Dat klopt, en daardoor weet ik dus ook dat Pasen van oorsprong niet een Christelijk feest is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |