En die zijn dan weer vrij prijzig, ik heb hier ook een 802.11 a liggen maar bijna geen enkele netwerkkaart ondersteund dat. Tenminste niet in "home" pc's.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:52 schreef chibibo het volgende:
......
Je moet dan natuurlijk wel een access point en netwerkkaart hebben die het ondersteunen.
Nee, niks in de buurt.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:39 schreef bakkiethee het volgende:
Router in de meterkast? Geen andere apparaten zoals telefoons en andere draadloze (bleutooth) meuk zoals muis inde buurt van de laptop? Al met draadje geprobeerd?
hang je pc dan direct achter de modem. kom je er snel genoeg achterquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:13 schreef Qwea het volgende:
Modem probleem leek mij ook. Maar ziggo zegt dat alles goed is
Andere DNS ingesteld?quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:13 schreef Qwea het volgende:
Modem probleem leek mij ook. Maar ziggo zegt dat alles goed is
Zodra het weer traag is ga ik dat ff doenquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:15 schreef wootahH het volgende:
[..]
hang je pc dan direct achter de modem. kom je er snel genoeg achter
Ja en nee.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Gebruik je p2p downloads op het moment dat het traag is?
Zet sowieso in de voorkeuren van transmission bij peers het maximum op 200. Als je je mac rechtstreeks met de kabel op het modem aansluit, blijft je snelheid dan wel stabiel?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja en nee.
Soms dan staat de transmission tracker aan idd... en dan knalt hij er soms uit of wordt traag. Maar ook als dat ding uit staat gebeurd het. Ding staat nu uit, en 10 min gelee was het weer raak.
Ik ben eigenlijk wel een beetje door mn scenario's heen aan het raken nu
Dat moet ik even gaan testen of dat stabiel blijft. Dat zal ik morgen eens doen.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zet sowieso in de voorkeuren van transmission bij peers het maximum op 200. Als je je mac rechtstreeks met de kabel op het modem aansluit, blijft je snelheid dan wel stabiel?
Stumbler support niet alle wireless chips. Maar goed, je had hetzelfde probleem toch als je bekabeld was verbonden? Lijkt me dus geen wifi probleem.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat moet ik even gaan testen of dat stabiel blijft. Dat zal ik morgen eens doen.
Ik heb net netstumbler gedownload want het stikt volgens mn lijstje in windows van de wireless netwerken... alleen nou miept stumbler "no wireless adapter found"
En rechtstreeks op je modem. Heb je het rechtstreeks op het modem ook, weet je in ieder geval 2 dingen zeker... Het ligt niet aan je router en niet aan wireless interferentiequote:Op woensdag 7 april 2010 22:22 schreef Qwea het volgende:
[quote]Op woensdag 7 april 2010 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Stumbler support niet alle wireless chips. Maar goed, je had hetzelfde probleem toch als je bekabeld was verbonden? Lijkt me dus geen wifi probleem.
[/quote
Stumbler ondersteund volgens google niet eens 7
En ja, dat heb ik 1x gehad met kabel. Ik zit nooit met kabel.
Ik ga alles morgen maar eens doortesten. Dus met kabel, zonder kabel, ect.
quote:Op woensdag 7 april 2010 22:38 schreef Qwea het volgende:
Ik zit ff te kijken in inssider.. maar de RSSI wordt best wel gedomineerd door 2 of 3 netwerken.
Die van ons zit bv op -60 terwijl er ook 1 is met -10
quote:RSSI or received signal strength indication can go from 0 to -100 (for Apple - other vendors can measure it differently).
Generally the lower (closer to -100) the better, and the closer to 0 the worse. Currently my iMac is 20 feet (line of sight) from my wireless base station and fluctuates between -57 and -58 and is connected at full speed. My laptop which I can roam around the house with never goes higher than -60 and never lower than -51.
En ik kwam een site tegen die precies andersom zeiquote:
Ik zit hier op 5Ghz op 10 meter ergens tussen de -55 en -60 bij een MCS index van 15 en transmissionrate van 300. Bij apple lijkt dus inderdaad hoe dichter bij de -100 hoe beter.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
En ik kwam een site tegen die precies andersom zeiik haat tegenstrijdigheden
Met 17 netwerken online zitten wij rond de 46
Dat komt omdat er geen afgesproken standaard is voor RSSI. Zoals in het door Swetsenegger geciteerde stukje stond, kunnen de berekening, eenheden en waarden hiervoor per leverancier verschillen.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:41 schreef Qwea het volgende:
En ik kwam een site tegen die precies andersom zeiik haat tegenstrijdigheden
Bekend probleem. Je modem/wireless router kan het aantal simultane connecties niet aan. Probeer dit lager te zetten in transmissionquote:Op donderdag 8 april 2010 10:32 schreef Qwea het volgende:
Wat me opvalt :
Zodra ik transmission aangooi (en ik ping vanaf mn laptop) wordt het antwoorden trager vanaf de router. En krijg ik een time out soms.
*transmission weer uitzet*
het antwoorden is over het algemeen 1ms met uitschieters van 174,102 en 89 ms e.d. Maar geen 700+ms meer en geen timeout.
edit : nu pingt ie weer met transmission aan, wel trage responsetijd 665,227,577, ect... maar vooralsnog nu geen time out
edit 2 :ik had niks moeten zeggen
Ik had een time out
Ik heb het ook gehad zonder transmission. Maar ik ga het ff doen nu.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:39 schreef Apebeer het volgende:
[..]
Bekend probleem. Je modem/wireless router kan het aantal simultane connecties niet aan. Probeer dit lager te zetten in transmission
Zou overigens betekenen dat als dit het probleem zou zijn, een betere router nemen het zou oplossen.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:39 schreef Apebeer het volgende:
[..]
Bekend probleem. Je modem/wireless router kan het aantal simultane connecties niet aan. Probeer dit lager te zetten in transmission
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |