Er is wel een mogelijkheid om zuurstof binnen te laten?quote:Op zondag 20 juni 2010 12:27 schreef Phoenix78 het volgende:
Onze baardagaam eitjes komen na 61 dagen eindelijk uit. Hier de 1e foto, een beetje wazig, want we doen doen de broedstoof nog even niet open, maar je kunt al wel de 1e baardagaam zien zitten. Hier is hij/zij dus echt net uit het ei en zit nog op te drogen.
[ link | afbeelding ]
Vergeet niet dat baardagamen ook uv-licht nodig hebben, ik denk dat je diertje dat nu niet heeft omdat je maar 1 lamp hebt. Het zijn ook dieren die in een warm klimaat leven.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:53 schreef Manchot het volgende:
Hoihoi,
ik ga zelf een groter terrarium bouwen voor mijn baardagaam. Ik heb zijn huidige huis ook gebouwd, dus ik weet wel hoe het ongeveer moet enzo. Maar hoe kun je een lamp erin bouwen? Gewoon een E27 fitting zeg maar. Nu hangt er een lamp boven ( clamp lamp, aan de vensterbank) maar dat kan in mijn nieuwe kamer niet meer. Iemand tips?
UV heeft ie wel, dat zit al in die lamp. Verder heb ik van die lampen nog een stuk of 20 in voorraad, dus dat komt opzich wel goed. Maar hoe maak je die UV TL-lamp er dan in? Zijn dat ook een soort fittingen? (linkje naar hoe dat eruit ziet?quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:46 schreef Teaniura het volgende:
[..]
Vergeet niet dat baardagamen ook uv-licht nodig hebben, ik denk dat je diertje dat nu niet heeft omdat je maar 1 lamp hebt. Het zijn ook dieren die in een warm klimaat leven.
Aan die E27 zou ik helemaal niet beginnen, gloeilampen zijn binnen enkele jaren niet meer te koop.
Ik maak meestal een koof in mijn terrarium, daar kun je spotjes inbouwen en aan de achterkant kun je een uv tl-lamp kwijt.
Warmtemat erin voor de temperatuur en dan ben je helemaal klaar.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:17 schreef Conekiller het volgende:
een TL fitting kan je gewoon bij de gamma halen, even goedkijken naar de maat en een behoorlijke voorsterter.
En gloeilampen gaan er mss uit. Maar een halogeenspot heb je ook voor die fittingen. geven betere warmte opbrengst ook
quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:29 schreef Teaniura het volgende:
Das gewoon een tl-amatuur dat je vastschroeft en waar vervolgens een uv tl-buis in komt.
[ [url=http://http://i302.photobucket.com/albums/nn86/puddingbuks/tlarmatuur.jpg]afbeelding[/url] ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |