abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 april 2010 @ 12:20:56 #51
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80220908
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:17 schreef rats het volgende:
Hier ook al mensen op houten geweest, grappig.
[..]

Heb je al ervaring met slangen? De boompython is namelijk een vrij moeilijk te houden soort (erg kwetsbaar etc.)

Kon me ook niet inhouden op de beurs, keken eigenlijk voor een regius morph, maar kwamen thuis met volwassen wildkleur vrouw (voor de kweek komend seizoen) en een tuinboa. Verder nog hoop spulletjes en voer wat we moesten hebben.
Ik heb me helemaal ingelezen en ik ben niet van plan over een nacht ijs te gaan wat het de boompython betreft Ik wil dan ook eerst ervaring opdoen met makkelijker te houden slangen
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_80229345
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb me helemaal ingelezen en ik ben niet van plan over een nacht ijs te gaan wat het de boompython betreft Ik wil dan ook eerst ervaring opdoen met makkelijker te houden slangen
Ervaring opdoen is altijd goed. En dagen als deze is het leuk om met ervaren mensen in contact te komen.
Vond het zelf wel weer jammer om mensen met chameleons op de schouder rond te zien lopen e.d. Laat die dieren lekker in een bakkie.
  maandag 12 april 2010 @ 18:27:38 #53
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80234711
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:56 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ervaring opdoen is altijd goed. En dagen als deze is het leuk om met ervaren mensen in contact te komen.
Vond het zelf wel weer jammer om mensen met chameleons op de schouder rond te zien lopen e.d. Laat die dieren lekker in een bakkie.
Gebeurde dat? Bah... Dat vind ik zo patserig. De arme diertjes.

Ik heb nog een gesprekje gehad met een verkoper die pertinent weigerde zijn dieren mee te geven aan mensen die zich niet in gelezen hebben en zo'n diertje op de pof kopen. Geweldige vent
pi_80235361
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:27 schreef Samzz het volgende:

[..]

Gebeurde dat? Bah... Dat vind ik zo patserig. De arme diertjes.

Ik heb nog een gesprekje gehad met een verkoper die pertinent weigerde zijn dieren mee te geven aan mensen die zich niet in gelezen hebben en zo'n diertje op de pof kopen. Geweldige vent
Dat gebeurd redelijk vaak, ook mensen die perse een slang om hun nek moeten hebben om te kijken hoe die staat alsof het een mode accessoire is. Kijk het is vet een wurgslang om je nek voor de 1e keer, maar na 1x had ik het wel gezien en gebruikte ik gewoon mijn handen om mijn dieren te handelen.
pi_80238768
Tijd voor weer een paar foto's, want al dat gepraat over beestjes is leuk, maar foto's zijn nog leuker !

Het terrarium van onze man, onze 1e zelf gebouwde grote bak:

Allemaal mooie gangetjes en holletjes voor de beestjes gemaakt:

Onze 2 volwassen dames die wel even mooi wilden poseren:

Volgende week dinsdag komt ons nieuwe terrarium, nog even geduld voor de foto's daarvan dus...
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
  Official ESF Kreviewer maandag 12 april 2010 @ 20:29:41 #56
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80239899
Tvp voor zometeen.
  maandag 12 april 2010 @ 20:48:54 #57
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80240703
Foto's van de beurs:

Ik met een rattenslang, die me wel erg leuk vond

Jonge Varanus niloticus, Nijlvaraan

Corallus caninus, Boomboa

Boa constrictor, Boa

Twee Python viridis

Python viridis

Chamaeleo calyptratus, Jemenkameleon

Furcifer pardalis, Panterkameleon

Idem

Pogona vitticeps, Baardagame
  Official ESF Kreviewer maandag 12 april 2010 @ 20:52:06 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80240829
Ja. Gave foto's. En dat onbewerkt, voor een amateur. .
pi_80243364
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is goed van je om je in te lezen. Probeer ook wat conmtact te krijgen met mensen die ze houden (bijvoorbeeld kwekers) om zo de praktijk te horen. Het zijn erg mooie slangen, zou ze zelf ook wel willen, maar vanwege de 'eisen' die ze stellen doe ik het niet. Gebeurd vrij vaak dat die slangen snel overlijden omdat mensen zich verkijken op de verzorging.

Ervaring opdoen met slangen die makkelijekr zijn, is niet zo heel moeilijk. Zijn veel soorten die niet zo lastig zijn om te houden. Wil je bij boombewoners zitten, probeer dan eens tuinboa's. Zijn vrij makkelijk te houden en karakters lijken op die van boompythons (happen graag naar je zodra je in de buurt komt). Verder rattenslangen, boa's, kousebandjes en regiussen (deze kunnen wat lastiger zijn met eten, maar zolang je niet snel in paniek raakt is het goed te doen), zijn slangen die vrij makkelijk te houden zijn.
pi_80243416
Leuke foto's Zag hoop mensen met een camera allerlei foto's schieten.
pi_80246241
Mensen die impulsaankopen doen zal je altijd hebben en het komt ook redelijk veel voor ben ik bang.
De dieren zijn erg mooi, interessant en vaak ook heel betaalbaar.
Ze zitten daar leuk in een bakje op een beurstafel en dit verhult de toewijding en investering die op de lange termijn nodig is om ze vitaal te houden.
Props voor de verkopers die een passie hebben voor de dieren die ze aanbieden en nog meer lof voor degene die het vertikt om zijn dieren mee te geven aan mensen die na doorvragen niet aan bepaalde soorten toe lijken te zijn.
Ik reken mijzelf hier net zo goed onder.
Als ik mijn portemonee trek om bijv. een Androctonus sp. mee te nemen en ik verkondig vervolgens nauwelijks kennis van schorpioenen te hebben dan hoop ik oprecht dat ik weggestuurd word.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vengerr op 12-04-2010 22:58:06 ]
pi_80249415
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef Vengerr het volgende:
Mensen die impulsaankopen doen zal je altijd hebben en het komt ook redelijk veel voor ben ik bang.
De dieren zijn erg mooi, interessant en vaak ook heel betaalbaar.
Ze zitten daar leuk in een bakje op een beurstafel en dit verhult de toewijding en investering die op de lange termijn nodig is om ze vitaal te houden.
Props voor de verkopers die een passie hebben voor de dieren die ze aanbieden en nog meer lof voor degene die het vertikt om zijn dieren mee te geven aan mensen die na doorvragen niet aan bepaalde soorten toe lijken te zijn.
Ik reken mijzelf hier net zo goed onder.
Als ik mijn portemonee trek om bijv. een Androctonus sp. mee te nemen en ik verkondig vervolgens nauwelijks kennis van schorpioenen te hebben dan hoop ik oprecht dat ik weggestuurd word.
Daar heb je zeker een goed punt ja. Er zijn zeker kwekers die zo handelen en reageren. Gelukkig ook maar. Deze dieren eisen toch wel iets meer kennis dan het houden van een hond of kat.
Helaas zijn er ook genoeg die maar al te blij zijn dat ze een dier verkopen...
Het is ook wat jij zegt, ze liggen daar in bakjes leuk te zijn... bedoel kijk eens naar de tijgerpythons en netpythons etc. die liggen daar als jong dier mooi te zijn in zo'n klein bakje en hoop mensen vergeten even hoe groot ze daadwerkelijk kunnen worden en hoe over het algemeen de karakters zijn.
Ik vind wel dat een verkoper inderdaad de koper op zijn minst zou moeten informeren erover en vragen of er ervaring is met de dieren.
Viel me op dat waar we onze tuinboa kochten, die man inderdaad vroeg of we wisten waar we aan begonnen en hoe ze zijn (we hebben er al 1 dus weten we het wel). Is de eerste keer trouwens dat ons dat gevraagd werden (heb nu 13 slangen in totaal, dus zegt wel wat).
Misschien inderdaad een punt om eens aan te kaarten bij mensen die stands op beurzen hebben. Beter teveel informatie geven of vragen aan iemand die er wel wat vanaf weet dan mensen die geen kennis hebben en het dier eronder gaat lijden.
pi_80253075
Tja.
Handelaren weten het vaak maar al te goed.
Een potentiële klant toont zich bereid om honderden euro's neer te leggen voor een slang en dan verdwijnen principes vaak als sneeuw voor de zon.
Het zijn van die dingen die niet zullen veranderen.
Gelukkig weet het gros van de mensen wel hun gezonde verstand te gebruiken.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 13 april 2010 @ 09:12:23 #64
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80253481
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:51 schreef rats het volgende:
Leuke foto's Zag hoop mensen met een camera allerlei foto's schieten.
Ja, vond ik ook. Wat wel grappig was, was dat de eigenaar van de slang waar Samzz mee op de foto staat een euro wilde voor de foto. Ik dacht dat hij een grapje maakte, maar dat was niet zo. Was voor z'n stiching om hongerige afrikaanse slangen waterputten te laten graven ofzoiets..

.
pi_80253954
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, vond ik ook. Wat wel grappig was, was dat de eigenaar van de slang waar Samzz mee op de foto staat een euro wilde voor de foto. Ik dacht dat hij een grapje maakte, maar dat was niet zo. Was voor z'n stiching om hongerige afrikaanse slangen waterputten te laten graven ofzoiets..

.
pi_80256677
quote:

[..]

.
Was het een hagenees of Rotterdammer? Die loopt ook altijd bij elke stand te schooien voor gratis zooi voor een of andere opvang.:')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 13 april 2010 @ 11:15:43 #67
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80256887
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:10 schreef Aneurism het volgende:
Was het een hagenees of Rotterdammer? Die loopt ook altijd bij elke stand te schooien voor gratis zooi voor een of andere opvang.:')
geen idee. Hij had grijs haar en een staart.
pi_80257117
Geen mega accent?
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:24:10 #69
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80257249
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:10 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Nee, deze man komt uit Emmen en heeft echt een reptielenopvang. The snakeman.

En dat euro voor een foto was een grapje, maar Krea nam het serieus
pi_80258077
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:20 schreef Aneurism het volgende:
Geen mega accent?
Lol jij bdoelt denk die belgische man van die baardagamen?
pi_80258148
quote:

[..]

.
Op zich best een idee... volgende keer zelf een stand organiseren, met paar leuke reptieltjes erop dat mensen ermee op de foto gaan (ok niet echt een erg origineel idee) en dan paar euro ervoor vragen (eigenlijk zoals bij die uilenstand, dat je voor 7,50 met een uil op de foto kon).
pi_80258222
Doet me er ineens aan denken... jaren geleden (10+) was ik eens op een dierenbeurs en daar kon dat dus inderdaad, kon je met een slang, spin of leguaan op de foto
  Official ESF Kreviewer dinsdag 13 april 2010 @ 11:54:58 #73
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80258446
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:24 schreef Samzz het volgende:
En dat euro voor een foto was een grapje, maar Krea nam het serieus
Hij zei het 3 keer. Dat het voor een goed doel was enzo. En dat er al meer mensen betaald hadden voor de foto's.
pi_80289052
Mijn nieuwe vampier krabben leven nog en mijn garnaaltjes hebben eitjes hangen.
pi_80289993
Als wij onze katten overleeft hebben dan komen deze schatten weer terug :

mooie beesten die je ook redelijk tam kan krijgen
Thank Drunk I'm a Goddess!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')