abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80276023
Fontys is wel oke maar de kwaliteit per opleiding verschilt nogal. Over het algemeen behoren de techniek opleiding van Fontys op het HBO wel tot de beste van NL als je de Keuzegids mag geloven.
pi_80276066
Ik heb ook communicatie gedaan. Ik doe nu administratieve banen waarvoor ze denken dat je "HBO niveau" nodig hebt. Geen kont aan, maar het betaalt als een tiet! En ik heb genoeg tijd om OP mijn werk te breien en te macramé-en en mn nageltjes te lakken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_80277917
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb ook communicatie gedaan. Ik doe nu administratieve banen waarvoor ze denken dat je "HBO niveau" nodig hebt. Geen kont aan, maar het betaalt als een tiet! En ik heb genoeg tijd om OP mijn werk te breien en te macramé-en en mn nageltjes te lakken.
pi_80287274
Ik wil dus wel iets gaan doen met mijn leven.

Waar ik me later mee bezig wil gaan houden (na mijn studie dus) is het onwaarschijnlijk slecht geregelde mbo. Er zijn nog zoveel scholen die gewoon niet lopen, opleidingen waar men zomaar iets doet en ik denk dat ik met de opleiding communicatie hier wel iets mee kan. Of is dat meer Personeel & Arbeid, pedagogiek of sociale studies?
Stop Bitching, Start a Revolution
pi_80287407
Heb je al gesprekken gehad met een studievoorlichter? Dus niet alleen zo'n test hè...
pi_80287571
Die heb ik dus geen op het mbo...

Maar bedankt voor de tip!
pi_80289194
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:06 schreef apeding het volgende:
Die heb ik dus geen op het mbo...

Maar bedankt voor de tip!
Ga je toch gewoon spreken met de decaan van de HBO instelling waar je wilt gaan studeren?
pi_80289286
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:45 schreef ReWout het volgende:

[..]

Ga je toch gewoon spreken met de decaan van de HBO instelling waar je wilt gaan studeren?
Dat dus....
pi_80289885
ga nu maar personeel en arbeid doen, kun je aan de slag als personeelsadviseur, verdien je 4000 euro per maand voor een beetje lulle en achterover leunen achter je bureau. Bazenbaan
  woensdag 14 april 2010 @ 13:51:57 #60
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_80303137
En ik zat nog te denken aan Communicatie. Echt een no-no dus. Zit een beetje tussen Information Management, International Business and Management Studies en Personeel & Arbeid... Benieuwd wat het beste betaalt Had nooit het idee dat iets met P&A goed betaalt? Information Management zal wel ergens bovenaan staan.
Geek is the new Chique
pi_80308822
Dus, zojuist contact gehad met fontys loopbaancentrum..

1e gesprek is vrijblijvend, daarna kan ik in aanmerking komen voor een 'traject' waarin wordt bekeken wat het beste past bij mij. kosten: 195 euro!

Gaat dan wel erg ver...
Ik snap dat zij ook betaald moeten worden, maar dit gaat mij wel erg ver..

Toch maar communicatie dan en hopen dat ik me er wel in kan vinden?
pi_80309317
  woensdag 14 april 2010 @ 20:05:49 #63
291167 OMGitsNoelle
pi_80317679
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:17 schreef apeding het volgende:

1e gesprek is vrijblijvend, daarna kan ik in aanmerking komen voor een 'traject' waarin wordt bekeken wat het beste past bij mij. kosten: 195 euro!

Gaat dan wel erg ver...

wens je veel geluk met je keuze. hoop dat je geluk hebt en wel aan een goede baan kan komen. mijn zus heeft ook Communicatie gestudeerd en heeft nu een hele goede baan bij het grootste hotel in Suriname. Is maar net geluk hebben ook, en je weet natuurlijk niet hoe de banenmarkt er over 4 jaar uitziet.
Geek is the new Chique
pi_80318654
quote:

Gaat dan wel erg ver...

Pfff bel gewoon zo'n studiebegeleider, opleidingsmanager weet ik veel van zo'n opleiding en vraag of je een dagje kun meelopen. Zorg dat je je vragenlijstje bij de hand hebt en kiezen maar. In zo'n traject krijg je van die vragen als:
Ik vind het leuk om keukenkastjes in elkaar te zetten ja/nee
Ik maak graag reageerbuisjes schoon ja/nee

Zou het zonde (van je geld) vinden als je nu zo'n traject ingaat terwijl je min of meer wel weet wat je wilt.
pi_80356293
Ja inderdaad.
Het is al wel duidelijk wat ik wil gaan doen, ik weet alleen niet of er straks wel voldoende werk in is te vinden.

Maar over 4 jaar zijn we waarschijnlijk al wel nog een crisis verder zie ik wel hoe het gaat. Ik heb in ieder geval mijn mbo ict diploma dan nog

Bedankt voor de tips in ieder geval!
pi_80356491
Ik wil je natuurlijk demotiveren enzo, maar HBO communicatie is een dikke vette pauper opleiding. Ik neem aan dat ik dit niet hoef te onderbouwen, dit valt onder algemene kennis. En de Fontys hogeschool is dan ook nog de meest inferieure onderwijsinstelling van Nederland. Succes
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_80367462
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:04 schreef Compatibel het volgende:
Ik wil je natuurlijk demotiveren enzo, maar HBO communicatie is een dikke vette pauper opleiding. Ik neem aan dat ik dit niet hoef te onderbouwen, dit valt onder algemene kennis. En de Fontys hogeschool is dan ook nog de meest inferieure onderwijsinstelling van Nederland. Succes
Tja, wat moet ik hier nu van denken..

Tuup, onderbouw het of zeg niks?
  vrijdag 16 april 2010 @ 00:04:24 #68
102387 FUFR
schwung!
pi_80368693
quote:

Gaat dan wel erg ver...

195 euro houdt je tegen echt wat te gaan leren ipv een studie waar je misschien geen werk in kan vinden?
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_80379389
Dat traject is voor mensen die niet weten wat ze willen, dat weet ik wel. Uiteindelijk kom ik dus met dat 200 euro traject op iets uit waar ik toch al achter was.

En om iets te gaan leren wat me niet leuk lijkt zie ik ook niet zitten.
En uiteindelijk moet je er toch geluk mee hebben, maar dat is met alles. Misschien met deze opleiding iets meer dan dat je hbo-ict gaat doen maar niet geschoten is altijd mis. Mijn huidige ict achtergrond op het mbo is denk ik ook geen verkeerde basis om te leggen en over 4 jaar zal alles wel weer anders zijn. Ik zie het wel, laat het gewoon op me af komen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:41:59 #70
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_80384982
waarom ga je geen ict op de fontys doen? is ook geen top of de bill opleiding maar je kan dan wel iets als je klaar bent.
pi_80385065
Is niet mijn ding.
Business + ICT lijkt me leuk maar dat kan ik absoluut niet. Is teveel bedrijfskunde en programmeren/databases en ik ben absoluut geen bèta. Lang leve ROC dat ik hier de ict opleiding haal op m'n sokken met 2 vingers in m'n neus, maar dat gaat me op hbo niet lukken
pi_80400075
tvp, ook enige interesse in dat pretpakket van de fontys
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 16 april 2010 @ 23:10:02 #73
36431 bleiblei
pi_80405237
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:44 schreef apeding het volgende:
Is niet mijn ding.
Business + ICT lijkt me leuk maar dat kan ik absoluut niet. Is teveel bedrijfskunde en programmeren/databases en ik ben absoluut geen bèta. Lang leve ROC dat ik hier de ict opleiding haal op m'n sokken met 2 vingers in m'n neus, maar dat gaat me op hbo niet lukken
Niet alle IT opleidingen op HBO zijn helaas Beta .
BI is bijv. weinig beta. Al lijkt het erop dat je daar al naar gekeken hebt.
Je komt dan in ieder geval wel in een hoek terecht waar je je geld mee kan verdienen.
Al die 4K verhalen over P&A is gewoon bullshit. Ook P&A is een overgewaardeerde opleiding waar je mazzel moet hebben dat je goed terecht komt. Net als communicatie. Als je wars bent van beta vakken kan je qua HBO denk ik het best in de hoek van HEAO gaan ipv. al die wazige kutstudies. Daar heb je echt geen hol aan HBO is koning leuke studies verzinnen. Kijk daar voor uit.

Is overigens geen Fontys issue .
  vrijdag 16 april 2010 @ 23:13:36 #74
36431 bleiblei
pi_80405400
Wat betreft de kwaliteit van opleidingen... Ik heb nog nooit gehoord van een fatsoenlijke opleiding.
Of het nu MBO, HBO of WO was en of het nu in Amsterdam, Almere, Delft, Rotterdam, Eindhoven, Arnhem of Sittard... Het is allemaal ruk .
  zondag 18 april 2010 @ 10:18:41 #75
291167 OMGitsNoelle
pi_80438925
Waarom ga je niet International Business and Management Studies doen op de Fontys, dan kan je tenminste nog makkelijk werk vinden.
Geek is the new Chique
  maandag 19 april 2010 @ 14:15:44 #76
244455 erwinski
Inspiratieloos
pi_80480774
Wat houdt dat dan precies in?
  woensdag 21 april 2010 @ 11:03:14 #77
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_80552502
Op Hogeschool van Amsterdam heb je MIC (Media Informatie en Communicatie) dat is een wat breder opleiding als je communicatie wilt doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')