abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2010 @ 17:38:06 #136
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_80011357
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:08 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ze weigeren mijne repararen, "omdat de fabrieksgarantie verlopen is". Oftewel: ik moet van hen 150 euro dokken. Lekker mee. De winkel wilde zelfs dat ik 200 euro ging dokken (kunnen ze winst maken zeker? )

Ze hebben wettelijk ongelijk, dus ik verzet me niet zomaar.
Wie heeft wettelijk ongelijk en waarmee?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_80011996
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:38 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Wie heeft wettelijk ongelijk en waarmee?
De winkelier heeft wettelijk ongelijk. Van een console mag verwacht worden dat deze 3 jaar werkt, dus heb ik als klant recht dat zij deze zonder kosten repareren. Als zij daar niet aan kunnen voldoen, dan heb ik recht op een nieuwe of het aankoopbedrag terug.
  dinsdag 6 april 2010 @ 17:56:48 #138
111656 Poit
12-08-12
pi_80012077
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

De winkelier heeft wettelijk ongelijk. Van een console mag verwacht worden dat deze 3 jaar werkt, dus heb ik als klant recht dat zij deze zonder kosten repareren. Als zij daar niet aan kunnen voldoen, dan heb ik recht op een nieuwe of het aankoopbedrag terug.
Waar haal je die 3 jaar vandaan?
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  dinsdag 6 april 2010 @ 17:58:50 #139
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_80012154
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

De winkelier heeft wettelijk ongelijk. Van een console mag verwacht worden dat deze 3 jaar werkt, dus heb ik als klant recht dat zij deze zonder kosten repareren. Als zij daar niet aan kunnen voldoen, dan heb ik recht op een nieuwe of het aankoopbedrag terug.
Nope. Zo werkt het niet.

Je hebt het over economische levensduur en dat is heel wat anders. Sowieso moet je werken met afschrijving over die jaren en krijg je niet de monteurskosten vergoed als je het zo wil gaan spelen.

Het zou een beetje vreemd zijn als een fanatieke gamer elke drie jaar gratis een nieuwe console zou krijgen, want dat is wat je nu wil zeggen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_80012733
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:58 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nope. Zo werkt het niet.

Je hebt het over economische levensduur en dat is heel wat anders. Sowieso moet je werken met afschrijving over die jaren en krijg je niet de monteurskosten vergoed als je het zo wil gaan spelen.

Het zou een beetje vreemd zijn als een fanatieke gamer elke drie jaar gratis een nieuwe console zou krijgen, want dat is wat je nu wil zeggen
Ik krijg geen gratis een nieuwe console. Ik wil dat mijne gerepareerd wordt, that's it. Zij leveren een product dat niet goed werkt, daar ben ik als consument wettelijk voor beschermd. Die 3 jaar heb ik van Radar en het is nog aan de lage kant zou ik bijna zeggen. Van een console mag je er vanuit gaan dat die in ieder geval 3 jaar werkt, je koopt geen console om hem na 2 jaar kapot te zien gaan. Wel heb je gelijk dat wellicht de personeelskosten van die reparatie in rekening gebracht kunnen worden, maar dat is echt geen 150 euro. Eerder 40 euro ofzo.
pi_80012762
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:08 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ze weigeren mijne repararen, "omdat de fabrieksgarantie verlopen is". Oftewel: ik moet van hen 150 euro dokken. Lekker mee. De winkel wilde zelfs dat ik 200 euro ging dokken (kunnen ze winst maken zeker? )

Ze hebben wettelijk ongelijk, dus ik verzet me niet zomaar.
Wat een bullshit. Ik kreeg die shit tot 2x toe gewoon gefixxed. Gewoon nog eens bellen imo.
pi_80012959
Het is zo'n geile console als hij werkt, maar oh zo breekbaar. Ik kijk soms met bewondering nog even naar mijn SNES. Die werkt al top sinds 1992.
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:22:06 #143
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_80013067
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:13 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik krijg geen gratis een nieuwe console. Ik wil dat mijne gerepareerd wordt, that's it. Zij leveren een product dat niet goed werkt, daar ben ik als consument wettelijk voor beschermd. Die 3 jaar heb ik van Radar en het is nog aan de lage kant zou ik bijna zeggen. Van een console mag je er vanuit gaan dat die in ieder geval 3 jaar werkt, je koopt geen console om hem na 2 jaar kapot te zien gaan. Wel heb je gelijk dat wellicht de personeelskosten van die reparatie in rekening gebracht kunnen worden, maar dat is echt geen 150 euro. Eerder 40 euro ofzo.
Een jaar zegt niets. Hoeveel uur staat je PS3 gemiddeld aan per week bijvoorbeeld? Als daar nou eens naar gekeken wordt.

In dure koffiezet automaten zit bijvoorbeeld een chip die het aantal gezette kopjes telt. Die hebben garantie tot bijvoorbeeld 10.000 kopjes.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Redactie Games dinsdag 6 april 2010 @ 18:27:26 #144
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_80013250




Maar tegelijkertijd ook, wat een kutspel
.....Kennedy
pi_80014198
Deze brief van TROS Radar geeft aan wat ik bedoel:

1http://www.trosradar.nl/index.php?id=voorbeeldbrief&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=30
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:56:01 #146
111656 Poit
12-08-12
pi_80014327
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:13 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik krijg geen gratis een nieuwe console. Ik wil dat mijne gerepareerd wordt, that's it. Zij leveren een product dat niet goed werkt, daar ben ik als consument wettelijk voor beschermd. Die 3 jaar heb ik van Radar en het is nog aan de lage kant zou ik bijna zeggen. Van een console mag je er vanuit gaan dat die in ieder geval 3 jaar werkt, je koopt geen console om hem na 2 jaar kapot te zien gaan. Wel heb je gelijk dat wellicht de personeelskosten van die reparatie in rekening gebracht kunnen worden, maar dat is echt geen 150 euro. Eerder 40 euro ofzo.
Ik weet dat radar het toen soort van voor elkaar had gekregen om de standaard 1 jaar garantie op te rekken naar 2 jaar ivm europese regelgeving.
En het blijft een lastig iets, in je gelijk staan is niet hetzelfde als je gelijk krijgen. Helaas.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:01:38 #147
111656 Poit
12-08-12
pi_80014544
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Deze brief van TROS Radar geeft aan wat ik bedoel:
[ code verwijderd ]
dat is wel een brief naar je winkel he, niet naar Sony.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_80014585
Voor de helft van het geld ben je m een paar dagen kwijt en krijg je je eigen PS3 gerepareerd terug
PSN id: NL_SToRM
pi_80015296
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:01 schreef Poit het volgende:

[..]

dat is wel een brief naar je winkel he, niet naar Sony.
Ja, die stuur ik ook naar de winkel als zij er niet met mij uit willen komen.
pi_80015334
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:02 schreef SToRM81 het volgende:
Voor de helft van het geld ben je m een paar dagen kwijt en krijg je je eigen PS3 gerepareerd terug
Zit hier ook aan te denken ja. Die 150 euro ga ik sowieso betalen, dan dit maar. Waar heb jij dat laten doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')