Wie heeft wettelijk ongelijk en waarmee?quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:08 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ze weigeren mijne repararen, "omdat de fabrieksgarantie verlopen is". Oftewel: ik moet van hen 150 euro dokken. Lekker mee. De winkel wilde zelfs dat ik 200 euro ging dokken (kunnen ze winst maken zeker?)
Ze hebben wettelijk ongelijk, dus ik verzet me niet zomaar.
De winkelier heeft wettelijk ongelijk. Van een console mag verwacht worden dat deze 3 jaar werkt, dus heb ik als klant recht dat zij deze zonder kosten repareren. Als zij daar niet aan kunnen voldoen, dan heb ik recht op een nieuwe of het aankoopbedrag terug.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wie heeft wettelijk ongelijk en waarmee?
Waar haal je die 3 jaar vandaan?quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
De winkelier heeft wettelijk ongelijk. Van een console mag verwacht worden dat deze 3 jaar werkt, dus heb ik als klant recht dat zij deze zonder kosten repareren. Als zij daar niet aan kunnen voldoen, dan heb ik recht op een nieuwe of het aankoopbedrag terug.
Nope. Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
De winkelier heeft wettelijk ongelijk. Van een console mag verwacht worden dat deze 3 jaar werkt, dus heb ik als klant recht dat zij deze zonder kosten repareren. Als zij daar niet aan kunnen voldoen, dan heb ik recht op een nieuwe of het aankoopbedrag terug.
Ik krijg geen gratis een nieuwe console. Ik wil dat mijne gerepareerd wordt, that's it. Zij leveren een product dat niet goed werkt, daar ben ik als consument wettelijk voor beschermd. Die 3 jaar heb ik van Radar en het is nog aan de lage kant zou ik bijna zeggen. Van een console mag je er vanuit gaan dat die in ieder geval 3 jaar werkt, je koopt geen console om hem na 2 jaar kapot te zien gaan. Wel heb je gelijk dat wellicht de personeelskosten van die reparatie in rekening gebracht kunnen worden, maar dat is echt geen 150 euro. Eerder 40 euro ofzo.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nope. Zo werkt het niet.
Je hebt het over economische levensduur en dat is heel wat anders. Sowieso moet je werken met afschrijving over die jaren en krijg je niet de monteurskosten vergoed als je het zo wil gaan spelen.
Het zou een beetje vreemd zijn als een fanatieke gamer elke drie jaar gratis een nieuwe console zou krijgen, want dat is wat je nu wil zeggen
Wat een bullshit. Ik kreeg die shit tot 2x toe gewoon gefixxed. Gewoon nog eens bellen imo.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:08 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ze weigeren mijne repararen, "omdat de fabrieksgarantie verlopen is". Oftewel: ik moet van hen 150 euro dokken. Lekker mee. De winkel wilde zelfs dat ik 200 euro ging dokken (kunnen ze winst maken zeker?)
Ze hebben wettelijk ongelijk, dus ik verzet me niet zomaar.
Een jaar zegt niets. Hoeveel uur staat je PS3 gemiddeld aan per week bijvoorbeeld? Als daar nou eens naar gekeken wordt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:13 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik krijg geen gratis een nieuwe console. Ik wil dat mijne gerepareerd wordt, that's it. Zij leveren een product dat niet goed werkt, daar ben ik als consument wettelijk voor beschermd. Die 3 jaar heb ik van Radar en het is nog aan de lage kant zou ik bijna zeggen. Van een console mag je er vanuit gaan dat die in ieder geval 3 jaar werkt, je koopt geen console om hem na 2 jaar kapot te zien gaan. Wel heb je gelijk dat wellicht de personeelskosten van die reparatie in rekening gebracht kunnen worden, maar dat is echt geen 150 euro. Eerder 40 euro ofzo.
1 |
Ik weet dat radar het toen soort van voor elkaar had gekregen om de standaard 1 jaar garantie op te rekken naar 2 jaar ivm europese regelgeving.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:13 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik krijg geen gratis een nieuwe console. Ik wil dat mijne gerepareerd wordt, that's it. Zij leveren een product dat niet goed werkt, daar ben ik als consument wettelijk voor beschermd. Die 3 jaar heb ik van Radar en het is nog aan de lage kant zou ik bijna zeggen. Van een console mag je er vanuit gaan dat die in ieder geval 3 jaar werkt, je koopt geen console om hem na 2 jaar kapot te zien gaan. Wel heb je gelijk dat wellicht de personeelskosten van die reparatie in rekening gebracht kunnen worden, maar dat is echt geen 150 euro. Eerder 40 euro ofzo.
dat is wel een brief naar je winkel he, niet naar Sony.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Deze brief van TROS Radar geeft aan wat ik bedoel:
[ code verwijderd ]
Ja, die stuur ik ook naar de winkel als zij er niet met mij uit willen komen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:01 schreef Poit het volgende:
[..]
dat is wel een brief naar je winkel he, niet naar Sony.
Zit hier ook aan te denken ja. Die 150 euro ga ik sowieso betalen, dan dit maar. Waar heb jij dat laten doen?quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:02 schreef SToRM81 het volgende:
Voor de helft van het geld ben je m een paar dagen kwijt en krijg je je eigen PS3 gerepareerd terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |