abonnement Unibet Coolblue
pi_79816752
quote:
Op donderdag 1 april 2010 01:33 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dan zaten jullie nu nog vast in de middeleeuwen. Hoe hadden jullie anders het rijk willen besturen? Wat was er dan wel niet terechtgekomen van de Turkse poëzie die nergens was geweest zonder de Perzische invloeden? Wat was er overgebleven van de architectuur in Turkije? Hoe hadden de Europeanen hun kennis dan weer terugkregen en verbeterd zien worden? Nee, de wereld zonder Perzen is als een lamp zonder olie.

We hadden jullie Turken nog in de buurt van Mongolie moeten houden.
Maar jullie waren een zwak volk militair gezien. Het is goed dat jullie onder de hoede zijn genomen van Turken zodat jullie je wetenschappelijke vordering hebben kunnen uitvoeren. Het ene helpt het andere.

Aan het eind van de dag werkten ze allebei voor de Islam en daar gaat het om. Persen+Turken+Islam = Ultimate sensation.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 1 april 2010 @ 01:56:30 #27
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79816854
quote:
Op donderdag 1 april 2010 01:45 schreef Burakius het volgende:

[..]

Maar jullie waren een zwak volk militair gezien. Het is goed dat jullie onder de hoede zijn genomen van Turken zodat jullie je wetenschappelijke vordering hebben kunnen uitvoeren. Het ene helpt het andere.
Niet waar. Wij hebben ongeveer 1000 jaar lang vanaf 550 v.C. tot 650 n.C. - met een tussenpoos ten tijde van Alexander - bijna de gehele Midden-Oosten en daarbuiten onder controle gehad. We hebben enkel veldslagen van de Grieken verloren, maar de Romeinen veelvuldig verslagen zoals bij de slag van Carrhae waar tienduizend Parthen 40.000 Romeinen versloegen. De Romeinen waren daarna zo angstig geworden dat ze een poos lang de Parthen niet meer durfden aan te vallen. De Parthische schot is in de gehele wereld bekend net zoals de Sassanidische ruiters.
quote:
De ridderschap kon opkomen dankzij enkele vernieuwingen in de wapentechniek, die vermoedelijk in het Parthische of Sassanidische Perzië voor het eerst met elkaar werden gecombineerd: stijgbeugel en grotere, sterkere paardenrassen (de maliënkolder wordt hier ook genoemd, ook al bestaat deze al vanaf de 4e eeuw v.Chr.). Een dergelijke cavalerie had een enorm militair overwicht op de licht bewapende en/of slecht gedisciplineerde infanterie. Het Byzantijnse Rijk nam in de 6e eeuw van de Perzen het gebruik van deze gepantserde ruiters (catafracti) over, waarna deze strijdwijze zich spoedig ook naar West-Europa verspreidde.
Ook de Cataphract is een Perzisch uitvinding:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cataphract



Een historicus over de sterkte van de Perzische militairen. Zo concludeert hij dat de Perzen de enige waren die in de geschiedenis qua militaire sterkte zij aan zij met de Romeinen stonden:
quote:
We moderns, with China and India in our thoughts, are apt to speak scornfully of the fighting ability of Asian races. So it is well to understand what these Persians did. No one has ever questioned the prowess of the Roman legions. Only one people ever met them on equal terms in open fight. These were the Persians. They first challenged Rome in the very height of her power; and throughout four centuries the greatest forces the mistress of the world could gather were repeatedly and vainly hurled against Persia. Not one Persian army was destroyed; not one Persian king was led captive in a Roman triumph. Battles were won as often by one nation as by the other; but Rome suffered the great disasters of which we have told; and Rome paid Persia large sums of money for peace so often that the Roman populace complained bitterly, declaring they were become mere tributaries of Persia.
Feit is dat geen één volk ter wereld meer dan duizend jaar lang een gebied kan overheersen. Ons hoogtepunt was ver voordat de Turken kwamen. Net zoals de hoogtepunt van de Turken ook een paar eeuwen duurde. Beschavingen komen en gaan, alleen het verschil is dat wij de binnenvallende volkeren zogezegd ''perzificeerden''. De Perzische invloeden op de Turkse volkeren is groter geweest dan andersom het geval was.

[ Bericht 0% gewijzigd door AryaMehr op 01-04-2010 02:03:26 ]
pi_79816938
Gozer dat zal allemaal wel zo zijn. Maar wij Turken hebben constant geregeerd. Niet alleen in Azie, maar ook in Afrika en Europa. De Turco-Mongolen ben ik niet eens over begonnen. Iedereen weet wel wie Dhengiz Khan is. Wie de Hunnen zijn. De Perzen, ach die waren een beetje vervelend. Ze kwamen niet ver en eigenlijk waren ze zwak.

Kijk het feit dat wij jullie Perzen constant onder de duim hebben gehouden spreekt al boekdelen. Zelfs Ismail I is gewoon een Turk.

Niets meer dan lof voor wetenschap, zij het dat dit Perzisch is of iets anders. Voor Moslims maakt het niet uit wie wetenschap maakt, als het maar wetenschap is. Perzen waren op de juiste plek op de juiste tijd voor wetenschappelijke bevordering.


Overigens is de Perzische invloed niet zo groot als jij die wilt doen lijken. Perzisch beslaat slechts een paar procent van het hedendaagse Turks. In de Osmaanse tijd waren er veel meer leenwoorden vanuit het Perzisch. Overigens wil ik je erop wijzen dat nog altijd de gehanteerde staatstaal Turks was die door de Osmanen is gehanteerd. De drie belangrijkste talen voor Moslims zijn dan ook gewoon:

Arabisch
Perzisch
Turks


Maar waarom maak je je nou zorgen joh. Ik zeg toch: Wij Turken hebben er voor gezorgd dat de omstandigheden perfect waren voor wetenschappelijke bevordering. Iedereen doet zijn eigen deel.

Overigens zie ik niet veel Perzen tippen aan het niveau van Mimar Sinan qua wiskunde. Deze is volgens sommige bronnen Griek trouwens.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 1 april 2010 @ 02:11:36 #29
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79816985
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:06 schreef Burakius het volgende:
Gozer dat zal allemaal wel zo zijn. Maar wij Turken hebben constant geregeerd. Niet alleen in Azie, maar ook in Afrika en Europa. De Turco-Mongolen ben ik niet eens over begonnen. Iedereen weet wel wie Dhengiz Khan is. Wie de Hunnen zijn. De Perzen, ach die waren een beetje vervelend. Ze kwamen niet ver en eigenlijk waren ze zwak.

Kijk het feit dat wij jullie Perzen constant onder de duim hebben gehouden spreekt al boekdelen. Zelfs Ismail I is gewoon een Turk.
Constant geregeerd? Waar dan? Tot ongeveer in de 8de n.C. had niemand nog van de Turken gehoord? De Iraanse volkeren domineerden voor bijna 2000 jaar lang de steppen van Centraal-Azië:



Jullie Turken hebben wellicht fysiek over ons geheerst, maar wij geestelijk op jullie. Jij mag mij uitleggen welk element het meest effectief is. Feit is dat aan de hoogtepunt van de Turken ook een eind kwam toen zij in de 19de eeuw in Europa bekend stonden als 'de zieke man van Europa' en de Russen jullie veelvuldig hadden verslagen. Zoals eerder gezegd: aan elke hoogtepunt komt een einde. Wij hebben over grote volkeren geheerst, zoals een aantal volkeren dat over ons hebben gedaan. Daar is niets voor om je te schamen. Wij staan in ieder geval nog bekend om ons intellectuele nalatenschap, de Turken dan? Dat dacht ik al.
pi_79816993
Oja Turken hebben anders mooi Mortieren uitgevonden (wikipedia zal je nooit zeggen dat dit het geval is).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 1 april 2010 @ 02:15:06 #31
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79817024
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:06 schreef Burakius het volgende:
Overigens zie ik niet veel Perzen tippen aan het niveau van Mimar Sinan qua wiskunde. Deze is volgens sommige bronnen Griek trouwens.
Hij was Grieks of Armeens, in ieder geval geen Turk. Maar goed, Khwarizmi, Khayyam, Biruni en Banu Musa stonden ver boven het niveau van Sinan.
pi_79817028
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:11 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Constant geregeerd? Waar dan? Tot ongeveer in de 8de n.C. had niemand nog van de Turken gehoord? De Iraanse volkeren domineerden voor bijna 2000 jaar lang de steppen van Centraal-Azië:

[ afbeelding ]

Jullie Turken hebben wellicht fysiek over ons geheerst, maar wij geestelijk op jullie. Jij mag mij uitleggen welk element het meest effectief is. Feit is dat aan de hoogtepunt van de Turken ook een eind kwam toen zij inde 19de eeuw in Europa bekend stonden als 'de zieke man van Europa' en de Russen jullie veelvuldig hadden verslagen. Zoals eerder gezegd: aan elke hoogtepunt komt een einde. Wij hebben over grote volkeren geheerst, zoals een aantal volkeren dat over ons hebben gedaan. Daar is niets voor om je te schamen. Wij staan in ieder geval nog bekend om ons intellectuele nalatenschap, de Turken dan? Dat dacht ik al.
Fysiek inderdaad ja. Dat we Perzische vrouwen veelvuldig hebben bevrucht. Je wou zeggen?
Verder waren er allang al Turkse volkeren in Europa. Ik verwijs je naar Wiki. Ik zou niet zo trots zijn op 2000 jaar lang regeren over steppen.

Als het er op aankomt dan bukt de Pers voor de Turk en omgekeerd is het nooit gebeurt. De grootste koningen hebben gebukt voor Turken.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_79817032
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Hij was Grieks of Armeens, in ieder geval geen Turk. Maar goed, Khwarizmi, Khayyam, Biruni en Banu Musa stonden ver boven het niveau van Sinan.
Niggah please. Wiskundig gezien ownt Sinan ieder die je opnoemt. Overigens mooi staaltje "VerTurkenisering" die wij hebben gehad op dit gedeelte van de wereld.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 1 april 2010 @ 02:16:50 #34
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79817042
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:15 schreef Burakius het volgende:

[..]

Niggah please. Wiskundig gezien ownt Sinan ieder die je opnoemt. Overigens mooi staaltje "VerTurkenisering" die wij hebben gehad op dit gedeelte van de wereld.
Een grap bedoel je? Khwarizmi alleen ownt al Sinan ver.
pi_79817052
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:16 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Een grap bedoel je? Khwarizmi alleen ownt al Sinan ver.
Heb je enig idee wat voor ziekelijke briljante wiskunde Sinan tot zijn beschikking had. Anyways. Dit is too much troll dude het is al kwart over 2. Ik ga slapen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 1 april 2010 @ 02:18:25 #36
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79817053
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:15 schreef Burakius het volgende:

[..]

Fysiek inderdaad ja. Dat we Perzische vrouwen veelvuldig hebben bevrucht. Je wou zeggen?
Verder waren er allang al Turkse volkeren in Europa. Ik verwijs je naar Wiki. Ik zou niet zo trots zijn op 2000 jaar lang regeren over steppen.

Als het er op aankomt dan bukt de Pers voor de Turk en omgekeerd is het nooit gebeurt. De grootste koningen hebben gebukt voor Turken.
Niet alleen over de steppen, ook over bijna de gehele Midden-Oosten, delen van Griekenland en zelfs tot in India. Ons nalatenschap qua cultuur is ver groter geweest dan de Turkse nalatenschap. Vraag elke historicus maar welke van de twee volkeren op zijn hoogtepunt het 'grootst' was.
pi_79817058
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:18 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Niet alleen over de steppen, ook over bijna de gehele Midden-Oosten, delen van Griekenland en zelfs tot in India. Ons nalatenschap qua cultuur is ver groter geweest dan de Turkse nalatenschap. Vraag elke historicus maar welke van de twee volkeren op zijn hoogtepunt het 'grootst' was.
Buk voor mijn voeten Pers. Het is niet iets wat je niet gewend bent. Lik mijn Turkse voeten. Ik denk tevens dat de Turco-Mongolen rijken VER VER boven een Perzische hoogtepunt waren! Kwa omgang, maar ook kwa vernuft! De ongelooflijke organisatie die de Osmanen hadden, waar de laatste druif nog precies berekend werd voor het leger etc. Zoiets heeft het Perzische rijk van Xerxes en andere jostis nooit gekend.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 1 april 2010 @ 02:19:37 #38
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79817063
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat voor ziekelijke briljante wiskunde Sinan tot zijn beschikking had. Anyways. Dit is too much troll dude het is al kwart over 2. Ik ga slapen.
Welke wiskunde? Sinan staat helemaal niet bekend om zijn wiskunde.
  donderdag 1 april 2010 @ 02:20:21 #39
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79817071
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Buk voor mijn voeten Pers. Het is niet iets wat je niet gewend bent. Lik mijn Turkse voeten.
Grappenmaker. Vraag de pseudo-Turken in Iran maar wie voor wie bukt.
pi_79817078
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Welke wiskunde? Sinan staat helemaal niet bekend om zijn wiskunde.
Sinan is helemaal niet bekend in het Westen. Maakt hem niet minder briljant.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_79817081
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:20 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Grappenmaker. Vraag de pseudo-Turken in Iran maar wie voor wie bukt.
Het zit vast in je genen. Doe wat je al honderden jaren moet doen voor de Turk , jij kleine Pers.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_79817082
Dit was grappig. Het is te laat Mehr
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 1 april 2010 @ 02:22:55 #43
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79817091
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:21 schreef Burakius het volgende:
Dit was grappig. Het is te laat Mehr
Hehe, tot de volgende keer dan maar weer.
  donderdag 1 april 2010 @ 16:03:09 #44
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_79834063
pfff...wat een gare dag, maaaaaaaar daar tegenover LANG WEEKEND!!!
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  donderdag 1 april 2010 @ 16:09:54 #45
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_79834307
Ow bijna vergeten en dit natuurlijk



Weekend kan niet meer stuk
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_79840837
Ik ben een pure Turk.
  donderdag 1 april 2010 @ 21:10:40 #47
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_79846133
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:04 schreef Bilmiyorem het volgende:

hoi schat
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  donderdag 1 april 2010 @ 22:09:07 #48
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_79848751
I'm back in Rotterdam!
Feyenoord Rotterdam
pi_79849026
Back in... black?
Cool story, Hansel.
  donderdag 1 april 2010 @ 22:15:35 #50
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_79849047
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:15 schreef wikwakka2 het volgende:
Back in... black?
dc/ac
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')