abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:58:40 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_79779750
quote:
Witte aardbei smaakt naar ananas
Uitgegeven: 31 maart 2010 09:45
Laatst gewijzigd: 31 maart 2010 09:49
AMSTERDAM – In Groot-Brittanniė is een nieuwe vrucht gelanceerd, de pineberry. De naam is een samentrekking van de Engelse woorden voor aardbei en ananas en dat dekt de lading uitstekend: het betreft een aardbei die naar ananas smaakt.

De kleine witte vruchtjes behoren tot de ‘gewone’ aardbeifamilie, ondanks de wat albinoachtige uitstraling en het feit dat de pineberry naar ananas smaakt.

Van origine komen de vruchten in het wild voor in Zuid-Amerika, maar Nederlandse telers zouden ze recentelijk zijn gaan verbouwen in de kassen.

Nicki Baggott, inkoper voor een online supermarkt, heeft de pineberries inmiddels opgenomen in het assortiment. “Ze zullen klanten de kans geven een nieuwe fruitsoort aan hun dieet toe te voegen en met hun opvallende uiterlijk zullen ze een leuke draai geven aan desserts”, aldus de fruitliefhebster tegenover de Britse Express.

Markt

De pineberries zijn iets kleiner dan reguliere aardbeien. Ze zijn aanvankelijk groen, maar worden witter naarmate ze rijper worden. Wanneer de zaadjes van deze aardbei dieprood gekleurd zijn, is de fruitsoort klaar om gegeten te worden.

Ondanks dat de aardbeiensoort in Nederland verbouwd wordt, zijn ze vooralsnog enkel in Groot-Brittanniė te koop. Wanneer ze op de Nederlandse markt aangeboden zullen worden, is onduidelijk.
Klinkt wel als een lekkere vrucht Alleen absurd natuurlijk dat ze hier gekweekt worden, maar niet verkrijgbaar zijn
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_79779782
Fotooooooooooooo van het vruchtje?
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:00:40 #3
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_79779821
pics?
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:00:46 #4
167923 appelsjap
All the above
pi_79779825
pics or it didnt happen
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:01:35 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_79779860
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_79779869
Het komt misschien door het tijdsverschil, maar dit riekt naar een iets te vroege 1 april grap..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_79779932
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:01 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
het zal mij benieuwen
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:04:15 #8
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_79779955
indd, 31 maart!!
pi_79780022
Wel erg toevallig: wiet, Nederland, alleen hier gekweekt, 1 april, etc
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:07:53 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_79780097
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:05 schreef Kabolter het volgende:
Wel erg toevallig: wiet, Nederland, alleen hier gekweekt, 1 april, etc
Ik zat al te googlen voor plaatjes van de vrucht, kreeg je alleen gare wietplanten
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:08:14 #11
167923 appelsjap
All the above
pi_79780108
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:07 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ik zat al te googlen voor plaatjes van de vrucht, kreeg je alleen gare wietplanten
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_79780133
Illuminated, Subtle & Aware
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:10:47 #13
3185 Adelante
To let it go now
pi_79780204
Pineberries and cream? The new summer fruit which looks like a white strawberry... but tastes like a pineapple

By James Tozer
Last updated at 1:01 AM on 31st March 2010

Seeing their juicy red flesh in the shops is a sign that summer is on its way.

But this year your strawberries could be as white as the cream poured over them, after a new variety went on sale today.

The pineberry is said to combine the shape and texture of a strawberry with a flavour and smell closer to that of a pineapple.

Pineberries

Tasty? Pineberries may look like a blanched version of the strawberry but they taste very different

Grown in glasshouses, pineberries start off green, gradually turning paler as they ripen.

When the fruit is sweet and juicy enough to eat, the flesh is almost totally white but studded with red seeds - the reverse of the usual variety.

Discovered wild in South America and rescued from extinction by Dutch farmers, they can now be bought in Waitrose.

They are smaller than most commercially grown strawberries, measuring between 15 and 23mm across - slightly less than an inch.

According to Waitrose, they can be used as an alternative to their red counterparts in a range of recipes and desserts.

Pineberries will be on sale for fiveweeks. A 125g punnet will cost £2.99 until April 13 and then sell for £3.99.

They join other unusual recently introduced fruits such as the strasberry, which looks like a cross between a strawberry and a raspberry.

Grown in glasshouses, the pineberry - as they have been dubbed for the British market - starts off green, gradually turning paler as it ripens.

When it is sweet and juicy enough to eat, the flesh is almost completely white but studded with red seeds.

Waitrose fruit buyer Nicki Baggott said: 'Pineberries offer our customers the chance to add a new fruit into their diet, and the berry's bright appearance can add an unusual decoration to sweet dishes.

'As the summer unfolds we won't be surprised to hear that our customers are inviting their friends over for pineberry pavlovas or punch, or serving them up with yoghurt for a lighter alternative.'

All commercially grown strawberries originate from an 18th century European cross between wild varieties from North and South America which achieved the sought-after combination of sweet taste and large, juicy berries.

They quickly took over from the tiny, tart-tasting fruits now known as alpine strawberries which have been grown and enjoyed in European since before Roman times.
pi_79780220
En dat komt in de natuur voor? Ik dacht het niet. En een ananas smaak, zomaar spontaan in een vrucht die familie is van de aardbei. Sommige 1 april grappen liggen wel heel erg sterk voor de hand.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_79780298
Ik dacht pas aan een 1 april-grap nadat men er over begon hierzo
pi_79781183
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:58 schreef Adelante het volgende:

[..]

Klinkt wel als een lekkere vrucht Alleen absurd natuurlijk dat ze hier gekweekt worden, maar niet verkrijgbaar zijn
CTRL-F 1 april leert mij dat ik dat niet meer hoef te posten.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:52:27 #17
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_79781794
Maar is dan wel een leuke grap
Ik kiek het nog even aan
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_79782510
Heb je er ookal aan gedacht dat het morgen 1 april is ofzo?
Bij ons zouden er regenboogtomaten zijn, die op 31 maart klaar voor de oogst waren en de volgende dag verkocht werden. 100en trapten erin. ><

HAHA zelfs de krantenfoto is terug te vinden
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:14:41 #19
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_79782722
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:08 schreef _Loki het volgende:
Bij ons zouden er regenboogtomaten zijn, die op 31 maart klaar voor de oogst waren en de volgende dag verkocht werden. 100en trapten erin. ><

[ afbeelding ]

Ja duh!
Dat maakt het zo listig van een 1 april grap.. gaat altijd wel iets tevoren in, althans je moet al ongeveer begin maart voor de gemiddelde grap op je hoede zijn
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_79783061
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:08 schreef _Loki het volgende:

[ afbeelding ]

Wat is er raar aan gekleurde tomaten? Wilde tomaten zijn heerlijk, en in geel, paars, groen, rood, oranje, ... te krijgen. Gestreept, egaal, ...

Dat deze gele tomaat dat niet van zichzelf is, is wel duidelijk ja. Edit: onderstaande 2 plaatjes zijn dus wel echt.

[ Bericht 1% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 31-03-2010 12:34:26 ]
pi_79783085
Smaken trouwens vaak een stuk beter dan de tomaat zoals we die hier tegenwoordig durven te eten.
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:29:10 #22
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79783287
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:14 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Ja duh!
Dat maakt het zo listig van een 1 april grap.. gaat altijd wel iets tevoren in, althans je moet al ongeveer begin maart voor de gemiddelde grap op je hoede zijn
Nou, meestal staat er wel iets in als 'vanaf morgen te koop' of zo. Het idee is tenslotte dat iedereen morgen in de winkel naar die vruchten gaan vragen. Als ze dat vandaag al doen schiet het niet op natuurlijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_79783563
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wat is er raar aan gekleurde tomaten? Wilde tomaten zijn heerlijk, en in geel, paars, groen, rood, oranje, ... te krijgen. Gestreept, egaal, ...

Dat deze gele tomaat dat niet van zichzelf is, is wel duidelijk ja. Edit: onderstaande 2 plaatjes zijn dus wel echt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Maar toch niet allemaal aan 1 tros of wel
pi_79783597
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:01 schreef fruityloop het volgende:
Het komt misschien door het tijdsverschil, maar dit riekt naar een iets te vroege 1 april grap..
Dat dus.
pi_79783632
Deze grap is trouwens jaren geleden al eens uitgehaald door het jeugdjournaal *dacht ik).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')