quote:Onderzeer haalt zeemonster van 3 km diepte
Een duikboot die de mysterieuze dieptes van de oceaanbodem afspeurt, heeft een enorm zeemonster naar boven gehaald. Het 1 meter lange dier lijkt op een schaaldier, maar dan wel veel forser gebouwd dan de bekende soorten.
De onderzoekers vonden het wezen dat ze hadden bovengehaald zo bizar dat ze de lezers van de netwerksite Reddit om hulp vroegen. "Het beest dat we onlangs werd gevangen is bijna een meter lang van kop tot staart en eheft heel grote ogen", verduidelijkt een diepzee-expert. "Het werd gevonden het zo'n 3.000 meter diepte."
Koude
Het blijkt om een 'Bathynomus giganteus' te gaan, een soort 'afvalopruimer' van de zeebodem die zich voedt met dode walvissen, vis en inktvis. De enorme omvang van het dier wordt toegeschreven aan de extreem koude temperaturen op de bodem van de oceaan, waartegen het zeemonster zich moet wapenen.
Op het laatste plaatje zie je rechts de achterkant. Op het eerste plaatje zie je diezelfde achterkant aan de linkerkant.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:02 schreef Disana het volgende:
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht: 1 april. Ik vind het vreemd dat ze het beest naar boven halen en het beest op het laatste plaatje ziet er heel anders uit dan dat andere.
Ik denk naar dode walvissen, vis en inktvisquote:
Want rundvlees smaakt naar gras?quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:11 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Ik denk naar dode walvissen, vis en inktvis
Ah ja.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Op het laatste plaatje zie je rechts de achterkant. Op het eerste plaatje zie je diezelfde achterkant aan de linkerkant.
Hij zal juist zo'n grote ogen hebben om met het kleine beetje licht dat er daar nog is toch nog iets te kunnen waarnemen. Komen enorm veel bizarre beesten voor in de diepzee die grote ogen hebben of iets met licht doen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:20 schreef Schunckelstar het volgende:
ik vraag me af waarom ie zo'n grote ogen heeft op 3 Km diepte, dacht dat daar helemaal geen licht meer kwam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |