Is niet vast te stellen. Uitzendbureaus en detacheringsbureaus werken met een bepaalde minimum marge maar alles erboven is mogelijk. Dat zijn afspraken tussen het bureau en het bedrijf waar jij werkt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:50 schreef mighty_myte het volgende:
TT zegt het al, mijn vraag is:
Hoeveel betaalt een bedrijf aan een detacheringsbureau voor een werknemer (ik dus)?
Stel ik verdien 2000 bruto, betaalt de opdrachtgever dan 5000 voor me?
Tvp denk dat het ook wel verschilt in welke buissnes je zit..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:50 schreef mighty_myte het volgende:
Hoeveel betaalt een bedrijf aan een detacheringsbureau voor een werknemer (ik dus)?
Zoiets moet je ook regelen via je het bedrijf waarvoor je werkt. Die stellen dan een verhoging in en het detacheringbureau verwerkt die opdracht gewoon.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef mighty_myte het volgende:
Hoeveel kosten heeft een detacheringsbureau dan op een werknemer? Dat kan toch nooit heel veel zijn?
Het gaat er eigenlijk om dat ik salarisverhoging wil, maar de detacheerder steeds zegt dat het ligt aan hoeveel de opdrachtgever aan hen wil betalen. Ik vind dat onzin, want hoeveel het detacheringsbureau krijgt van mijn opdrachtgever is totaal niet mijn zaak.
Toch werkt het wel zo. Het bureau gaat echt niet onder zijn marge zitten om jou een salarisverhoging te geven. En de kosten waar je het over hebt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef mighty_myte het volgende:
Hoeveel kosten heeft een detacheringsbureau dan op een werknemer? Dat kan toch nooit heel veel zijn?
Het gaat er eigenlijk om dat ik salarisverhoging wil, maar de detacheerder steeds zegt dat het ligt aan hoeveel de opdrachtgever aan hen wil betalen. Ik vind dat onzin, want hoeveel het detacheringsbureau krijgt van mijn opdrachtgever is totaal niet mijn zaak.
Flexibiliteit he?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:04 schreef Socios het volgende:
Sick hoor die factors. Waarom niet gewoon rechtstreeks in dienst nemen dan? Voor zowel werknemer als werkgever beter.
Omdat je als bedrijf zijnde een uitzendkracht de volgende dag buiten kan trappen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:04 schreef Socios het volgende:
Sick hoor die factors. Waarom niet gewoon rechtstreeks in dienst nemen dan? Voor zowel werknemer als werkgever beter.
Ik ben freelancer in de IT. De meeste uurtarieven liggen daar zo op de 75 tot 100 euro per uur.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:50 schreef mighty_myte het volgende:
Klopt, maar ik ben de dupe.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:07 schreef znarch het volgende:
[..]
Omdat je als bedrijf zijnde een uitzendkracht de volgende dag buiten kan trappen.
Ook scheelt het dat je geen administratie hoeft te voeren en verzekeringen ed.
Vage toko. Gemiddels kost een junior 55 euro per uur en vanaf daar kan het alleen maar omhoog. Ik heb het nu wel over ontwikkelaars. Ik weet dat systeembeheerders er wat slechter vanaf komen. Maar bijvoorbeeld Oracle DBA komt er weer stuk beter vanaf.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:12 schreef EINZ het volgende:
De cijfers die een ICT detacheerder hanteerde voor haar personeel waren iets van 32,- voor helpdeskpersoneel en 45,- voor iets beter gekwalificeerd personeel. Tarieven van pakkembeet 50,- per uur zijn heel gewoon, dus 400,- per dag = 8668,- per maand. Excl. B.T.W.
Tja, jouw manager moet ook eten
Werkgeverslasten zijn anders ook niet misselijk. Jij 'kost' je werkgever niet alleen je bruto salaris.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef mighty_myte het volgende:
Op zich is het natuurlijk tussen jou en je werkgever te regelen wat je zou moeten verdienen obv kunnen, echter is je 'marktprijs' wel van belang. Als je werkgever je uit de markt prijst qua salaris dan schiet je er uiteindelijk ook niets mee op. Eind van het liedje kan dan zijn dat je geen opdrachten meer krijgt en op de bank belandt. Wat voor branche zit je en hoeveel ervaring heb je? Ik zou eens een online salaris check doen of een W&S bureay de vraag stellen wat voor jou een gangbaar salaris zou moeten zijn.quote:Het gaat er eigenlijk om dat ik salarisverhoging wil, maar de detacheerder steeds zegt dat het ligt aan hoeveel de opdrachtgever aan hen wil betalen. Ik vind dat onzin, want hoeveel het detacheringsbureau krijgt van mijn opdrachtgever is totaal niet mijn zaak.
Kan zijn, maar zoals de TS terecht stelt is het zo dat salarisverhoging vaak niet zozeer een kwestie is van wat de opdrachtgever wil betalen, maar van wat het bureau eraan wil overhouden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:02 schreef znarch het volgende:
[..]
Toch werkt het wel zo. Het bureau gaat echt niet onder zijn marge zitten om jou een salarisverhoging te geven. En de kosten waar je het over hebt?
Het bureau heeft sowieso overhead, verzekeringen ed.
Waar ze overigens wel sociale lasten van moeten betalen en uiteraard wat overhead. De winst is de echt geen 100% op een werknemer, anders werd het aanzienlijk aantrekkelijker om mensen zelf in dienst te nemen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:52 schreef znarch het volgende:
Pak minimaal factor 2 als je echt een idee wilt hebben.
Ik dacht dat het over gedetacheerde mensen ging, mensen die sowieso maar een zekere periode blijven.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:18 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Waar ze overigens wel sociale lasten van moeten betalen en uiteraard wat overhead. De winst is de echt geen 100% op een werknemer, anders werd het aanzienlijk aantrekkelijker om mensen zelf in dienst te nemen.
Ja, inderdaad. Ik zit met uitzendkrachten in mijn kop. Excuses.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:21 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ik dacht dat het over gedetacheerde mensen ging, mensen die sowieso maar een zekere periode blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |