Dit soort problemen heb ik ook wel eens gehad.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:11 schreef Rejected het volgende:
Ik heb ook een vraag:
Ik heb de volgende data: Dataset
Is het mogelijk om deze data mooi in excel te krijgen?
Tekst naar kolommen werkt niet helemaal naar wens om de volgende redenen:
-Als ik meerdere rijen tegelijk selecteer krijg ik maar een paar kolommen en de laatste kolom bevat nog heel veel niet gescheiden data.
-Soms is er geen data voor een bepaalde datum, in plaats van 'overslaan' vult excel de kolom met de data van de volgende kolom.
Voorbeeld:
[a b c d]
[12 leeg 4]
wordt:
[a][b][c][d]
[1][2][4][leeg]
Hopelijk kan iemand mij verder helpen, bedankt alvast!
Dank je! Ik ga het zo even proberen.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dit soort problemen heb ik ook wel eens gehad.
Maak eerst een print van de pdf
Dan: het hele bestand copy-pasten in excel.
Via tekst naar kolommen
(Met als scheidingsteken de spatie)
Dan zitten sommige getallen te veel naar links.
Door telkens een andere kolom als volgorde-sleutel te gebruiken, kun je de delen die niet goed zijn isoleren en met invoegen en cellen naar rechts verplaatsen het pdf-bestand in excel-krijgen.
Het is wel een handwerk cq
Om de oorspronkelijke volgorde veilig te stellen moet je wellicht eerst een A-kolom invoegen die je vult met 1,2,3,4 etc.
Het is misschien moeilijk uitleggen, maar ik heb vaker dit soort problemen gehad. Een andere oplossing is er volgens mij niet te vinden.
Gewoon direct uit de pdf dus zodat alles in 1 kolom komt?quote:Dan: het hele bestand copy-pasten in excel.
printen is gewoon een hard copy printen (via de printer) lekker ouderwets.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:12 schreef Rejected het volgende:
Wat bedoel je eigenlijk precies met een print maken van de PDF? Geen print screen denk ik?
En met
[..]
Gewoon direct uit de pdf dus zodat alles in 1 kolom komt?
Gebruik som.alsquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:02 schreef Puckzzz het volgende:
Eens kijken of ik uitgelegd kan krijgen wat ik wil vragen
Excel 2003 (geloof ik)
Ik heb een sheet met alle lopende projecten waar nog geen uitslag van bekend is. Deze zijn opgedeeld in verschillende stadia (offerte uitgebracht, initieel contact etc. ) er hangen de volgende cijfers aan elk project:
winst - kosten - marge (in %)
Helemaal onderaan de lijst telt hij de som van elke kolom op (winst - kost - marge) maar dat is een totaalsom.
Kan ik die regel dusdanig aanpassen dat als ik filter op 1 stadium (bijvoorbeeld Offerte uitgebracht) hij alleen die regels bij elkaar optelt?
Of een andere optie zou misschien zijn dat ik bovenaan de sheet een cel maak met daarin de totaalsom van de bedragen die achter de cel Offerte uitgebracht staan. Dus iets met =gelijk aan 'offerte uitgebracht'
Is dit een beetje duidelijk zo?
Naast de vast werkende oplossing van T_R kan je ook met subtotaal werken, als je dan autofilter doet dan telt die alleen het eruitgefilterde op.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:02 schreef Puckzzz het volgende:
Eens kijken of ik uitgelegd kan krijgen wat ik wil vragen
Excel 2003 (geloof ik)
alleen nu heb ik nog een stukje formule nodig (wat ik misschien 16x moet toevoegen hierboven) wat zegt dat: wanneer er niks in Start H9/G9 staat dat de formule ook 0 punten geeftquote:=ALS(Start!G9=Mike!G9;ALS(EN(Start!H9=Mike!H9);10;0))+ALS(Start!G9>Start!H9;ALS(EN(Start!H9<>Mike!H9)*EN(Mike!G9>Mike!H9)*EN(Start!G9=Mike!G9);7;0))+ALS(Start!H9>Start!G9;ALS(EN(Start!G9<>Mike!G9)*EN(Mike!H9>Mike!G9)*EN(Start!H9=Mike!H9);7;0))+ALS(Start!G9>Start!H9;ALS(EN(Mike!G9>Mike!H9)*EN(Mike!G9<>Start!G9)*EN(Mike!H9=Start!H9);7;0))+ALS(Start!H9>Start!G9;ALS(EN(Mike!H9>Mike!G9)*EN(Mike!H9<>Start!H9)*EN(Mike!G9=Start!G9);7;0))+ALS(Start!G9>Start!H9;ALS(EN(Mike!G9>Mike!H9)*EN(Mike!G9<>Start!G9)*EN(Mike!H9<>Start!H9);5;0))+ALS(Start!G9<Start!H9;ALS(EN(Mike!G9<Mike!H9)*EN(Mike!G9<>Start!G9)*EN(Mike!H9<>Start!H9);5;0))+ALS(Start!G9=Start!H9;ALS(EN(Mike!G9=Mike!H9;Start!G9<>Mike!G9);5;0))+ALS(Start!G9>Start!H9;ALS(EN(Mike!G9<Mike!H9)*EN(Start!H9=Mike!H9);2;0))+ALS(Start!G9<Start!H9;ALS(EN(Mike!G9>Mike!H9)*EN(Start!G9=Mike!G9);2;0))+ALS(Start!G9=Start!H9;ALS(EN(Mike!G9<>Mike!H9)*EN(Start!H9=Mike!H9);2;0))+ALS(Start!G9=Start!H9;ALS(EN(Mike!G9<>Mike!H9)*EN(Start!G9=Mike!G9);2;0))+ALS(Start!G9>Start!H9;ALS(EN(Mike!G9=Mike!H9)*EN(Start!H9=Mike!H9);2;0))+ALS(Start!G9<Start!H9;ALS(EN(Mike!G9=Mike!H9)*EN(Start!H9=Mike!H9);2;0))+ALS(Start!G9>Start!H9;ALS(EN(Mike!G9=Mike!H9)*EN(Start!G9=Mike!G9);2;0))+ALS(Start!G9<Start!H9;ALS(EN(Mike!G9=Mike!H9)*EN(Start!G9=Mike!G9);2;0))
Kan je je sheet uploaden?quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:42 schreef icebeer het volgende:
weer een kleine vraag
ik heb nu deze leuke formule om de punten te geven per formulier
(misschien issi wel heel omslachtig en niet juist gebruik van *EN en haakjes, maar hij werkt!)
[..]
alleen nu heb ik nog een stukje formule nodig (wat ik misschien 16x moet toevoegen hierboven) wat zegt dat: wanneer er niks in Start H9/G9 staat dat de formule ook 0 punten geeft
want nu herkent ie 'geen waarde' als 0 en als je dan als uitslag 0-0 hebt dan krijg je al 10 punten
Ik gok zelfs op 16xquote:
statische gegevens?quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:57 schreef qu63 het volgende:
Voor het verwerken van statische gegevens MOET ik van mn opleiding SPSS gebruiken. Ik werk alleen liever met Excel (logisch)
Wat zijn nou de dingen die SPSS wel kan en Excel niet?
Of minder drinken, meer concentreren etcquote:Op woensdag 5 mei 2010 16:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
statische gegevens?
Kun je ipv een SPSS-cursus niet een cursus Nederlands volgen?
Zet in H1 t/m H5: a,b,c,d,e (dus in H1 komt a, in H2 komt b...)quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:52 schreef Rejected het volgende:
Statisch
Ik heb wéér een vraagje.
[ afbeelding ]
Ik heb de data in de vorm van het linkergedeelte en de bedoeling is dat ik data in de rechtervorm krijg, dus onder elkaar.
In werkelijkheid zijn het cijfers zonder logische volgorde, dus sorteren via de normale manier gaat volgens mij niet lukken. Verder zijn het in totaal 1581 rijen, dus elke keer knippen en plakken met transponeren wordt een beetje veel werk.
Bedankt alvast
Maar het moet in de volgende form:quote:12345
678910
11...15
16...20
De cijfers zijn maar een voorbeeld, dus sorteren gaat niet. Maar ik denk dat ik het met een macro moet doen, ik ga even uitzoeken hoe dat ook alweer moet.quote:1
2
etc
20
Volgens mij moet ie wel werken. (Ik heb mijn vorige bijdrage iets verduidelijkt!)quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:33 schreef Rejected het volgende:
Bedankt voor je idee, het werkt alleen niet helemaal.
Volgens mij is het ook niet helemaal duidelijk, ik heb hetgeen wat links staat:
[..]
Maar het moet in de volgende form:
[..]
De cijfers zijn maar een voorbeeld, dus sorteren gaat niet. Maar ik denk dat ik het met een macro moet doen, ik ga even uitzoeken hoe dat ook alweer moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |