ik ben van mening dat de schuld van de rellen vaak ligt bij de M.E. zelf. Ik kijk na elke wedstrijd op diverse fan sites waar foto's en filmpjes worden geplaats. Maar ook van vrienden die zijn gaan kijken hoor ik vaak verhalen die beginnen bij het optreden van de M.E. Zo neem ik nu ff als voorbeeld de supporters die afgelopen zondag bij het kampioensschap van Ajax feest vierden op het Leidsche Plein. Alles zag er goed uit, na het bekijken van foto's en filmpjes zie ik dat er een lekkere feest is. Er wordt gezongen, gedronken met z'n allen, fakkels ontstoken, kortom het was er echt gezellig. Maar dan komt de M.E. om de hoek kijken en begint het plein schoon te vegen. Weg met het feest dus en daar worden de supporters boos om en er staan onenigheden. En zo is dit niet alleen bij Ajax zoals in het voorbeeld maar ook bij anderer clubs.
Mijn punt is dus dat de rellen beginnen als de M.E. gewapend met knupppels, honden, waterkannonen, traangas enz. temidden de feestende massa komt.
Kijk es bijvoorbeeld naar dit filmpje: http://home.wanadoo.nl/~afs-5/utrecht/Mov00036.mpg
je ziet dat de ME er blindelings op los slaat. En de media blaast dit alles weer op door te zeggen dat de supporters begonnen met rellen en dat de ME moest komen. Zo zag ik ook net op het nieuws een hond die een jongen beet had. De jongen deed rustig en mocht gaan. Vervolgens laat een andere agent een andere hond weer los op diezelfde jongen.
Ik ben niet voor al die rellen en vind het soms ook goed dat de ME ingrijpt maar ik wil alleen kwijt dat de ME te vaak te hardnekkig optreed en soms tegen de onschuldigen die er vaak zonder iets te weten tussen rondlopen.
De supporter die vaak wedstrijden bezoekt die zal meteen begrijpen wat ik bedoel.
Wat is jullie mening hierover ?
tegenstelling:
Naar de Politie (= ook ME) dient men ten alle tijden te luisteren en hun bevelen op te volgen zonder enige vorm van discussie.
Zodra de politie de absolute macht kwijt is gaat dit land naar de klote. De ME handelt bij dit soort situaties uit ervaring. (vraag: hoe komen ze aan die ervaring?)
quote:nix, het is gewoon iets algemeens over het optreden van de ME
Wat heeft dit filmpje in godensnaam met de rellen op het Leidsche Plein te maken?
quote:Dat denk ik ook.
Op maandag 13 mei 2002 22:24 schreef speknek het volgende:
Nee dus, de ME grijpt in als het uit de hand dreigt te lopen. Wellicht doen ze het heel af en toe te vroeg, maar dit is nooit een reden om dan maar te gaan rellen.
Maar daarnaast hoorden die supporters helemaal niet op het leidse plein te zijn. Dus wat deden ze daar dan ![]()
Er was gevraagd of iedereen naar de parkeerplaats wilde komen en dat is dus niet gebeurd.
Erg zwak van die supporters.
Ze denken dat het voetbal om hun draaid.
Soms zal de ME wel te hard optreden en op plekken waar het misschien niet nodig is maar het blijft een feit dat bepaalde supportersgroepen denken dat ze het helemaal zijn en zo maar kunnen doen wat ze willen.
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 13-05-2002 22:30]
En ik was erbij op het Leidse ik mocht zelfs een waterkanon ontvangen van die mietjes van de ME.
En voor al die andere die altijd alles volgen via RTL5 , shut the fuck up!
quote:dat is toch ook ?
Op maandag 13 mei 2002 22:28 schreef Komakie het volgende:[..]
Ze denken dat het voetbal om hun draaid.
Geen supporters geen geld geen voetbal
toch ?
quote:Ohw, ik meende te hebben gelezen dat je in een vlaag van sensatiezucht op de ME was afgrend, of heb ik het nu mis ?
Op maandag 13 mei 2002 22:28 schreef Armageddon het volgende:
Topic opener AMEN!En ik was erbij op het Leidse ik mocht zelfs een waterkanon ontvangen van die mietjes van de ME.
En voor al die andere die altijd alles volgen via RTL5 , shut the fuck up!
quote:geen supporters, geen rellen, geen grote politie macht nodig, geen kapotte stad, meer agenten ergens anders, te vrede burger, meer advertentie-inkomsten op tv => meer geld.
![]()
Zo kan ik ook redeneren.
quote:Nou neej hoor. Ik heb het over de supporters die daar staan en in het stadion zitten. Een gedeelte daarvan hoort daar helemaal niet thuis. Omdat ze gewoon niet komen voor het voetbal maar gewoon om te kloten.
Op maandag 13 mei 2002 22:29 schreef SqueaK het volgende:[..]
dat is toch ook ?
toch ?
Als iedereen thuis voor de tv zou zitten zou het een stuk rustiger zijn. Het voetbal zou ook zijn charme verliezen maar het is echt niet zo dat de supporters voor het binnenkomende geld zorgen hoor.
Tenminste ze zorgen maar voor een heel klein gedeelte.
Maar ze zouden ook kunnen besparen op beveiligingen ed.
quote:Je kijkt zeker altijd RTL5 of niet? Het woord sensatie heb je mij niet horen zeggen.
Op maandag 13 mei 2002 22:30 schreef gelly het volgende:[..]
Ohw, ik meende te hebben gelezen dat je in een vlaag van sensatiezucht op de ME was afgrend, of heb ik het nu mis ?
quote:En wat was het eerste wat je zag als je van de ArenA naar het parkeerterrein liep??? 1X raden
Op maandag 13 mei 2002 22:28 schreef Komakie het volgende:[..]
Dat denk ik ook.
Maar daarnaast hoorden die supporters helemaal niet op het leidse plein te zijn. Dus wat deden ze daar dan
Er was gevraagd of iedereen naar de parkeerplaats wilde komen en dat is dus niet gebeurd.
Erg zwak van die supporters.Ze denken dat het voetbal om hun draaid.
Soms zal de ME wel te hard optreden en op plekken waar het misschien niet nodig is maar het blijft een feit dat bepaalde supportersgroepen denken dat ze het helemaal zijn en zo maar kunnen doen wat ze willen.
quote:Kun je dan gewoon niet beter je verstand gebruiken en weg gaan van de plaats van de rellen, of vond je het stiekum leuk ? De ME zou niks hoeven doen als mensen gewoon zouden luisteren en niet de opstandige puber zouden moeten spelen.
Op maandag 13 mei 2002 22:36 schreef Armageddon het volgende:[..]
Je kijkt zeker altijd RTL5 of niet? Het woord sensatie heb je mij niet horen zeggen.
En dan maar zeuren over onveiligheid en intolerantie in de nederlandse samenleving, kijk eerst eens in de spiegel.
quote:ik neem aan dat zij dit niet uit hun duim zuigen
Omdat er in eerste instantie weinig gebeurde kon de politie -tot haar spijt- nog niet ingrijpen, dat gebeurde pas toen enkele baldadige fans het bordes van de schouwburg beklommen en daar met 'kampioensschalen' stonden te vieren. Dit was voor de aanwezige ME aanleiding om keihard in te grijpen. Paarden en traangas werd gebruikt om de menigte uit elkaar te drijven. Wij hoorden zelfs dat er een traangasgranaat in een café werd gegooid!! Een volslagen belachelijke maatregel, die alle perken te buiten gaat enniets meer met orderhandhaving te maken heeft.
De politie verklaarde naderhand dat ze ingrepen omdat er vernielingen werden verricht , maar dat is een drogreden om het eigen straatje schoon te vegen: ze zochten gewoon een aanleiding om het feestje te verstoren.
[Dit bericht is gewijzigd door SqueaK op 13-05-2002 22:41]
quote:Psies en wat moesten die klote calimero's daar? shoot me!
Op maandag 13 mei 2002 22:39 schreef Gravedigger het volgende:[..]
En wat was het eerste wat je zag als je van de ArenA naar het parkeerterrein liep??? 1X raden
quote:Het feestje verzieken zoals wel vaker
Op maandag 13 mei 2002 22:40 schreef Armageddon het volgende:[..]
Psies en wat moesten die klote calimero's daar? shoot me!
quote:Misschien staan die mensen daar hun vrije zondag op te geven omdat er in het verleden en in het heden nogal wat rotzooi met ajax en andere supporters is geweest ? Gokje hoor.
quote:mag ik 1 reden voor deze actie?
ze zochten gewoon een aanleiding om het feestje te verstoren.
Laat me raden:
Er zitten Feyenoorders bij de amsterdamse wouten!!
quote:Dat bedoel ik. Een blind paard kan daar geen kwaad doen, maar ze stonden heel uitdagend op die dijk daar.
quote:Jongen ik was daar gewoon een heel erg leuk feestje aan het vieren en er was NIETS maar dan ook NIETS aan de hand. Waarom zou het idee dan bij mij opkomen om daar weg te gaan?
Op maandag 13 mei 2002 22:39 schreef gelly het volgende:[..]
Kun je dan gewoon niet beter je verstand gebruiken en weg gaan van de plaats van de rellen, of vond je het stiekum leuk ? De ME zou niks hoeven doen als mensen gewoon zouden luisteren en niet de opstandige puber zouden moeten spelen.
En dan maar zeuren over onveiligheid en intolerantie in de nederlandse samenleving, kijk eerst eens in de spiegel.
Ga jij ook van een feestje weg waar je het naar je zin hebt?
Nee he? Dat dacht ik ook niet!
En als je ME je dan in 1 keer zo van het plein af begint te vegen dan ga jij zeggen van OW sorry hoor ik zal gelijk mijn biezen pakken en hier vandaan vertrekken ow meneer de politie mijnheer.
Dan wordt je toch helemaal gek of niet?
Laten we wel wezen hoor ik wist dat het feest op P2 was maar daar had ik geen zin in gewoon en ik denk ik ga gewoon lekker een biertje drinken op het Leidse wat ook heel erg goed mogelijk was. Dus ik zocht helemaal geen rellen op en dan schijnt het dat de ME heeft opgeroepen dat iedereen zich moest verwijderen van het Leidse, nou dat hoor je dus echt niet als je tussen een zooi kroegen staat met de muziek op 10.
quote:Wil je nu gewoon je kop houden want ik ben je echt beu. Je lult maar wat raak. Degene die zijn vrije zondag altijd opgaf ben ik die in een winkel werkte. Die ME geeft hun vrije zondag op om mensen LEGAAL in elkaar te slaan
Op maandag 13 mei 2002 22:41 schreef gelly het volgende:[..]
Misschien staan die mensen daar hun vrije zondag op te geven omdat er in het verleden en in het heden nogal wat rotzooi met ajax en andere supporters is geweest ? Gokje hoor.
quote:Kijk, jij weet het......
En als je ME je dan in 1 keer zo van het plein af begint te vegen dan ga jij zeggen van OW sorry hoor ik zal gelijk mijn biezen pakken en hier vandaan vertrekken ow meneer de politie mijnheer.Dan wordt je toch helemaal gek of niet?
En dan de mensen die er nix van af weten worden weer op een foute manier op de hoogte gesteld door de media waardoor heel Nederland steeds negatiever begint te kijken tegen de supporters wat dus vaak ten onrechte is
quote:
Op maandag 13 mei 2002 22:47 schreef SqueaK het volgende:[..]
Kijk, jij weet het......
En dan de mensen die er nix van af weten worden weer op een foute manier op de hoogte gesteld door de media waardoor heel Nederland steeds negatiever begint te kijken tegen de supporters wat dus vaak ten onrechte is
quote:Wat maakt mij het uit dat je me beu bent, ik geef gewoon mijn mening. Wat wil je eigenlijk, helemaal geen ME bij wedstrijden ? Ik liever ook niet, helaas kan het niet anders.
Op maandag 13 mei 2002 22:46 schreef Armageddon het volgende:[..]
Wil je nu gewoon je kop houden want ik ben je echt beu. Je lult maar wat raak. Degene die zijn vrije zondag altijd opgaf ben ik die in een winkel werkte. Die ME geeft hun vrije zondag op om mensen LEGAAL in elkaar te slaan
quote:Dat werd dus omgeroepen op de hoek van de Marnixstraat waar ik net uit de tram stapte. dat gebeurde zo zacht dat ik het amper kon horen. Laat staan als je midden op het plein stond bij de Leidsestraat.
Op maandag 13 mei 2002 22:44 schreef Armageddon het volgende:[..]
Jongen ik was daar gewoon een heel erg leuk feestje aan het vieren en er was NIETS maar dan ook NIETS aan de hand. Waarom zou het idee dan bij mij opkomen om daar weg te gaan?
Ga jij ook van een feestje weg waar je het naar je zin hebt?
Nee he? Dat dacht ik ook niet!
En als je ME je dan in 1 keer zo van het plein af begint te vegen dan ga jij zeggen van OW sorry hoor ik zal gelijk mijn biezen pakken en hier vandaan vertrekken ow meneer de politie mijnheer.
Dan wordt je toch helemaal gek of niet?
Laten we wel wezen hoor ik wist dat het feest op P2 was maar daar had ik geen zin in gewoon en ik denk ik ga gewoon lekker een biertje drinken op het Leidse wat ook heel erg goed mogelijk was. Dus ik zocht helemaal geen rellen op en dan schijnt het dat de ME heeft opgeroepen dat iedereen zich moest verwijderen van het Leidse, nou dat hoor je dus echt niet als je tussen een zooi kroegen staat met de muziek op 10.
quote:Dat is het punt niet wel of geen ME in de buurt van supporters..... het gaat om het gedrag dat zij vertonen.... vaak uitdagend en te hardnekkig....
Op maandag 13 mei 2002 22:48 schreef gelly het volgende:[..]
Wat maakt mij het uit dat je me beu bent, ik geef gewoon mijn mening. Wat wil je eigenlijk, helemaal geen ME bij wedstrijden ? Ik liever ook niet, helaas kan het niet anders.
quote:Blijkbaar is dat nodig om bepaalde groepen in bedwang te houden. En hoe vaak wordt de ME geprovoceerd ? Daar hoor ik je namelijk niet over.
Op maandag 13 mei 2002 22:50 schreef SqueaK het volgende:[..]
Dat is het punt niet wel of geen ME in de buurt van supporters..... het gaat om het gedrag dat zij vertonen.... vaak uitdagend en te hardnekkig....
quote:ok, denk je even in.... je bent op een feestje ergens op straat.... het is erg gezellig en je drinkt wat en wilt nog wel even blijven..... plots komt daar de ME met knuppels en honden e.d. aan om diezelfde feestende straat schoon te vegen en slaan de onschuldigen....
Op maandag 13 mei 2002 22:50 schreef Cheiron het volgende:
Je moet gewoon geen rellen trappen. Dan ben je toch gewoon niet goed bij je knar of wel soms. Dit moet tegengehouden worden, en als dat met harde hand gaat...bad damn luck voor de relschopper die een stok in z'n nek krijgt. Ik zal aan hem denken wanneer ik weer es bij een vernield bushokje sta
wat zou jij doen ? je zou het dan toch ook niet pikken dat ze dat zomaar doen terwijl je daar lekker met je maten een pilsje staat te drinken....
quote:provoceren is iets anders dan er gelijk op los slaan....
Op maandag 13 mei 2002 22:52 schreef gelly het volgende:[..]
Blijkbaar is dat nodig om bepaalde groepen in bedwang te houden. En hoe vaak wordt de ME geprovoceerd ? Daar hoor ik je namelijk niet over.
quote:Die gaste, als je ze betrapt, mag je van mij ook in een hoek drijven en te grazen nemen. Waar ik me aan erger is dat onnozele toeristen die er toevallig in verzeild raken ook maar meegenomen worden. Wat de ME doet is pakken zonder onderscheid van persoon
Op maandag 13 mei 2002 22:50 schreef SqueaK het volgende:[..]
Dat is het punt niet wel of geen ME in de buurt van supporters..... het gaat om het gedrag dat zij vertonen.... vaak uitdagend en te hardnekkig....
[Dit bericht is gewijzigd door Gravedigger op 13-05-2002 22:56]
quote:psies, dat waar jij je aan ergert bedoel ik met het optreden van de ME..... vaak zonder enig flauw benul maar gewoon met je dolle kop op iedereen en alles wat in een straal van 10 meter beweegt los slaan
Op maandag 13 mei 2002 22:54 schreef Gravedigger het volgende:[..]
Die gaste, als je ze betrapt, mag je van mij ook in een hoek drijven en te grazen nemen. Waar ik me aan erger is dat onnozle toeristen die er toevallig in verzeild raken ook maar meegenemen worden. Wat de ME doet is [pakken zonder onderscheid van perso
quote:Doe es niet zo naief ..
Op maandag 13 mei 2002 22:53 schreef SqueaK het volgende:[..]
ok, denk je even in.... je bent op een feestje ergens op straat.... het is erg gezellig en je drinkt wat en wilt nog wel even blijven..... plots komt daar de ME met knuppels en honden e.d. aan om diezelfde feestende straat schoon te vegen en slaan de onschuldigen....
wat zou jij doen ? je zou het dan toch ook niet pikken dat ze dat zomaar doen terwijl je daar lekker met je maten een pilsje staat te drinken....
Heb je weleens gezien wat voor gajes er rondloopt bij dit soort gelegenheden ?? (tussen de normale mensen welteverstaan).
Op zo'n feestje op het leidseplein zet je gewoon een klein busje in met stillen en pakt heel snel en hardhandig de relschoppers op die een bushokje in elkaar timmeren.
klaar en verder feesten.
quote:Dat gaat niet werken .. Wanneer de "relschoppers" erlucht van krijgen gaat dat busje er echt wel aan. Je hebt dan namelijk geen overwicht meer
Op maandag 13 mei 2002 22:59 schreef Armageddon het volgende:
Waar dit hele topic nou gewoon op neer komt is dat je de ME alleen in gevallen van echte NOOD moet inzetten.Op zo'n feestje op het leidseplein zet je gewoon een klein busje in met stillen en pakt heel snel en hardhandig de relschoppers op die een bushokje in elkaar timmeren.
klaar en verder feesten.
quote:Eens. En als je het daar niet mee eens bent en die gasten wilt helpen moet je dan ook opgepakt worden. Maar dan niet achteraf een taakstraf van 40 uur geven
Op maandag 13 mei 2002 22:59 schreef Armageddon het volgende:
Waar dit hele topic nou gewoon op neer komt is dat je de ME alleen in gevallen van echte NOOD moet inzetten.Op zo'n feestje op het leidseplein zet je gewoon een klein busje in met stillen en pakt heel snel en hardhandig de relschoppers op die een bushokje in elkaar timmeren.
klaar en verder feesten.
quote:Ag rot toch een end op! Als je die stumpers ziet die relschoppen, dat zijn gewoon een stel kansarmen die er van uit gaan dat de ME ook mee doet.
Op maandag 13 mei 2002 23:01 schreef Cheiron het volgende:[..]
Dat gaat niet werken .. Wanneer de "relschoppers" erlucht van krijgen gaat dat busje er echt wel aan. Je hebt dan namelijk geen overwicht meer
Als je een bus stillen inzet met een paar flinke kerels dan schop je ze zo de vernieling in.
quote:Er waren niet eens bushokjes om in elkaar te trappen, die waren al weggehaald.
Op maandag 13 mei 2002 22:59 schreef Armageddon het volgende:Op zo'n feestje op het leidseplein zet je gewoon een klein busje in met stillen en pakt heel snel en hardhandig de relschoppers op die een bushokje in elkaar timmeren.
Ik ben van mening dat de ME lang genoeg de tijd heeft gegeven om de relschoppers op te laten houden en naar huis te laten gaan. Maar nee een aantal vonden het nodig om bij Paradiso voor nog wat herrie te trappen.
Sorry hoor, maar dan vraag je er imo om dat het waterkanon wordt ingezet.
Trouwens wel opvallend dat er alleen maar op de ME wordt geklaagd. Hoorde regelmatig dat omstanders / fans aan de politie vroegen "wanneer ze nou weer eens gingen rammen"
quote:ik neem aan dat zij niet geheel onpartijdig zijn.
Op maandag 13 mei 2002 22:39 schreef SqueaK het volgende:
via de site van de f-side citeer ik dit:
[..]ik neem aan dat zij dit niet uit hun duim zuigen
quote:Uhm .. ok .. ik zal nog ff niet een eind oprotten ..
Op maandag 13 mei 2002 23:06 schreef Armageddon het volgende:[..]
Ag rot toch een end op! Als je die stumpers ziet die relschoppen, dat zijn gewoon een stel kansarmen die er van uit gaan dat de ME ook mee doet.
Als je een bus stillen inzet met een paar flinke kerels dan schop je ze zo de vernieling in.
(het is vaak genoeg gebeurd dat bij een evenement alleen normale politie stond, en de menigte zich tegen hen keert, dan KUN je niet ontkennen)
Uit ander topic:
quote:.....
Op dat moment werd de sfeer onrustig. Zo gingen jongeren er met de kar van een hotdogverkoper vandoor en vernielden andere jongeren een abri. Ook werd er veel onderling gevochten.
quote:Als jij nou gewoon achter je computer blijft zitten en om slotjes jammert en verder gewoon je bek houdt over dingen waar je geen verstand van hebt dan zijn we al een stuk verder.
Op maandag 13 mei 2002 23:07 schreef calvobbes het volgende:[..]
Er waren niet eens bushokjes om in elkaar te trappen, die waren al weggehaald.
Ik ben van mening dat de ME lang genoeg de tijd heeft gegeven om de relschoppers op te laten houden en naar huis te laten gaan. Maar nee een aantal vonden het nodig om bij Paradiso voor nog wat herrie te trappen.
Sorry hoor, maar dan vraag je er imo om dat het waterkanon wordt ingezet.
Trouwens wel opvallend dat er alleen maar op de ME wordt geklaagd. Hoorde regelmatig dat omstanders / fans aan de politie vroegen "wanneer ze nou weer eens gingen rammen"
quote:He man, doe es normaal !
Op maandag 13 mei 2002 23:10 schreef Armageddon het volgende:[..]
Als jij nou gewoon achter je computer blijft zitten en om slotjes jammert en verder gewoon je bek houdt over dingen waar je geen verstand van hebt dan zijn we al een stuk verder.
quote:Weet je niks beter te verzinnen
Op maandag 13 mei 2002 23:10 schreef Armageddon het volgende:Als jij nou gewoon achter je computer blijft zitten en om slotjes jammert en verder gewoon je bek houdt over dingen waar je geen verstand van hebt dan zijn we al een stuk verder.
quote:Je krijgt pas een overmacht als er onrecht wordt aangedaan, bijvoorbeeld zoals ik al zei als 2000 man een feest aan het vieren zijn en dat in 1 keer verstoord wordt.
Op maandag 13 mei 2002 23:09 schreef Cheiron het volgende:[..]
Uhm .. ok .. ik zal nog ff niet een eind oprotten ..
Wat als dat nou niet gebeurd? Het is gewoon zo dat mensen zich grag afzetten tegen autoriteit, dat schpt blijkbara ook een band. Dan heb je al snel een overmacht waar je weinig meer tegen doet als klein groepje agenten. Je zal toch echt wat ME als backup moeten hebben.(het is vaak genoeg gebeurd dat bij een evenement alleen normale politie stond, en de menigte zich tegen hen keert, dan KUN je niet ontkennen)
Uit ander topic:
[..].....
Dan krijg je een overmacht.
Ik zei in een ander topic ook al dat degene die die bushokjes aan het slopen waren al zelf tot de orde geroepen werden en in elkaar geslagen werden als dat nodig was.
Je moet die toestanden gewoon op zijn beloop laten.
Dan sneuvelt er maar een bushokje maar daarna zal het snel weer rustig zijn en dat lukt heel goed zonder ME.
Media praat poep en blaat elkaar vrolijk na. Politiek trapt er helaas nog in ook!
quote:Als je het zo doet zoals de ME nu optreedt dan krijg je dit gezeik.
Op maandag 13 mei 2002 23:17 schreef Cheiron het volgende:
Dan sneuvelt er maar een bushokje, lekker.. Volgende keer zetten ze maar een winkel in de fik, zo kun je door blijven gaan. Gewoon een tijd goed de kop indrukken die gasten.
Dan krijg je dit effect. Wat mens eigen is eigenlijk. Heeft verder niets met voetbal te maken.
ME slaat toe.
Onschuldige krijgt klappen.
Onschuldige BOOS
Onschuldige slaat terug.
Een LOOP waar je nooit meer uit komt.
quote:De voetbalsupporters worden gedemoniseert dus. of hoe schrijf je dat woord?
Op maandag 13 mei 2002 23:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De media voert momenteel een hetze tegen voetbalsupporters. Ze worden afgeschilderd als een losgeslagen kudde gewetenloze straatvechters die zich niet interesseren voor het voetbal maar alleen komen om te vechten...Media praat poep en blaat elkaar vrolijk na. Politiek trapt er helaas nog in ook!
Als de ME zich nu eens opstelt 2 straten verderop dan waar er gefeest word, dan hangt er al gelijk een minder dreigende sfeer.....
quote:Jij bent zeker nog nooit in de buurt geweest als er ergens zo'n feest is geweest......vanachter je tv oordelen, en als schaap de media napraten......
Op maandag 13 mei 2002 23:30 schreef calvobbes het volgende:
Dus de oplossing is volgens jou dat de 'supporters' gewoon hun gang moeten gaan. ladderzat mogen worden, dan om het minste of geringste kwaad te worden en dan een domino effect laten plaatsvinden waardoor er rellen onstaan. Want dat gebeurt er geheid als er niet ingegrepen wordt. Zo gauw die lui ladderzat zijn en niet zo stabiel, slaat volgens mij, eventuele met relzoekers de vlam gauw in de pan. Kijk maar eens wat er gebeurde in A'dam vorig jaar koningendag. Toen was er in eerste instantie ook geen ME!
quote:Als je al mijn mijn posts in dit topic had gelezen had je kunnen interpreteren dat ik er gister in Amsterdam met m'n neus bovenopstond. Maar dan wel als neutrale toeschouwer / iemand die daar voor z'n werk moest zijn.
Op dinsdag 14 mei 2002 10:14 schreef skyhigh het volgende:Jij bent zeker nog nooit in de buurt geweest als er ergens zo'n feest is geweest......vanachter je tv oordelen, en als schaap de media napraten......
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 14-05-2002 20:59]
a) de huldiging op P2 gehouden moest worden
b) Er geen huldiging kon zijn ivm Bevrijdingsdag
hoe kan het anders dat toen de ME er was en het nog gezellig was op het Leidse dat de ME al met traangasmaskers in hun hokkie zitten? Ze wilde gewoon dat het uit de hand zou lopen om Cohen gelijk te geven en de Ajax-sups in kwaad daglicht te zetten
quote:Misschien had jouw post beter gepast in Centrale complottentopic (PF)
Op dinsdag 14 mei 2002 20:24 schreef -Tita- het volgende:
de "Rellen" van verleden week zijn echt veroorzaakt door de ME, althans ze waren er op uit dat er rellen zouden komen, dit alleen maar om onze grote vriend Job Cohen gelijk te geven dat:a) de huldiging op P2 gehouden moest worden
b) Er geen huldiging kon zijn ivm Bevrijdingsdaghoe kan het anders dat toen de ME er was en het nog gezellig was op het Leidse dat de ME al met traangasmaskers in hun hokkie zitten? Ze wilde gewoon dat het uit de hand zou lopen om Cohen gelijk te geven en de Ajax-sups in kwaad daglicht te zetten
antwoord: ZEKER VOOR EEN GROOT GEDEELTE!
verder zijn verantwoordelijk: alcohol, haat (tegen de M.E.) en drugs.
Maar de M.E. vraagt er vaak wel om ja, als ze met een m.e. busje midden op het volle (feestende en dus lamme publiek) leidseplein gaan staan, met daarbij een cordon m.e. met stokken en honden.....
quote:Afgelopen maandag stonden de ME busjes semiverborgen in zijstraten. Absoluut niet midden op het plein!
Op woensdag 15 mei 2002 20:52 schreef tokoboy het volgende:Maar de M.E. vraagt er vaak wel om ja, als ze met een m.e. busje midden op het volle (feestende en dus lamme publiek) leidseplein gaan staan, met daarbij een cordon m.e. met stokken en honden.....
quote:Veel van de rellen kunnen zeker op het conto worden geschreven van de ME.
Op woensdag 15 mei 2002 20:52 schreef tokoboy het volgende:
Rellen schuld M.E. ??antwoord: ZEKER VOOR EEN GROOT GEDEELTE!
verder zijn verantwoordelijk: alcohol, haat (tegen de M.E.) en drugs.
Maar de M.E. vraagt er vaak wel om ja, als ze met een m.e. busje midden op het volle (feestende en dus lamme publiek) leidseplein gaan staan, met daarbij een cordon m.e. met stokken en honden.....
Maar goed afgelopen zondag in de kuip was het ook allemaal netjes geregeld. Buiten het stadion bergen ME-ers, maar die gedroegen zich heel correct en spraken mensen op normale toon aan. Daar is dus verder niets gebeurt. (1 aanhouding wegens openbare dronkenschap en welgetelt 1 vandaal).
Wat er in amsterdam gebeurt is weet ik niet, maar ik vind dat de eerste keer tijdens de huldiging in P2, de schuld wel grotendels bij de "supporters" ligt. Zij hadden gewoon naar de huldiging op P2 moeten gaan, dan was er niks an de hand geweest. Als je dan toch zo stoer bent om naar het leidscheplein te gaan. En zo slim om op het bordes te klimmen, terwijl dit verboden is door Cohen, dan kan je verwachten dat de ME ingrijpt!!!
Maar da's dan ook het enige, ik ben vaak zat door de ME (mn in A'dam) bedreigt en geprovoceerd!
quote:wie heeft het over maandag? niet midden op het plein? was je er bij de rellen bij offeh? en die zondag ervoor dan? waterkanon enzo...ze lokken het echt uit.
Op donderdag 16 mei 2002 00:41 schreef calvobbes het volgende:[..]
Afgelopen maandag stonden de ME busjes semiverborgen in zijstraten. Absoluut niet midden op het plein!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |