Ik zal eerst even de situatie hier schetsen: Ik ben een 19-jarige leerling uit VWO 6, wie al een VMBO- en Havo-diploma bezit.
Dit jaar heb ik, door mijn eigen domme schuld, het profielwerkstuk niet afgekregen. Hiervoor heb ik gemeld dat ik mij terugtrek uit de centraal schriftelijke examens van dit leerjaar. Nu blijkt dat de hogere leiding van de school het niet als vanzelfsprekend ziet mij nog langer toe te laten tot deze school. Dit betekent dus dat ik, in principe, kan oprotten metdat ik het profielwerkstuk niet af heb.
Nu kan ik dus in principe een nieuwe middelbare school zoeken, wat waarschijnlijk moeilijk gaat worden. Of ik kan HBO gaan doen en daar mijn propedeuse halen, maar nu heb ik hier de volgende vragen over:
1) Als ik een propedeuse haal voor bijvoorbeeld Chemie, betekent dit dat ik dan alleen maar scheikundige opleidingen zou kunnen volgen aan de universiteit?
Het is helemaal niet vanzelfsprekend dat ik over een jaar, nadat ik beter ben voorgelicht, nog steeds iets in die richting zou willen doen.
2) Zijn er ook opleidingen waar je, met een propedeuse, niet binnenkomt?
Opleidingen dus waar je echt een VWO-diploma voor nodig hebt.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!