abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79720254
Ik zal eerst even de situatie hier schetsen: Ik ben een 19-jarige leerling uit VWO 6, wie al een VMBO- en Havo-diploma bezit.

Dit jaar heb ik, door mijn eigen domme schuld, het profielwerkstuk niet afgekregen. Hiervoor heb ik gemeld dat ik mij terugtrek uit de centraal schriftelijke examens van dit leerjaar. Nu blijkt dat de hogere leiding van de school het niet als vanzelfsprekend ziet mij nog langer toe te laten tot deze school. Dit betekent dus dat ik, in principe, kan oprotten metdat ik het profielwerkstuk niet af heb.

Nu kan ik dus in principe een nieuwe middelbare school zoeken, wat waarschijnlijk moeilijk gaat worden. Of ik kan HBO gaan doen en daar mijn propedeuse halen, maar nu heb ik hier de volgende vragen over:
1) Als ik een propedeuse haal voor bijvoorbeeld Chemie, betekent dit dat ik dan alleen maar scheikundige opleidingen zou kunnen volgen aan de universiteit?

Het is helemaal niet vanzelfsprekend dat ik over een jaar, nadat ik beter ben voorgelicht, nog steeds iets in die richting zou willen doen.

2) Zijn er ook opleidingen waar je, met een propedeuse, niet binnenkomt?

Opleidingen dus waar je echt een VWO-diploma voor nodig hebt.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!
pi_79720575
1) Met een P Chemie kun je vaak alle kanten uit, net zoals dat je met een N&T profiel meer kunt kiezen,omdat de grote eisen voor opleidingen vaak zaken als wiskunde en natuurkunde zijn.

2) Mocht je een alfaprofiel en een alfa propedeuse hebben, dan kan het zijn dat je met een HBO-P niet toegelaten wordt tot een meer bèta opleiding. In ieder geval niet zondermeer. Vaak kun je dan wel een aanvullende toets doen voor het vak wat je niet op je lijst hebt staan, hiervoor krijg je dan nog de tijd om te studeren (bijvoorbeeld wiskunde ophalen) en dan mag je de test doen.

Verder bestaat er ook nog een Colloqium Doctum, wat een test is voor 21+ers Maar dat is nog niet aan de orde zo te merken.
Ja doei.
pi_79720692
Elke HBO opleiding kan je met een HAVO diploma doen.

Met een P chemie zal je voor een rechtenstudie weinig vrijstellingen krijgen, ligt dus helemaal aan de situatie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_79720801
Maar het kan dus in principe wel, voor het geval ik mij bedenk? Ik zou het niet erg vinden dingen in te moeten halen.

Ik zit op het moment met een Havo-diploma met het NT-profiel. Heb op VWO bijna Wiskunde D afgerond.

Edit: Havo was nog in oude tweede fase, dus met Wiskunde B1,2 en Natuurkunde 1,2
pi_79721474
Het kan zijn dat sommige universitaire opleidingen nog wel aanvullende eisen hanteren qua wiskunde niveau.
pi_79721519
Vraag je decaan of universiteiten welke je eventueel zou willen bezoeken.
pi_79723168
wtf wat een kutschool heb jij

in mijn jaar was er zelfs een groepje van twee die het profielwerkstuk pas 3 weken na na de eindexamens had ingeleverd.

terwijl de oorspronkelijke deadline in april was of zo
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_79723442
Een school onder een nieuw regime, welke steeds strenger en strenger wordt.

Ik ga in ieder geval nu rondmailen naar universiteiten en middelbare scholen, om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Bedankt!
  maandag 29 maart 2010 @ 21:23:17 #9
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79723719
Je mag toch nog gewoon op gaan voor je certificaten ??

Dus dan zou je alleen een pws moeten laten keuren door de staat en mits voldoende je certificaten inleveren voor een VWO diploma.

En dan kun je in de tussentijd nog altijd een HBO propedeuse doen.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_79725660
volgens mij kun je met elke HBO propedeuse aan elke studie beginnen die je wil

ik heb er iig nooit wat over gehoord toen ik me inschreef voor mijn studie

denk er wel aan dat de universiteit niet een klein stapje hoger is dan het HBO, maar echt een enorme stap hoger, ik heb mij daar ernstig in vergist
pi_79725905
Als dat waar is, dan ga ik volgend jaar een HBO-opleiding beginnen in iets wiskundigs. Om ervoor te zorgen dat dat op peil blijft.
pi_79726011
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:06 schreef Waterflesje het volgende:
Als dat waar is, dan ga ik volgend jaar een HBO-opleiding beginnen in iets wiskundigs. Om ervoor te zorgen dat dat op peil blijft.

er was ooit een opleiding technische wiskunde aan de HBO, maar ik kan hem nu niet meer terug vinden
pi_79726144
Zal nu wel anders genoemd worden, om het beter te laten klinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')