Heb sinds kort even een bijbaantje gevonden
( werken
) bij een bedrijf wat broodjes maakt, een ''bakkerij'' heet dat geloof ik. Had wat geld nodig dus besloot ik maar even aan de bak te gaan.
Het is gewoon productie werk, broodjes die van de band afkomen moet je in zakjes pleuren en dat weer in kratjes. Jeweetwel, het werk wat mensen doen die niet zo goed in de maatschappij mee kunnen komen maar toch eten en drinken moeten kunnen betalen om zo hun miezerige bestaan voort te kunnen zetten.
Ik ben zeker geen leek met dit werk en heb eerder iets soortgelijks gedaan en kan de herhalende fysieke geestdodende klusjes makkelijk aan. Maar WTF man, echt Whattafuck!
De eerste paar dagen heb ik bij een alleen machine gestaan en deed alles goed. Moest gisteren met een paar personen bij een andere machine staan die van die paasbroodjes uitpoepte. Al snel zag ik dat ik vergezeld werd door een paar 'da' roepende hobbits. Fijn, dit kon er ook nog wel bij naast al die mocro's en somaliers.
Nu mijn klacht.
Deze mensen uit het Oostblok en dan voornamelijk uit Polen zijn volgens mij biomechanische schepsels die echt puur zijn geschapen voor dit werk. Echt he, hun tempo. WTF!! Die gasten werden helemaal para man. Echt niet normaal hoe retesnel ze werken. En na 4 uur zonder pauze ( deze chille dude neemt natuurlijk wel zijn koffie rust) zag ik ze nog steeds hetzelfde shit doen op hetzelfde tempo. Worden deze lui nooit moe? Ik kreeg fuckin kramp in m'n armen om ze bij te kunnen benen.
En toen liet ik 1 broodje per ongeluk glippen begin zo'n Poolse bitch meteen te freaken! EINZ11ONE!1 echt doe eens chill man

? Alsof het bedrijf van hun is

.
Vandaag ging ik er weer heen en zag die lui weer. Bleek achteraf dat ze 12 uur hadden gewerkt en na 5 uur vrij hebben waren ze weer aan het werk.
Kijk ik heb niks tegen Auslanders of wat zij doen maar doe ff normaal man

Kan toch niet gezond zijn he. En waarom zo uitsloven als je hetzelfde uurloon krijgt

Echt, ik hoop dat ik niet meer met hun hoef te werken want dat is gewoon een ware uitputtingsslag die ze zelf creëren. Als er weer eentje doordraait en flipt omdat gooi ik gewoon een glas water tegen het gezicht, puur om hun tegen zichzelf te beschermen
Sowiezo, alle mensen uit het Oostblok, waarom? Gooi die grenzen dicht, bom erop.