Lekker debiel inderdaad. Zulke dingen stoor ik me dus mateloos aan.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:58 schreef henrydg het volgende:
[..]
Slaat gewoon nergens op , vind ik , en de rest van mijn klas toevallig ook.
Mjah , ook voor zijn bestwil moeten ze hem sowieso niet over laten gaan naar HAVO4 als hij niks uitvoert. Hij maakt er dan ook misbruik van, vandaag sloeg ie allemaal opdrachten over bij een repetitie met als rede : '' boeiend, ik ga toch wel naar havo4 ".
Gaat ie lekker zakken voor z'n havo ( /mavo ) examen ( als ie klas 5 überhaupt al haalt )
Dat ligt echt meer aan de schoolinsteling dan aan de leerling zelf hoor.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:04 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Lekker debiel inderdaad. Zulke dingen stoor ik me dus mateloos aan.
ik stoor me aan mensen als jouquote:Op maandag 29 maart 2010 18:04 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Lekker debiel inderdaad. Zulke dingen stoor ik me dus mateloos aan.
Whehehehe. Nee. Een vrouwelijke.quote:
Functioneel autisme, inderdaad. Dat betekent nog niet dat het functioneren ook gemakkelijk gaat. Ik heb Asperger en ik functioneer. Goed, zelfs, als je kijkt naar mijn cijferlijst. Ik voel me goed, heb een kring vrienden/vriendinnen, ik zit in een relatie en ook thuis heb ik geen problemen. Dat is niet alleen omdat me weet aan te passen, maar ook omdat mijn omgeving zich weet aan te passen. Er is bij mij op school niemand die moeilijk doet als ik mijn tafel (we zitten twee-aan-twee) een stukje opzij schuif, niemand die meteen denkt dat ik die persoon niet mag. Ik heb gewoon mijn eigen plek nodig om te kunnen functioneren. Zolang er dat soort kleine aanpassingen (vanuit mezelf) worden geaccepteerd, functioneer ik. Anders niet.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik ken je helemaal niet en heb dat nooit beweert... Wél heb ik nu door dat je verdomd slecht ben in het begrijpend lezen, maar ik vind het onzin om zulk een domheid te gooien op je 'labeltje' maar kan je enkel aanraden dat als je zo slecht bent in het begrijpen van gelezen tekst, je gewoon wat meer moeite moet doen iets wél te begrijpen...
en niet gemakzuchtig je te verschuilen achter 'dat dat je aandoening zou zijn'.
ieder mens heeft zo zn handicaps en moet zich aanpasen aan zn eigen beperkingen... waarom zouden mensen zoals jij dan wél het recht hebben om te gaan schelden als hun beperking hardop besproken wordt. en kritiek geuit op bepaalde negatieve kanten ervan?
Jullie labeltje 'autisme' (functioneel autimse, meestal van die lichte aandoeningen zoals PDD-NOS of Asperger) heeft gewoon sterke negatieve kanten in sociaal opzicht
en nee, ik troll helemaal niet.... maar meen gewoon wat ik schrijf en probeer dit zo straightforward en zonder enige 'verdoezelerij' neer te zetten... zo is de realiteit ook in wrkelijkheid en ik zou er maar aan wennen...
Tevens meen ik serieus dat die 'vereenzelving met je aandoening' meer kwaad doet dan goed ... Lees zelfs een wat je schrijft ... alsof je zelf je 'labeltje' geworden bent... als iemand wat zegt over 'autisme' vat je het gelijk op als persoonlijke belediging ... terwijl dat niet zo is
Open er een topic over.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:04 schreef HowAreYouDoing het volgende:
[..]
ik stoor me aan mensen als jou
Vaak is het nog zo dat als mensen zich aan je aan gaan passen, of begrip voor je beginnen te tonen, dat dit verdwijnt/wegvalt als je 'asperger-gedrag' wat minder 'zichtbaar' wordt.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:06 schreef Demise het volgende:
[..]
Functioneel autisme, inderdaad. Dat betekent nog niet dat het functioneren ook gemakkelijk gaat. Ik heb Asperger en ik functioneer. Goed, zelfs, als je kijkt naar mijn cijferlijst. Ik voel me goed, heb een kring vrienden/vriendinnen, ik zit in een relatie en ook thuis heb ik geen problemen. Dat is niet alleen omdat me weet aan te passen, maar ook omdat mijn omgeving zich weet aan te passen. Er is bij mij op school niemand die moeilijk doet als ik mijn tafel (we zitten twee-aan-twee) een stukje opzij schuif, niemand die meteen denkt dat ik die persoon niet mag. Ik heb gewoon mijn eigen plek nodig om te kunnen functioneren. Zolang er dat soort kleine aanpassingen (vanuit mezelf) worden geaccepteerd, functioneer ik. Anders niet.
Of een ASS functioneel is, hangt af van de eigen intelligentie, het niveau van acceptatie, en de wil tot aanpassen van de omgeving.
informeer eerst over iets alvorens er over te klagen, noobquote:Op maandag 29 maart 2010 18:08 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Open er een topic over.
Oh wacht, er zijn er al 2
Gewoon keihard op z'n bek meppen. "Van mijn spullen blijf je af, KUT HOER!!".quote:Op maandag 29 maart 2010 17:51 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dat dus. Heb je alles volgens een zorgvuldig systeem geordend, komt iemand het "opruimen", maar weet nadien niet meer waar het staat, MAAR DAN IS HET IN IEDER GEVAL WEL NETJES!
Gast, dit is KLB.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:09 schreef HowAreYouDoing het volgende:
[..]
informeer eerst over iets alvorens er over te klagen, noob
Mag wel een schopje R&P krijgen van mij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
Zeker. Zo vergeten mensen nog weleens dat ik ontzettend bezitterig ben en pakken gewoon een pen uit mijn etui (die ik tegenwoordig dus ook maar gewoon in mijn tas laat zitten). Afhankelijk van mijn humeur kan ik dan of heel erg uitvallen, of juist de rest van de dag heel erg gestressed zijn omdat ik die pen terug wil, maar ook niet zo moeilijk wil doen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:09 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Vaak is het nog zo dat als mensen zich aan je aan gaan passen, of begrip voor je beginnen te tonen, dat dit verdwijnt/wegvalt als je 'asperger-gedrag' wat minder 'zichtbaar' wordt.
Dat heb ik dus vaak gehad.
Autisme is een onvoorspelbaar iets. Ik herken het vrijwel bij iedere autist waar ik mee te maken heb gehad. Ik ben bezitterig in de zin van dat alles op zijn plek moet staan waar ik het vinden kan, en ook zeker weet dat het er ligt. Als iemand iets van mij leent, ook al gebruik ik het amper, kan ik helemaal pislink worden. heb zelf op het REA college gezeten waar ik vaak genoeg met dit soort mensen te maken heb gehad. Het zijn allemaal hele verschillende mensen. Met ieder een andere fascinatie , interesse of verwachtingspatroon.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:13 schreef Demise het volgende:
[..]
Zeker. Zo vergeten mensen nog weleens dat ik ontzettend bezitterig ben en pakken gewoon een pen uit mijn etui (die ik tegenwoordig dus ook maar gewoon in mijn tas laat zitten). Afhankelijk van mijn humeur kan ik dan of heel erg uitvallen, of juist de rest van de dag heel erg gestressed zijn omdat ik die pen terug wil, maar ook niet zo moeilijk wil doen.
Eens. Dit kan wel dicht. Dit gaat nergens meer over alleen nog maar domme mongolen die een beetje autiste zitte te disse.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:12 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Mag wel een schopje R&P krijgen van mij.
Oh wacht, zo'n topic is er al!![]()
Ja, maar dan ga je toch niet alle spullen van een ander op een plek leggen waarvan jij vind dat het daar hoort?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:15 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Autisme is een onvoorspelbaar iets. Ik herken het vrijwel bij iedere autist waar ik mee te maken heb gehad. Ik ben bezitterig in de zin van dat alles op zijn plek moet staan waar ik het vinden kan, en ook zeker weet dat het er ligt. Als iemand iets van mij leent, ook al gebruik ik het amper, kan ik helemaal pislink worden. heb zelf op het REA college gezeten waar ik vaak genoeg met dit soort mensen te maken heb gehad.
Een psychiater moet nooit tegen een autist vertellen dat ie zijn leven op het goede spoor moet zettenquote:Op maandag 29 maart 2010 18:17 schreef Klapjosti het volgende:
Ik ben zelf autistisch (Asperger jwz!1!1!!), maar ik zou mezelf geen 'klassieke' autist noemen, omdat ik zelf juist iemand van de cryptische grapjes en opmerkingen ben. Ik zit echter op een -Overigens wel ubervette- school waar nog heel veel autisten rondlopen, en van die lui zou je soms echt spontaan je polsen doorsnijden.![]()
Dat laatste doen veel van hen ook, maar dat terzijde.
Waar zit jij op school dan? Iets dat uitgaat van het Kannerhuis?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:17 schreef Klapjosti het volgende:
Ik ben zelf autistisch (Asperger jwz!1!1!!), maar ik zou mezelf geen 'klassieke' autist noemen, omdat ik zelf juist iemand van de cryptische grapjes en opmerkingen ben. Ik zit echter op een -Overigens wel ubervette- school waar nog heel veel autisten rondlopen, en van die lui zou je soms echt spontaan je polsen doorsnijden.![]()
Dat laatste doen veel van hen ook, maar dat terzijde.
Ben ik met je eens, dat doen anderen ook vaak bij mij en is echt bloedverziekend irritant, maar dat zijn toch impulsen die ze niet onder controle hebben. Toen ik voor het eerst op mijn huidige school kwam had ik zoiets van 'Waar de neuk ben ik nou weer beland', maar langzamerhand ga je het om een of andere reden begrijpen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:17 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ja, maar dan ga je toch niet alle spullen van een ander op een plek leggen waarvan jij vind dat het daar hoort?
Dat doet die gast op mijn werk dus onder andere en dat is heel erg irritant.
quote:Op maandag 29 maart 2010 18:19 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Een psychiater moet nooit tegen een autist vertellen dat ie zijn leven op het goede spoor moet zetten
Dan is juist het mooie van alles, ik leg alles op een plek neer waar het logisch is. Ik vind het prettig als alles hoort te liggen waar het hoort. En nee, ik bemoei me zowieso niet met collega's. Waar hun die spullen neerleggen moeten ze helemaal zelf uitzoeken, dan is niet mijn makkenquote:Op maandag 29 maart 2010 18:17 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ja, maar dan ga je toch niet alle spullen van een ander op een plek leggen waarvan jij vind dat het daar hoort?
Dat doet die gast op mijn werk dus onder andere en dat is heel erg irritant.
Een topic redden is het minste dat je kunt doenquote:
Redden?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:24 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Een topic redden is het minste dat je kunt doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |