Fontainebleau is ook prachtig en minder toeristisch! en op zondag een leuk marktje in het dorpje!quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:25 schreef Knuffleheinz het volgende:
Het legermuseum + graf van Napoleon. Je moet ook naar Versailles. Wel ff met de trein, maar (mits lekker weer) enorm mooi. Muséé D'orsay. De tuinen bij het Louvre zijn ook erg mooi, de Jardin des Tuileries.
Oscar Wilde ligt ook op Père Lachaise; zijn graftombe wordt gezoend door vrouwen en heeft allemaal kusmondjes van lipstick erop.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef HaagsPietje het volgende:
erder Pere Lachaise waar Jim Morrison en Edith Piaf begraven liggen
quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Oscar Wilde ligt ook op Père Lachaise; zijn graftombe wordt gezoend door vrouwen en heeft allemaal kusmondjes van lipstick erop.
George Bizet, Moliere, Honore de Balzac, baron Hausmann (architect van Parijs), Abelard en Heloise (middeleeuwse cultfiguren Frankrijk), Allan Kardec waar ALTIJD heel veel verse bloemen staan en natuurlijk onze eigen Karel Appel.... ;-)quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]Ook die van mij
.
En de urn van Maria Callas staat er ook, en het graf van Chopin en nog een hele zwik andere beroemdheden.
http://www.pere-lachaise.com/
Het klinkt heel luguber, maar het is eigenlijk een schitterend park, vooral als het mooi weer is.
die negers doen geen vlieg kwaad daar bij mont martre....bij het gare du nord weet ik het nog zo net niet ;-)quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:38 schreef MASD het volgende:
Over negers gesproken, negeer ze allemaal. Zeker degenen met armbandjes en ander spul. Menig middag op het grasveld bij Montmartre gelegen om daar die negers toeristen te zien scammen, briljant.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:32 schreef gothic-blackie het volgende:
wij zijn nu weer een paar dagen terug uit parijs en behalve de bekende plekken zijn we ook ergens geweest wat ook super mooi was en niet vol zat met eiffeltorenverkopers en toeristen, namelijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_van_Vincennes
we zijn niet binnen geweest maar het was een super mooi terrein om over heen te lopen en te bekijken, zeker een aanrader!
ach bij ons was een halte later het hotel en manlief had ergens een fototje gezien dat dat wel mooi wasquote:Op dinsdag 13 april 2010 12:12 schreef Maikuuul het volgende:
[..]hey das toevallig, vorig jaar toen ik met een vriend in Parijs was waren we daar ook uitgekomen
hadden we perongeluk de verkeerde metro gepakt, zag er inderdaad wel mooi uit van buiten. We moest bij een gehalte genaamd Vintcent zijn ergens in Parijs maar hadden ons dus vergist
als je daar van houdt moet je volgende keer zeker eens een dagje gaan rondkijken bij Chateau Fontainebleau in het gelijknamige plaatsje! prachtige omgeving, schitterend oud kasteel met historische waarde (Napoleon, zonnekoning etc.) en veeeel minder toeristisch dan Versaille.quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:49 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ach bij ons was een halte later het hotel en manlief had ergens een fototje gezien dat dat wel mooi was
Ja, die truffels en chocola op Madeleine !quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:02 schreef dutch-mamma het volgende:
Klinkt goed, bedankt voor je tips!
De kinderen (2 pubers met Asperger-stoornis, dus gebruiksaanwijzing waar ik rekening mee moet houden) verheugen zich al op picknicken in de Jardin de LuxembourgIk moet ze van tevoren goed voorbereiden op wat we gaan doen en zien, vandaar mijn vragen.
Het Louvre, Ard de Triomphe, Trocadero en de Eifeltoren (niet erop maar eronder want hoogtevrees) kennen ze al, en beviel goed. Orsay is toch het voormalige station? Staat ook hoog op onze lijst.
Wat de vorige keer ook een doorslaand succes was, was de Place de la Madeleine. Steil achterover vallen van de dagprijs van de truffels en de kaviaar. Kleine chocoladetaartjes vanaf 40 euro. Genieten van retedure chocoladekoekjes (drie voor zes euro of zo, ik vond ze niet eens lekker, Euroshopper heeft betere, maar het ging om het idee ;-)).
Theatertjes zie ik niet zitten met ze, maar er blijft nog genoeg plezier over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |