Dit is die van mijquote:De Toyota Starlet is een compacte kleine auto geproduceerd door Toyota. De productiejaren lopen van 1978 tot 1999, daarna werd de Starlet opgevolgd door de Yaris.
EP60-serie
De eerste generatie Starlets werd geproduceerd van 1978 tot 1982, met keuze uit een 1000 cc-, 1200-cc- of 1400-cc-motor. Dit model maakt nog gebruik van achterwielaandrijving. Hierdoor was en is het nog steeds een populaire auto in de tuningswereld.
[bewerken]P70-serie
De tweede generatie van 1982 tot 1989. Dit is de eerste voorwielaangedreven versie, met de keuze uit drie motoren: de 1.0 (54 pk), 1.3 (75 pk) en een 1.5-dieseluitvoering. Bovendien was er keuze uit een 3- of 5-deursuitvoering. Buiten het Europese vasteland is er ook een turboversie van deze auto uitgebracht met ongeveer 130pk.
[bewerken]P80-serie
De P80-serie is de derde generatie met rondere vormen dan haar voorgangers. Deze derde generatie werd geleverd van 1990 tot 1996. Hij werd geleverd met een 1.3 (75pk)-benzine- en een 1.5 (54pk)-dieselmotor. Ook was er net als bij het vorige model keuze uit een 3- of 5-deursuitvoering. De motoren in deze versie waren voor de tijd behoorlijk vernieuwend. Door gebruik van multipointinjectie en drie kleppen per cilinder, zijn deze motoren zowel sterk als zuinig. Ook van dit model werd een turboversie geleverd buiten Europa, De GT-Turbo. Deze is geleverd met 135pk.
[bewerken]P90-serie
Als laatste van de serie is er ook nog een vierde generatie. Deze werd van 1996 tot 1999 geleverd. Deze werd alleen geleverd met de 1.3 (75pk)-benzinemotor. Deze motor maakt gebruik van een dubbele bovenliggende nokkenas welke in totaal 16 kleppen aanstuurt. Bij deze versie was er net als bij de andere versies keuze uit een 3- of 5-deursuitvoering. Deze serie viel op door de knik onder het portierraam. Door extra's zoals airbags was deze serie wel iets zwaarder dan de vorige generaties. Ook van de P90 werd een turboversie geleverd, de Glanza V. Deze werd ook met een 135pk-motor geleverd welke in basis lijkt op de standaardmotor.
quote:
Ik heb niet veel met Starslets, maar die klassieker is wel een erg mooi exemplaarquote:Op maandag 29 maart 2010 10:42 schreef Koepert het volgende:
Zonder van die 2 verschillende velgen onder die zwarte..
En die klassieker
quote:Op maandag 29 maart 2010 10:56 schreef Remzz het volgende:
Die van mij heeft trouwens wel een paaltje garaakt![]()
[ afbeelding ]
`Starslet ja dat zegt ook iedereen tegen mijn auto, je went er aanquote:Op maandag 29 maart 2010 10:50 schreef OeJ het volgende:
Ik heb er ooit één gehad, die ik altijd liefkozend Mijn Starsletje noemde.
Ja iddquote:
Van een ouw mees geweest?quote:Op maandag 29 maart 2010 11:17 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja idd, later repareren heeft weinig zin ben ik 600 euro kwijt.... Moet denk ik maar ff langs de sloop kijken of ze een lampje hebben en die deuk laten voor wat die is.
Ik denk trouwens wel dat ik de Starlet heb met de minste kilometers in heel Nederland. 1991, 27.000 gereden
Hij gaat niet stuk!quote:Op maandag 29 maart 2010 11:32 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Wat is er in wodansnaam leuk aan een toyota starlet? Ik heb er wel eens in gereden hoor, maar de wegligging is kut, het (gebrek aan) vermogen is vervelend, de stoelen zitten niet prettig, alles is van goedkoop, hard, lelijk plastic, de auto heeft weinig bagageruimte, achterin is er te weinig ruimte voor passagiers (als ze ouder zijn dan 6). Overtuig mij
True ik heb mijn Starlet zo'n 6 jaar en ik heb er eigenlijk nog nooit iets mee gehad. Alleen laatst was de ruitenwisser motor kapot ( extreme piepjes kwamen eruit en hij was gewoon op). Verder nog nooit mee stil gestaan oid.quote:
Dat is het enige argument?quote:
quote:
Okay. Dan weet ik voldoendequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |